Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 07:10   #181
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De mannenbesnijdenis komt niet eens uit de Koran, maar uit de Thora.
En ja, de meeste van die autochtone mannen en vrouwen blijven volgens de westerse Christenlijke regels leven en denken. En blijven gehuwd zonder besnijdenis.
Dit is een foutje veronderstelling. Uit mennig historisch onderzoek blijkt dat besnijdenissen bij de oude Egyptenaren al voorkwam. De Joden hebben deze vervolgens van de Egyptenaren overgnomen.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:05   #182
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

De vergelijkende studies geven enkel aan dat besnijdenis de kansen op besmetting erg verminderen, maar NERGENS DAT HET IMMUNE MAAKT voor soa's en HIV.

Wie spreekt er over immuniteit door besnijdenis? Maakt orale anticonceptie immuun tegen zwangerschap? Neen, dus afschaffen die handel?

HIV kan zelfs overgedragen worden door enkel bloedcontact, want dat is de vereiste voor HIV, een contact van het virus met bloed, net als voor zoveel andere dodelijke besmettelijke ziektes. De reden trouwens waarom binnen de Islam lichaamscontacten met een vrouw die ongesteld is worden afgeraden en verboden.

En wie zegt dat dit niet zo?

Maar je brengt hier wel zelf een zoveelste bewijs aan, dat de regels en wetten binnen de Godsdiensten gebaseerd zijn op gezond leven en overleven en het vermijden van grote pandemieën.

Wie spreekt hier over religieuze bewijzen?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:36   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Anoniempje, het komt erop neer dat besnijdenis alleen helemaal geen 100% of 99% zekerheid biedt tegen aidsbesmetting.

tot hiertoe is de pil of het spiraaltje nog steeds het meest doeltreffende anticonceptiemiddel dat men kent. (buiten sterelisatie, maar dat is nogal definitief nietwaar).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 09:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:40   #184
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Anoniempje, het komt erop neer dat besnijdenis alleen helemaal geen 100% of 99% zekerheid biedt tegen aidsbesmetting.

tot hiertoe is de pil of het spiraaltje nog steeds het meest doeltreffende anticonceptiemiddel dat men kent. (buiten sterelisatie, maar dat is nogal definitief nietwaar).
Inderdaad, er is geen 100% bescherming tegen aidsbesmetting door besnijdenis. Maar ontkennen dat er wel degelijk enige bescherming is, is incorrect.

En de pil en het spiraaltje zijn doeltreffend, maar bieden geen 100% bescherming tegen zwangerschap.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:42   #185
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Tja, allochtonen mogen toch trouwen of niet? Als de hoogopgeleiden niet willen, als de autochtonen niet willen, dan is het toch logisch dat ze het elders zoeken.

Op welke manier vormen die bruiden een "ondraaglijke last" voor de samenleving?
op financieel gebied. deze personen zijn absoluut niet "employable" wat er in praktijk op neerkomt dat de belastingbetaler in hun dagdagelijks onderhoud moet voorzien.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:43   #186
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Je vindt daar enorm veel literatuur over, ik stel voor het eens op te zoeken. Hier zou het ons te ver leiden, vrees ik.

en ik maakte die opmerking naar aanleiding van uw groffe beschrijving van de besnijdenis.
Kort lontje. Een hakblok hoeft niet erger te zijn dan een mes of schaar, en als je wil voorkomen dat er gesneerd wordt: wat is nou het ergst, een zogenaamd grove beschrijving van de genitale verminking van onschuldige kinderen, of die verminking zelf?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 juni 2009 om 09:44.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:54   #187
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik merk trouwens dat de meesten op dit forum met integreren eigenlijk "de islam afzweren" bedoelen. Wel, daar kunnen jullie dan nog lang op wachten...
absoluut niet maar het wordt wel hoog tijd dat u begint te begrijpen dat godsdienst een beleving is tussen de gelovige en zijn of haar god! een godsdienst hoeft de praktische kant van het dagelijkse leven niét te beïnvloeden want dan spreken we van een ideologie.
uw godsdienst staat trouwens haaks op onze grondwet (met als belangrijkste aanhaalpunt de verdediging van de niet-gelijkwaardigheid van man en vrouw), alleen al daarom zou ik het een verboden godsdienst maken.
mensen die niet echt vertrouwd zijn met het democratisch gedachtengoed denken dat democratie totale vrijheid betekent; niets is minder waar. eender wie of wat dat aan de democratische waarden wil zitten, moet teruggefloten worden om onze democratie te vrijwaren van uitholling.
Oud 17 juni 2009, 09:56   #188
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, er is geen 100% bescherming tegen aidsbesmetting door besnijdenis. Maar ontkennen dat er wel degelijk enige bescherming is, is incorrect.

En de pil en het spiraaltje zijn doeltreffend, maar bieden geen 100% bescherming tegen zwangerschap.
Nou nou, in beide gevallen dus wel een zeer grote, maar geen volledige bescherming?

Anders dan bijna iedereen in het Westen denkt, is de promiscuïteit in Arabische landen, behalve onder de christenen, veel en veel groter dan hier; idem dito voor SOA's. Zo zedig als hier gedragen hun vrouwen zich in de heimweelanden niet; de sluier werd vroeger op een aantal plaatsen bij voorkeur door prostituees gedragen. Ik was in één van die landen bevriend met een arts, die mij bevestigde wat ik, afgaande op wat rondom mij gebeurde, kon raden: een gigantische infectiehaard, die Arabische landen! Van aids was nog geen sprake, maar het zal daarmee wel dezelfde kant op gegaan zijn als met de andere ziekten.

In officiële statistieken zul je er niets van terugvinden.

De oorzaken van de SOA-epidemieën in die landen?

- het taboe: er werd tot voor kort niet over gepraat en niet op tijd ingegrepen;

- de grote promiscuïteit, en prostitutie die wordt veroorzaakt door vrouwendiscriminatie en de aanmoediging van vrouwonvriendelijk sexueel gedrag van mannen in de koran;

- het bijgeloof dat de besnijdenis tegen AIDS beschermt, of dat AIDS slechts een straf van Allah voor de decadente westerlingen is. Een hardere, niet door de voorhuid beschermde eikelhuid beschermt wel iets beter tegen infecties, maar om dat met de pil of het spiraaltje te vergelijken...

Als de catastrofe niet meer te verhullen zal zijn, zal het veel mensenlevens kosten. Misschien komt er "ziekenfondsmigratie" naar Europa, tenminste als Europa de huidige crisis welvarend doorstaat, wat ik niet verwacht. Misschien komt er zelfs remigratie uit een verarmd Europa naar landen waar aidsdoden vervangen zullen moeten worden...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 juni 2009 om 10:11.
Oud 17 juni 2009, 10:02   #189
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:

en kan u me dan eens wetenschappelijk uitleggen hoe een besnijdenis beschermt tegen aids?
Oud 17 juni 2009, 11:39   #190
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Geef mij nou eens één goeie reden waarom besnijdenis beter zou zijn dan wat men van nature reeds meegekregen heeft. Eentje maar.
http://www.cirp.org/library/sex_function/

Citaat: "The human foreskin is highly innervated, and vascularized sensitive erogenous tissue. It plays an important role in normal human sexual response and is necessary for normal copulatory behavior. An understanding of this role is now emerging in the scientific literature. Removal of the foreskin (circumcision) interferes with normal sexual function."
Oud 17 juni 2009, 11:42   #191
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
http://www.cirp.org/library/sex_function/

Citaat: "The human foreskin is highly innervated, and vascularized sensitive erogenous tissue. It plays an important role in normal human sexual response and is necessary for normal copulatory behavior. An understanding of this role is now emerging in the scientific literature. Removal of the foreskin (circumcision) interferes with normal sexual function."
Precies, besnijdenis is dus nergens goed voor in de moderne wereld. (afgezien van puur medische oorzaken zoals een te nauwe voorhuid)
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:43   #192
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- het bijgeloof dat de besnijdenis tegen AIDS beschermt, of dat AIDS slechts een straf van Allah voor de decadente westerlingen is. Een hardere, niet door de voorhuid beschermde eikelhuid beschermt wel iets beter tegen infecties, maar om dat met de pil of het spiraaltje te vergelijken...
Ik heb zelfs gelezen dat VERMITS de eikelhuid verhardt na besnijdenis, het gevaar op het ontstaan van kloofjes (die bloeden en/of infecteren) vergroot en daarmee de kans op AIDS infectie uiteindelijk groter wordt dan bij een niet-besneden penis.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 11:43.
Oud 17 juni 2009, 11:56   #193
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Precies, besnijdenis is dus nergens goed voor in de moderne wereld. (afgezien van puur medische oorzaken zoals een te nauwe voorhuid)
Ik ben even gaan surfen en wat vind ik? Mensen die beweren dat de besnijdenis het plezier van de man niet vermindert, maar waarschijnlijk kunnen die niet vergelijken (besneden Amerikanen), een paar gevallen waarin pas besneden mannen blij zijn, maar die blijken voorheen nogal raar te hebben gefunctioneerd met hun voorhuid; ik bespaar ons de technische details, mannen die klagen dat ze sex niet meer kunnen genieten na een besnijdenis, en dan iemand die grondig heeft onderzocht wat de mannelijke besnijdenis voor de vrouw betekent: duidelijk minder sexueel genot!

Dit past perfect in de vrouwvijandige tendens van de koran en de soenna! Misschien is vrouwonvriendelijkheid evenzeer de drijfveer achter de genitale verminking van de man als achter die van de vrouw!
Oud 17 juni 2009, 12:00   #194
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan iemand die grondig heeft onderzocht wat de mannelijke besnijdenis voor de vrouw betekent: duidelijk minder sexueel genot!
Dat is natuurlijk dikke bullshit. Als die besneden pipo wat extra kunstjes kan uitvoeren is dat helemaal niet "minder genot": alles hangt van de minnaar af zou ik zeggen.

