![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich kan geweld een legitiem politiek actiemiddel zijn. Afhankelijk van de situatie,...
Bovendien is de definitie van "geweld" relatief. Binnen de huidige situatie valt het op geen enkele manier goed te keuren dat KVHV'ers of NSV'ers aangevallen zouden worden met stokken of kettingen. Bovendien heb ik het nooit begrepen waarom KVHV en vooral NSV zodanig geviseerd worden, maar niet de LVSV.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga niet ingaan op de strijd tussen N-VA en Vlaams Belang (ook al omdat ik zelf partijpolitiek bezig ben) maar het ontbrak inderdaad soms aan wat vuur in het debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betekent het feit dat je de sterkste bent op vlak van geweld dat je argumenten iets betekenen? Veel van de bewegingen die uit idealisme met geweld zijn begonnen (Baskenland, Ierland,...) zijn doorheen de jaren vervallen in bendes die onder dekmantel politiek er alles aan doen om geld vast te krijgen en na verloop van tijd iedere oplossing in de weg staan omdat ze dan hun positie moeten opgeven. Wat niet belet dat als je aangevallen wordt, je het recht hebt om je te verdedigen. En vanaf een zeker punt ongeacht het middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet een aantal nauwelijks gepolitiseerde pubers met roos haar niet verwarren met "linkse kringen".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De slippendrager van het imperialisme is plots tegen geweld!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
''When Irish eyes are smiling...watch your back''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]()
![]() |
#192 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=yx3iB68EKUo
Al wil ik er voor gans Europa gerust van maken: "Go on home NATO soldier" ![]()
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 10 oktober 2009 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een ideale wereld kunnen we politieke meningsverschillen beslechten met discussies. Op bijzonder veel plaatsen op onze aarde is dat echter niet voldoende. Politiek is een machtstrijd. Alleen als de heersende regime's er zich bij neerleggen dat geschillen vreedzaam moeten beslecht worden, is een vreedzaam politiek systeem mogelijk. Tot zolang Turkije, China, Israël, Spanje,... geloven dat ze het pleit kunnen beslechten met repressie, zal politiek geweld op die plaatsen blijven bestaan.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 10 oktober 2009 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat de Real IRA en aanverwanten daar onder vallen. De Corsicaanse nationalistische strijd heeft er ook serieus last van. ETA heeft de laatste tijd te veel klappen gekregen om nog veel te betekenen.
Laat duidelijk zijn: ik steun de politieke strijd van Sinn Fein, de Corsicanen en de Basken maar ik geloof niet dat bovenvermelde bewegingen eigenlijk nog een betekenis hebben daarin. Erger nog: de milities in Noord-Ierland financierden zich met drughandel in hun wijken. Of drugs nu uit winstbejag of voor wapens worden verkocht interesseert mij niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Deze slip-pen-dra-ger-van-het-im-pe-ria-lis-me (Heb je weer een slechte dag vandaag?) is altijd tegen geweld geweest. Maar je leest mijn bericht verkeerd. Ik zeg niet dat blokkades per definitie verkeerd hoeven zijn maar wel dat ze minder onschuldig zijn dan ze lijken.
|
![]() |
![]() |