![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer verwacht u het einde van België? | |||
In 2011 (aftreden kabinet-Van Rompuy) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
In 2012 (geen akkoord mogelijk over de staatshervorming) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Later dan 2015 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. De nationalisten mochten niet meedoen aan de verkiezingen. Dat is een redelijk groot verschil. Mochten die verboden partijen niet verboden zijn geweest hadden ze wellicht een overwinning kunnen halen, gemeten aan het aantal "ongeldige stemmen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://europakiest.nos.nl/video/beki...-in-baskenland En dat is al een heel ander geluid dat wat u ons wil doen horen. Indien u altijd zo objectief bent in uw antwoorden, dan zou ik toch maar eens als Pelgrim op boetetocht gaan naar Santiago de Compostella. Dat ligt toevallig in Baskenland. Misschien komt u daar wat tot inkeer. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 22:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van het betoog negeer je blijkbaar. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw apriorisme kent blijkbaar geen grenzen. Toch maar naar Compostella gaan. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Treffend natuurlijk dat jij hier niet op durft/kan antwoorden: En de partijen die niet mochten meedoen hadden niet allemaal banden met de ETA. ANV bijvoorbeeld heeft met ETA evenveel van doen als de SP.A met de CCC. Maar u denkt waarschijnlijk ook dat een verboden organisatie per definitie terroristisch moet zijn omdat het regime dat zo heeft gezegd niet? U zou een goeie collaborateur geweest zijn. EN ja, ik haal dat er bewust bij. Bovendien doen eventuele banden met ETA niet eens ter zake, het gaat hier om de representativiteit bij de bevolking. Moesten die partijen samen negentig procent van de bevolking uitmaken zou jij ook blijven volhouden dat "de nationalisten klappen hebben gekregen", omdat ze geen stemmen haalden in de officiële verkiezingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2009 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt dat blijkbaar wel, want u vindt dat de verboden partijen verboden zijn omdat ze banden hebben met ETA omdat de Spaanse staat dat gezegd heeft.
Nu de rest nog: En de partijen die niet mochten meedoen hadden niet allemaal banden met de ETA. ANV bijvoorbeeld heeft met ETA evenveel van doen als de SP.A met de CCC. U zou een goeie collaborateur geweest zijn. EN ja, ik haal dat er bewust bij. Bovendien doen eventuele banden met ETA niet eens ter zake, het gaat hier om de representativiteit bij de bevolking. Moesten die partijen samen negentig procent van de bevolking uitmaken zou jij ook blijven volhouden dat "de nationalisten klappen hebben gekregen", omdat ze geen stemmen haalden in de officiële verkiezingen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 augustus 2009 om 05:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wil bij deze mijn excuses aanbieden bij ANV. Ze vergelijken met de SP.A. Ts, echt wel grof van mij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus een uitzondering bevestigt de regel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Baskische nationalisten hebben helemaal geen nederlaag geleden. Ze mochten niet meedoen. Dat is wel een verschil. Tenzij dan voor mensen die het niet zo voor democratie hebben....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Bent u weer daar met uw gefantaseerde verhaaltjes. Natuurlijk mochten de naionalisten meedoen. En ze deden ook mee, maar ze verloren voor de eerste keer sedert 30 jaar hun absolute meederheid. Alleen deze partijen die banden hadden met de Baskische terroristen mochten niet meedoen. En terecht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
VB heeft op haar eentje nooit 28% behaald. En dan doe ik even abstractie vd 8% voor ldd. De verkiezingsuitslag is behoorlijk flamingant geweest, zou ik stellen.
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er waren meerdere verkiezingslijsten verboden in Baskenland, zelfs de ANV die nooit iets met ETA te maken heeft gehad is buiten de wet gesteld. Je bent ferm aan het liegen, system. Degene die verloor was de PNV en dat is geen nationalistische partij meer, maar een tsjevenpartij.
|
![]() |
![]() |