Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 19:36   #181
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zo? En op welke objectieve gegevens is uw standpunt dan wel gebaseerd?
Voelt u zich persoonlijk aangevallen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 19:38   #182
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Tot een 200-tal jaar geleden was het weliswaar nog de norm in Amerika!
U weet toch wel wanneer het officieel in de arabisch islamitische landen werd afgeschaft? of bent U dat conveniently even uit het oog verloren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 20:39   #183
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voelt u zich persoonlijk aangevallen?
Nee. Ik vraag me alleen af op welke objectieve gegevens u uw standpunt hebt gebaseerd. U verwijt me namelijk niet objectief te oordelen over Egidius. Ik mag aannemen dat zulks impliceert dat u dat wèl deed. Daaruit volgt logischerwijze dat u een set objectieve criteria heeft gehanteerd om uw standpunt op te baseren. Het is die set objectieve criteria die me interesseert. Wilt u zo goed ze ze met ons te delen?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 21:06   #184
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U draait de zaken om lijkt me, u verwijt iemand hokjesdenken en een misplaatst superioriteitsgevoel, ik nodig u uit waarop u dit aanvoelen ( want nergens toont u concreet aan waarop u zich baseert, of waaruit blijkt dat uw mening terecht zou zijn) kunt staven met objectieve criteria.
Ik ben dus niet degene die iets moet aantonen, wel u aangezien u deze mening weergaf, of vergis ik me?
Dus laat eens zien waarop je jou "mening" baseert?
Waar ziet u mensen in hokjes geduwd worden?

Waaruit blijkt dat superioriteitsgevoel?
Oud 21 juni 2009, 21:11   #185
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U draait de zaken om lijkt me, u verwijt iemand hokjesdenken en een misplaatst superioriteitsgevoel, ik nodig u uit waarop u dit aanvoelen ( want nergens toont u concreet aan waarop u zich baseert, of waaruit blijkt dat uw mening terecht zou zijn) kunt staven met objectieve criteria.
Ik ben dus niet degene die iets moet aantonen, wel u aangezien u deze mening weergaf, of vergis ik me?
Dus laat eens zien waarop je jou "mening" baseert?
Waar ziet u mensen in hokjes geduwd worden?

Waaruit blijkt dat superioriteitsgevoel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geef me even de tijd om me uit te leggen.

Ik zie voor mij, laten we zeggen op een A4-velletje, de bevolking van dit forum, en bij uitbreiding de hele Vlaamse maatschappij. Achter dat blad strekt zich het rottende probleem uit van de maatschappelijke onveiligheid, het straatgeweld, de kleine en grote criminaliteit, de foutlopende immigratie.

In de linkermarge trek ik een lijn: links daarvan bevinden zich de eeuwige excuseerders, minimaliseerders, goedpraters, VB-gefixeerden. Dom-links, voor het gemak.

Dan trek ik een tweede lijn aan de rechterkant van het blad: rechts daarvan vinden we de kleine hartjes, de geborneerden, de onverbeterlijke schoffeerders en zagemannen. Dom-rechts, zeg maar.

Regelmatig zie ik mensen uit de linkermarge stapje voor stapje over de lijn naar het midden komen. Ze proberen hun angst voor "rechts" van zich af te leggen en erkennen dat er een serieus probleem is. Als ze nog wat verder komen, zeggen ze ronduit dat er ingrijpende maatregelen nodig zijn en dat ook repressie een essentieel onderdeel van de oplossing is.

Evengoed zie ik nu en dan mensen uit de rechtermarge schoorvoetend een stapje zetten naar het midden. Ze doen moeite om de "vreemde" te leren kennen, ze erkennen dat er goeie mensen bijzitten en geven toe dat er ook andere oorzaken zijn dan puur etnische of cultureel-religieuze. Als ze een betere dag hebben, kunnen ze zich zelfs verzetten tegen plat en nutteloos racisme.

Soms wipt iemand van de twee laatste categoriën weer terug naar zijn veilige, domme marge. Geeft niet, zolang de middengroep, het schuchtere verbond van slim-links en slim-rechts maar blijft aangroeien.

Het is mijn droom dat die alliantie van slimmen een concrete, werkbare vorm krijgt.

Iedereen is welkom, ik ben zelf ook een bekeerling die de lijn naar het midden overgestoken is.

Wat betreft de onverbeterlijken, de dwangmatige excuseerders én de compulsieve stigmatiseerders, doe ik een oproep tot separatisme. Laten we hen, die zich aan de linker- én de rechterkant van hun lijn vastklampen, met liefde behandelen. Het zijn angsthazen. Ze kunnen altijd hun angst overwinnen en de lijn oversteken. Maar laten we hen, zolang ze die stap niet willen zetten, asjeblief straal negeren. Zonder dat balast staan we een grote stap dichter bij een oplossing.

Amen.
Nog vragen?
Oud 21 juni 2009, 21:23   #186
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Door E.Gidius te betichten van 'hokjesgeest' en 'misplaatst superioriteitsgevoel' doet u zelf precies wat u hem verwijt. Bravo!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 21:32   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog vragen?
Dus iemand die ervan uitgaat dat bij links en rechts mensen zitten met verstand, en gelijklopende opvattingen die mekaar kunnen vinden is hokjesdenken, daartoe iedereen uitnodigen een misplaatst superioriteitsgevoel?
Wat wilt u eigenlijk, blijven blaffen naar mekaar tot Sint Juttemus zonder ooit constructief en voorbij grenzen, ongeacht tot welke groep je behoort samen te werken?
Oud 21 juni 2009, 21:44   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iemand die ervan uitgaat dat bij links en rechts mensen zitten met verstand, en gelijklopende opvattingen die mekaar kunnen vinden is hokjesdenken, daartoe iedereen uitnodigen een misplaatst superioriteitsgevoel?
Nee, iemand die de leden van dit forum arbitrair indeelt in "dom links" en "dom rechts" is een hokjesdenker. Dat hij zichzelf bij de "chosen few" plaatst die beide "minderwaardige" categorieën ontstegen is, wijst op een misplaatst superioriteitsgevoel. Dat leek me eigenlijk redelijk duidelijk...
Oud 22 juni 2009, 01:16   #189
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Welkom op mijn negeerlijst!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 juni 2009 om 01:16.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 06:30   #190
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, iemand die de leden van dit forum arbitrair indeelt in "dom links" en "dom rechts" is een hokjesdenker. Dat hij zichzelf bij de "chosen few" plaatst die beide "minderwaardige" categorieën ontstegen is, wijst op een misplaatst superioriteitsgevoel. Dat leek me eigenlijk redelijk duidelijk...

u schijft natuurlijk nooit zoiets in de trant van 'dom rechts'?

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 06:40   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
u schijft natuurlijk nooit zoiets in de trant van 'dom rechts'?
Nee, nooit.
Oud 22 juni 2009, 07:48   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb je volgens mij niet goed gelezen...wie extreem links of rechts is blijft dom, wie dit kan loslaten en in de andere niet a priori de vijand zien kan bijdragen tot oplossingen..wie denkt hier nu in welk hokje Raf?
Doe je niet net wat je wilt aanvechten en bespeur in bij jou ook niet een zeker superioriteitsgevoel, als zijde beter dan....E. Gidius?

Hou je mensen dan liever in gescheiden kampen?
Oud 22 juni 2009, 08:12   #193
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ziet er naar uit dat dat inderdaad het meest interessante is vanuit het standpunt van sommigen.

Als we een beetje samenleving willen, is het imho precies van dit type mensen dat we moeten scheiden. De paradox is dat we om te verenigen, degenen die compulsief alles doen om de vereniging tegen te gaan, moeten uitrangeren. Een maatschappij met twee snelheden dus: degenen die samen vooruit willen, naast degenen die er baat bij hebben de gemeenschappen gescheiden te houden.

Het is tijd om kleur te bekennen, en dat degenen die zich daardoor bedreigd voelen alles uit de kast halen om dat te verhinderen is niet meer dan een ietwat grappig bijverschijnsel.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juni 2009 om 08:19.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 08:21   #194
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je volgens mij niet goed gelezen...
Toch wel.

Citaat:
wie extreem links of rechts is blijft dom, wie dit kan loslaten en in de andere niet a priori de vijand zien kan bijdragen tot oplossingen..
Niemand is op alle vlakken (extreem-)links of (extreem-)rechts, beste. Dat was nu juist het punt.

Citaat:
wie denkt hier nu in welk hokje Raf?
Ik alvast niet.

Citaat:
Doe je niet net wat je wilt aanvechten en bespeur in bij jou ook niet een zeker superioriteitsgevoel, als zijde beter dan....E. Gidius?
Nee.

Citaat:
Nee.
Oud 22 juni 2009, 08:38   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand is op alle vlakken (extreem-)links of (extreem-)rechts, beste. Dat was nu juist het punt.
Precies! Niemand heeft hier gesproken over extreem-links en extreem-rechts, wel over dom-links en dom-rechts op het punt waarover het hier gaat: een voor iedereen bevredigende integratie van vrij grote groepen allochtonen. Daar vind je de angstigen in de marges, rechts én links.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 08:53   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Ik alvast niet.

Nee.

Nee.
Waarom erger je jezelf dan aan iemand die op dit forum juist probeert om los van verschillende overtuigingen toch samen naar oplossingen te zoeken?
Waarom behandel jij dat zelf mensen als extreem links of rechts en dus de vijand? Tegen bijvoorbeeld Circe ga je steevast hevig te keer.
Oud 22 juni 2009, 09:12   #197
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom erger je jezelf dan aan iemand die op dit forum juist probeert om los van verschillende overtuigingen toch samen naar oplossingen te zoeken?
D�*�*r erger ik mij niet aan, beste. Lees mijn bereichten er nog eens op na.

Citaat:
Waarom behandel jij dat zelf mensen als extreem links of rechts en dus de vijand?
Dat doe ik helemaal niet. U fantaseert.

Citaat:
Tegen bijvoorbeeld Circe ga je steevast hevig te keer.
Het driehoekjesgedrag van de betrokkene verhindert me een antwoord op uw vraag te formuleren.
Oud 22 juni 2009, 09:31   #198
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, nooit.
noch zet u mensen hun dt-fouten in het rood?

en zo ja, met welk doel doet u dat dan?
Toch niet uit altruisme?

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 22 juni 2009 om 09:56.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:16   #199
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
noch zet u mensen hun dt-fouten in het rood?

en zo ja, met welk doel doet u dat dan?
Toch niet uit altruisme?
Natuurlijk is dat uit altruïsme. Hoe kan iemand anders uit zijn fouten leren als er niemand is om hem of haar op die fouten te wijzen?
Oud 22 juni 2009, 10:19   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*�*r erger ik mij niet aan, beste. Lees mijn bereichten er nog eens op na.

Dat doe ik helemaal niet. U fantaseert.

Het driehoekjesgedrag van de betrokkene verhindert me een antwoord op uw vraag te formuleren.
Ik heb uw 'bereichten' juist gelezen vandaar mijn vragen aan u.
Ik fantaseer niets, maar blijkbaar komt u minder goed uit uw woorden als je echt moet uitleggen waarom je bepaalde mensen aanvalt, zoals u doet met E. gidius en Circe geeft u eigenlijk geen reden...behalve wat u juist hen verwijt te doen, hokjesdenken en misplaatste superioriteit.
Misschien toch eens over nadenken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be