Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid?
Volkomen juist én gewenst 8 38,10%
volkomen onjuist en ongewenst 5 23,81%
onvolkomen vraagstelling 8 38,10%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2011, 23:04   #181
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
"Survival of the fittest" betekent niet dat de meest agressieven, of sterksten overleven. Het betekent "overleving van de meest geschikten" en mensen die in staat zijn geld opzij te zetten zijn in onze samenleving de meest geschikten.
Raar dat iemand met zo een goede opleiding dat niet snapt.
Dat is dan ook maar omdat we net voor onszelf een systeem gebouwd hebben die dat beschermt.
Dat is niet echt iets wat je een natuurlijke omgeving kunt noemen.
Tenzij je dat begrip veel ruimer neemt en ook onze kunst-ingrepen incluis neemt.... maar dan nog kan je bedenken dat we het anders hadden kunnen opbouwen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 23:12   #182
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik bedoelde, een verkachting van de natuur. In normale omstandigheden zijn het de slimsten, de sterksten en gezondsten die het overwicht behalen. Onze maatschappij leidt tot een degeneratie van de menselijke soort omdat we net dat tegenhouden dmv wetten en ordehandhaving. Verdedeging van het bezit door anderen, door een systeem.

Als je arm geboren bent, heb je in dit systeem veelal geen kansen aangezien je altijd benadeelt bent tov de rijk geborenen, ongeacht sterkte, intelligentie of gezondheid.

In normale omstandigheden zullen de slimmeren en de sterken net ietsje beter zijn in het vergaren en verdedigen van rijkdom. In de huidige omstandigheden maakt het veelal niet uit.
Dat hangt van de zienswijze af....
Je kan dat als een verkrachting zien van de natuur ( een waardeoordeel ) maar uiteindelijk is ons doen en laten, ons handelen gewoon een onderdeel ervan... en de impact ervan ( die zeer groot is ) levert net zoals bij de andere soorten een bijdrage tot het vormen van onze natuurlijke omgeving.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 12:45   #183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ongewassen luie paupers horen in de steenkoolmijnen.
Toch al één die ze ondergronds gedumpt hebben definitief
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 12:55   #184
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De definitie is nochtans duidelijk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwangarbeid

Behalve dat armoede niet als een straf wordt geïnterpreteerd, maar als zelfgezocht. Desondanks kunnen we er niet aan onderuit dat de VDAB en RVA dwangarbeid gebruiken.

Ik zie daar dat het begrip werkverschaffing allang uitgevonden en geïmplementeerd is.

Ik zou willen aandringen op werkkverschaffing aan vrijwilligers.

Verwijzingen zijn een procedure waarbij werkzoekenden, na een gesprek met een VDAB-consulent, op basis van een vacature verplicht worden om te solliciteren bij een werkgever. Zo'n verwijzing is niet vrijblijvend: in de uitnodiging wordt uitdrukkelijk verwezen naar sancties die de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) kan treffen, indien er niet op de uitnodiging wordt ingegaan.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...icitatie.dhtml

De definitie is duidelijk. RVA & VDAB = dwangarbeid. Dwangarbeid leidt tot armoede.
Ik zie daar dat het begrip werkverschaffing allang uitgevonden en op een ranzige manier geïmplementeerd is.

Ik zou willen aandringen op werkverschaffing aan vrijwilligers. Maar dan wel VERPLICHTE werkverschaffing. De dwang moet namelijk omgedraaid worden om in orde te zijn met de rechten van de mens.
Oud 3 mei 2011, 14:40   #185
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zie daar dat het begrip werkverschaffing allang uitgevonden en op een ranzige manier geïmplementeerd is.

Ik zou willen aandringen op werkverschaffing aan vrijwilligers. Maar dan wel VERPLICHTE werkverschaffing. De dwang moet namelijk omgedraaid worden om in orde te zijn met de rechten van de mens.
Hoe kan je verplichten werk te verschaffen? Gij zijt niet goed zeker?
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2011, 19:27   #186
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Hoe kan je verplichten werk te verschaffen? Gij zijt niet goed zeker?
Ik ben wèl goed.

De arbeidsmarkt heeft een wervingsreserve nodig. Daarvan zijn de mensen het slachtoffer die niet aan de bak komen.
Die betalen de hoogste prijs voor die wervingsreserve.
De genieters van die reserve, de werkgervers, die moeten maar eens een fonds vormen om die reserve vrijwillig werkend aan het werk te zetten, want die mensen hebben ook recht op werk

Dat zou dan zo gaan:

gij zijt werkloos en ge doet graag, laat ons zeggen, journalistiek. Ge zoudt u dan naar een werkgever mogen gaan en u daar gratis aanbieden. Die zou u en gebroken-benen -rubriek geven of de overlijdensberichtgeving of beide, of meer van dat, totdat een full-time verzekerd is , klusjes waarvoor u uit het fonds een klein supplement zou uitgekeerd worden op de dop die ge al krijgt. De werkgever zou niets betalen, behalve zijn bijdrage aan het fonds, zoals alle werkgevers, in functie van zijn omzet en zijn tewerkstellingscapaciteit.
De grootte vqn het fonds zou moeten berekend worden ifv de grootte van het contingent vrijwilligers, dus met regelmatige aanpassingen. Maandelijks, laat ons zeggen.

Op die manier zouden de vrijwilligers allemaal aan het werk gesteld worden.
Gewoon eengrondwettelijk recht implementeren dus.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 mei 2011 om 19:32. Reden: arbeidsintensiviteit vervangen door tewerkstellingscapaciteit.
Oud 3 mei 2011, 19:28   #187
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben wèl goed.

De arbeidsmarkt heeft een wervingsreserve nodig. Daarvan zijn de mensen het slachtoffer die niet aan de bak komen.
Die betalen de hoogste prijs voor die wervingsreserve.
De genieters van die reserve, de werkgervers, die moeten maar eens een fonds vormen om die reserve vrijwillig werkend aan het werk te zetten, want die mensen hebben ook recht op werk

Dat zou dan zo gaan:

gij zijt werkloos en ge doet graag, laat ons zeggen, journalistiek. Ge zoudt u dan naar een werkgever mogen gaan en u daar gratis aanbieden. Die zou u en gebroken-benen -rubriek geven of de overlijdensberichtgeving of beide, of meer van dat, totdat een full-time verzekerd is , klusjes waarvoor u uit het fonds een klein supplement zou uitgekeerd worden op de dop die ge al krijgt. De werkgever zou niets betalen, behalve zijn bijdrage aan het fonds, zoals alle werkgevers, in functie van zijn omzet en arbeidsintensiviteit.
De grootte vqn het fonds zou moeten berekend worden ifv de grootte van het contingent vrijwilligers, dus met regelmatige aanpassingen. Maandelijks, laat ons zeggen.

Op die manier zouden de vrijwilligers allemaal aan het werk gesteld worden.
Gewoon eengrondwettelijk recht implementeren dus.
En gij vindt uzelf goed?
Oud 3 mei 2011, 19:34   #188
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
En gij vindt uzelf goed?
Ja

Ik heb arbeidsintensiviteit vervangen door tewerkstellingscapaciteit
Oud 3 mei 2011, 19:36   #189
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja

Ik heb arbeidsintensiviteit vervangen door tewerkstellingscapaciteit
't Was nodig.
Oud 3 mei 2011, 23:56   #190
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ga mijn holbewoner Ug weer eens bovenhalen.

Ug wil niet meer werken.
Gaan jagen is te moeilijk. Verzamelen van knollen en wortels is vrouwenwerk.
Het aanmaken van een vuur duurt te lang.

dag 1, een vuurtje gaan vragen bij de buurman. Een mammoetsteak bij ma bedelen. Voor de rest gewoon lanterfanten.
dag 4, het hout voor het vuur is op, de buurman is druk bezig zijn eigen vuurtje aan te steken, hij zit al 3 uur zijn houtje te draaien.
En dan blijkt dat ma in haar slaap vredig is overleden.

Wat nu?
Ik heb zo ook het gevoel dat jagen geen werken is, tenzij je ervoor betaald wordt.
Wat nu?

Hij kan een cursus jagen voor dummies volgen.Bij de sjamaan.
Oud 4 mei 2011, 00:00   #191
marram
Banneling

Standaard

Onze voorouders leefden van jacht en visvangst, maar niet van werk. Dat noemen wij onze vooruitgang.
marram is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be