Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2009, 08:06   #181
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die 992.767, zijn dat het gemiddeld aantal betaaldossiers per maand?
1 Gemiddeld.
2 Als ik het jaarverslag van de RVA mag geloven, krijgen ze voor deze dossiers ook minder administratievergoeding.
Kan je uitleggen hoe je uitkomt op opmerking 4?
1 Zo lees ik dat toch via de link die ik gegeven heb wel ja.
Citaat:
Aantal werklozen dat momenteel een uitkering ontvangt via één van de uitbetalingsinstellingen
Er zijn dus in België bijna 1 miljoen werklozen. Heb jij die cijfers ooit in de media gezien?

2 Die bron (senaat.be) kan je moeilijk in twijfel trekken.

Opmerking 4:

Geen werkloosheid=
-geen inkomsten voor administratiekosten.
-Veel minder werknemers die lid zijn van een vakbond, en dus geen lidgeld meer betalen. Ik heb voldoende werknemers horen zeggen dat uitbetaling van dopgelden de enige reden is om aan te sluiten. En dat ze eigenlijk tegen hun goesting vakbondslid zijn.
-Welke reden zou een bruggepensioneerde anders nog hebben om lid te blijven van een vakbond?

Zoals ik eerder al schreef. Indien een bedrijf 3000€ per maand ter beschikking heeft als loonkost.
Als dat verdeeld word over 2 werknemers is dat een voordeel voor de gemeenschap.
Als dat verdeeld wordt over 1 dure, veel belasting betalende werknemer + één steuntrekkende werkloze is dat voordelig voor de vakbonden + de politici die in een machtspositie zitten om te herverdelen. Als er niks te herverdelen is omdat iedereen werk heeft en een leefbaar inkomen verliezen heel veel politici hun macht.

Zo simpel is dat.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 08:31   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Er zijn dus in België bijna 1 miljoen werklozen. Heb jij die cijfers ooit in de media gezien?

Opmerking 4:

Geen werkloosheid=
-Veel minder werknemers die lid zijn van een vakbond, en dus geen lidgeld meer betalen. Ik heb voldoende werknemers horen zeggen dat uitbetaling van dopgelden de enige reden is om aan te sluiten. En dat ze eigenlijk tegen hun goesting vakbondslid zijn.
-Welke reden zou een bruggepensioneerde anders nog hebben om lid te blijven van een vakbond?

Zoals ik eerder al schreef. Indien een bedrijf 3000€ per maand ter beschikking heeft als loonkost.
Als dat verdeeld word over 2 werknemers is dat een voordeel voor de gemeenschap.
Als dat verdeeld wordt over 1 dure, veel belasting betalende werknemer + één steuntrekkende werkloze is dat voordelig voor de vakbonden + de politici die in een machtspositie zitten om te herverdelen. Als er niks te herverdelen is omdat iedereen werk heeft en een leefbaar inkomen verliezen heel veel politici hun macht.

Zo simpel is dat.
Groot gelijk;
de macht van de vakbond is recht evenredig met 2 parameters

1° hoe hoger de werkloosheid hoe meer budget. Dat is duidelijk
2° hoe groter de syndicalisatie hoe meer budget

Als je dan weet dat er 1.2 miljoen gesyndiceerden zijn, dan weet je het volgende

Er zijn dus 1Miljoen werklozen gesyndiceerd omdat ze gewoon gedwongen worden via het belgische aberrante systeem om zicht te syndiceren. Neem nu nog 90%, dus 10% die niet via de vakbond gaat. (bron zie document van onze galtrekkende groente)

Er zijn dan nog eens 300.000mensen gesyndiceerd, als je dan weet dat ze sterk staan in een paar 'overheidsbedrijven type NMBS' die ze al jaren kapotgestaakt hebben zodat die kost niet in verhouding meer staat met bvb de spaanse spoorwegen.. En als je dan weet dat ze zich permitteren om een vakbondsafgevaardigde te laten betalen in elk bedrijf met meer dan 50 (of is het 100 werknemers) Dan zie je van hier dat dus dik 100.000 van die gesyndiceerde van die 'VERANKERDE' syndicalisten zijn die dus uit 2 ruiven kunnen eten...

Dus feitelijk de echte representatieve syndicalisatie van de vakbonden in begie is een amechtige 200.000, en notabene dat dit in verhouding tot de tewerkgestelde bevolking nog geen 10% vertegenwoordigt...

Feitelijk op zich is dit een dikke schande. Hoe kun je uzelf nog representatief noemen ???

Die mensen drijven op leugens, het is hun handelsmerk...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 oktober 2009 om 08:33.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 08:46   #183
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er zijn dus 1Miljoen werklozen gesyndiceerd omdat ze gewoon gedwongen worden via het belgische aberrante systeem om zicht te syndiceren. Neem nu nog 90%, dus 10% die niet via de vakbond gaat. (bron zie document van onze galtrekkende groente)
Exact 123.141 van de 992.767 werklozen waarover hoger sprake kregen een uitbetaling via de HVW en niet via de vakbond.
info: de officiële bron die ik al eerder aanhaalde.
Oud 6 oktober 2009, 08:53   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Exact 123.141 van de 992.767 werklozen waarover hoger sprake kregen een uitbetaling via de HVW en niet via de vakbond.
Er zit dan toch wel enige fluctuatie op die werklozen, ik bedoel af en toe krijgen ze een job, maar hun syndicalisatie is een abonnement voor een jaar laten we zeggen. Stel dat de 'rotatie 20% is' wil dit zeggen dat er 870.OOO werklozen gesyndiceerd zijn om hun vergoeding te krijgen. En dat daarvan dik 200.000 gesyndiceerd zijn omdat ze verleden jaar nog werkloos waren.

Het getal 1.1Miljoen gesyndiceerden als gevolg van het stelsel van de werkloosheidsuitkering is daarmee simpelweg een onweerlegbaar getal.
Met een fijnere studie zou men kunnen aantonen volgens mij dat vrijwel iedereen gesyndiceerd is die dit doet als gevolg van zijn werkloosheid, de tweede kleine groep dit doet omdat ze in zo'n kapotgestaakt bedrijf zitten (type NMBS, Post, Sidmar, Bekaert, Opel etc) en de laatste groep 'kloothommels' die zich graag laten syndiceren om een beschermd statuut te genieten in een bedrijf en zo lekker buiten de schreef kunnen lopen...

Als je dan de som van de motivatie tot syndicatie samentelt, nogmaals hoe representatief is het syndicalisme voor de vlaamse werknemer... ??? NADA NOPPE RIEN
Oud 6 oktober 2009, 09:02   #185
pajoske

Standaard

Citaat:
Als je dan de som van de motivatie tot syndicatie samentelt, nogmaals hoe representatief is het syndicalisme voor de vlaamse werknemer... ??? NADA NOPPE RIEN
Idd.

-Wat mij ook opvalt is dat de officiële cijfers van 2005 niet terug te vinden zijn in de statistieken van de RVA.
-Volgens die statistieken waren er in augustus 2009, 1.348.930 Belgen die op een of andere manier een tussenkomst van de RVA kregen.
Oud 6 oktober 2009, 18:14   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, maar 'twas toch wel niet uw 8miljoen waar je op aanstuurde en dat je op uw knieen gesmeekt hebt dat ik zou toegeven dat het zo weinig is...

goed manneke, uw geloofwaardigheid bij mij zit daarmee ver negatief.
Neen, hé
Ik vroeg jou je bron van die 7% die de uitbetalingsinstellingen zouden krijgen als administratiekosten; die je omrekende naar "Als een werkloze 1000 euro krijgt is dit 70 euro per overschrijving"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 18:22   #187
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, hé
Ik vroeg jou je bron van die 7% die de uitbetalingsinstellingen zouden krijgen als administratiekosten; die je omrekende naar "Als een werkloze 1000 euro krijgt is dit 70 euro per overschrijving"
Dat antwoord is toch al gegeven.

Kijk mijn stelling was, als het 7% was is het 10 keer teveel.
Het isblijkbaar rum mathemathisch berekend 2%, want full disclosure is er hier toch niet over die formule, dan is het nog altijd 3 keer teveel

ALs je weet dat uw werklozen

160euro betalen
dat de staat 2% bovenop 13euro per overschrijvin dus ook 160euro betaalt

DAN IS HET WERKELIJKE BEDRAG TOCH WEL 4%

DUs ik blijf erbij het is 6 keer teveel.

Goed

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 oktober 2009 om 18:23.
Oud 6 oktober 2009, 19:09   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Opmerking 4:

Geen werkloosheid=

Zo simpel is dat.
992.767 zijn inderdaad het gemiddeld aantal werklozen per maand.

Dat komt neer op gemiddeld 13,62 euro per werkloze.
Waarbij ABVV en ACV de goedkoopste instellingen zijn met respectievelijk 12,70 euro en 12,97 euro
ACLVB en HVW (de hulpkas) zijn het duurst met 16,47 euro en 16,28 euro.

Er zijn inderdaad meer werklozen dan de overheid weergeeft in de cijfers. Bijvoorbeeld bruggepensieerden worden niet meegeteld omdat ze zogenaamd niet werkzoekend zijn; maar ze zijn dus wel degelijk werkloos.
De overheid zwakt de cijfers af maar dat is geen reden om de cijfers in de andere richting te gaan overdrijven.
Iemand die full-time werkt; wanneer die ouderschapsverlof neemt en daardoor 4/5 werkt en 1/5 werkloosheidsvergoeding trekt. Moet je die meetellen in de werkloosheidsstatistieken?
Mensen die een job hebben, maar van hun baas enkele dagen per maand moeten doppen; moeten we die ook meetellen in de werkloosheidscijfers?

Geen werkloosheid is inderdaad geen administratievergoeding; maar ook geen of minder kosten.
Werkloosheid is ook de helft van het lidgeld minder; want werklozen betalen maar de helft van het lidgeld.
Voor het ABVV : 12,70 euro - 6,75 euro = 5,95 euro

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die lid worden van de vakbond om op tijd hun geld te krijgen. Maar dat is toch eerder een verwijt aan de overheid, die haar werk niet goed genoeg doet.
Oud 6 oktober 2009, 19:19   #189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Groot gelijk;
de macht van de vakbond is recht evenredig met 2 parameters

1° hoe hoger de werkloosheid hoe meer budget. Dat is duidelijk
2° hoe groter de syndicalisatie hoe meer budget

Als je dan weet dat er 1.2 miljoen gesyndiceerden zijn, dan weet je het volgende

Er zijn dan nog eens 300.000mensen gesyndiceerd, als je dan weet dat ze sterk staan in een paar 'overheidsbedrijven type NMBS' die ze al jaren kapotgestaakt hebben zodat die kost niet in verhouding meer staat met bvb de spaanse spoorwegen.. En als je dan weet dat ze zich permitteren om een vakbondsafgevaardigde te laten betalen in elk bedrijf met meer dan 50 (of is het 100 werknemers) Dan zie je van hier dat dus dik 100.000 van die gesyndiceerde van die 'VERANKERDE' syndicalisten zijn die dus uit 2 ruiven kunnen eten...

Dus feitelijk de echte representatieve syndicalisatie van de vakbonden in begie is een amechtige 200.000, en notabene dat dit in verhouding tot de tewerkgestelde bevolking nog geen 10% vertegenwoordigt...

Feitelijk op zich is dit een dikke schande. Hoe kun je uzelf nog representatief noemen ???

Die mensen drijven op leugens, het is hun handelsmerk...
Citaat:
Ik moet jullie nogmaals ontgoochelen.
Brother Paul; er zijn niet 1,2 miljoen gesyndiceerden.

"Het ACV telt officieel 1,6 miljoen leden, bij het ABVV zijn er dat 1,2 miljoen en het ACLVB tel er zo'n 210.000."
Dit is meer dan 3 miljoen leden.

"Een ledenaantal dat natuurlijk in sterke mate wordt bepaald door het aantal passieve leden zoals werklozen of gepensioneerden. 30 jaar geleden bedroeg het aantal niet-actieve leden zo'n 15 procent. Nu is ongeveer een derde van de vakbondsleden gepensioneerd of werkloos. "
Spijtig dat het onderscheidt gepensioneerden - bruggepensioneerden er niet bij staat.
http://www.trends.be/nl/economie/bel...terhaald.html#
Oud 6 oktober 2009, 19:28   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat antwoord is toch al gegeven.

Kijk mijn stelling was, als het 7% was is het 10 keer teveel.
Het isblijkbaar rum mathemathisch berekend 2%, want full disclosure is er hier toch niet over die formule, dan is het nog altijd 3 keer teveel

ALs je weet dat uw werklozen

160euro betalen
dat de staat 2% bovenop 13euro per overschrijvin dus ook 160euro betaalt

DAN IS HET WERKELIJKE BEDRAG TOCH WEL 4%

DUs ik blijf erbij het is 6 keer teveel.

Goed
Ik, als werkende, betaal 162 euro, een werkloze betaalt de helft.
Dit geld is lidgeld; en dient niet om de administratiekosten te betalen; maar dient voor de activiteiten en opdrachten van de vakbond zelf.

Jij wil nog altijd niet inzien dat een toelatingsdossier niet een overschrijving invullen is.

Een betaaldossier is ook meer dan een overschrijving.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 oktober 2009 om 19:29.
Oud 6 oktober 2009, 21:24   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik, als werkende, betaal 162 euro, een werkloze betaalt de helft.
Dit geld is lidgeld; en dient niet om de administratiekosten te betalen; maar dient voor de activiteiten en opdrachten van de vakbond zelf.

Jij wil nog altijd niet inzien dat een toelatingsdossier niet een overschrijving invullen is.

Een betaaldossier is ook meer dan een overschrijving.
ik zeg niet dat het niet meer werk is, in het huidige kader, ik zeg dat het fundamenteel kan herleid worden tot een overschrijving met de goeie informatica
Oud 6 oktober 2009, 22:44   #192
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En gezien je toch zo snel die cijfers terugvind, hoeveel zijn er nu mensen aktief op de 'werkloosheidsuitkering' ? bij de vakbond

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 oktober 2009 om 22:44.
Oud 7 oktober 2009, 05:25   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat het niet meer werk is, in het huidige kader, ik zeg dat het fundamenteel kan herleid worden tot een overschrijving met de goeie informatica
Je kan de berekening grotendeels informatiseren.
Maar om een dossier samen te stellen moet je toch nog heel wat handelingen verrichten.

Hoe wil je nu die dopkaart automatiseren?
Oud 7 oktober 2009, 05:28   #194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En gezien je toch zo snel die cijfers terugvind, hoeveel zijn er nu mensen aktief op de 'werkloosheidsuitkering' ? bij de vakbond
Daarvoor vond pajoske een bron voor het ABVV voor 2001.
http://forum.politics.be/showthread....08#post4369908
Oud 7 oktober 2009, 06:28   #195
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dan, dat ze zich minder als ziek melden.

Daar hoef je geen cijfers voor. Dit is gewoon dagdagelijkse realiteit, die je ziet als je je ooglappen aflegt en rondom je kijkt.
Als je je ziek meldt moet je een dossier laten opstellen bij het ziekenfonds, moet je op ziekencontrole bij de controlearts, moet je...... Een hele rompslomp terwijl je, als je je niet ziek meldt, niets moet doen en alles even fijn verder loopt.
Oud 7 oktober 2009, 06:42   #196
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan de berekening grotendeels informatiseren.
Maar om een dossier samen te stellen moet je toch nog heel wat handelingen verrichten.

Hoe wil je nu die dopkaart automatiseren?
Doe ze ergens gratis gaan werken als PWA, en koppel de tijdsregistratie.

type jobs: van bibliothecaris, archivaris, archief inscannen, groendienst, biomassa kweken, schilderen van scholen, isoleren van gebouwen, zonnepaneeltje monteren, dubbel glas zetten, condensatie en WKK ketels monteren voila.

werk genoeg.
Oud 7 oktober 2009, 06:47   #197
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe ze ergens gratis gaan werken als PWA, en koppel de tijdsregistratie.

type jobs: van bibliothecaris, archivaris, archief inscannen, groendienst, biomassa kweken, schilderen van scholen, isoleren van gebouwen, zonnepaneeltje monteren, dubbel glas zetten, condensatie en WKK ketels monteren voila.

werk genoeg.
Wie moet er gratis werken?

Is dit je antwoord op :
"Je kan de berekening grotendeels informatiseren.

Hoe wil je nu die dopkaart automatiseren?"
Oud 7 oktober 2009, 06:51   #198
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarvoor vond pajoske een bron voor het ABVV voor 2001.
http://forum.politics.be/showthread....08#post4369908
We doen daar een beetje wiskunde op

700 mensen = 50.000 x 700 = 35M loonmassa
zij zeggen 65% van de 54M = 35M Klopt

700 mensen presteren per maand 560.000 uren

zij betalen 40% van de werklozen = 1M *0.4 = 400.000 als we alle werklozen rekenen...

DUS: DE VAKBOND HEEFT MEER DAN EEN UUR en HALF WERK OM EEN OVERSCHRIJVING IN TE VULLEN, voor iets die MAANDELIJKS GEWOON TERUGKEERT ?????

In een geinformatiseerde maatschappij is dat 10 minuten werk maximaal zelfs al is daar en humane interventie.

Neem nu al de pregepensioneerden... dat is een geautomatiseerde job, werk 0.0001second via de computer
Neem nu alle chronische werklozen die al 5-10jaar werkloos zijn, werk 0.0001seconde via de computer
Neem nu alle werklozen die 1 jaar werkloos zijn: eerste maand een uurtje werk om dossier in orde te krijgen , en dan 0.0001secode via de computer

Akkoord de deeltijds werklozen als het ware die 2 dagen per week stempelen en 3 dagen per week werken, zijn zo van die gevallen waar er oneindig veel werk aan is...

Dus we mogen veronderstellen dat het echte werk per dossier betaald wordt, maar feitelijk dat er geinformatiseerd

denken jullie nu echt dat ik dat geloof dat daar 700 mensen op werken??

Stelling is nogmaals bewezen, het is 16 keer te duur bertaald...

Ik zeg niet dat die dopkaart geen werk is, ik zeg als ze zoveel werk is dat ze het meest administratief ingebakken miskleum is die er bestaat in Belgie? trouwens welke autist wilt dat nu gans de dag zitten invullen ??? Je moet dan toch min of meer een dikke hersendode zijn om zo'n repetitief werk te willen doen. En noteer goed, zo'n dopkaart ga je toch wel geen 1.6uur zitten invullen bij een geprepensioneerde ????

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 oktober 2009 om 06:52.
Oud 7 oktober 2009, 06:53   #199
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dit je antwoord op :

Schaf die dopkaart af, wat is dat voor iets eigenlijk ? je gaat toch niet zeggen dat dat kaartje die de doppers anno '70 moesten laten stempelen nog altijd bestaat achter dat de 'dop' al 25 jaar afgeschaft is ?
Oud 7 oktober 2009, 06:56   #200
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is dit je antwoord op :

Wie moet er gratis werken:
mijn stelling is: als een werkloze echt zijn loon wil hebben en nodig heeft zalhij met plezier een job in gemeenschapdienst vervullen.
Dus voor mij zou elke werkloze maar steun krijgen als hij bereid is te gaan werken in gemeenschapsdienst.

gezien 30% zou afhaken, kun je de vergoeding inderdaad normaliseren.

Dus het verschil in 'mijn model' is dat een werkloze een 'overheids werknemer' wordt de facto' versus nu 'gratis geld voor niets te doen'
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be