![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit dilemma is me niet onbekend, zij het niet in de context van een Pindariaanse reactie, maar in de context van WO2. Als kinderen hadden we het er soms over, hoe wij tijdens WO2 zouden hebben gehandeld. De jongens zagen zich als stoere verzetshelden, en konden daar beklijvende verhalen over vertellen. Ik, ik zweeg, maar kon ook wel eens dagdromen. Over hoe ik bijvoorbeeld cruciale brieven onder groot gevaar overbracht, geheime gecodeerde berichten ontcijferde. En hoe ik een gemene (maar liefst knappe) SS-officier verleidde, en nadat hij bevredigd in mijn armen in slaap was gevallen, vastbond en als een miserabele worst fier aan de mannen overdroeg. Maar dat waren zeldzame dagdromen. Hoe ik in dit soort moeilijke situaties echt zal handelen zullen we slechts weten wanneer ik er effectief mee geconfronteerd word.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juni 2009 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige vragen waren toch moeilijk. Ik ben al blij dat er niet teveel "wie of wat is je favoriete ..."-vragen erbij waren. Yep! Het is een schatje (je zal wel niet verbaasd zijn dat ik dat schrijf), ze tatert er al op los en kruipt als een pro. Citaat:
Dat ze op het werk soepel zijn helpt ook, natuurlijk.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juni 2009 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Geloof je in de schatting dat zowel sommige therapsiden als de meer geavanceerde pterosaurussen behaard en warmbloedig waren, of beschouw je dit als een hoopvolle fantasie en dat het in de realiteit kille, kale reptielen waren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet zijn alle nu levende zoogdieren warmbloedig, ook de monotremata. Het lijkt dan ook aannemelijk dat warmbloedigheid ontstaan is bij één van de reptielachtige voorouders van de zoogdieren. Of dat al bij vroege therapsiden het geval was of enkel bij cynodonten, geen idee, maar ja, ik ben geneigd te zeggen dat sommige therapsiden behaard en warmbloedig waren. Voor pterosauriërs ben ik minder zeker, maar het zou best kunnen. Voor zover ik weet is warmbloedigheid tenminste twee keer geëvolueerd (vogels, zoogdieren), waarom zou het bij andere takken van de reptielen niet gebeurd zijn? Tenslotte hadden pterosauriërs zo'n 160 miljoen jaar om te evolueren, het kan dus perfect. Dat het bij de dinosauriërs gebeurd is weten we, daar hebben de nu levende dinosauriërs als bewijs voor.
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kapsel! ![]()
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 17 juni 2009 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe zit het dan met vleermuizen: hebben die geen haren?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 juni 2009 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, zijn ze daar elders ook over begonnen?
![]() T'was maar een grapje hoor, maar het blijft een ietwat vreemd gezicht.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 juni 2009 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht de vraag nog niet zijn gesteld: hoe kom je aan je nick?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan inspiratie keek ik om me heen en wat opviel was een poster (of kalender?) van Firestone (de banden fabrikant). Vandaar het wachtwoord Firestone, dat ik een tijdje overal als dusdanig gebruikte. Wanneer ik later inlognamen nodig had op het Internet ben ik die naam daarvoor gaan gebruiken. Toen vond ik dat bovendien stoer, wegens mijn "tante" Shulamith. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 juni 2009 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met of zonder moesjtasj? |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 juni 2009 om 15:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |