Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 22:02   #181
jef
Gouverneur

Standaard

'Eigen volk eerst' De meest toegepaste slagzin door ALLE politiekers als er zetels, jobkes en plaatsjes te verdelen zijn.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:13   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Ik zat er al op te wachten: 'vrouw aan de haard', 'avondklok voor jongeren', ... en de andere dooddoeners.
Vooraleer te herhalen wat anderen proberen te verkopen als partijstandpunten, zou u er beter aan doen eerst eens degelijk ons programma na te lezen.
Wij pleiten er inderdaad voor dat wie voor kinderen kiest, dan ook kan kiezen om thuis te blijven om voor die kinderen te zorgen (en dat hoeft heus niet de vrouw te zijn, volgens mij kan een man minstens even goed die taak op zich nemen) zonder dat men hiervoor financieel bestraft wordt. Nu is het immers maar al te vaak een noodzaak om met twee uit werken te gaan.
Maar wij pleiten er ook voor dat koppels met kinderen, die ervoor kiezen om wél met twee uit werken te gaan, op degelijke en betaalbare kinderopvang beroep kunnen doen. (wil u meer uitleg hierover, dan nodig ik u uit om ons programma te lezen, zodat u met kennis van zaken kan deelnemen aan een gesprek en niets steeds hoeft na te wauwelen wat anderen zeggen)
Onze maatschappij is toch wel echt vrouwvriendelijk geworden:

eerst was er de sexuele revolutie
dan de emancipatie
dan kregen ze allerlei figuurcorrecties
internet werd uitgevonden en ze konden hun communicatielusten botvieren
toen begonnen chinezen hun kleren spotgoekoop te maken, zodat ze naar hartelust konden shoppen
en nje kunt nu als lesbo koppel kindjes krijgen

dit los van uw mijmeringen over het normale rollenmodel. Er verandert toch ook wat in de wereld, dus ook daar moet je best een zinnige invulling voor fantaseren
- je
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 23:06   #183
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

"When things are going well, the Belgians ignore the immigrants; when things are going badly, the Belgians see them as 'a problem'. They accuse them of sponging off the state, of dishonesty, crime, begging, and, worst of all, ingratitude." ("Xenophobe's guide to the Belgians")
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 23:35   #184
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
"When things are going well, the Belgians ignore the immigrants; when things are going badly, the Belgians see them as 'a problem'. They accuse them of sponging off the state, of dishonesty, crime, begging, and, worst of all, ingratitude." ("Xenophobe's guide to the Belgians")
Nochtans gaan de dingen in Vlaanderen niet zo slecht de laatste 10 jaar, in tegendeel (met uitzondering van de recente crisis).

Laatst gewijzigd door Rizzz : 29 april 2009 om 23:36.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 02:06   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik word gek van die Vlamingen eigenheid.

ALs er ene van Brugge zijn mond opentrekt verstaan ze hem/haar 20 Km verder niet meer.

Ha, die Henri1,

als-ie niet bestond, dan moesten ze 'm toch dringend uitvinden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 april 2009 om 02:17.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:54   #186
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wel mijn beste Joris, als u van het VB bent zou ik graag vragen dat u bepaalde partijstandpunten direct laat verwijderen: afschaffen provincies, euthanasie en abortus.

afschaffen provincies is totaal niet nodig want de provincies zorgen juist dat gemeenten samenwerken en het Vlaams gewest ... niet.

voor de rest mag het Vlaams parlement komende zomer al de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen en dat er zo snel mogelijk moet gewerkt worden naar een confederatie met Nederland
Jij bent wel een geval apart hé Shadowke, jij wil zo graag Hollander worden dat daarvoor alles overboord kan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 10:59   #187
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wordt gek van die Vlamingen eigenheid.

ALs er ene van Brugge zijn mond opentrekt verstaan ze hem/haar 20 Km verder niet meer.
tiens, ik versta nochtans mijn collega van Brugge zeer goed hoor.
Oud 30 april 2009, 11:00   #188
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zat er al op te wachten: 'vrouw aan de haard', 'avondklok voor jongeren', ... en de andere dooddoeners.
Vooraleer te herhalen wat anderen proberen te verkopen als partijstandpunten, zou u er beter aan doen eerst eens degelijk ons programma na te lezen.
Wij pleiten er inderdaad voor dat wie voor kinderen kiest, dan ook kan kiezen om thuis te blijven om voor die kinderen te zorgen (en dat hoeft heus niet de vrouw te zijn, volgens mij kan een man minstens even goed die taak op zich nemen) zonder dat men hiervoor financieel bestraft wordt. Nu is het immers maar al te vaak een noodzaak om met twee uit werken te gaan.
Maar wij pleiten er ook voor dat koppels met kinderen, die ervoor kiezen om wél met twee uit werken te gaan, op degelijke en betaalbare kinderopvang beroep kunnen doen. (wil u meer uitleg hierover, dan nodig ik u uit om ons programma te lezen, zodat u met kennis van zaken kan deelnemen aan een gesprek en niets steeds hoeft na te wauwelen wat anderen zeggen)
Waarom denkt U dat U op de lijst van het Vlaams Belang moogt staan ?
Omdat het zo is dat mannen en vrouwen evenredige plaatsen moeten krijgen op verkiezingslijsten.

Vroeger stond alleen Alexandra Colen op uw lijst.
Als ik me niet vergis was Alexandra dik aan met de partijtop en aldus erbij horend.

Na het wijzigen hebben ze bimbo's alla Anke Vandermeersch en Marie-Rose Morel binnengehaald om hun kieslijsten op te fleuren.
Hier was het sex appeal "belang"rijker dan de politieke inhoud.

Geachte Mevrouw Michiels,
Hebt U ook sex-appeal zodat U kunt wedijveren met bovengenoemde dam's of hebben ze U erbij gehaald wegens uw politieke kennis ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 11:25   #189
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het zo is dat mannen en vrouwen evenredige plaatsen moeten krijgen op verkiezingslijsten.

Als ik me niet vergis was Alexandra dik aan met de partijtop en aldus erbij horend.

Na het wijzigen hebben ze bimbo's alla Anke Vandermeersch en Marie-Rose Morel binnengehaald om hun kieslijsten op te fleuren.

Hebt U ook sex-appeal zodat U kunt wedijveren met bovengenoemde dam's of hebben ze U erbij gehaald wegens uw politieke kennis ?
ik denk dat vandermeersch en colen meer verstand hebben van politiek dan U.
naar uw redenering te volgen is het maar droevig gesteld met Uw politieke kennis!
hoogachtend
fernand
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 11:43   #190
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tiens.
Margriet Hermans, Anne De Baetselier, Karl Deruwe: BV's met een artiestenopleiding of dergelijke
Anke Vandermeersch: Advocaat.

Als ik moest kiezen, ik zou het wel weten.

Dit gezegd zijnde: Morel had bij NVA moeten blijven.
Oud 30 april 2009, 11:47   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent wel een geval apart hé Shadowke, jij wil zo graag Hollander worden dat daarvoor alles overboord kan.
ik denk dat het probleem is dat de provincies een nogal stevig budget kunnen spenderen aan allerlei projecten zoals parken aanleggen, en dat dit nogal dikwijls niet te eng genomen wordt met openbare aanbestedingen, of dat er nogal dikwijls 'decadent luxueus ' omgesprongen wordt met middelen.

Mij verwonderen sommige projecten ten gronde, de middelen die ze krijgen, en de budgetten die men heeft om in provinciedomeinen loodsen te bouwen in designstijl, om paden aan te leggen, beken te verleggen, volledige afluviale meanders uit te werken, volledige bossen aan te planten die ze dan vergeten uit te dunnen etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 12:38   #192
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
'Eigen volk eerst' De meest toegepaste slagzin door ALLE politiekers als er zetels, jobkes en plaatsjes te verdelen zijn.
Nogal populistisch om dit te stellen, niet?
Oud 30 april 2009, 14:03   #193
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens wat is dit dan:

Voorstel van 1997:
http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...dossierID=1029

Citaat:
GEMEENTEWET-POLICE COMMUNALE-MINDERJARIGEN-UITGANGSVERBOD NA 22 UUR

En nog eens in 2000:

http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage...dossierID=0344

Citaat:
GEMEENTE - POLITIEVERORDENINGEN UITGAANSVERBOD MINDERJARIGEN ONDER 16 JAAR

Nogal vreemd dat het voormalige Vlaams Blok (nu Vlaams Belang) zulke voorstellen indiende terwijl dat helemaal geen partijstandpunten zijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 april 2009 om 14:13.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 17:11   #194
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ik dacht al zoiets...
Mijn vrouw heeft tot haar pensioen ook les gegeven, in een zgn "concentratieschool".
Probeer jij ons nu echt wijs te maken dat er met de zgn "concentratiescholen" geen problemen zijn??? Doe maar...
Beweer je verder dat wat leerkrachten van elkaar vernemen tijdens studiedagen en dergelijke gewoon leugens en nonsens is? Doe maar...

Laatst gewijzigd door andev : 30 april 2009 om 17:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 17:29   #195
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar moeten ze naartoe?
Dat is toch héél simpel!
Naar het land waar hun soortgenoten wonen! Een italiaanse Belg naar Italië, een franse Belg naar Frankrijk, een marokkaanse Belg naar Marocco enz
of naar om het even welk land waar de meerderheid der autochtone bevolking (niet: een paar politiekers met bijbedoelingen voor eigen profijt) hen nog wil oppakken!
Rap zelf zeggen: het gaat enkel om diegenen die om "bepaalde redenen" beter aan de deur worden gezet! Die fameuze snel-belg-wet moet omgezet worden in tien-jaar-kandidaat-Belg, waarbij pas op het einde definitief beslist moet worden of die definitief blijft en Belg genoemd zal worden. Wie tijdens die eerste jaren enkel opvalt wegens profitariaat, criminele activiteiten, volledig niet in te passen in onze maatschappij wegens godsdienst of whatever die niet past in onze maatschappij moet binnen de korst mogelijke tijd zonder gezever het land uitgezet worden.
Hoeveel keer nog dezelfde vragen en antwoorden....
Oud 30 april 2009, 17:32   #196
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een Belgisch paspoort hebt u enkel het recht om in België te wonen, nergens anders.
En door dat Belgisch paspoort weer af te nemen is dat ogelost.
Dringend tijd dat ze er aan beginnen. Trouwens een bepaald soort die hier dagelijks in het nieuws komt heeft een "dubbele nationaliteit", waar is daar het probleem? Dat ze ze in hun eigen land liever kwijt zijn dan rijk?
Oud 30 april 2009, 17:38   #197
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan er niets aan doen dat de stichter/fondateur een bruin verleden had.

Ik kan er ook niets aan doen dat het Belang rassenhaat predikt.

Dus schiet niet op de pianist, schiet beter op de componist.
En je kunt er ook niet aan doen dat je zelf niet beseft dat je onbruikbare zever verkoopt. Maar ja, serieuze argumenten vinden is wat moeilijker...
En als je zo'n interesse hebt in wat jij "rassenhaat" noemt... zoek het maar gerust bij diegenen die zelf zo graag het woordje "racist" gebruiken bij elke blik, zin of whatever! Daar heb je pas echte rassenhaat! Lees bvb het proces door van die bende negers in Parijs die een Jood folterden tot der dood.
Allah is groot, zoals ze riepen...
Oud 30 april 2009, 17:43   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het viel me gewoon op dat u zich ergert aan hun "dop geld" wat een zeker bedrag kost aan de staat maar tegelijkertijd er genoegen in schept hun in "den bak" te steken wat een veel hogere kost is voor de staat.
Ze ophangen, stenigen of onthoofden zoals ze in "hun landen" doen zou stukken goedkoper uitvallen, inderdaad! Daar noemen ze dat de sharia en is het "normaal" in hun ogen, hier roepen ze moord en brand als ze voor dezelfde feiten een strobreed in weg gelegd worden...
Oud 30 april 2009, 17:44   #199
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Heb al veel interessante en minder interessante dingen gehoord hier.

Toch blijf ik erbij: begeleide remigratie voor de grote groepen is noodzakelijk.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 17:47   #200
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Heb al veel interessante en minder interessante dingen gehoord hier.

Toch blijf ik erbij: begeleide remigratie voor de grote groepen is noodzakelijk.
Met dat gasmasker als foto van je erbij,klinkt dit wel vies
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be