![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen? Blijf dus maar met uw fikken van mijn wagen
![]() |
![]() |
#182 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dank je Micele ![]()
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 20 juni 2009 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet ook wel dat een GPS een fout heeft van +-10meter, maar op 2km gerekend is dat 0.5% Dus als je uw GPSsnelheid op 120km/u zou zetten, zou de auto na 2 km weten dat hij op GPS gemeten 121 of 119km/u rijdt Ik geef het als voorbeeld om te stellen dat je best wel kunt voertuigen hun snelheid kunt kalibreren zodat wanneer iemand in een 'kolomme' zegt ik rij 100km/u dat dit voor alle auto's hetzelfde is... Nu heeft iedereen een kilometriek met een nauwkeurigheid van +-+5km/u Du sals er op de ring van antwerpen 100km/u staat weet je niet of iemand feitelijk een snelheid tussen de 90-105km/u zal rijden.. ik weet ook wel dat een afstandsradar en zeker met veel voertuigen tegelijk best wel last heeft van de nauwkeurigheid, maar anderzijds, bij mercedes werkt het systeem nogal impressionant goed, de chauffeur voor u mag de remmen dichtgooien, de auto komt mooi tot stilstand. Dus ik denk echt niet dat daar zo'n afwijkinge opzitten om het systeem zo impressionant goed te doen werken. anderzijds hoe doet de mens het om visueel te schatten tot op 1 meter nauwkeurig waar hij rijdt ? als een auto gas loslaat geef je geen enkele indicatie dat je aan het vertragen bent, een radar ziet het wel. en een communicatieprotocol tussen auto's zou het al vertellen aan de auto die achterkomt dat hij gasloslaat en dus geleidelijk gaat vertragen. Dit gaat dus sneller. ik blijf bij mijn standpunt, dat met wat technologie best mogelijk moet zijn om het verkeer vlotter te doen lopen, en dat je bvb in het geval van de kennedy tunnel best wel 60K-80K voertuigen per uur kunt doortrekken. Dat is dus 3 keer meer dan nu ik rij bvb graag met de snelheidsbegrenzer van mercedes, dat ding werkt nogal sterk verkeersveilig vind ik. Je kunt u gewoon concetreren op het verkeer en moet u geen zorgen meer maken over de flitspalen. Van mij mag er rustig een digitaal equivalent komen die gestuurd wordt door de flistpalen zodat ik automatisch bij elke flispaal de juiste snelheid rijd.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juni 2009 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In Duitsland hebben ze het ondertussen begrepen, daar ritst men zelfs bij 3 naar 2 vakken aan + 130 kmh... Citaat:
*Ref: hier wat distronic kan en niet kan: Citaat:
- invoegend verkeer of objecten, namelijk mensen, dieren en andere voertuigen, worden principieel niet waargenomen. omdat het apparaat enkel op vervolgingslokalisering geconstrueerd is (veel meer zal technich nog niet mogelijk zijn, om vd prijs nog maar te zwijgen) - Doelverlies bij zelf afrijden (spoor wisselen) en korte bochten verliest de meetstraal kontakt en accelereert op de ingestelde snelheid - Verzet rijspoor bij werkzaamheden met spoorwissel en onharmonische spoorvolging verliest de meetstraal kortstondig kontakt, (...~ idem voorgaande punt) - Smallere silhouette kunnen niet altijd zeker herkend worden , bvb moto en ... (kontaktverlies ... idem ) - "Gladijs" (gladheid) de remoptimalisatie is op droge grijpende rijbaan afgesteld. Natheid, sneeuw of ijs herkend het systeem niet en zal in zulke situaties telaat reageren (...) (--- de chauffeur moet de distronic ook nog zelf correct afstellen (gewenste afstand) en kan voortdurend de afstand aanpassen naargelang snelheid (oei misbruik... ?) (vuistregel voor auto/moto (in D) is halve snelheid in meters op droge weg)) (wettelijke bestraffing bij minstens 300 m teweinig afstand aan te houden, maar den wel pas vanaf 1/4 snelheid in mtrs, én enkele voorwaarden moeten vervuld worden (geen rijstrookwissel of inhaalmaneuver, bepaalde cte snelheden van betrokken vtgn) enz...) Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2009 om 13:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt erg veel voor bij vrachtwagens , eentje die er net voor kruipt , laat er op die moment een meettoestelletje staan en hups , weer een boete ....
