![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt nu? Mijn pa betaalt meer taksen dan mij aangezien deze een zwaardere wagen heeft. Ik heb een lichte wagen speciaal zodat ik nu op alles minder zou moeten betalen maar door die km heffing als deze hier komt betaal ik dus zoals al gezegt veel meer dus als ik niet mis ben kan ik mij dan in feite ook zo'n zware wagen kopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als je vrouw bijv. les geeft in een schooltje in, zeg maar Tienen en jij krijgt een job aanbieding bij Google in Bergen ? Waar ga je wonen ? Laatst gewijzigd door Zucht : 16 november 2009 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
200 euro per jaar wegentaks nu en ik rij zoveel km ik wil en dat ligt rond de 25000-30000 km per jaar. Dat zorgt ervoor ik minstens 550 euro extra betaal per jaar en dit alleen voor wegentaks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch het hier mogelijk is dat je minder kan betalen en dan bv alleen de vrij-zondag mag rijden? Als iemand echt zo weinig rijd dan kan deze zo'n systeem nemen,betalen ze ook minder voor enz... Punt is iedereen voor deze een wagen koopt wat deze zal moeten betalen. Een km heffing word mij opgedrongen en zal mij veel duurder uitkomen en word ik zeer zwaar gestraft omdat ik zover naar mijn werk rijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt erop neer dat het perfekt kan dat jij meer zal moeten betalen. In dat geval heb jij pech. Ja? Ah neen zeker ! Van wat wordt mijne schedel dan zo warm? (ik moet er misschien meer moeite doen dan jij, maar het dient voor niks om dat hier zomaar in het publiek te gooien ...) Citaat:
(en die studies van die sosiale aksidenten bestaan er alleen maar in met de grens van de armoede alsmaar op te schuiven ... waarschijnlijk om hun eigen beroep meer nodig te maken ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dikke zware wagens worden bevoordeeld. Typisch Hollandse oplossing die taks. Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 november 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dara zit je fout,het is dit jaar nog aangetoont en gezegt geweest de armoede in belgie aan het stijgen is of zeg maar blijft stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhuis dichter bij je werk of zoek ander werk, dichter bij je woning. Natuurlijk: moeilijk gaat óók ! jij behoort blijkbaar tot de klasse "pipo's" volgens Des. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan zoveel "weelde" op de arbeidsmarkt ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 november 2009 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik naar ander werk op zoek zou gaan dan zal het ook sowieso al minstens 15km enkel zijn. Was het maar zo makkelijk allemaal;er zijn hoeveel mensen in vlaanderen/belgie?Juist,begin maar eens,onmogelijk dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, stel dat ik wat meer spaarsentjes zou hebben, en dat ik 50.000 € wil spenderen aan een autootje. Als ik veel taks erop moet betalen, dan krijg ik twee ton lukse; als ik minder taks erop moet betalen, dan krijg ik drie ton lukse. Hoe dan ook, de staat zal mij wel weten te pluimen, dus, wat maakt het uit voor jou dat ik een ton lukse meer zou hebben. Doet me denken aan wat naar Frankrijk uitgeweken Vlamingen me een jaar of drie geleden vertelden: ze hebben ginder de jaarlijkse taks afgeschaft, en voor ongeveer dezelde globale belastingsopbrengst de prijs van de naft opgedreven. Gevolg: heel wat gezinnen doen hun oude auto niet meer direkt weg, maar behouden hem als pure lukse: te gebruiken als de nieuwe eens naar de garage moet, of misschien heel zelden toch beide auto's tegelijk gebruiken, madame zo kontent ... Dat is toch hetzelfde met rekeningrijden. Ik zou me best als hebbeding zo'n tweedehands dakloze willen aanschaffen; niet om veel mee te rijden, maar af en toe een leuk ritje in de zon. Niet te ver enz. ... Eén ton lukse ... En de staat heeft er btw op ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen aanzetten tot minder autorijden is inderdaad een logische gedachtengang . Met brandstofmotoren zou het omgekeerde immers resulteren in een nog snellere uitputting van de energievoorraden, een nog fellere toename van milieuschade en hiermee gepaarde gezondheidsschade, een nog grotere toename van klimaatverstoring, een nog groter toenemende mobilteitsproblematiek. Er zijn dus maatregelen nodig, akkoord. Hiervoor een ingewikkeld systeem bedenken lijkt me dan weer onlogisch. Als het er op aankomt om per km te betalen kan je toch net zo goed (en veel simpeler) de brandstof duurder maken en dan liefst op europees of zelfs mondiaal vlak. Op die manier wordt direct ingegrepen op het punt waar het zeer doet, nml: verbruik (verbranding) van olieproducten. Maak de olieproducten naargelang de noodzaak duurder. Ingewikkelde apparaten gaan ontwikkelen en inbouwen lijkt me echt een stap te ver. Los van de hiermeegepaard gaande kosten wordt met dit systeem geen onderscheid gemaakt tussen zuinige wagens en brandstofverslindende wagens. Iets dat je bij een taks op de brandstof wel meteen laat meespelen. Als dit mensen aanzet om sneller over te schakelen naar bvb elektrische wagens is dat toch mooi meegenomen. Mensen die deze stap zetten mogen wat mij betreft gerust wat steun krijgen, toch? Laatst gewijzigd door satiper : 16 november 2009 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zo'n groene in terzake bezig gehoord.
Abnormaal. Dat dit zelfs op tv mag komen met zulks gezever?
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Op álle wegen?! Da's wat overdreven, niet?
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tolheffing op iedere auto tegen de tijd dat de elektrische wagen zijn intrede begint te maken.
En tussendoor ook op al de rest.
![]() |
#198 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, schaf die taksen af, belast het gebruik MAAR EENMALIG, NIET: een accijnzen aan de pomp EN km-heffing !!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je het goedkeurt, want als oplossing voor het "probleem" stel je domweg een extra taks in. Waarom niet gewoon de taksen op biobrandstoffen afschaffen? Iedereen zal wel overstappen. Of dacht je dat wij voor de LOL met diesel rijden?
![]() |
![]() |
#200 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
niemand zegt dat je die verplaatsing niet MAG maken, maar je wilt het zo duur maken dat niemand het nog KAN maken. yea baby, gij zijt ook de slimsten thuis.
![]() |