Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 22:15   #181
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er zijn er een paar op zeer hoog niveau hun aan het amuseren me dunkt!

De ene keer is het wit, de andere keer zwart. Niveau 4, 5 of 6?

Volgens mij valt het allemaal wel goed mee met dat virus....in deze periode in ieder geval. Ik mag er niet aan denken dat dit uitbreekt in oktober of november in deze contreien.

Enfin, dit weekend toch een bbq'tje gepland met Chipolatta's en Mergueze.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:17   #182
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik voel mij sinds vandaag een beetje grieperig, zou ik binnenlandse zaken hiervan op de hoogte moeten brengen?
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:18   #183
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

20 minuten geleden: Equador decreteert 'estado de excepción'.
Vandaag in La Paz 3 mexicanen met griep (welke?) op de luchthaven in quarantaine geplaatst.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 22:20.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:27   #184
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zéér boeiend...als je Spaans kan tenminste.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:28   #185
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
20 minuten geleden: Equador decreteert 'estado de excepción'.
Vandaag in La Paz 3 mexicanen met griep (welke?) op de luchthaven in quarantaine geplaatst.
Mja , het is een slechte tijd om koorts te maken ...

Op de site van http://www.influenza.be/nl/persberichten_nl.asp zeggen ze dat ze al hebben voorgestelt om folderkes te laten maken ...
't Geeft wel aan hoe ze hier aan een onveiligheidsgevoel komen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:44   #186
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Op de site van http://www.influenza.be/nl/persberichten_nl.asp zeggen ze dat ze al hebben voorgestelt om folderkes te laten maken ...
folderkes?...proficiat zeker. Waarom heb ik toch de indruk dat er altijd iemand aan moet verdienen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 22:57.
Oud 29 april 2009, 22:47   #187
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja , het is een slechte tijd om koorts te maken ...
En dat duurt een paar DAGEN eerdat de resultaten er zijn. Ik hoop dat ze tenmiste een deftige kamer kregen.

Maar dat is klein grut vergeleken bij wat er elders in de wereld gebeurd of bekend geraakt is deze week, zoals bv. een rapport dat toont dat er in 2008 maar liefst 380000 'desplazados' ('vluchtelingen' maar vaak intern) zijn bijgekomen in Colombia, of een Colombiaanse paramilitair die toegaf dat hij honderden mensen heeft verbrand op vraag van de regering, of de bom die vandaag ontploft is in het justicipaleis van Paraguay,...of...

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 22:53.
Oud 29 april 2009, 23:13   #188
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat duurt een paar DAGEN eerdat de resultaten er zijn. Ik hoop dat ze tenmiste een deftige kamer kregen.
Mja , enerzijds is't best te begrijpen dat ze geen risico nemen , langs de andere kant zal het voor die mensen geen prettig verblijf zijn ...

Citaat:
Maar dat is klein grut vergeleken bij wat er elders in de wereld gebeurd of bekend geraakt is deze week, zoals bv. een rapport dat toont dat er in 2008 maar liefst 380000 'desplazados' ('vluchtelingen' maar vaak intern) zijn bijgekomen in Colombia, of een Colombiaanse paramilitair die toegaf dat hij honderden mensen heeft verbrand op vraag van de regering, of de bom die vandaag ontploft is in het justicipaleis van Paraguay,...of...

Ik denk dat de eerste erge gevolgen zich nu beginnen aan te bieden ...
Egypte is begonnen met het afslachten van 300.000 varkens , economisch niet echt een goede zaak , diervriendelijk zal het afslachten ook wel niet gebeuren en dan moeten ze de karkassen nog kwijtraken ...
Terwijl het niet eens nodig zou zijn ...

Ze zullen in Wingene en zo al wel bang hebben voor hun boerderijen ...

Laatst gewijzigd door manta : 29 april 2009 om 23:13.
Oud 29 april 2009, 23:21   #189
Politikainspe
Banneling

Standaard

Weet er eigenlijk iemand precies aan wat de overledenen exact gestorven zijn?
Gevolgen van pneumonie (eventueel door cytokine storm), te hoge lichaamstemperatuur, ...

Ik bedenk me ook dat al die verdachte gevallen en mensen in de omgeving die tamiflu of dergelijke krijgen, een probleem hebben als ze echt de mexicaanse griep krijgen.
En dan volgt de rest van de wereld...

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 23:21.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 23:27   #190
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik las zojuist wat informatie over dat bedrijf dat het epicentrum zou zijn. Heeft in het verleden al problemen gehad met milieuorganizaties, maar blijkt goede banden te hebben met justici. Een milieuactivist die opkwam tegen een hele reeks onregelmatigheden (verontreiniging van het water met uitwerpselen ed.) werd zelfs opgesloten omwille van 'laster'.

Een ander weetje, dat ik graag bevestigd zou zien echter, is dat het bedrijf labos Gilead Sciences Inc. de maker is van het farmaceutisch product Tamiflu, en dat dat bedrijf geleid zou worden door niemand minder als Donald Rumsfeld. Die man komt me over als een gewetenloze, gezien zijn folterpraktijken bv.

Je zou toch nog aan kwaad opzet beginnen denken. Dit artikel is passend getiteld Flu Kills The Torture Memos

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2009 om 23:33.
Oud 29 april 2009, 23:30   #191
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ik voel mij sinds vandaag een beetje grieperig, zou ik binnenlandse zaken hiervan op de hoogte moeten brengen?
Zeker en vast. Stuur een brief en vergeet er vooral niet op te hoesten.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 23:31   #192
Politikainspe
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik las zojuist wat informatie over dat bedrijf dat het epicentrum zou zijn. Heeft in het verleden al problemen gehad met milieuorganizaties, maar blijkt goede banden te hebben met justici. Een milieuactivist die opkwam tegen een hele reeks onregelmatigheden (verontreiniging van het water met uitwerpselen ed.) werd zelfs opgesloten omwille van 'laster'.

Een ander weetje, dat ik graag bevestigd zou zien echter, is dat het bedrijf labos Gilead Sciences Inc. de maker is van het farmaceutisch product Tamiflu, en dat dat bedrijf geleid zou worden door niemand minder als Donald Rumsfeld. Die man komt me over als een gewetenloze, gezien zijn folterpraktijken bv.
ik kan dat laatste bevestigen.
Gilead heeft eigenlijk een patent op de werkzame stof in tamiflu.
Ik dacht echter dat Rumsfeld zijn belangen in het bedrijf heeft verkocht.

Met die H5N1 geloof ik ook dat men verplicht werd om andere bedrijven generieken te laten maken in Azië.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 29 april 2009 om 23:34.
Oud 29 april 2009, 23:40   #193
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politikainspe Bekijk bericht
Ik dacht echter dat Rumsfeld zijn belangen in het bedrijf heeft verkocht.
Volgens sommigen niet.

Citaat:
Rumsfeld served as Gilead (Research)'s chairman from 1997 until he joined the Bush administration in 2001, and he still holds a Gilead stake valued at between $5 million and $25 million, according to federal financial disclosures filed by Rumsfeld.
Oud 29 april 2009, 23:54   #194
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het pentagon bevestigt dat een 'marine' van de basis Twenty-Nine Palms in California en in quarentaine verblijft tezamen met zijn kamergenoot, en het virus hebben.
Oud 30 april 2009, 00:19   #195
Politikainspe
Banneling

Standaard

Nu zit het echt wereldwijd. Ook Duitsland heeft al bevestigd, Oostenrijk, de V.K. heeft er meer dan tien, Spanje, de V.S., Canada, ... en in zowat ieder land niet op de lijst onderzoeken ze landen.
(De google maps geven een heel ander beeld omdat ze zijn samengesteld obv rapporteringen van gewone burgers ipv officiële gezondheidsmedewerkers.)

We hangen af van minister De Crem (volgens hln waarbij ze het al meteen nodig vinden aan te geven waar de voorraden zich bevinden. )

Citaat:
Het gaat om alles samen 38 miljoen maskers en 500.000 onmiddellijk beschikbare behandelingen en een voorraad in bulk van de grondstof (Oseltamivir phosphate) die voldoende is voor de productie van 2,5 miljoen behandelingen, antwoordde De Crem op een vraag van Kamerlid Ingrid Claes. Defensie kan die grondstof in een eindproduct omzetten aan een snelheid van ongeveer 30.000 behandelingen per dag.
http://www.hln.be/hln/nl/4311/Mexica...middelen.dhtml

En Onkelinx. Lovende vooruitzichten. Al kan het natuurlijk allemaal nog meevallen en is paniek nog steeds voorbarig.

Wat ik niet begrijp is dat hier gesproken wordt over 500 000 dosissen tamiflu. Volgens een andere krant las ik 50 000. Geen detail in verschil lijkt me.
En het andere getal (de grondstoffen), is hier ook met 500 000 opgedreven.

Er wordt nog met andere cijfers gegoocheld: in Mexico zouden er rond de 2500 mensen ziek zijn ipv de eerder gemelde 1600. Of zijn er zoveel bijgekomen vandaag maar vond geen enkele krant het nodig dat te rapporteren?

32 miljoen maskers is wel heel veel. Hoewel... in principe goed voor drie dagen voor de hele bevolking. En het is ook niet zeker of het iets helpt.

Laatst gewijzigd door Politikainspe : 30 april 2009 om 00:21.
Oud 30 april 2009, 07:18   #196
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet er eigenlijk iemand precies aan wat de overledenen exact gestorven zijn?
Gevolgen van pneumonie (eventueel door cytokine storm), te hoge lichaamstemperatuur, ...

Ik bedenk me ook dat al die verdachte gevallen en mensen in de omgeving die tamiflu of dergelijke krijgen, een probleem hebben als ze echt de mexicaanse griep krijgen.
En dan volgt de rest van de wereld...
over de doodsoorzaak is tot nu toe nog nagenoeg niks losgelaten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 07:21   #197
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
32 miljoen maskers is wel heel veel. Hoewel... in principe goed voor drie dagen voor de hele bevolking. En het is ook niet zeker of het iets helpt.
Mja , aangezien zo'n maskertje maar enkele uren meegaat (door je ademhaling wordt het vochtig en verliest het z'n beschermende functie) komen ze met 30 miljoen maskers niet toe voor heel de bevolking ...

Een extra vitamientje eten , handen wat meer wassen ('k heb wat dettol bij de vloeibare handzeep gedaan , stinken ze hier lekker ) , niet op een bomvol openbaar vervoer kruipen (de trams zitten 's ochtends overvol) ...
Gewoon wat kleine dingen , meer kan je voorlopig niet doen ...

Overdreven maatregelen nemen zoals massaal varkens gaan afmaken zijn niet nodig . Wel zou men een héél goede voorlichting moeten geven , want dit is te gek voor woorden ...

't Ziet er niet zo erg uit als de Spaanse griep ,maar 't is geen risico waard hé ...

Laatst gewijzigd door manta : 30 april 2009 om 07:21.
Oud 30 april 2009, 07:24   #198
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
On-topic: in de strijd tegen het virus kan internet een zeer belangrijk medium zijn. Men kan veel sneller worden geïnformeerd dan ooit tevoren mogelijk was en de media kan nieuws minder goed verborgen houden.
Het probleem daarmee is door de bomen het bos blijven zien. Er is nogal wat tegenstrijdige info beschikbaar, zelfs op de officiele kanalen, genre CDC, wat betreft infectiegraad, aantal besmetten, aantal verdachte gevallen. Zeker voor Mexico, waar de toestand in het veld niet duidelijk is.

En Mexico blijft een grote onzekerheidsfactor.
Oud 30 april 2009, 07:36   #199
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja , aangezien zo'n maskertje maar enkele uren meegaat (door je ademhaling wordt het vochtig en verliest het z'n beschermende functie) komen ze met 30 miljoen maskers niet toe voor heel de bevolking ...

Een extra vitamientje eten , handen wat meer wassen ('k heb wat dettol bij de vloeibare handzeep gedaan , stinken ze hier lekker ) , niet op een bomvol openbaar vervoer kruipen (de trams zitten 's ochtends overvol) ...
Gewoon wat kleine dingen , meer kan je voorlopig niet doen ...

Overdreven maatregelen nemen zoals massaal varkens gaan afmaken zijn niet nodig . Wel zou men een héél goede voorlichting moeten geven , want dit is te gek voor woorden ...

't Ziet er niet zo erg uit als de Spaanse griep ,maar 't is geen risico waard hé ...
zo'n maskertje is vooral psychologisch. Ze werkt enkel tegen inademen van virale druppeltjes (als iemand in uw richting hoest).
Oud 30 april 2009, 08:37   #200
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn aan't zeveren, zeg ik u. Paniekzaaierij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be