Voor de Kennedytunnel geeft dat met vrachtverkeer nog een extra leuke bijkomstigheid , de klim om terug uit de tunnel te geraken is ronduit vervelend daar je deftig wat snelheid verliest als je beladen bent . Sommigen vallen bijna stil . Nu is het zeker grappig want men moet vertrekken vanaf 70 Km/u ipv. 90 ... (Dat is ook één van de redenen waarom vrachtwagens zich steeds lieten "vallen" in de Kennedytunnel , je moet nog omhoog geraken ook ... ) Binnenkort is het weer caravannetjestijd , je moet eens gaan kijken (en luisteren) hoe ze daar hun wagen mee martelen om de tunnel uit te raken ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je "los uit het hoofd"... oei, ik dacht dat je totale remafstanden van je eigen gereden auto´s (Mercedes) toch ongeveer los uit je hoofd moet weten. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2009 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zijn synthetische brandstoffen die op verschillende manieren gemaakt kunnen worden. Maw altijd beschikbaar.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ps: Als er ooit een snelheidsbegrenzer op mijn wagen zou zitten gooi ik hem er eigenhandig meteen uit.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 juni 2009 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn landrover heeft iets meer nodig dan de mercedes of de audi.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juni 2009 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de eerste plaats hangt de benodigde remafstand af van de bestuurder. Als deze tegen een onaangepaste snelheid rijd, heeft hij niet alles op tijd gezien en moet hij dus geregeld een noodstop maken, maar als hij vermoeid of onder invloed is, is zijn reactie tijd langer en dus ook zijn benodigde remtijd en remafstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Dat had ik nu niet verwacht van een alles-moet-gratis man zoals je zelf.
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.net-monster.com/SUV_braking_sorted_2.gif ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/a...ge-798985.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrachtwagen naast je begint onaangekondigd naar je baanvak te komen en de enige redding is de vlucht vooruit, bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de snelweg?
![]() I'm a good lover ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juni 2009 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die flitspaal en snelheidsbegrenzers niet doen: * verhinderen dat iemand gaat bumperkleven * verhinderen dat iemand in een foute richting doorheen een eenrichtingsstraat gaat rijden * verhinderen dat iemand een andere wagen nipt de pas afsnijdt * verhinderen dat iemand zit te slalommen bij vertraagd verkeer * verhinderen dat iemand op een verkeerswisselaar denkt dat ie voorrang heeft op alle verkeer uit andere richtingen * dat iemand geen rekening houdt met verkeer van een oprit * ... maw: De duurdere maar betere oplossing is vooral het inzetten van politie in burgerwagens om vooral asociaal, onaangepast of van een gebrek aan verkeersinzicht getuigende gevallen te verbaliseren. En dan mogen de boetes voor mijn part zelfs nog hoger worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meer gewicht => langere remafstand. Betere remschijven => kortere remafstand. Groter contactoppervlak van de band => kortere remafstand. Echter groter contactoppervlak van de band betekent grotere rolweerstand en groter verbruik. Dat is de reden waarom men op zuinige auto's banden met een zo klein mogelijke rolweerstand monteert. Logisch gevolg daarvan is de erbarmelijk lange remafstand van zulke zuinige auto's (alle zuinige en/of zeer zware auto's vindt je onderaan het lijstje over remafstand.). De kortste remafstand vind je in sportwagens met laag gewicht en groot bandenoppervlak.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 juni 2009 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Het is niet overdreven snelheid die voor ongelukken zorgt. Het is onaangepaste rijstijl die ongelukken veroorzaakt." Met andere woorden: Als iedereen 50 rijdt, rij dan ook 50. Als iedereen 150 rijdt, rij dan ook 150. Houd afstand naargelang je snelheid en let op je voorgangers. Dat is het grootste mankement bij de Belgische chauffeurs. In andere landen zie je zelden bumperkleven of mensen die 140 rijden als iedereen 90 rijdt of een enkeling die 70 rijdt terwijl de rest 120 rijdt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 juni 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |