Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2009, 13:44   #181
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, hang hier maar gerust de grote jan uit. Het kan geen kwaad.
Voor de mensen die er iets van kennen, is er op dit forum een draad: "Deflatie of hyperinflatie". Lees die draad en zwijg zou ik zeggen, want jij kent er duidelijk niets van.
Citaat:
"Un Weimar planétaire" :lol
De woorden van Jacques Attali, een heerschap dat tot over zijn oren in ons financiële systeem zit.
Citaat:
Na de cantus geregeld "trop de Jupiler", ja
Jaja, wat een argument!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:50   #182
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wel over het 'vermijden van doden'. Wat qua geloofwaardigheid zwaar op de lachspieren werkt aangezien u fan bent van Hitler en Mussolini:
Als het op de lachspieren werkt, dan veronderstel ik ook dat je geen enkel probleem hebt met neonazi's of neofascisten.
Citaat:
Weet u aan wie u en uw bende mij doen denken? Aan het zootje stalinisten en andere klein-linksen die op dezelfde unif zaten als ik. Veel blabla maar weinig boemboem. Niet doorhebbend hoe belachelijk ze zichzelf zaten te maken. Net als hen verkopen jullie straffe taal, maar laten we wel wezen: veel meer dan wat onschuldig geblaat produceren jullie niet. De strafste 'acties' van uw soort bestaat uit schermutselingen met snotneuzen van het andere eind van het ideologische spectrum. Maar wél stoer hoor, zo'n gasmasker in nazi-uniform
Dan reken ik mijzelf toch eerder tot de "PVDA+" van klein-rechts, als je mij goed begrijpt.
Oud 19 juli 2009, 13:53   #183
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Voor de mensen die er iets van kennen, is er op dit forum een draad: "Deflatie of hyperinflatie". Lees die draad en zwijg zou ik zeggen, want jij kent er duidelijk niets van.
Hyperinflatie of hyperdeflatie - wat wordt het? zo heet het.
Oud 19 juli 2009, 14:14   #184
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het op de lachspieren werkt, dan veronderstel ik ook dat je geen enkel probleem hebt met neonazi's of neofascisten.
Uw geloofwaardigheid is lachwekkend, niet de gruwelen van u idolen. Het feit dat u niet eens een eenvoudige zin begrijpend kunt lezen, is al even lachwekkend.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 14:20   #185
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw geloofwaardigheid is lachwekkend, niet de gruwelen van u idolen. Het feit dat u niet eens een eenvoudige zin begrijpend kunt lezen, is al even lachwekkend.
Van iemand die overal Hitler en Mussolini erbij moet fantaseren, heb ik geen lessen in begrijpend lezen te krijgen.

En waarom moet je fantaseren? Omdat je niet in staat bent om een idee of argument op zich te beoordelen.
Oud 19 juli 2009, 14:31   #186
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van iemand die overal Hitler en Mussolini erbij moet fantaseren, heb ik geen lessen in begrijpend lezen te krijgen.
Die avatar van u (om maar iets te noemen) is een fantasie van mij?

Citaat:
En waarom moet je fantaseren? Omdat je niet in staat bent om een idee of argument op zich te beoordelen.
Uw eerste idee of argument dat een béétje steek houdt, moet ik nog lezen. Blijven proberen! Wie weet krijg je dan ooit nog wel een beoordeling van me, ondeugende snotneus.
Oud 19 juli 2009, 21:16   #187
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Die avatar van u (om maar iets te noemen) is een fantasie van mij?
Hellboy

Fantasie dus.

Citaat:
Uw eerste idee of argument dat een béétje steek houdt, moet ik nog lezen. Blijven proberen! Wie weet krijg je dan ooit nog wel een beoordeling van me, ondeugende snotneus.
Ik ben al gewoon dat er geen reacties meer komen, als het te moeilijk wordt voor nitwits als jij of Another Jack.
Oud 19 juli 2009, 21:33   #188
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hellboy

Fantasie dus.

Ik ben al gewoon dat er geen reacties meer komen, als het te moeilijk wordt voor nitwits als jij of Another Jack.
Dat doen we omdat het voor jou nu bedtijd is.

Hebben jullie eigenlijk ook pijama's met zo'n symbolen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 21:43   #189
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doen we omdat het voor jou nu bedtijd is.

Hebben jullie eigenlijk ook pijama's met zo'n symbolen?
Als ik nu niet aan mijn thesis zat te werken, dan deed ik wel iets anders dan met jou discussiëren hoor. Heb jij niets beters te doen?
Oud 19 juli 2009, 21:54   #190
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik nu niet aan mijn thesis zat te werken, dan deed ik wel iets anders dan met jou discussiëren hoor. Heb jij niets beters te doen?
Neen, niet echt.
Waarover gaat je thesis?
Oud 19 juli 2009, 21:57   #191
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niet echt.
Waarover gaat je thesis?
Iets wat volledig in de lijn van mijn interesses ligt, maar meer ga ik nog niet zeggen.

Voor mij is dit forum gewoon een speeltuin. Hier laat ik af en toe eens een ballonnetje op.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 19 juli 2009 om 21:58.
Oud 19 juli 2009, 21:59   #192
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets wat volledig in de lijn van mijn interesses ligt, maar meer ga ik nog niet zeggen.

Voor mij is dit forum gewoon een speeltuin. Hier laat ik af en toe eens een ballonnetje op.
Aan uw zelfvertrouwen zal het niet liggen, als de scriptie op niks trekt.
Oud 19 juli 2009, 22:06   #193
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan uw zelfvertrouwen zal het niet liggen, als de scriptie op niks trekt.
Zeggen dat dit systeem perfect is, dat er geen alternatieven mogelijk zijn en dat er ook geen reusachtige problemen op komst zijn, is ook niet echt een teken van bescheidenheid.
Oud 19 juli 2009, 22:10   #194
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeggen dat dit systeem perfect is, dat er geen alternatieven mogelijk zijn en dat er ook geen reusachtige problemen op komst zijn, is ook niet echt een teken van bescheidenheid.
Waar zeg ik dat het systeem perfect is?
Alles is voor verbetering vatbaar.
Wat er op komst is, is pseudowetenschap of Frank De Boosere.
Oud 19 juli 2009, 22:42   #195
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat het systeem perfect is?
Alles is voor verbetering vatbaar.
Maar je blijft vaag over die verbeteringen. Als je de verbeteringen aan de financiële en economische belangengroepen overlaat, word je over X jaar weer eens genaaid als burger-met-stemrecht.
Citaat:
Wat er op komst is, is pseudowetenschap of Frank De Boosere.
Pseudowetenschap?

Er zijn nu gigantische welvaartsverliezen, want er is schuldopbouw; dat wil ook zeggen: een even gigantische geldschepping (op termijn), vandaar dus een potentiële hyperinflatie. Dat zijn stuk voor stuk objectieve gegevens, waarmee je "voorspellingen" kunt doen.

Waarom denk je dus dat ze naast een Frank De Boosere ook een Paul D'hoore hebben?
Oud 20 juli 2009, 08:02   #196
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je blijft vaag over die verbeteringen. Als je de verbeteringen aan de financiële en economische belangengroepen overlaat, word je over X jaar weer eens genaaid als burger-met-stemrecht.

Pseudowetenschap?

Er zijn nu gigantische welvaartsverliezen, want er is schuldopbouw; dat wil ook zeggen: een even gigantische geldschepping (op termijn), vandaar dus een potentiële hyperinflatie. Dat zijn stuk voor stuk objectieve gegevens, waarmee je "voorspellingen" kunt doen.

Waarom denk je dus dat ze naast een Frank De Boosere ook een Paul D'hoore hebben?
Ik ben bescheiden en sceptisch.
Als legers economen, handelsingenieurs, juristen, econometristen, experts allerhande, politici blijkbaar geen eenduidige kant-en-klare oplossing vinden, wat zou ik het dan weten?

In de jaren '80 was er ook een massale 'schuldopbouw' en elke dag werd er over 'crisis' geleuterd. Toch werden pensioenen, lonen en uitkeringen uitbetaald.

Over de betrouwbaarheid van die 2 voorspellers kan ik kort zijn:
Geen enkele voorspeller trouwens.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juli 2009 om 08:03.
Oud 20 juli 2009, 12:28   #197
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hellboy

Fantasie dus.
Ah, ben ik de bedenker van Hellboy? Geef hier die royalties!

I
Citaat:
k ben al gewoon dat er geen reacties meer komen, als het te moeilijk wordt voor nitwits als jij of Another Jack.
Oud 20 juli 2009, 15:55   #198
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben bescheiden en sceptisch.
Als legers economen, handelsingenieurs, juristen, econometristen, experts allerhande, politici blijkbaar geen eenduidige kant-en-klare oplossing vinden, wat zou ik het dan weten?
Ze spreken niet uit een mond, omdat er niet één kapitaalelite is, maar wel één dominante (die van de grote zakenbanken, aandeelhouders van onze centrale banken).

Er is wel een (tijdelijke) oplossing in het vooruitzicht: een wereldmunt van het IMF, gebaseerd op het reeds bestaande stelsel van trekkingsrechten. Dat is dus het "alternatief" van de globalisten, voor wat zij competitieve (nationale) devaluaties noemen.

Het principe achter zo'n wereldmunt is echter hetzelfde als bij een devaluatie: als iedereen verliest door een "ontwaarding" (hier: inflatie), zal niemand er een concurrentienadeel van ondervinden (iedereen wordt evenveel bestolen). Die uitgifte van een wereldmunt zal dus gewoon een internationale inflatiebelasting zijn (wat gelijk staat aan een internationale devaluatie).

De problemen binnen het internationaliserende kapitalisme worden dus steeds grootschaliger, de schijnoplossingen ook; en zo zitten we vast in een dynamiek die ons, zonder volksverzet, nog binnen de twee eeuwen (volgens de ruimste schatting) een wereldregering en -bank zal bezorgen (de embryonale structuren zijn er al voor iets).

Citaat:
In de jaren '80 was er ook een massale 'schuldopbouw' en elke dag werd er over 'crisis' geleuterd. Toch werden pensioenen, lonen en uitkeringen uitbetaald.
Ja, maar Martens heeft in die crisis ook nog de Belgische frank kunnen devalueren, om maar te zeggen dat het beleidsinstrumentarium toen niet zo beperkt was als nu. De besparingen waren trouwens voor de regering Dehaene.

(Alle besparingen zijn een schande als je weet wat geld is en wat het zou moeten zijn.)

Citaat:
Over de betrouwbaarheid van die 2 voorspellers kan ik kort zijn:
Geen enkele voorspeller trouwens.
Concreet: welke "voorspellingen" zouden onbetrouwbaar zijn? De enige reden waarom men burgerlijke economen moet wantrouwen is omdat ze zelf deel uitmaken van het economische establishment.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 20 juli 2009 om 15:58.
Oud 20 juli 2009, 16:00   #199
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan zo raden waarop je zult reageren (hierop bijvoorbeeld), maar niet op mijn vorige bericht.
Oud 23 juli 2009, 17:38   #200
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft er iemand nog iets gehoord uit de bunker van het Vlaams Belang?
Onze volgende campagne vindt U één van de volgende dagen. Het is weerwerk tegen de massale regularisaties. Gene schrik, ge zijt nog niet van ons af.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be