Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2009, 11:41   #181
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
van de Walen ga je niet zoveel problemen hebben hoor. ik ken er zo en die passen zich goed aan, vragen geen faciliteiten aan, vinden niet dat hun gemeente moet opgeslorpt worden door Brussel, eisen niet dat alles in het Frans gebeurd. er zijn er anderen natuurlijk, maar dat zullen niet zo vaak Walen zijn....
Mijn collega is een Waal, hertrouwd met een Vlaamse, en is zelf Vlaams-nationalistisch.

Oja, tis een dokter.
Oud 25 september 2009, 11:54   #182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Mijn collega is een Waal, hertrouwd met een Vlaamse, en is zelf Vlaams-nationalistisch.

Oja, tis een dokter.
Dan is het Vlaams-nationalisme helemaal om zeep.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:01   #183
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan is het Vlaams-nationalisme helemaal om zeep.
Ja en? Er zijn ook Congolezen, Roemenen, Pakistani's... die Vlaams-nationalistisch zijn. Waarom zou ook een Waal dan geen Vlaams-nationalist kunnen worden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:23   #184
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja en? Er zijn ook Congolezen, Roemenen, Pakistani's... die Vlaams-nationalistisch zijn. Waarom zou ook een Waal dan geen Vlaams-nationalist kunnen worden?
Als ik u zo bezig hoor, zijn er straks meer Pakistani Vlaams-nationalistisch dan Vlamingen.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2009 om 12:24.
Oud 25 september 2009, 12:26   #185
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u zo bezig hoor, zijn er straks meer Pakistani Vlaams-nationalistisch dan Vlamingen.
dat zou perfect zijn, niet?
Oud 25 september 2009, 12:26   #186
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken inderdied ook een Roemeense, een Litouwse en een Hongaarse die erg Vlaamsgezind zijn.
Oud 25 september 2009, 12:28   #187
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zou perfect zijn, niet?
Urdu is een mooie taal, dat is waar.
Oud 25 september 2009, 12:28   #188
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en je kan dan nog moeilijk volhouden dat Vlaams-nationalisme iets met racisme te maken heeft, niet?
Oud 25 september 2009, 12:40   #189
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Pakistani die hier wonen vragen geen speciale taalrechten voor het Urdu in Vlaanderen, bij mijn weten.
Oud 25 september 2009, 13:03   #190
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

system, let een beetje op met dat kronkelen want dat is erg slecht voor de rug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 13:51   #191
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
system, let een beetje op met dat kronkelen want dat is erg slecht voor de rug.
Tenzij system een gladde aal zou zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 14:30   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Verder uitleg is overbodig zeker? Geng jouw antwoord over Peumans?
Verdere uitleg is wel nodig, want ik snap nog altijd niet waarom gij ineens over de moeilijkheidsgraad van onze taal begint.
Maar doe geen moeite, ik verwachtte eigenlijk van in het begin al geen antwoord, en dat had gij ook wel door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je bent precies op je zere Vlaamse teentjes getrapt. Waarheid kwetst hé.
Ik zou niet weten waarom. Ik amuzeer me rot, zowel op dit forum als elders ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 14:36   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is er mis met meerdere talen en meerdere culturen ?

Allez, dat gij dat als belgonostalgikus zoiets durft opperen !!

Vlaanderen is altijd al meertalig en multi-kultureel geweest ... in tegenstelling tot Walenland !!

Maar we hadden het hier over de zogenaamde Leidkultuur.
In een mono-kultuur zoals bij vele franstaligen, kan er zelfs geen sprake zijn van Leidkultuur, vermits hun enige kultuur geen enkele andere kan "leiden".

Dus, geen probleem: in Vlaanderen is de Leidkultuur Vlaams.
Erger nog: gij gaat hier erkennen dat gij daar akkoord mee zijt.
Net zoals gij akkoord zijt dat in Walenland geen andere kultuur tegen hun goesting moet opgedrongen worden. Met andere woorden: als ze geen goesting hebben om Vlaams te leren, dan moeten ze het niet leren. (ze weten zelf goed genoeg dat ze dan geen werk kunnen vinden in Vlaanderen ... ze weten zelf goed genoeg dat dat momenteel nog altijd geen probleem is voor hun dopgeld ... ze weten zelf goed genoeg dat dat spelleke ter diskussie staat ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 september 2009 om 14:56.
Oud 25 september 2009, 14:37   #194
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Pakistani die hier wonen vragen geen speciale taalrechten voor het Urdu in Vlaanderen, bij mijn weten.
Dat vroegen de islamieten ook niet in het begin voor wat de hoofddoek betreft.
Oud 25 september 2009, 15:31   #195
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, dat gij dat als belgonostalgikus zoiets durft opperen !!

Vlaanderen is altijd al meertalig en multi-kultureel geweest ... in tegenstelling tot Walenland !!

Maar we hadden het hier over de zogenaamde Leidkultuur.
In een mono-kultuur zoals bij vele franstaligen, kan er zelfs geen sprake zijn van Leidkultuur, vermits hun enige kultuur geen enkele andere kan "leiden".

Dus, geen probleem: in Vlaanderen is de Leidkultuur Vlaams.
Erger nog: gij gaat hier erkennen dat gij daar akkoord mee zijt.
Net zoals gij akkoord zijt dat in Walenland geen andere kultuur tegen hun goesting moet opgedrongen worden. Met andere woorden: als ze geen goesting hebben om Vlaams te leren, dan moeten ze het niet leren. (ze weten zelf goed genoeg dat ze dan geen werk kunnen vinden in Vlaanderen ... ze weten zelf goed genoeg dat dat momenteel nog altijd geen probleem is voor hun dopgeld ... ze weten zelf goed genoeg dat dat spelleke ter diskussie staat ...)
Ik dacht dat gij daartegen waart. Ma ik zal me wellicht vergist hebben.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2009 om 15:32.
Oud 25 september 2009, 15:35   #196
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vroegen de islamieten ook niet in het begin voor wat de hoofddoek betreft.
Hoe is het ondertussen met je rug gesteld?
Oud 25 september 2009, 16:15   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat gij daartegen waart. Ma ik zal me wellicht vergist hebben.
Als gij nu nog niet het verschil kent tussen een nva'er en een blokker (en voor die laatste heb ik het dan niet over de zovele proteststemmers, die ook niet achter de uitlatingen van een beperkt aantal blok-leidinggevenden en andere karaktergestoorden staan),
dan verdient gij dat ik mijn schoen naar je kop keil.

Oud 25 september 2009, 16:17   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe is het ondertussen met je rug gesteld?
Hoe 't met zijne rug is, weet ik niet.
Maar met de mijne gaat het slecht.
Hij (mijn rug) is van onder gebarsten.

(okee, flauwe en oude mop, sorrie ...)

Oud 25 september 2009, 17:34   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als gij nu nog niet het verschil kent tussen een nva'er en een blokker (en voor die laatste heb ik het dan niet over de zovele proteststemmers, die ook niet achter de uitlatingen van een beperkt aantal blok-leidinggevenden en andere karaktergestoorden staan),
dan verdient gij dat ik mijn schoen naar je kop keil.
Daar is een verschil tussen NVA- en het VB. Dat is zeker waar. Maar daarom noem ik NVA ook een soort VB-light. De NVA is niet zo brutaal, niet zo racistisch als het VB, maar is even extreem op andere vlakken. En waarom ? Omdat de leiding van de NVA begrepen heeft dat de strategie en de slogans van het VB uiteindelijk niet veel opleveren. Daarom, de NVA-strategie is anders dan die van het VB, maar het doel is even extreem. En Olijke Bart, toen hij enkele jaren geleden als groentje in de politieke arena zijn intrede deed, viel telkens weer door de mand door zijn extremistische uitlatingen. Nu is hij wat voorzichtiger geworden in zijn gepraat, maar Olijke Bart blijft in wezen even extreem. Edoch, mij zal hij niet vangen met zijn goedlachse kuren.

En idem dito voor Peumans met zijn zgn 'liefde voor het Walenland'.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2009 om 17:43.
Oud 25 september 2009, 18:28   #200
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is een verschil tussen NVA- en het VB. Dat is zeker waar. Maar daarom noem ik NVA ook een soort VB-light. De NVA is niet zo brutaal, niet zo racistisch als het VB, maar is even extreem op andere vlakken. En waarom ? Omdat de leiding van de NVA begrepen heeft dat de strategie en de slogans van het VB uiteindelijk niet veel opleveren. Daarom, de NVA-strategie is anders dan die van het VB, maar het doel is even extreem. En Olijke Bart, toen hij enkele jaren geleden als groentje in de politieke arena zijn intrede deed, viel telkens weer door de mand door zijn extremistische uitlatingen. Nu is hij wat voorzichtiger geworden in zijn gepraat, maar Olijke Bart blijft in wezen even extreem. Edoch, mij zal hij niet vangen met zijn goedlachse kuren.

En idem dito voor Peumans met zijn zgn 'liefde voor het Walenland'.
Doet me denken aan sommig gezever van sommige rechtsen (bedrijfsleiders, blauwbloedigen van de (k)open VLD ...) die wouwelen dat de sossen en de abvv eigenlijk kommunisten zijn, maar met een aangepaste strategie om niet door de mand te vallen ....

Dikke kwatsj allemaal.

Tenzij ge d'offis ervan uitgaat dat het uiteenvallen van de sentralistische staat iets ekstremistisch zou zijn.
Presies alsof de fuzie van de gemeentes destijds ook ekstremistisch was; of het eventuele afschaffen van de provinsies ook ....

hoe je je overheid, je politieke overheid, organizeert, is een zaak van management, maar niet van politiek ekstremisme.

(tuurlijk, als je zoals de kommunistische Baskische beweging terroristische handelingen gaat plegen, dan zitten we in een andere diskussie ...)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be