![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En is hij tegen abortus?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 14 weken lijkt me toch al een "ontwikkelde" foetus. Snapje?
Gaat hier wel over abortus vanaf 14 weken he!!! (edit niet vanaf, maar NA) Als je dat vergelijkt met die embryo van 1 - 9 weken.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 23 augustus 2009 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Sterke reactie voor een forumdiscussie.
![]() Zal ik je eens vergezellen naar zo'n plaats? Laatst gewijzigd door Marker : 23 augustus 2009 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() hiermede is het ultieme argument uitgespeeld en is de discussie beslecht: abortus mag. (moet?)
De homofiele vriend van flanelcondom in zijn 3de bisjaar says so Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 augustus 2009 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Je zal op z'n minst een google map naar een onderwijsinstelling moeten posten.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 augustus 2009 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het gaat hier over abortus TOT 14 weken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou dan niet zeggen dat abortus de oplossing is. Maar wel preventie. Voorkom dat mensen in de marginaliteit belanden, zich marginaal gaan gedragen, geen enkele verantwoordelijkheid of plichtsbewustzijn of besef hebben van wat kan of wat niet kan. Onderwijs die mensen, en voorkom dat abortus voor hun hetzelfde statuut krijgt als een ongewenste moedervlek weghalen. Dit is ook de verantwoordelijkheid van de samenleving. Gedoogde moorden voorkomen, zelfs in de onderste lagen van de maatschappij. Waar niemand van de hogere lagen durft of wil vertoeven, omdat het geen mooie aanblik zal zijn. Laatst gewijzigd door Marker : 23 augustus 2009 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Als je bewijzen zoekt op basis van één geval. Ik kan je alvast zeggen dat het beeld van het beeld van die mensjes-in-wording op mijn netvlies gebrand staat en dat ik het nooit nog zal vergeten. In iedere abortusdiscussie borrelt het op. Al dan niet vergezeld van een mixer met stofzuigerfunctie...
Als je dat ziet, besef je dat abortus moord is. Ik zeg normaal gezien nooit nooit, maar dit was voor mij een reden om meteen te beseffen dat abortus voor mij nooooit een optie zou zijn (tenzij het kind een zware afwijking zou hebben misschien of ikzelf het leven zou dreigen te laten bij de zwangerschap). Ik kon op dat moment niet geloven dat abortus iets was dat bestond, gebeurde, en toegelaten was. ![]() Hier trouwens een artikel over de hoedanigheid van abortus anno 2006: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Die oogjes! Die kleine voetjes! Dat buikje? Zie je dat nu niet!!!1 Het is een kindje! Een KINDJE! Een KEI SCHATTIG KINDJE
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Oh mijn excuses. Het duurde even voordat ik begreep met jongetjes uit de categorie 'wat ben ik stoer' te doen te hebben. Er is natuurlijk een reden waarom discussies over abortus uit het echte leven ook niet met jullie worden gevoerd. (Mogelijk omdat jullie één van beide redenen zijn dat er zich een meid naar de abortus-kliniek begeeft.)
Dat de discussie niet geleid moet worden door mensen die het normaal vinden dat abortus een alternatief is voor mensen die te lui zijn anticonceptie-middelen te gebruiken, of te weinig vermogens hebben om te beseffen dat een neukpartij zou kunnen uitmonden in een zwangerschap, en zelfs als er iemand zwanger wordt - wat zou dat hun zorg zijn hé? 't Is toch maar een hoopje cellen. De stofzuiger in en huppakee, weg. Vergeet niet: je kan opnieuw een kind maken wanneer je maar wil hé. ![]() Laatst gewijzigd door Marker : 23 augustus 2009 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() O nee, de volwassene mensen die al belastingen betalen en papa hebben mogen zijn zijn weer aan't woord.
Emo-argumenten tot en met, meer komt er niet uit. Die goedkope menselijkheid van jullie, die eerder gebaseerd is op wereldvreemdheid en latente christelijkheid dan op werkelijk menselijke overwegingen, al eens gedacht dat deze juist nefast kan zijn voor mensen? Dat jullie ogenblikkelijk geween meer kapot maakt dan goed doet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 23 augustus 2009 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() vrouw is baas in eigen buik en kan ten allen tijde beslissen.
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een kind verwekken doe je met 2 , de verantwoordelijkheid dragen dus ook ... Door het beslissingsrecht enkel bij de vrouw te leggen geef je er ineens ook de volledige verantwoordelijkheid bij , en dan krijg je op den duur een pak venten die een vrouw laten zitten omda ze zwanger is want het is dan "haar" probleem ... ![]() |
|
![]() |
![]() |