Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2009, 07:48   #181
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dus je geeft toe dat de homo's eerder mijn als jouw standpunt delen en je denkt dat jij het beter weet als "grote broeder" die hen zal beschermen.

Wel, ik heb genoeg homo's in mijn vriendenkring om te weten dat ze spuwen op jouw bescherming.

We zullen nog eens praten als ze de kranen laten aanrukken. Maar tja misschien is dat dan net de moment dat ik dan ook eens spuw en m'n kar keer.

Trouwens wanneer gaan wij nu eens die leuke multicultureislamwijken eens bezoeken met je homovrienden?
Ik zal ze niet verdedigen en we zullen eens zien hoeveel ze dan nog spuwen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 19 april 2009 om 07:54.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 07:52   #182
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarom u opnieuw vertrekt vanuit het idee van twee statische, volstrekt gescheiden culturen die homogeen zijn. Daar maakt u een belangrijke fout.
Want noch 'onze' cultuur, noch die van Marokkanen zijn statisch, homogeen of volstrekt van elkaar gescheiden.

Een paar voorbeelden maken dat duidelijk. Mijn ouders zijn hoogbejaard, gelovig, moreel conservatieve, gepensioneerde arbeiders. Met bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk. Mijn buren zijn ook bejaard, gelovig, moreel conservatief en eveneens gepensioneerde arbeiders. Met gelijkaardige bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk.
Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Mijn zoon van 16 houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. De jongste zoon van mijn buren houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Tussen mijn zoon en mijn ouders is een groter cultureel verschil dan tussen hem en mijn buurjongen. Zo relatief, dynamisch, onafgelijnd en heterogeen zijn culturen. Waar trekken we de grens? Wie behoort tot welke cultuur?

Mijn buurjongen is hier geboren, speelt dus helemaal niet op verplaatsing en ik zie niet in waarin hij wat zou moeten toegeven ten opzichte van wie.

Ik eet graag Marokkaans, ik luister soms naar Arabische muziek of mengvormen van rock en Arabische muziek, ik drink occasioneel een glas muntthee bij mijn buren of in het theehuis wat verderop en ik reis graag naar Arabische landen. Al die dingen maken (zoals Paul Bowles over Marokko of Arabische literatuur) deel uit van mijn culturele bagage.
Maar dat betekent geenszins dat ik 'mijn eigen' cultuur zou inruilen. Ik pik uit 'onze cultuur' ook alleen wat mij aanstaat of interesseert. En ik doe dat met alle culturen waarmee ik in contact kom. Want zoals gezegd: een cultuur is niet homogeen en ze bestaan niet naast elkaar. Vandaar mijn pleidooi om te spreken over trancecultureel. Dat legt de nadruk op het dynamische, permanent veranderlijke van culturen.

Ik absoluut wel, maar zoals gezegd: niet �*lles uit die cultuur. Zoals ook niet alles uit onze cultuur de moeite van het bewaren of koesteren waard is.

zwak - te tolerant
minderwaardig - té bereid ons aan te passen

Is het meer dan een verschil in nuance?

... Er is pas oorlog als u dat per sé wil.

allemaal heel genuanceerd en weinig tegen in te brengen.

Toch komt er niet alleen oorlog als ik het wil.
en heb ik het er blijvend moeilijk mee dat mensen -als groep, beweging- hier zaken eigen aan onze cultuur laten verbieden (kerstbomen in het justitiepaleis) en tegelijkertijd gaan ijveren om hun cultuur bij wet toe te laten.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 08:29   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aap komt uit de mouw.
Welke aap komt uit welke mouw? Denk je nu dat mijn kinderen "joods" zijn, of vermoed je dat ze tot de intelligentsia behoren?

Ik wou in feite enkel aanduiden dat ze NET ALS de joodse intelligentsia gaan emigreren .

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 09:47   #184
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan nog; doet de origine van Circe er toe? Das discirminatie Kallikles!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:50   #185
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Welke aap komt uit welke mouw?
De aap dat je blijkbaar wil weghollen naar New York en dat je loyauteit misschien meer bij je nieuwe thuisland ligt...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 16:58   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aap dat je blijkbaar wil weghollen naar New York en dat je loyauteit misschien meer bij je nieuwe thuisland ligt...
ten eerste is het niet New York, en ten tweede ga ik niet mee zenne! Allez als ze mijn pensioen blijven betalen dan ga ik waarschijnlijk naar Griekenland! Tamelijk safe! Die hebben zo hun problemen al gekend met de ottomanen zie je!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 16:59.
Oud 19 april 2009, 17:08   #187
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel in New York willen wonen. Maar niet om moslims te ontvluchten. Wel om onvrijheid te ontvluchten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:15   #188
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou wel in New York willen wonen. Maar niet om moslims te ontvluchten. Wel om onvrijheid te ontvluchten.
je hebt een punt!

maar het leuke gevolg van die vrijheid is dan ook weer wel dat de ginds wonende moslims hun eisen niet kunnen opleggen via de regerende macht: word je niet aangeworven omdat je je hoofd in een handdoek verstopt, dan moet je gewoon zèlf een andere vorm van inkomen zoeken, terwijl je hier de werkgever wegens discriminatie aan het failliet kanhelpen! flink flink! en de sossen betalen dan je dopgeld! joepie!

Oud 19 april 2009, 17:54   #189
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na het overdenken van zo'n uitspraak ga ik ook sterk twijfelen aan de loyaliteit van bepaalde politici in Nederland die volksvertegenwoordiger zijn in het parlement.
Ik doel op Dhr. Pechtold die voorzitter is van de partij D'66 (ook wel Demonisatie 666 genoemd) die uit Nederland zal vertrekken mocht de PVV in de regering komen. Want Wilders=Hitler nietwaar?
Pechtold zoekt asiel als PVV in kabinet zit
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 19:02   #190
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Na het overdenken van zo'n uitspraak ga ik ook sterk twijfelen aan de loyaliteit van bepaalde politici in Nederland die volksvertegenwoordiger zijn in het parlement.
Ik doel op Dhr. Pechtold die voorzitter is van de partij D'66 (ook wel Demonisatie 666 genoemd) die uit Nederland zal vertrekken mocht de PVV in de regering komen. Want Wilders=Hitler nietwaar?
Pechtold zoekt asiel als PVV in kabinet zit
Wat te denken van Wilders wiens loyauteit eerder bij Israël dan bij Nederland ligt?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 19 april 2009, 19:21   #191
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat te denken van Wilders wiens loyauteit eerder bij Israël dan bij Nederland ligt?
Hoe weet u dat nou? U kent hem zeker persoonlijk...
Oud 19 april 2009, 19:32   #192
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Jij hebt zeker ook dit gelezen dan:
Paragraaf 3; Geert Wilders
Citaat:
Volgens de AIVD, is Geert Wilders een Mossad (Israël’s Inlichtingendienst) agent die actief is in Nederland en voor Israël werkzaam is. Zijn taak is om haat te verspreiden in Nederland tegen de Moslims, zodat je in Rotterdam net zo rellen krijgt als in Parijs paar jaar geleden. De reden dat er nog geen actie is gedaan, is dat er blijkbaar nog meer ‘landverraders’ uit de kast zullen komen. Het uiteindelijk doel van deze verraders is de wet aanpassen, om zo de mening van vrijheidsuiting in Nederland kapot te maken, waar Nederland zo hard voor heeft staan vechten.
De AIVD is de Ned. binnenlandse inlichtingendienst.
Maar maak je geen zorgen: de rol van Wilders is uitgespeeld. Niet op de manier van Pim Fortuin maar alsvolgt:
ze gaan hen eerst veroordelen met wet 137 (haatzaaien) en vervolgens gaan ze bepalen dat zij die zo veroordeeld zijn geen actief en passief kiesrecht meer toekomt. Dat recht hebben dergelijke criminelen verspeeld. Dan is die volksvertegenwoordiger af en dan heeft die ook geen bescherming meer van de staat zoals nu. Probleem opgelost.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 19:47   #193
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://zoek.volkskrant.nl/artikel?te...*&DAT=*&ADOC=4

http://www.redcounty.com/dutch-labor...lders-responds

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red County
Wilders is the best friend of the fight against Islamist stifling free speech both in Eurabia and here in America. He’s one of the best friends that Israel and the Jewish people have in these darkening times.

Wilders is ‘aux barricades’ fighting for us to preserve Judeo Christian values of free speech, liberty and freedom. Let us protect and defend him, as well.
Als er nog iemand enige twijfel had dat Wilders een agent van Israël en de VS in Europas was...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 19 april 2009, 20:00   #194
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als er nog iemand enige twijfel had dat Wilders een agent van Israël en de VS in Europas was...
Zeggen zij niet juist dat Wilders Israël indirect verdedigt? Israëls belangen zijn namelijk ook onze belangen (zoals net genoemd, vrijheid van meningsuiting, enz... enz...).
Oud 19 april 2009, 20:17   #195
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zeggen zij niet juist dat Wilders Israël indirect verdedigt? Israëls belangen zijn namelijk ook onze belangen (zoals net genoemd, vrijheid van meningsuiting, enz... enz...).
Neen, het ging om een directe verdediging van het regime van Netanyahu, nu men schrik had dat de Obama-administratie en Europa druk zouden uitoefenen. Nu is die vrees weinig gegrond als je weet dat de sterke man van de Obama-administratie, Rahm Emmanuel, de zoon is van een lid van de Irgun, een extremistische Zionistische terreurorganisatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 19 april 2009, 22:21   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry hoor maar zijn jullie nu helemaal zot geworden? Het standpunt van iemand pro of tegen Israel zegt niets over Wilders wanneer hij Nederlandse toestanden met migranten aanklaagt! Dat zijn regelrechte inquisitiepraktijken! Zo maak je iedereen monddood! Abou Jah jah is pro Palestijnen; dus wat hij zegt is bij voorbaat al niet ter zake? Dat is een dictatuur!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:00   #197
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Nieuwe strategie van de islam : iedereen die kritiek op de moslims heeft is automatisch zoniet zelf een jood, dan toch op zijn minst werkzaam als Mossad- agent !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 23:03   #198
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Nieuwe strategie van de islam : iedereen die kritiek op de moslims heeft is automatisch zoniet zelf een jood, dan toch op zijn minst werkzaam als Mossad- agent !
Dat heb je goed gezien.
Oud 19 april 2009, 23:11   #199
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

noch 'onze' cultuur, noch die van Marokkanen zijn statisch, homogeen of volstrekt van elkaar gescheiden.

Een paar voorbeelden maken dat duidelijk. Mijn ouders zijn hoogbejaard, gelovig, moreel conservatieve, gepensioneerde arbeiders. Met bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk. Mijn buren zijn ook bejaard, gelovig, moreel conservatief en eveneens gepensioneerde arbeiders. Met gelijkaardige bedenkingen ten opzichte van bv. abortus en voorbehoudsmiddelen, het homohuwelijk.
Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Mijn zoon van 16 houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. De jongste zoon van mijn buren houdt van TFM, 24-hours, zijn gsm, zijn computer, zijn mobiliteit, zijn vrienden, voetbal en baseball en hiphop. Ze delen dus veel normen en waarden met elkaar. Ook de praktijk van hun dagelijks bestaan lijkt erg op elkaar.

Tussen mijn zoon en mijn ouders is een groter cultureel verschil dan tussen hem en mijn buurjongen. Zo relatief, dynamisch, onafgelijnd en heterogeen zijn culturen. Waar trekken we de grens? Wie behoort tot welke cultuur?

Mijn buurjongen is hier geboren, speelt dus helemaal niet op verplaatsing en ik zie niet in waarin hij wat zou moeten toegeven ten opzichte van wie.

Ik eet graag Marokkaans, ik luister soms naar Arabische muziek of mengvormen van rock en Arabische muziek, ik drink occasioneel een glas muntthee bij mijn buren of in het theehuis wat verderop en ik reis graag naar Arabische landen. Al die dingen maken (zoals Paul Bowles over Marokko of Arabische literatuur) deel uit van mijn culturele bagage.
Maar dat betekent geenszins dat ik 'mijn eigen' cultuur zou inruilen. Ik pik uit 'onze cultuur' ook alleen wat mij aanstaat of interesseert. En ik doe dat met alle culturen waarmee ik in contact kom. Want zoals gezegd: een cultuur is niet homogeen en ze bestaan niet naast elkaar. Vandaar mijn pleidooi om te spreken over trancecultureel. Dat legt de nadruk op het dynamische, permanent veranderlijke van culturen.

Ik absoluut wel, maar zoals gezegd: niet �*lles uit die cultuur. Zoals ook niet alles uit onze cultuur de moeite van het bewaren of koesteren waard is.

zwak - te tolerant
minderwaardig - té bereid ons aan te passen

Is het meer dan een verschil in nuance?

... Er is pas oorlog als u dat per sé wil.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 10:46   #200
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schrik? We zullen je helpen onderduiken
Alsof we moeten normaal vinden wat daar in het filmpje getoond word...
Kan het nog belachelijker, de muren opklauteren van kop tot teen in een lang kleed gestopt...
Hun mannen zullen ze rap hun lesje leren als het "echt" zou worden.
Maar jij hebt aandelen in de islam of zo? Voor jou is alles uit die hoek ok, ook het domste en onnozelste...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be