Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 18:58   #181
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Terzijde, de enige uitzondering die ik maak, is als ik bij de lokale HEMA een kopvod bij de afdeling vleeswaren, en dan vooral bij de warme worstenverkoop zie staan. Ten eerste zijn die worsten gewoon heel erg lekker en ten tweede is het prachtig om te zien hoe zo'n kopvod met het grootste afgrijzen, want zéér haram, die worsten moet aanraken.
Gijsen deugniet !!
Maar kversta da, het zullen wel Boma-worsten zijn zekers?
Oud 14 juni 2009, 19:09   #182
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Als je zulke meningen in UK gaat verkondigen, lachen ze je op je gezicht uit.
Gelukkig leef ik niet in het Verenigd Koninkrijk alwaar de sharia bij bepaalde zaken al ingevoerd is...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:16   #183
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Volgens mij wordt de xenofobie van het ene volk gewoon vaker bloot gelegd dan het andere waardoor de valse indruk ontstaat dat dat ene volk echt "xenofobischer" lijkt dan het andere.
Dat zou kunnen..., al ben ik niet bepaald te vinden voor die complottheorieën e.d.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 19:17   #184
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dan gaat dat geval met die hoofddoek ook niet meer op aangezien ze die hoofddoek gewoon kan afzetten.
Wie heeft het hier over hoofddoeken?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 05:30   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dat zou kunnen..., al ben ik niet bepaald te vinden voor die complottheorieën e.d.
Er zijn geen complotten.

De media in Belgique zijn uiterst-objectief en extreem-betrouwbaar.

Uit hun doorgedreven analyses en/of diepgaande studies blijkt zonneklaar dat de Vlamingen - op enkele schaarse uitzonderingen na - absoluut xenofoob en radicaal racistisch zijn. En egoïstisch op de koop toe.

Andere volkeren zijn in het ergste geval lichtjes geïrriteerd wanneer ze in contact komen met 'vreemdelingen', maar dat duurt nooit lang. Na een paar seconden is alles koek en ei.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 09:08   #186
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig leef ik niet in het Verenigd Koninkrijk alwaar de sharia bij bepaalde zaken al ingevoerd is...
Laten we het bij de waarheid houden...
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 11:04   #187
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we het bij de waarheid houden...
Precies, vandaar mijn opmerking.

Leest u even mee?

Citaat:
ISLAMIC law has been officially adopted in Britain, with sharia courts given powers to rule on Muslim civil cases.

The government has quietly sanctioned the powers for sharia judges to rule on cases ranging from divorce and financial disputes to those involving domestic violence.

Rulings issued by a network of five sharia courts are enforceable with the full power of the judicial system, through the county courts or High Court.

Previously, the rulings of sharia courts in Britain could not be enforced, and depended on voluntary compliance among Muslims.

It has now emerged that sharia courts with these powers have been set up in London, Birmingham, Bradford and Manchester with the network’s headquarters in Nuneaton, Warwickshire. Two more courts are being planned for Glasgow and Edinburgh.

Lees vooral verder
Dit ook gaarne lezen

En dit ook:
Citaat:
Naast een tiental informele sharia-‘rechtbanken’ die al een aantal jaren in Engeland draaien, herbergt de Universiteit van Nuneaton nu een officiële sharia-rechtbank die in het kader van de wet Alternative Dispute Resolution (ADR) gerechtigd is uitspraken te doen.
Anders dan de informele shariainstanties die zich uitspreken over huwelijkszaken, kan Nuneaton-shariarechtbank daarnaast ook uitspraken doen over commerciële en civiele zaken en over burenruzies.
De instantie die wordt gezien als de eerste officiële sharia-instantie van Engeland, maakt deel uit van het islamitische college. Het hoofd van het islamitisch college, Faisal Aqtab Siddiqi zegt dat de de sharia-instantie zal functioneren binnen het Britse rechtssysteem en dit zal verrijken.
Verder nog iets anoniempje?
Oud 15 juni 2009, 11:12   #188
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Precies, vandaar mijn opmerking.

Leest u even mee?

Dit ook gaarne lezen

En dit ook:

Verder nog iets anoniempje?
Nog erg veel. Laten we eens concreet wezen. Haal eens enkele Shariawetten aan die in UK worden gehandhaafd?
Oud 15 juni 2009, 11:30   #189
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog erg veel. Laten we eens concreet wezen. Haal eens enkele Shariawetten aan die in UK worden gehandhaafd?
Als u die linkjes daadwerkelijk gelezen hebt, zou u geweten hebben dat het o.a. echtscheiding betreft.
Oud 15 juni 2009, 11:33   #190
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als u die linkjes daadwerkelijk gelezen hebt, zou u geweten hebben dat het o.a. echtscheiding betreft.
Ja, die heb ik gevolgd, die linkjes. De eerste gaf trouwens een foutmelding.

Oh my God, echtscheidingswetgeving in een democratisch land als UK? Waar gaat dit naar toe?

Nog andere extremistische wetgeving?
Oud 15 juni 2009, 11:52   #191
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sollicitante wegens huidskleur "niet geschikt" als verkoopster

“Je huidskleur schrikt klanten af.” Dat kreeg Savita Van Looy uit Herenthout te horen tijdens een sollicitatie bij Delhaize. De warenhuisketen ontkent de discriminatie.

http://www.gva.be/antwerpen/herental...rkoopster.aspx

Sinds haar 9 jaar in België...

Het pijnlijke ironische is dat GVA een chatsessie met Ph. L'hiver voorstelt op haar site. Wedden dat niet daarover zal gesproken worden?
Kan ze geen aanklacht indienen ?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 15 juni 2009 om 11:53.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 11:58   #192
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die heb ik gevolgd, die linkjes. De eerste gaf trouwens een foutmelding.
Die eerste link doet het prima hier, maar hier is die nogmaals: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle4749183.ece

Citaat:
Oh my God, echtscheidingswetgeving in een democratisch land als UK? Waar gaat dit naar toe?
Echtscheiding volgens de sharia hoort niet thuis in een democratisch land. Die hele sharia hoort niet thuis in een democratisch land.

Citaat:
Nog andere extremistische wetgeving?
Zelf verder lezen. Heb geen zin om u telkens weer alles tot de letter voor te moeten kauwen.
Oud 15 juni 2009, 12:00   #193
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Echtscheiding volgens de sharia hoort niet thuis in een democratisch land. Die hele sharia hoort niet thuis in een democratisch land.

Wat is echtscheiding volgens de sharia? Je leest ergens sharia en je begint op een neer te springen. Misschien ook inhoudelijk leren lezen?

Zelf verder lezen. Heb geen zin om u telkens weer alles tot de letter voor te moeten kauwen.

Zo'n excuus had ik wel verwacht.
Oud 15 juni 2009, 12:34   #194
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is echtscheiding volgens de sharia? Je leest ergens sharia en je begint op een neer te springen. Misschien ook inhoudelijk leren lezen?
Echtscheiding is voor mannen door verstoting vrij eenvoudig, vrouwen kunnen uitsluitend via tussenkomst van een rechter van hun man af komen. Als een man zijn echtelijke plichten niet nakomt of langdurig afwezig is zonder bekende verblijfplaats, is dit voor een vrouw zonder meer een geldige reden tot echtscheiding.

Dát is echtscheiding volgens de sharia.

Citaat:
Zo'n excuus had ik wel verwacht.
Geen excuus maar louter een huishoudelijke mededeling aan uw adres.
Oud 15 juni 2009, 12:37   #195
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Echtscheiding is voor mannen door verstoting vrij eenvoudig, vrouwen kunnen uitsluitend via tussenkomst van een rechter van hun man af komen. Als een man zijn echtelijke plichten niet nakomt of langdurig afwezig is zonder bekende verblijfplaats, is dit voor een vrouw zonder meer een geldige reden tot echtscheiding.

Zowel een man als een vrouw moeten zich tot een rechtbank wenden om te scheiden in de UK. Een man geraakt daar niet onderuit.

Geen excuus maar louter een huishoudelijke mededeling aan uw adres.

Wel degelijk een excuus, en een zwak daarbovenop!
Oud 15 juni 2009, 12:58   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowel een man als een vrouw moeten zich tot een rechtbank wenden om te scheiden in de UK. Een man geraakt daar niet onderuit.
En wat doet die sharia-rechtbank als eerste? Inderdaad ja, die gaat de beide huwelijkspartners proberen te 'verzoenen': (Lees: de opstandige vrouw terug in het gareel proberen te krijgen):
Citaat:
"Ik heb een brief van uw echtgenoot waarin hij zegt dat hij van u houdt", zegt Hasan. "Maar dat is toch geen reden voor u om uw oordeel op te baseren?", vraagt Khan verbluft. Ze heeft hem net verteld hoe haar ex-echtgenoot haar gedurende een huwelijk van zestien jaar regelmatig sloeg. Ze heeft brieven van de politie en advocaten. "Zelfs zijn familie zegt dat hij gewelddadig is en psychische problemen heeft. Is dat niet voldoende?"

"In iedere situatie kijken we altijd eerst of verzoening mogelijk is", zal de president van de rechtbank Abu Sayeed later zeggen. "Maar vaak is het onze taak vrouwen en meisjes te bevrijden van slechte of gedwongen islamitische huwelijken." Vrouwen als Shazia Khan zitten in zogenoemde 'slepende huwelijken'. Hun echtgenoten (en hun omgeving) weigeren een wettelijke echtscheiding te erkennen. Ze eisen ontbinding volgens islamitisch recht. Het verklaart waarom zoveel moslima's een beroep doen op de sharia rechtbanken.

Dr. Hasan zal Khan's zaak met twee andere islamitische rechters bespreken. Een scheiding is nagenoeg zeker. Het komt bijna niet voor dat de shariaraad tot een andere conclusie komt dan civiele Britse rechtbanken. Maar Khan - die wil hertrouwen - zal tenminste een, wellicht zelfs twee maanden moeten wachten op het oordeel. "Maar waarom?", zegt ze. "Mijn jeugd ligt achter me. Ik ben al twee jaar van tafel en bed gescheiden. Waarom moet ik nog langer wachten?" "Omdat", zegt Hasan, "het zo in de koran staat. Dat zijn de regels. En die gelden voor iedereen."

bron
Fijn he, die sharia?

Citaat:
Wel degelijk een excuus, en een zwak daarbovenop!
Leg maar eens uit waarom u dat vindt.

PS; leer aub eens op een normale manier te qoten. Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 15 juni 2009 om 12:59.
Oud 15 juni 2009, 13:07   #197
anoniempje
Gouverneur

Standaard

En wat doet die sharia-rechtbank als eerste? Inderdaad ja, die gaat de beide huwelijkspartners proberen te 'verzoenen': (Lees: de opstandige vrouw terug in het gareel proberen te krijgen):

"Ik heb een brief van uw echtgenoot waarin hij zegt dat hij van u houdt", zegt Hasan. "Maar dat is toch geen reden voor u om uw oordeel op te baseren?", vraagt Khan verbluft. Ze heeft hem net verteld hoe haar ex-echtgenoot haar gedurende een huwelijk van zestien jaar regelmatig sloeg. Ze heeft brieven van de politie en advocaten. "Zelfs zijn familie zegt dat hij gewelddadig is en psychische problemen heeft. Is dat niet voldoende?"

"In iedere situatie kijken we altijd eerst of verzoening mogelijk is", zal de president van de rechtbank Abu Sayeed later zeggen. "Maar vaak is het onze taak vrouwen en meisjes te bevrijden van slechte of gedwongen islamitische huwelijken." Vrouwen als Shazia Khan zitten in zogenoemde 'slepende huwelijken'. Hun echtgenoten (en hun omgeving) weigeren een wettelijke echtscheiding te erkennen. Ze eisen ontbinding volgens islamitisch recht. Het verklaart waarom zoveel moslima's een beroep doen op de sharia rechtbanken.

Dr. Hasan zal Khan's zaak met twee andere islamitische rechters bespreken. Een scheiding is nagenoeg zeker. Het komt bijna niet voor dat de shariaraad tot een andere conclusie komt dan civiele Britse rechtbanken. Maar Khan - die wil hertrouwen - zal tenminste een, wellicht zelfs twee maanden moeten wachten op het oordeel. "Maar waarom?", zegt ze. "Mijn jeugd ligt achter me. Ik ben al twee jaar van tafel en bed gescheiden. Waarom moet ik nog langer wachten?" "Omdat", zegt Hasan, "het zo in de koran staat. Dat zijn de regels. En die gelden voor iedereen."

Selectief lezen, noemen ze dat. Dus omdat het duidelijk is dat de shariarechtbanken zelden tot een andere conclusie komen dan de civiele Britse rechtbanken, zou ik eens willen horen welke andere wetten er gelden in UK volgens de sharia.

PS; leer aub eens op een normale manier te qoten. Bij voorbaat dank.

Wat is de normale manier?
Oud 15 juni 2009, 19:46   #198
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wie niets anders doet dan dwepen met alles wat volgens de linksen "arabisch" is, moet maar opkrassen en zelf in een of ander moslimland gaan wonen, als het daar toch zo goed is. Laat Vlaanderen maar over aan de oprechte Vlamingen, al die linksen kunnen we missen als kiespijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße
Een Vlaming die eet van die smerige viezigheid uit de woestijn moet worden heropgevoed.
Citaat:
Ik denk dat mensen die zulke uitspraken doen, eerder dienen 'heropgevoed' te worden.
Hopeloos geval...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:49   #199
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kan ze geen aanklacht indienen ?
Ze k�*n klacht indienen. Zoek eens op hoeveel % van die klachten "gewoon" geseponeerd worden ...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:58   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou je klanten wegjagen door iemand met een donkere huidskleur achter de toonbank te zetten... ?. Sorry, maar dat is gewoon een belachelijk excuus.
omdat die klanten enkel halal producten willen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be