Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 21:14   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Eerlijk waar, denk jij dat mensen gemotiveerd zijn om les te volgen als de één of andere intolerante persoon, die daarbovenop nog eens op hen neerkijkt, voor de klas staat? Een mens zou voor minder. Ik ken enkele van de lesgevers, en dat zijn allemaal supertoffe en enorm vriendelijke mensen. Ik snap niet wat jij daar tussen doet.
Als iemand bij mij komt, voor vrijstelling van die lessen, dan kregen ze tot nu toe een preek van minstens een half uur. Nu begrijp ik hen beter.
Ik? ik geef daar geen les nee. Mijn hartsvriendin geeft daar les. Stoort je dat?

En allez? toch? willen ze vrijstelling? toch wel erg hé, zich laten inschrijven en dan niet komen opdagen. tiens tiens... ik dacht dat mijn vriendin overdreef...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2009 om 21:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:16   #182
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik? ik geef daar geen les nee. Mijn hartsvriendin geeft daar les. Stoort je dat?
Ik hoop dat jouw hartsvriendin jouw tegenovergestelde is. Anders stoort me dat inderdaad.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:17   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat jouw hartsvriendin jouw tegenovergestelde is. Anders stoort me dat inderdaad.
gelukkig hoef jij je daar niks van aan te trekken wegens totaal irrelevant wat jij ervan vindt. toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 21:18   #184
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

het is nochtans simpel de moslims dienen zich hier aan te passen en niet andersom!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:21   #185
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Aziaten zijn ook moslims. En in welke wereld leef jij, dat moslims slechts twee uur buiten mogen? Die clichés worden in leven gehouden door mensen zoals jij, niet door hen.
CD&V-kandidaat Veli Yüksel was vanavond te gast in Ter Zake waarin hij zich bedrieglijk als "progressieve Vlaamse moslim" profileerde. Bedrieglijk want Veli vindt dat het islamitisch apartheidszwemmen moet kunnen en als er iets is dat niet progressief maar ultraconservatief is, dan is het wel de apartheidsidee. Volgens Veli moet dat omdat moslima's anders niet buiten kunnen.
Hij zegde er wel niet bij wie de deur van die moslima's barricadeert zodat ze niet buiten kunnen.
Wel zegt hij dat de enige manier om 'buiten te kunnen' voor die moslimas eruit bestaat in burka-achtige toestanden te gaan zwemmen.
Het is toch wel raar dat enkel moslima's niet buiten kunnen omdat hun deur gebarricadeerd wordt. Door wie en waarom zei Veli er niet bij. Dat leek mij net de interessantste vraag. Helaas was dat niet zo voor de VRT-journalisten die zich repten om Veli uit zijn hachelijke situatie te redden.

Tot daar de visie van een Turkse moslim die al van zijn 2,5 jaar in dit land woont.
Volgens mij verstaat hij het woord progressief niet.
Ik ken geen Vlaamse progressieve madammen die niet 'buiten kunnen' tenzij ze in nonnenhabijt gaan zwemmen in mannenvrije zwembaden. Gij wel?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:21   #186
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
gelukkig hoef jij je daar niks van aan te trekken wegens totaal irrelevant wat jij ervan vindt. toch?
Not exactly.
Oud 27 mei 2009, 21:24   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
CD&V-kandidaat Veli Yüksel was vanavond te gast in Ter Zake waarin hij zich bedrieglijk als "progressieve Vlaamse moslim" profileerde. Bedrieglijk want Veli vindt dat het islamitisch apartheidszwemmen moet kunnen en als er iets is dat niet progressief maar ultraconservatief is, dan is het wel de apartheidsidee. Volgens Veli moet dat omdat moslima's anders niet buiten kunnen.
Hij zegde er wel niet bij wie de deur van die moslima's barricadeert zodat ze niet buiten kunnen.
Wel zegt hij dat de enige manier om 'buiten te kunnen' voor die moslimas eruit bestaat in burka-achtige toestanden te gaan zwemmen.
Het is toch wel raar dat enkel moslima's niet buiten kunnen omdat hun deur gebarricadeerd wordt. Door wie en waarom zei Veli er niet bij. Dat leek mij net de interessantste vraag. Helaas was dat niet zo voor de VRT-journalisten die zich repten om Veli uit zijn hachelijke situatie te redden.

Tot daar de visie van een Turkse moslim die al van zijn 2,5 jaar in dit land woont.
Ik ken geen Vlaamse progressieve madammen die niet 'buiten kunnen' tenzij ze in nonnenhabijt gaan zwemmen in mannenvrije zwembaden. Gij wel?
leuk! ik schreef het net ook ergens. hebben we beiden hetzelfde gezien. Was wel straf toch? Spijtig dat niemand dan opmerkte dat er dus ook zwemuren voor INFIDELS-ONLY moesten komen waar wij dan moslim-vrij kunnen zwemmen ? wat damagnie zenne! infidel-vrij zwemmen is HUN recht, moslimvrij zwemmen is niet voorzien voor dhimmies.

Oud 27 mei 2009, 21:30   #188
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dat is het probleem. In tegenstelling tot de Vlaamse politieker, zal een allochtoonse politieker automatisch de volledige allochtoonse bevolking vertegenwoordigen. Ik hoef dat apartheidszwemmen niet, net zoals veel van de allochtoonse vrouwen die ik ken. En het is ook geen politieke zaak. Straks komt de politiek nog tussen in de Ladies night van de UGC (of is het metropolis).

Wat is jouw mening over dit laatste?
Oud 27 mei 2009, 21:39   #189
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem. In tegenstelling tot de Vlaamse politieker, zal een allochtoonse politieker automatisch de volledige allochtoonse bevolking vertegenwoordigen. Ik hoef dat apartheidszwemmen niet, net zoals veel van de allochtoonse vrouwen die ik ken. En het is ook geen politieke zaak. Straks komt de politiek nog tussen in de Ladies night van de UGC (of is het metropolis).

Wat is jouw mening over dit laatste?
Daar heb ik geen mening over want ik heb er nog nooit van gehoord.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 21:44   #190
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik geen mening over want ik heb er nog nooit van gehoord.
En de soroptimisten ook niet, neem ik aan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:09   #191
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En in Congo hebben de Belgische politiekers ook een chaos van gemaakt. Dus dan is het toch duidelijk dat de Belgen het verdienen om gediscrimineerd en gewelddadig behandeld te worden. Ik ben gewoon jouw logica aan het volgen.

Inderdaad Leopold 2 heeft niet alleen een chaos gemaakt, maar is ook verantwoordelijk voor vele doden. Weg ermee. Geeuw.

Voor de rest volg jij niks van logica. Dat Belgen gewelddadig moeten behandeld worden is gewoon jouw uitspraak.

Maar er is niet enkel de vaststelling dat Islam vandaag op politiek vlak tot verdrukking leidt in de landen waar die aanwezig is.
Er is evenzeer de vaststelling dat je nauwelijks of geen ondernemingen vind op wereldvlak die uit landen afkomstig zijn waar de Islam een grote rol speelt op politiek vlak. Dat kan je niet zeggen van een aantal ondernemingen uit India, China, Rusland.

De 'toegevoegde waarde' van de Islam in West-Europa is mij dan ook totaal niet duidelijk.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 00:52   #192
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
En in Congo hebben de Belgische politiekers ook een chaos van gemaakt. Dus dan is het toch duidelijk dat de Belgen het verdienen om gediscrimineerd en gewelddadig behandeld te worden. Ik ben gewoon jouw logica aan het volgen.

Woorden die recht uit je hart komen neem ik aan. Wensdromen , of mischien reeds feiten, gerelateerd door een ervaringsdeskundige.
Belgo-bashing, de populaire allochtonen-sport !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 00:55   #193
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Aziaten zijn ook moslims. En in welke wereld leef jij, dat moslims slechts twee uur buiten mogen? Die clichés worden in leven gehouden door mensen zoals jij, niet door hen.

En misschien komen ze niet graag naar de les omdat de lesgever principieel die mensen niet respecteert, en de mensen met een hoofddoek discrimineert? (zoals in de posts hier)
Zet die hoofddoek af als je binnen komt, hé. Wat is dat nu voor zever ? Ik doe toch ook mijn botten uit als ik de moskee binnenga ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 09:15   #194
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Woorden die recht uit je hart komen neem ik aan. Wensdromen , of mischien reeds feiten, gerelateerd door een ervaringsdeskundige.
Belgo-bashing, de populaire allochtonen-sport !
Problemen met lezen? Ik schrijf toch duidelijk in die post dat ik zijn logica aan het volgen ben. Selectief lezen is onhandig in een forum als deze. Probeer het te vermeiden.
Oud 2 juni 2009, 09:16   #195
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Zet die hoofddoek af als je binnen komt, hé. Wat is dat nu voor zever ? Ik doe toch ook mijn botten uit als ik de moskee binnenga ?
Waarom stoort het jou als iemand anders een hoofddoek draagt? Krijg jij daar jeuk van?
Oud 2 juni 2009, 09:18   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stoort het jou als iemand anders een hoofddoek draagt? Krijg jij daar jeuk van?
Het stoort me als de hoofddoekdraagster daarmee aan haar mannelijke achterban te kennen geeft dat "zij tot de club behoort en dus niet mag worden lastiggevallen" terwijl de niet-hoofddoekdraagster dan wel mag belaagd worden volgens die hoofddoekmensen.

zie de koran.

Oud 2 juni 2009, 09:23   #197
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het stoort me als de hoofddoekdraagster daarmee aan haar mannelijke achterban te kennen geeft dat "zij tot de club behoort en dus niet mag worden lastiggevallen" terwijl de niet-hoofddoekdraagster dan wel mag belaagd worden volgens die hoofddoekmensen.

zie de koran.
En dat zijn hun woorden? 'Val mij niet lastig, maar wel diegene ZONDER hoofddoek'? Dat is wat jij daarvan maakt.

Hoeveel vrouwen ken jij eigenlijk persoonlijk, die een hoofddoek dragen, en met wie je over hun motieven voor het dragen ervan hebt gesproken?
Oud 2 juni 2009, 09:49   #198
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Problemen met lezen? Ik schrijf toch duidelijk in die post dat ik zijn logica aan het volgen ben. Selectief lezen is onhandig in een forum als deze. Probeer het te vermeiden.
Vermijden***
Oud 2 juni 2009, 09:56   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat zijn hun woorden? 'Val mij niet lastig, maar wel diegene ZONDER hoofddoek'? Dat is wat jij daarvan maakt.

Hoeveel vrouwen ken jij eigenlijk persoonlijk, die een hoofddoek dragen, en met wie je over hun motieven voor het dragen ervan hebt gesproken?
er staat: "ZIE DE KORAN".

Ze moeten herkenbaar zijn als moslima zodat ze niet worden lastiggevallen. Het is dus een soort van eigen-leger-uniform.

Oud 2 juni 2009, 10:11   #200
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
er staat: "ZIE DE KORAN".

Ze moeten herkenbaar zijn als moslima zodat ze niet worden lastiggevallen. Het is dus een soort van eigen-leger-uniform.
Zij moeten herkenbaar zijn, zodat de anderen kunnen worden lastig gevallen? Dus zij moeten zich bedekken, als signaal aan de mannen dat de andere vrouwen moeten worden lastig gevallen?

Vind je dat nu echt logisch klinken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be