![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat alcohol een toegelaten harddrug is, doet velen denken dat hij in zekere zin "onschuldiger" is dan de andere harddrugs, en juist dat maakt hem zo de gevaarlijkste.
Laatst gewijzigd door Pietje : 17 augustus 2009 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, het feit dat de afhankelijkheidseffecten van alcohol minimaal zijn ivg met die van echte harddrugs doet dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Er zijn zeer veel amfetaminegebruikers die geen degradanten zijn maar met mate gebruik maken van hun amfetamine en dit verder integreren in een normaal leven, en vaak ook nog eens legaal of semi-legaal (Captagon, Adderall, ...). Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En btw, alcohol IS een echte harddrug.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2009 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domme, nu ben ik die lekkere (verse) kersenpralinen weer vergeten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2009 om 14:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand die heroïne consumeert ervaart dit onmiddellijk als een harddrugs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit of sommigen alkohol zo graag en zo luid als 'hard drug' bestempelen, moet natuurlijk voor geen fluit meespelen of kannabis gelegaliseerd moet worden.
Als ik mocht moeten kiezen of mijn kinderen en kleinkinderen heel hun leven, ofwel iedere dag 's middags een glas wijn drinken, ofwel iedere middag kannabis zouden konsomeren, dan kies ik, uit pure vader- en grootvaderliefde voor de wijn. En nu dus voor de definisies: de term 'hard drug' wordt voorbehouden voor illegale drugs. Alkohol en tabak zijn gewoon "legale drugs", zonder verdere spesifikasie van hard of soft. Zegt dat de Schoofzak het gezegd heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar deze keuze is niet toegestaan. Citaat:
Ik stel voor dat iedereen de definitie gebruikt, dat is gemakkelijker om te discussiëren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat was inderdaad hun tactiek. Anderen moeten aantonen dat roken dodelijk is. Citaat:
Ze werden al voldoende in deze draad besproken om te weten wat ik bedoelde. Daarom reageerde ik met “lees de draad”. Citaat:
Citaat:
![]() Dat was immers de tactiek van de tabaksindustrie. Citaat:
We hebben het hier over de gevolgen van een legalisering, niet over resultaten van een bepaalde aanpak. Citaat:
Maar als ze niet in uw kraam passen zijn het foefjes. Citaat:
Als ge een draadje wilt beginnen over de resultaten van een bepaalde aanpak kunt ge dat. Citaat:
Maar ook daarover kunt ge een apart draadje starten. Mischien maak ik wel wat tijd vrij om er ook mijn mening over te geven. Citaat:
Wel van de gebruikers van legale drugs die door reclame enz. misleid worden. Citaat:
En jij komt, net als de sigarettenfabriekanten, met studies voor de pinnen die naast de kwestie zijn. Portugal heeft drugs helemaal niet gelegaliseerd. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, alcohol is een harddrug. Iedere arts zal je dat kunnen bevestigen.
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit waren alle drugs legaal, toch raakten sommige meer ingeburgerd dan andere; dit heeft dus niets te maken met het al dan niet legaal zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom zouden die feiten naast de kwestie zijn? Wat je in deze discussie schreef bewijst nogmaals : "Niemand wil weten waarom niet. Men wil dat niet weten omdat het voor de sacrale natuur van het cannabisverbod niet van belang is. In de cultuur van het cannabisverbod zit geen bühne voor het wetenschappelijk argument. Het politiek theater van het cannabisverbod wordt niet gemaakt voor een kritisch publiek. Een kwestie van geloof In het 17e eeuwse Italië werd het Katholieke geloof beschaamd door de berekeningen van Galileo Galilei over de banen van zon en maan, die daarmee een doodzonde beging. Galilei was geen ketter omdat hij wetenschap bedreef, maar omdat zijn ongewenste wetenschap een kern-dogma van de toenmalige religieuze en daarvan afgeleid wereldlijke macht bedreigde, namelijk het dogma dat de bijbel in zijn geheel op het woord gods, en dus de waarheid berust. Als dat kern-dogma zou worden aangetast door berekeningen die conflicteren met de Bijbeltekst zou niet alleen het geloof worden aangetast, maar het instituut Kerk zelf!" http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm" |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat toont het net wel aan. Een beetje kennis van statistiek zou toch voldoende moeten zijn om dat in te zien ..
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |