![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid? | |||
Volkomen juist én gewenst |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
volkomen onjuist en ongewenst |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
onvolkomen vraagstelling |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet echt iets wat je een natuurlijke omgeving kunt noemen. Tenzij je dat begrip veel ruimer neemt en ook onze kunst-ingrepen incluis neemt.... maar dan nog kan je bedenken dat we het anders hadden kunnen opbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dat als een verkrachting zien van de natuur ( een waardeoordeel ) maar uiteindelijk is ons doen en laten, ons handelen gewoon een onderdeel ervan... en de impact ervan ( die zeer groot is ) levert net zoals bij de andere soorten een bijdrage tot het vormen van onze natuurlijke omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou willen aandringen op werkverschaffing aan vrijwilligers. Maar dan wel VERPLICHTE werkverschaffing. De dwang moet namelijk omgedraaid worden om in orde te zijn met de rechten van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De arbeidsmarkt heeft een wervingsreserve nodig. Daarvan zijn de mensen het slachtoffer die niet aan de bak komen. Die betalen de hoogste prijs voor die wervingsreserve. De genieters van die reserve, de werkgervers, die moeten maar eens een fonds vormen om die reserve vrijwillig werkend aan het werk te zetten, want die mensen hebben ook recht op werk Dat zou dan zo gaan: gij zijt werkloos en ge doet graag, laat ons zeggen, journalistiek. Ge zoudt u dan naar een werkgever mogen gaan en u daar gratis aanbieden. Die zou u en gebroken-benen -rubriek geven of de overlijdensberichtgeving of beide, of meer van dat, totdat een full-time verzekerd is , klusjes waarvoor u uit het fonds een klein supplement zou uitgekeerd worden op de dop die ge al krijgt. De werkgever zou niets betalen, behalve zijn bijdrage aan het fonds, zoals alle werkgevers, in functie van zijn omzet en zijn tewerkstellingscapaciteit. De grootte vqn het fonds zou moeten berekend worden ifv de grootte van het contingent vrijwilligers, dus met regelmatige aanpassingen. Maandelijks, laat ons zeggen. Op die manier zouden de vrijwilligers allemaal aan het werk gesteld worden. Gewoon eengrondwettelijk recht implementeren dus. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 mei 2011 om 19:32. Reden: arbeidsintensiviteit vervangen door tewerkstellingscapaciteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nu? Hij kan een cursus jagen voor dummies volgen.Bij de sjamaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Onze voorouders leefden van jacht en visvangst, maar niet van werk. Dat noemen wij onze vooruitgang.
|
![]() |
![]() |