![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je schrijft dat je bepaalde criteria in acht neemt om (niet) te oordelen, verwacht ik dat je consequent altijd die criteria in acht neemt. Laatst gewijzigd door artisjok : 7 juni 2009 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Gouverneur
|
![]() Nogmaals, dit is niet de meerderheid die zich daarmee bezighoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u dealende Marokkaanse jongeren en familie bedoeld zou nog eens vreemd kunnen opkijken, wat niet steeds betekent dat ouders zelf op de hoogte zijn, vaak zijn het broers dit dit doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt mag het daar wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dit niet kan aantonen is het roddelen en leugens verkopen, wat thuishoort in K&K. Laatst gewijzigd door artisjok : 10 juni 2009 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder zal het feit dat u zelf met een muzelman getrouwd bent ook uw visie, bewust of onbewust, op bepaalde zaken nogal eenzijdig kleuren, of u dat nu wilt of niet, en of u dat nu erkent of niet. Voorts blijkt uit zowel alles dat u gaarne strijdt tegen al dan niet vermeend onrecht. Op zich een nobele instelling, maar in uw ijver ziet u vaak onrecht waar er feitelijk geen onrecht is. Tevens laat u vaak een nogal paternalistische houding zien ten opzichte van de 'verworpenen der aarde', in casu de nieuwe landgenoten, en dan nog met name zij die de islamitische beginselen zijn toegedaan, en door dat te doen, ben ik van mening dat u die mensen betuttelt, dingen aanpraat en hen feitelijk alle eigen verantwoordelijkheid voor eigen welzijn en eigen vooruitgang afneemt. Ik heb geen zin om dat allemaal middels linkjes aan te gaan tonen, maar uw ellenlange discussies met mij, Alice, Circe en anderen bevatten mijns inziens genoeg materiaal om het beeld dat ik van u gekregen heb, te doen bevestigen. Uiteraard staat het u vrij dit alles te ontkennen en tegen te spreken, en daarmee, door de premissen die u zelf gezet hebt, naar het rijk der roddel, achterklap, laster en leugens te verwijzen. Als dat zo is, dan zij het zo. Mij niet gelaten, maar het verandert uiteindelijk niets aan het beeld dat ik van u heb gekregen door het lezen van uw posts. Integendeel, het zou dat beeld alleen nog maar versterken en bevestigen voor mij. Omgekeerd zult u mij waarschijnlijk wel een nare rechtse reactionaire zak zonder hart en gevoel vinden. Dat mag, en daar heb ik verder geen enkel probleem mee. U heeft immers recht op uw mening, net zoals ik recht heb op de mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hecht belang aan het socio-economische omdat ik zelf uit een arbeidersgezin kom. Ik weet tamelijk goed wat het is tot de "lagere klasse" te behoren. Ik heb nooit Das Kapital of Mao's boek vastgehad, laat staan gelezen. Ik ben helemaal niet gehuwd met een muzelman. Waar haal je dat vandaan? Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening, maar ik hou er niet van wanneer mijn mening zo leugenachtig wordt weergegeven zoals jij deed. Je kan duidelijk niet aanhalen waarop jij je baseert. Niet 1 quote. Blijkbaar scheelt er toch iets aan je beeldvorming. Laatst gewijzigd door artisjok : 10 juni 2009 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik aan criminaliteit denk, denk ik niet in de eerste plaats aan allochtonen, maar aan bankiers, managers en lobbyisten, zoals die 15 000 prinsen der duisternis bij de EU-instellingen.
De witteboordcriminaliteit, ook die die in grote instellingen als het IMF of de ECB een legaal karakter toegemeten krijgt, kost de gemiddelde Vlaming zeker veel meer geld dan b.v. tasjesdieven of zelfs dealers. Twee wereldoorlogen en de huidige crisis zijn uit de belangen van witte boordcriminelen voortgevloeid - ze vonden natuurlijk ook wel hun nuttige idioten, zoals de nazi's. Dan vind ik bepaalde "hangjongeren", hoe onaangenaam ze soms ook uit de hoek mogen komen, maar een detail. Dan vind ik zelfs bomaanslagen van secundair belang. Natuurlijk zijn zulke aanslagen erg, vooral als een of ander "heilig boek" niet alleen deze, maar ook roofmoorden op ongelovigen, vrouwenonderdrukking en antisemitisme legitimeert, of als een groep het nodig vindt, een roofmoordenaar (vzmh) als stichtend voorbeeld (insân kâmil, nee niet insane camel) te zien. Dan heb je niet alleen hier en daar een misdadig individu, maar ook een ideologie die groot en klein kwaad legitimeert of zelfs motiveert en bovendien door een paralelle maatschappij gedragen wordt. Maar als we te veel focussen op een weliswaar onverdraagzame maar uiteindelijk niet zeer machtige bevolkingsgroep, lacht de high finance in zijn vuistje. Die heeft niet liever dan dat er een conflict tussen allochtonen en autochtonen uitbarst. Anders hadden ze de immigratie die zij hebben georganiseerd wel uit cultureel minder vreemde landen zoals Portugal laten komen. Als wij nu met moslims in de clinch gaan, geven we de banksters en multinationals hun zin. En vergeten we niet dat allochtonen, en de moslims zijn allochtonen, weinig kans krijgen om tot het wereldje van de grote witteboordcriminaliteit door te dringen. Dat is een autochtoon privilege. Maar als we ons de sjâria laten opdringen, hebben we noch zelfrespect, noch oog voor het welzijn van de allochtone medemens die het evenmin als wijzelf verdient, te worden gehersenspoeld met koranverzen. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
La Mano Negra ("The Black Hand") was an alleged anarchist organization in Spain. The Spanish police accused most of the Spanish anarchists of being part of the organization. It is also a common expression in Spanish to say "Aqu�* hubo mano negra" ("There was a black hand here") to say that something has been made illegally or lacking moral values. http://en.wikipedia.org/wiki/Mano_Negra La Mano Negra : La Mano Negra (Spanish, in English, "The Black Hand") was a supposed secret and violent Anarchist organization that was founded in Andalucia, Spain at the end of the 19th century. Although the local Anarchist groups affirm that they had nothing to do with this said organization, the police carried out a strong repression against anarchists based on four crimes committed by La Mano Negra at the end of 1882, and the first months of 1883. The results of the ensuing revolt was that 15 peasants were condemned to death, of which 7 where executed in the Plaza del Mercado in Jerez de la Frontera, on June 14 of 1884. The trial was covered by Leopoldo Alas Clar�*n for the Jerez newspaper El D�*a, who also reported on the condition of Andalusian peasants. Even today it is not clear if La Mano Negra existed or if it was an invention of the government of Práxedes Mateo Sagasta to combat the revolts of the countryside in the south of Spain, as Vicente Blasco Ibáñez denounced in his novel La Bodega. http://en.wikipedia.org/wiki/La_Mano_Negra Is dit ook genoteerd? Als je ze echt wil leren kennen, zou je beter eens op youtube zoeken naar Mano Negra en een paar video's beluisteren/bekijken. Pas daarna een beeld vormen en/of oordelen! Citaat:
Jij trekt iets te vlug conclusies. Ik schrijf "Ik hecht belang aan het socio-economische omdat ik zelf uit een arbeidersgezin kom. Ik weet tamelijk goed wat het is tot de "lagere klasse" te behoren." En jij maakt er al "een rood nest" van. Citaat:
2 Ik had het over mijn schoonbroer. Jij leest dat ik gehuwd ben met een Moslim. Ik ben echt niet gehuwd met mijn schoonbroer. Je leest duidelijk wat er niet staat. Citaat:
Citaat:
Het zijn dus roddels en leugens. Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 10 juni 2009 om 19:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||||
Banneling
|
![]() Dat is ook genoteerd ja.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het kan overigens zijn dat er hier sprake is van een begripsverwarring overigens: schoonbroer. Ben zelf afkomstig uit Noord-Brabant en wij maken dus onderscheid tussen zwager enerzijds, en schoonbroer anderzijds, waarbij schoonbroer enkel de broer van de echtgeno(o)t(e) is. Citaat:
Zie hierboven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je hebt toch gelezen dat ik mijn afkomst aanhaalde om te verduidelijken "Ik hecht belang aan het socio-economische omdat ik zelf uit een arbeidersgezin kom. Ik weet tamelijk goed wat het is tot de "lagere klasse" te behoren." Nu je weet waarom ik belang hecht aan socio-economische afkomst, en je weet dat ik niet opgroeide in een "rood nest" kan jij je beeld nog wat bijstellen Citaat:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/732/ Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“De gemeente Rotterdam koppelt sinds 2002 alle gegevens van de politie, jeugdzorg, consultatiebureaus en nog meer aan individuele personen van wie de etniciteit bekend is. (…) In het rapport Antilliaanse Rotterdammers 2008 dat op basis van deze gegevens is gemaakt (onder andere door Van San) staat een tabel waarin blijkt dat van de leeftijdscategorie van 18-24 jaar niet minder dan 54% van de jongens met een Marokkaanse achtergrond ten minste een keer met de politie te maken heeft gehad. Voor Antilliaanse en Surinaamse Nederlanders is dat 40%, voor Turks-Nederlandse jongemannen 36%. Autochtone jongens scoren een percentage van 18,4%.” Onze commentaar: nu komt een eigenaardige wending in de tekst van Bovenkerk. Bovenkerk redeneert verder: “Ik durf nu niet langer te zeggen dat het bij de criminaliteit in etnische groepen uiteraard om een (kleine) minderheid gaat.” Onze vraag: gaat het om een contact met de politie, of om een vastgestelde criminele act? De collega had hier duidelijker moeten zijn en hopelijk wordt hij dit als hij zijn tekst ooit publiceert. Immers, dezelfde cijfers kunnen gebruikt worden om te bewijzen dat de politie gemakkelijker bepaalde groepen allochtonen viseert, als om te bewijzen dat er effectief meer criminaliteit is. Zo’n onduidelijkheid wordt in een wetenschappelijk discours best vermeden. Het zou in principe kunnen dat beide elementen in het spel zijn… meer criminaliteit, met als gevolg ook meer vooringenomenheid en dus meer verdenking." Bovenkerk onderzoekt dan een aantal mogelijke verklaringen voro de hogere cijfers bij sommige groepen van allochtonen, om aan het eind te schrijven: "Het gaat in alle gevallen om groepen die zich in de laagste sociaal-economische positie bevinden. Dit is te beschouwen als noodzakelijke voorwaarde voor een hoge criminaliteit per groep. Maar de criminaliteit van jongeren schiet pas echt uit wanneer ook is voldaan aan de voldoende voorwaarde: het ontbreken van sociale controle. Die controle is van belang zowel op het niveau van de etnische groep als geheel als binnen het gezin”. http://www.foyer.be/?lang=nl&pageb=a...d_article=6826 Laatst gewijzigd door artisjok : 22 augustus 2009 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Indien terug uit vakantie: Welkom, en veel succes verder. ------- Anyway: degenen die regelmatig in contact komen met misdadigers, weten pertinent goed hoe de 'Allochtonen' hierop afreageren. Voor de meesten reikt hun weerhoudenheidszin ('inhibitie') niet tot de kleine en/of middelmatige strafbare feiten. M.a.w.: Deze feiten worden door de daders als onbestaand ervaren, vandaar dat zij zich merendeels onterecht 'vervolgt' achten. Dit heeft dan als gevolg, dat de acute haatgevoelens daardoor nog versterkt worden en dat zijn zich gesterkt voelen in de overtuiging onschuldig afgestraft te worden. De ware schuldige van deze situatie is hun eigen 'achterban' en niets anders. Het zou absoluut oneerlijk zijn de schuld hiervan naar de Politie door te schuiven. Zou er ergens nog een betere 'slechte Politie' bestaan dan hier? Naar de logica toe van de toegepaste 'troetel'-en-'positieve discriminatie' techniek: men kan hun (laatst genoemde) moeilijk gaan verwijten: niet (of niet goed te p.... ) vriendelijk genoeg te zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom hebben ze daar problemen mee? Ik vind het grote onzin, mij mogen ze gerust controleren, ik heb daar geen problemen mee angezien ik niks te verbergen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat rapport bewijst volgens mij niets...behalve dat allochtonen blijkbaar dus veelvuldig klacht indienen tegen politie optreden en dan bot vangen.
Daarui concluderen dat zij geviseert worden is gene juiste conclusie, het is andersom, politie wordt geviseerd en staat bij het minste incident voor een overmacht van jongeren die mekaar via sms oproepen en steunen,wanneer daar dan behalve ramptoeristen nog een paar relschoppers tussen zitten reageert de politie veel alerter en pakt relschoppers ook sneller op,zowat iedere Marokkaanse jongeren die ook veel op straat hangt heeft het nummer van comite P in zijn gsm en provoceert bewust om klacht in te kunnen dienen. En uiteraard, wanneer een bepaalde groep mer betrokken is bij steaming, overlast, drugsdealen, openbaar blowen, enz...worden zij sneller gecontroleerd, dat is niet viseren maar een gevolg van gedrag( rond hangen en overlast, kleine criminaliteit)dit soort rapporten helpt niemand vooruit, zeker Marokkaanse jongeren niet, juist het gevoel van straffeloosheid vermindert hun kansen, van mij mag politie lik op stuk geven bij die gastjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |