![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 82,54% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
als u het weet moogt u het eens zeggen. anders geen mensen uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Originele (antieke) zwartkruitwapens zijn meestal te fragiel en te versleten om veilig en efficiënt te gebruiken. Voor de wapens van IPSC moet je in het bezit zijn van een sportschutterslicentie en moet je een vergunning bij de gouverneur aanvragen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En...sorry voor de vele vragen...Zijn daar sportdiciplines voor? Je moet blijkbaar naar de schietstand een aantal keer per jaar. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De replica van eenRemington 1858 die ik gebruik heeft 6 schoten ![]() Voor zelfverdediging zou ik zulke wapens niet aanraden aangezien het een minuut duurt om zo'n wapen te laden (Hollywood en alle spaghetti westerns waar men de 'infinite ammo' cheat geactiveerd heeft ten spijt) Illustratie van laadprocedure: http://www.youtube.com/watch?v=OSOo-zY0_lc Voor zelfverdediging kun je altijd best kijken naar wat de politie gebruikt. Een revolver en/of een shotgun. Citaat:
Je hebt BPCR (Black powder cartridge rifle) zowel op doel als silhouette (stalen platen in de vorm van een dier) Duelschieten (op ballonnetjes) En in de VS is er nu een redelijk nieuwe discipline: CAS. Je moet minstens 12 schietsessies hebben. Citaat:
Voor extra retributies weet ik niet juist, dat kan van provincie tot provincie verschillen denk ik.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 16:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwestie om van die wapenfrieks hier wat af te geraken, even terug naar het onderwerp van de draad, namelijk de vraag of de overheid nog in staat is om de mensen te beschermen.
Ik vond een argument in de nieuwsbrief van het Blok. Daarin stelt men dat er meer veiligheidsmaatregelen waren tijdens het proses tegen het Blok destijds, dan nu met die zware kriminelen. De vaststelling is dus: de overheid is dermate politiek verblind, dat ze haar prioriteiten niet meer juist kan stellen. Besluit: de overheid moet eens zeer grondig gereorganizeerd worden. Zeer grondig. Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig stellen ze na de laatste verkiezingen niet veel meer voor.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik toch iets of wat Nederlands kan, als ik het wil, kan ik aantonen met fouten in jouw reklamasie: Ps moet zijn PS en aub moet zijn a.u.b. Maar dat ik iets anders vizeer met mijn taaltje, dat kan jij niet opmerken met jouw vizier-zicht op de dinges des levens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof immers in een evenwichtige gewapende vrede. Oorlog, genocide of conflict is altijd het gevolg van een onevenwicht op het vlak van grondstoffen, geld en bewapening. Zowel op macroschaal (naties) als microschaal (mensen).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allesbehalve een duidelijke wetgeving dus als je als burger een pistool voor zelfverdediging wil. Kwestie van de goede vrienden te hebben lijkt het wel. Zucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge de geschiedenis, ook de resente, bekijkt, dan moet ge het element godsdienst toevoegen aan je lijst, en er de grootste stip naast zetten. Oude Vlamingen spreken wel eens van de drie "g's", zijnde god, gat (v) en geld. post skrotum: (en kompleet of topik) ik ben geabonneerd op vele nieuwsbrieven, en ik herhaal het hier graag: ik stem nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2009 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() 'Door een gebrek aan uitwisseling van informatie over de gevangene kon niet worden overgegaan tot een correcte en volledige evaluatie van het ontvluchtingsgevaar. Er werd een verband aangetoond tussen de ontsnapping en voornoemde disfunctie.'
Slaat dit op de ontsnapping van drie gangsters uit het Justitiepaleis van Brussel dinsdag? Neen, het staat in een rapport van het Comité P uit 2003. Het Comité, dat de politiediensten controleert, onderzocht toen een ontsnapping in een rechtbank in Marche. Onkelinx + Van Deurzen + De Clerck : geeeeuw ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tien jaar geleden waren ze een curosium in het belgisch gangsterwereldje,nu zijn ze gemeengoed geworden... Inderdaad ,de Kalasjnikov mét oorlogsmunitie.... U vergeet nog altijd dat de politie ook nog een gewapende macht vertegenwoordigd.... Zullen we de politie dan ook maar ontwapenen mijn beste....en het leger..... Kortom Uw argument houdt géén steek.... Citaat:
Er zijn immers nog altijd messen,hamers én schroevendraaiers in de woningen aanwezig,méér dan genoeg om elke gangster zonder pardon de hoek om te helpen.... Misschien is die ongewapende particulier wel een beetje té sterk op lichamelijk gebied tegenover die gangster.... Man man man,zelfs al ontwapen je héél belgië, dan nog zullen die gangsters het nodige schiettuig met zich meenemen... Anders zouden ze hier en daar geheid de kans lopen op een flink pak rammel,en een klein gangsterke met een groot geweer voelt zich meteen een hele meneer Citaat:
En die overvallen zeker géén banken ,maar wel mensen ,en dit omdat een roofoverval op een particulier voor hen minder risico oplevert dan een bank te overvallen.... U loopt een grotere kans om door Uw hoofd geschoten te worden door een dolgedraaid individu,dan dat wij de kans zullen lopen om in onze eigen voet te schieten.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wapenfrieks zijn dermate gefokust op hun hobbie, dat ze in een diskussie niet eens doorhebben:
- dat als iemand poneert dat partikulier wapenbezit afgeschaft zou moeten worden, dit helemaal niet slaat op de openbare diensten zoals douane, polisie, leger ... - dat privé wapenbezit al problemen geeft sedert iets langer dan tien jaar. Je moet toch echt niet zo oud zijn om je te herinneren welke hype het was toen de "long riffle" punt 22 beschikbaar werd in Vlaanderen? Of zoveel later, toen het hot item de "riot gun" pompsisteem was, met de Bende van Nijvel. - dat een risiko-analieze iets anders inhoudt dat subjektieve angst. Maar wel gebazeerd is op facts and figures. Vergelijk met de angst voor bliksem. - dat kleine drugsmannekes niet zo vlug hun diefstallekes plegen met wapens; ze pikken liever zonder fisieke konfrontasie uit een auto door de ruit in te slagen, en zo ben je gemakkelijk verhandelbare dinges als vroeger de autoradio, dan de gsm en nu de gps kwijt ... - dat in je eigen voet schieten, iets anders is dan in je eigen voet schieten. Maar swat.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De .22 LR is één van de oudste patronen die non-stop in productie is geweest. Terwijl zijn broertje de .22 short (1857) de oudste patroon is die nog steeds in productie is. Ik weet dus niet hoe oud u bent hoor. ![]() Citaat:
Een riot gun moest je toen registreren. Niet erg handig als de politie je naam weet en je een gangster bent.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2009 om 11:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- verkoop van vuurwapens, marketing gericht op de ziekelijke geest, zelfs zonder mogelijkheid online te kopen: levenslang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vertoont ook al een gedrag dat beïnvloed wordt door een tunnelzicht, of in jouw geval: je houdt maar rekening met hetgeen past in jouw waarnemingsvermogen dat zich situeert binnen het vizier van je wapens. Herlees mijn tekst: ik had het over de hype in Vlaanderen, toen de zogenaamde of toen-genaamde "long rifle" massaal beschikbaar werd; dat moet zo rond de jaren '70 geweest zijn. Idem dito had ik het niet over het wapentype "riot gun", maar wel de kommosie daarrond. Afijn, 't is moelijk uit te leggen aan een blinde wat kleuren zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
FN heeft 150 000 Browning 'Trombone' in .22lr gemaakt tussen 1922 en 1974. FN heeft de Browning .22 Auto gemaakt tussen 1914 en 1974. Tussendoor heeft FN ook nog eens een hele hoop FN model 1926's grendel acties in .22 gemaakt Zou FN ze allemaal geëxporteerd hebben? De .22 lr is altijd al massaal beschikbaar geweest. FN is een grote producent van .22's geweest tot de jaren 70.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eventjes misschien de cijfers van de politie erbij halen: http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf Voor 2008: Misdrijven tegen de persoonlijke integriteit: 88 887 Woninginbraak: 62 715 Samen: 151 602 Of 1,5 per 100 inwoners. Je maakt dus een kans van 1,5 procent per jaar om slachtoffer te worden van een misdaad waarbij een vuurwapen handig kan zijn ter bescherming. De kans dat je door de bliksem geraakt wordt is: 1/700 000 oftewel 0,000142 procent per jaar. PS: Nog steeds geen fact and figures van u gezien hoor. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 augustus 2009 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |