Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2009, 17:20   #181
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
Herstal 7.80%
Altijd handig om in die gemeente veel stemmen te halen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 17:58   #182
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ptb+ 4%
congratz
het establishment zal blij zijn dat ze de kiesdrempel hebben ingevoerd
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 18:56   #183
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik had wel verwacht dat jullie met name in Luik goed zouden scoren maar niet dat het contrast met Vlaanderen zo groot zou zijn. Nu de stemmen in Antwerpen en Limburg zijn nog niet binnen en het is vooral daar dat het moet gebeuren.
Vreemd genoeg lijkt Antwerpen de (bi)nationale trend, die er een is van een lichte vooruitgang, tegen te spreken: de PvdA verliest er net 0,1% en strandt op 1,1%.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 19:04   #184
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
IIndien iemand niet inziet dat je een bepaalde "leercurve" nodig hebt vooraleer je de marxistische analyse snapt, dan is het verloren moeite. Je kan niet op 1 dag een ongeïnteresseerd persoon omtoveren tot een expert.
Dat is ongetwijfeld zo. Wat mij echter niet duidelijk is, is hoe de PvdA-campagne daar zo'n goede bijdrage toe zou zijn. Veeleer lijkt te PvdA te hebben willen electoraal inspelen op het depolitiseringsproces, en daarmee - gewild of ongewild - te versterken. Althans: ik zie moeilijk in hoe de boodschap "Politici zijn clowns!" een begin kan betekenen van een marxistische analyse, of van een aanzetten van de arbeidende bevolking om zelf de politiek te willen uitstippelen (of zelfs geen struikelblok voor dat laatste kan zijn).
Tuurlijk is er het 'minimumprogramma' (waarvan de waarde te debatteren valt), maar de communicatie daarover is helemaal verdronken in de circuscampagne, waarop de PvdA nu ook volop te hebben willen inspelen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 19:26   #185
Linkiewinkie
Vreemdeling

Linkiewinkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Omdat ik met mijn stem een signaal probeer te geven. VANDAAG een stem aan de PVDA geven, is hen het signaal geven dat ze moeten doorgaan met hun rechtse koers en hun reactionair Belgisch-nationalisme.
VANDAAG een stem geven aan de N-VA, is vooral een anti-CD&V-signaal.
Anti CD&V ??? ALs ik NVA voordien hoor verklaren dat ze geen vragende partij zijn voor verdere staatshervorming en enkel de Vlaamse bevoegdheden maximaal willen uitputten. Als ik naar hun score kijk en hoe vriendelijk NVA en CD&V voor elkaar zijn, ...

De kans lijkt me groot dat NVA deel zal uitmaken van de volgende Vlaamse regering. Tot daar dan uw anti CD&V signaal.
Linkiewinkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 20:05   #186
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat is ongetwijfeld zo. Wat mij echter niet duidelijk is, is hoe de PvdA-campagne daar zo'n goede bijdrage toe zou zijn. Veeleer lijkt te PvdA te hebben willen electoraal inspelen op het depolitiseringsproces, en daarmee - gewild of ongewild - te versterken. Althans: ik zie moeilijk in hoe de boodschap "Politici zijn clowns!" een begin kan betekenen van een marxistische analyse, of van een aanzetten van de arbeidende bevolking om zelf de politiek te willen uitstippelen (of zelfs geen struikelblok voor dat laatste kan zijn).
Tuurlijk is er het 'minimumprogramma' (waarvan de waarde te debatteren valt), maar de communicatie daarover is helemaal verdronken in de circuscampagne, waarop de PvdA nu ook volop te hebben willen inspelen.
dat lijkt me er knal op. Niemand stelt het uitgangspunt in vraag dat er een leercurve zou zijn, de enige vraag is hoe doe je mensen avanceren op die curve? ik had persoonlijk wel gedacht dat de PVDA enig succes zou hebben met hun huidige campagne, maar dat ze er later mee in de knoop zouden komen. uit de verkiezingsuitslag blijkt volgens mij dat zelfs dat initiële succes er niet of nauwelijks komt.

bon, de vernieuwing van de pvda en de uittrede uit dat 'sectaire hoekje' heeft jammer genoeg niet het verhoopte resultaat opgeleverd, dus: wat nu? het belangrijkste na de verkiezingen zal het voeren van een effectieve buitenparlementaire oppositie zijn tegen alles wat op ons afkomt. noch pvda (behoorlijk veel leden, maar hoe sterk staan ze in hun schoenen?) noch lsp (eenvoudigweg te klein en bewust te 'extreem') noch de bruyn zullen hierin slagen zonder (een begin van) structurele samenwerking in een groter geheel dat zich expliciet tot doel stelt om ook externen, dus niet-marxisten en niet-kaders aan te trekken.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 20:12   #187
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik had toch meer verwacht van de PVDA+. Ze gaan er dan wel zowat overal op vooruit, toch blijven ze zo klein als de SLP.

Het is nu wel de moment om federaal eens goed voor te bereiden. Er is al wat doorbraak in de media, en op dat 'momentum' moeten we nu verder gaan.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 20:15   #188
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

PvdA stelt teleur
edit: 2.5 in ANtwerpen

Laatst gewijzigd door toccata : 7 juni 2009 om 20:19.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 20:27   #189
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men kan er veel over zeveren maar dit is een fiasco voor links in Vlaanderen. Ik heb alleen de indruk dat Groen! en SP.a dat niet zo erg lijken te vinden. Ik heb de indruk dat dat ze er lijken bij neer te leggen dat links zo weinig haalt in Vlaanderen. Gennez was zelfs content met de uitslag en ook Vogels leek me niet echt ontevreden. Ongeloofelijk.
Oud 7 juni 2009, 20:28   #190
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

//

Laatst gewijzigd door Praetorian : 7 juni 2009 om 20:36.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 20:36   #191
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Edit: 2,5%!!!!!!!!!!!!!!

Oud 7 juni 2009, 21:08   #192
Ambiorix

Standaard

idd, kzag het ook

Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 21:21   #193
karel 20
Partijlid

Standaard

2.5% in Antwerpen is een teleurstelling in 2007 was het iets meer.
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 22:27   #194
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2.5% in Antwerpen is een teleurstelling in 2007 was het iets meer.
Voor Antwerpen is dat inderdaad onvoldoende en geen weerspiegeling van het draagvlak van de pvda.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 22:31   #195
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Voor Antwerpen is dat inderdaad onvoldoende en geen weerspiegeling van het draagvlak van de pvda.
Ik ben me aan het bezuipen en ik stel voor dat jullie dat ook doen en dat we morgen immigreren naar Wallonië en daar een nieuw bestaan opbouwen.
Oud 7 juni 2009, 22:35   #196
karel 20
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik ben me aan het bezuipen en ik stel voor dat jullie dat ook doen en dat we morgen immigreren naar Wallonië en daar een nieuw bestaan opbouwen.
Ik kom mee!!
Oud 7 juni 2009, 23:04   #197
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Tot zover de doorbraak.

Eigenlijk zou ik het erg moeten vinden, maar ik vind het eigenlijk wel grappig dat de arrogantie van de pvda'ers op een fiasco is uitgedraaid. Uiteindelijk blijven ze gewoon even klein-links. Tijd om toch eens met beide voetjes weer op de grond te gaan staan.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 23:05   #198
karel 20
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Tot zover de doorbraak.

Eigenlijk zou ik het erg moeten vinden, maar ik vind het eigenlijk wel grappig dat de arrogantie van de pvda'ers op een fiasco is uitgedraaid. Uiteindelijk blijven ze gewoon even klein-links. Tijd om toch eens met beide voetjes weer op de grond te gaan staan.
Welke arrogantie?
Oud 7 juni 2009, 23:13   #199
Praetorian

Standaard

Citaat:
Welke arrogantie?
Ik vraag het mij ook af.
Oud 7 juni 2009, 23:13   #200
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Tot zover de doorbraak.

volgens mij voldoet deze score aan de verwachtingen. een beetje meer zou fijn geweest zijn, en door de vele positieve reacties op de campagne (die ik zelf trouwens niet goed vond, maar die wel aansloeg) hoopten mensen mss op een verrassing. maar voor zover ik weet had de PVDA het halen van de kiesdrempel nergens als doelstelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be