Citaat:
Ik ben even gaan surfen
toch maar oppassen met dit onderwerp. Zo was ik vroeger ook eens aan het surfen met betrekking tot besnijdenis en penislengte en zo... jaren nadien krijg ik NOG mailtjes binnen met penisverlengende tips!

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 12:02.
Oud 17 juni 2009, 13:16   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
op financieel gebied. deze personen zijn absoluut niet "employable" wat er in praktijk op neerkomt dat de belastingbetaler in hun dagdagelijks onderhoud moet voorzien.
Neen, dan worden ze onderhouden door hun echtgeno(o)te.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 13:55   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dan worden ze onderhouden door hun echtgeno(o)te.
... die vaker dan autochtonen niet in eigen onderhoud voorziet en derhalve van de staat, en dus uw en mijn belastinggeld leeft. Daarbij ook de aantekening dat gehuwden aanspraak kunnen maken op allerlei extra uitkeringen en verlaagde belastingtarieven wegens hogere kosten van het levensonderhoud. Komen er kinderen, dan wordt dat nog eens beloond met kindergeld, verlaagde belastingen en diverse aanvullende steungelden.
Oud 17 juni 2009, 14:02   #197
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
... die vaker dan autochtonen niet in eigen onderhoud voorziet en derhalve van de staat, en dus uw en mijn belastinggeld leeft. Daarbij ook de aantekening dat gehuwden aanspraak kunnen maken op allerlei extra uitkeringen en verlaagde belastingtarieven wegens hogere kosten van het levensonderhoud. Komen er kinderen, dan wordt dat nog eens beloond met kindergeld, verlaagde belastingen en diverse aanvullende steungelden.
Waarvan de overgrote meerderheid uit gaat werken, belastingen en RSZ betaald, en bijgevolg dezelfde rechten opbouwt.
Daarbij ook de aantekening dat je moet belastingen betalen vooraleer je vermindering kan krijgen voor echtgeno(o)t(e) en kinderen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 juni 2009 om 14:03.
Oud 17 juni 2009, 14:13   #198
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarvan de overgrote meerderheid uit gaat werken, belastingen en RSZ betaald, en bijgevolg dezelfde rechten opbouwt.
Daarbij ook de aantekening dat je moet belastingen betalen vooraleer je vermindering kan krijgen voor echtgeno(o)t(e) en kinderen.
Het gaat erover dat ze vaker dan autochtonen niet werken en dus een onevenredig deel uit de staatsruif krijgen toebedeeld.

Hier uit Nederland:
Citaat:
Kwart van de niet-westerse allochtonen heeft uitkering

Eind 2000 had bijna een kwart van de niet-westerse allochtonen van 15-64 jaar een uitkering . Dat is twee keer zoveel als onder autochtonen; van hen had 12 procent een uitkering. Niet-westerse allochtonen hadden vooral vaker een bijstandsuitkering.

Vaak uitkering voor Turken en Marokkanen

Van de niet-westerse allochtonen hebben Turken en Marokkanen het vaakst een uitkering. Van de Turken ontving 29 procent eind 2000 een uitkering. Bij de Marokkanen was dat 28 procent. Maar ook onder Antillianen, Arubanen en Surinamers is het aandeel met een uitkering aanzienlijk hoger dan onder autochtonen. Bij de Antillianen en Arubanen waren er 23 procent uitkeringsontvangers en bij Surinamers 21 procent.

CBS
Oud 17 juni 2009, 14:27   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat erover dat ze vaker dan autochtonen niet werken en dus een onevenredig deel uit de staatsruif krijgen toebedeeld.

Hier uit Nederland:
In België zijn de allochtonen enkele procenten meer werkloos dan de autochtonen. (Voor de crisis)
Wat daarvan de oorzaak is laat ik nu in het midden.

Als de werkloze Belg van allochtone afkomst of de niet-Belg met een verblijfsvergunning en recht op stempelgeld zijn bruid uit het buitenland haalt, heeft hij recht op werkloosheidsvergoeding als gezinshoofd i.p.v. als alleenstaande.

Het gaat ook over.
Citaat:
Daarbij ook de aantekening dat gehuwden aanspraak kunnen maken op allerlei extra uitkeringen en verlaagde belastingtarieven wegens hogere kosten van het levensonderhoud. Komen er kinderen, dan wordt dat nog eens beloond met kindergeld, verlaagde belastingen en diverse aanvullende steungelden.
Je kan niet extra uitkeringen krijgen (omdat je inkomen zo laag is) en belastingsvoordeel (omdat je inkomen zo hoog is)

En de overgrote meerderheid gaat uit werken, betaalt belastingen en RSZ, en bouwt bijgevolg dezelfde rechten op.

Ik kan begrijpen dat je het niet wil hebben over dit laatste, maar daar gaat het natuurlijk ook over.
Oud 17 juni 2009, 14:33   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België zijn de allochtonen enkele procenten meer werkloos dan de autochtonen. (Voor de crisis)
Wat daarvan de oorzaak is laat ik nu in het midden.
.
Misschien omdat het bataljon 55+ ers die op brugpensioen zijn erbij geteld worden?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be