Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2009, 18:17   #181
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat gebeurt er als je een hybrid koopt ? uw taks gaat toch omlaag ?
Ik ben effe niet goed mee nu zenne.
Wat is uw punt nu?

Mijn pa betaalt meer taksen dan mij aangezien deze een zwaardere wagen heeft.
Ik heb een lichte wagen speciaal zodat ik nu op alles minder zou moeten betalen maar door die km heffing als deze hier komt betaal ik dus zoals al gezegt veel meer dus als ik niet mis ben kan ik mij dan in feite ook zo'n zware wagen kopen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:18   #182
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Als ik als Limburger scholing volg voor zeevisserij, dan weet ik dat ik niet in Limburg moet blijven wonen. Als jij als Antwerpenaar studies wil doen voor cementproductie in Henegouwen of Luik dan weet je ook dat je lange dagelijks trajecten en files te verduren zal krijgen en dat je dus beter verhuist.

Je kan de maatschappij toch niet laten opdraaien voor stommiteiten die enkelingen moedwillig begaan ?
Dat lijken me nogal marginale voorbeelden.

Wat als je vrouw bijv. les geeft in een schooltje in, zeg maar Tienen en jij krijgt een job aanbieding bij Google in Bergen ?
Waar ga je wonen ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 november 2009 om 18:18.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:18   #183
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
x2 x 220 maakt 11.000 KM/jaar. Da's peanuts : u gaat minder betalen.
Hug?Leg maar eens uit?

200 euro per jaar wegentaks nu en ik rij zoveel km ik wil en dat ligt rond de 25000-30000 km per jaar.
Dat zorgt ervoor ik minstens 550 euro extra betaal per jaar en dit alleen voor wegentaks.
Oud 16 november 2009, 18:21   #184
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja.
En tot hiertoe werd iemand anders gestraft omdat hij net naast zijn werk ging wonen, en naar den bakker reed met zijne velo, dus maar 3000 km per jaar bolde, maar toch volledig inschrijvingstaks en jaarlijkse rijtaks moest betalen.
Sorry man,zeer flauw excuus alweer om die km heffing te willen gaan goed praten.
Je weet toch het hier mogelijk is dat je minder kan betalen en dan bv alleen de vrij-zondag mag rijden?
Als iemand echt zo weinig rijd dan kan deze zo'n systeem nemen,betalen ze ook minder voor enz...

Punt is iedereen voor deze een wagen koopt wat deze zal moeten betalen.
Een km heffing word mij opgedrongen en zal mij veel duurder uitkomen en word ik zeer zwaar gestraft omdat ik zover naar mijn werk rijd.
Oud 16 november 2009, 18:22   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Man toch;een 4x4 en zelf een woonplaats gaan zoeken terwijl ze heel goed wisten waar ze aan begonnen waren gaan vergelijken met die km heffing,hoe doe je het
Jij vergelijkt graag appels met peren.
Herlees mijn post: ik vergelijk dat niet. Ik heb gezegd "dat doet me denken aan ..."

Het komt erop neer dat het perfekt kan dat jij meer zal moeten betalen.
In dat geval heb jij pech.

Citaat:
En jij denkt na?Helemaal niet.
Ja? Ah neen zeker ! Van wat wordt mijne schedel dan zo warm?

(ik moet er misschien meer moeite doen dan jij, maar het dient voor niks om dat hier zomaar in het publiek te gooien ...)

Citaat:
De armoede in belgie word groter en groter,vele mensen moeten een rammelbak kopen om toch zo vervoer te hebben en naar hun werk te gaan of boodschappen te doen enz....
Naar mijn bescheiden mening wordt de armoede in Vlaanderen niet groter.

(en die studies van die sosiale aksidenten bestaan er alleen maar in met de grens van de armoede alsmaar op te schuiven ... waarschijnlijk om hun eigen beroep meer nodig te maken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:24   #186
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn pa betaalt meer taksen dan mij aangezien deze een zwaardere wagen heeft.
Ik heb een lichte wagen speciaal zodat ik nu op alles minder zou moeten betalen maar door die km heffing als deze hier komt betaal ik dus zoals al gezegt veel meer dus als ik niet mis ben kan ik mij dan in feite ook zo'n zware wagen kopen?
Daar hebt U een punt ja.

De dikke zware wagens worden bevoordeeld.
Typisch Hollandse oplossing die taks.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 november 2009 om 18:25.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:24   #187
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Naar mijn bescheiden mening wordt de armoede in Vlaanderen niet groter.

(en die studies van die sosiale aksidenten bestaan er alleen maar in met de grens van de armoede alsmaar op te schuiven ... waarschijnlijk om hun eigen beroep meer nodig te maken ...)

Dara zit je fout,het is dit jaar nog aangetoont en gezegt geweest de armoede in belgie aan het stijgen is of zeg maar blijft stijgen.
Oud 16 november 2009, 18:25   #188
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Pipo

Citaat:
Sorry man,zeer flauw excuus alweer om die km heffing te willen gaan goed praten.
Je weet toch het hier mogelijk is dat je minder kan betalen en dan bv alleen de vrij-zondag mag rijden?
Als iemand echt zo weinig rijd dan kan deze zo'n systeem nemen,betalen ze ook minder voor enz...

Punt is iedereen voor deze een wagen koopt wat deze zal moeten betalen.
Een km heffing word mij opgedrongen en zal mij veel duurder uitkomen en word ik zeer zwaar gestraft omdat ik zover naar mijn werk rijd.
Zover ? Zever !
Verhuis dichter bij je werk of zoek ander werk, dichter bij je woning.
Natuurlijk: moeilijk gaat óók !
jij behoort blijkbaar tot de klasse "pipo's" volgens Des.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:27   #189
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zover ? Zever !
Is er dan zoveel "weelde" op de arbeidsmarkt ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 november 2009 om 18:27.
Oud 16 november 2009, 18:31   #190
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Zover ? Zever !
Ik heb nog werk gehad 5min van mijn deur. Wegens zeer zware problemen met de rug ben ik er moeten stoppen,het is nu éénmaal zo,niks aan te doen en dan nog , ik zou er niet gebleven hebben ook. Alleen is het ook zo, ik woon in een boerengat, het is er rustig en leuk maar ligt overal toch wel ver van bedrijven waar ze werkvolk nodig hebben. Ik werk nu al een 8tal jaar in hetzelfde bedrijf en voorlopig niet van plan om er te vertrekken.Ik heb er een ruime tijd over gedaan om terug aan vast werk te geraken laat staan ik er nu zal gaan vertrekken,i don't think so.
Als ik naar ander werk op zoek zou gaan dan zal het ook sowieso al minstens 15km enkel zijn.
Was het maar zo makkelijk allemaal;er zijn hoeveel mensen in vlaanderen/belgie?Juist,begin maar eens,onmogelijk dus.
Oud 16 november 2009, 18:49   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Daar hebt U een punt ja.

De dikke zware wagens worden bevoordeeld.
Typisch Hollandse oplossing die taks.
Ten eerste, het is helemaal niet gezegd dat bepaalde luksueuze wagens toch meer zullen moeten betalen dan kleintjes.

Ten tweede, stel dat ik wat meer spaarsentjes zou hebben, en dat ik 50.000 € wil spenderen aan een autootje.
Als ik veel taks erop moet betalen, dan krijg ik twee ton lukse;
als ik minder taks erop moet betalen, dan krijg ik drie ton lukse.

Hoe dan ook, de staat zal mij wel weten te pluimen, dus, wat maakt het uit voor jou dat ik een ton lukse meer zou hebben.

Doet me denken aan wat naar Frankrijk uitgeweken Vlamingen me een jaar of drie geleden vertelden:
ze hebben ginder de jaarlijkse taks afgeschaft, en voor ongeveer dezelde globale belastingsopbrengst de prijs van de naft opgedreven.
Gevolg: heel wat gezinnen doen hun oude auto niet meer direkt weg, maar behouden hem als pure lukse: te gebruiken als de nieuwe eens naar de garage moet, of misschien heel zelden toch beide auto's tegelijk gebruiken, madame zo kontent ...

Dat is toch hetzelfde met rekeningrijden. Ik zou me best als hebbeding zo'n tweedehands dakloze willen aanschaffen; niet om veel mee te rijden, maar af en toe een leuk ritje in de zon. Niet te ver enz. ... Eén ton lukse ... En de staat heeft er btw op ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:55   #192
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan er iemand uitleggen wat die km.-heffing in belgie zal zijn ?
Nog onbekend. Hier de recentste info.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 19:11   #193
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog onbekend. Hier de recentste info.
Laat ons maar in België blijven, want dan betalen we pas in 2018 in Holland.
Oud 16 november 2009, 20:23   #194
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel sisteem zal goed zijn voor iedereen.

't Kan perfekt zijn dat gij in de klappen deelt. Pech voor jou.
(doet me denken aan een familielid, die in een heuvelachtige streek in een bos is gaan wonen. Prachtige omgeving, subliem uitzicht, geen woorden voor, kalm en rustig, in feite "onbetaalbaar" ..... maar hij en zijn wijf hebben wel beiden een 4x4 nodig voor als het langer dan vier dagen aan een stuk geregend heeft, en in gans de winter.
Zitten zij nu te klagen dat het zo moeilijk is om een 4x4 in te schrijven als lichte vrachtwagen.
Tsja, nu betalen zij "de rekening".
Ieder op zijn beurt is niks te veel.)

Even nog iets zeggen: iedereen staart zich blind op de Nederlandse 3 sent per kilometer. En het feit dat het in Nederland globaal gezien geen verhoging van lasten mag betekenen.
Wil dan wel ermee rekening houden dat hun jaarlijkse taks ginder veel hoger is dan de onze hier.

Met andere woorden, als de Vlaamse regering (bevoegd voor wegentaks, bla bla ..) ook blijft bij het prinsipe van niet-verhoging van de kosten (voor alle weggebruikers tezamen ... bla bla ..) dan zal het bij ons minder dan 3 sent zijn.
Of vb. de eerste 5000 km gratis per gezin. Of iets anders.

Nog iets: ik ben geen blinde voorstander van het rekening rijden. Alleen maar voor een fatsoenlijk sisteem van rekening rijden. Ik ben wel tegenstander van "niks te doen". En ook tegenstander van "zo weinig te doen dat het eigenlijk niks is".

Mensen aanzetten tot minder autorijden is inderdaad een logische gedachtengang .
Met brandstofmotoren zou het omgekeerde immers resulteren in een nog snellere uitputting van de energievoorraden, een nog fellere toename van milieuschade en hiermee gepaarde gezondheidsschade, een nog grotere toename van klimaatverstoring, een nog groter toenemende mobilteitsproblematiek.
Er zijn dus maatregelen nodig, akkoord.

Hiervoor een ingewikkeld systeem bedenken lijkt me dan weer onlogisch.
Als het er op aankomt om per km te betalen kan je toch net zo goed (en veel simpeler) de brandstof duurder maken en dan liefst op europees of zelfs mondiaal vlak.
Op die manier wordt direct ingegrepen op het punt waar het zeer doet, nml: verbruik (verbranding) van olieproducten.
Maak de olieproducten naargelang de noodzaak duurder.

Ingewikkelde apparaten gaan ontwikkelen en inbouwen lijkt me echt een stap te ver.
Los van de hiermeegepaard gaande kosten wordt met dit systeem geen onderscheid gemaakt tussen zuinige wagens en brandstofverslindende wagens.
Iets dat je bij een taks op de brandstof wel meteen laat meespelen.
Als dit mensen aanzet om sneller over te schakelen naar bvb elektrische wagens is dat toch mooi meegenomen. Mensen die deze stap zetten mogen wat mij betreft gerust wat steun krijgen, toch?

Laatst gewijzigd door satiper : 16 november 2009 om 20:24.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 20:50   #195
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net zo'n groene in terzake bezig gehoord.
Abnormaal.
Dat dit zelfs op tv mag komen met zulks gezever?
Oud 16 november 2009, 20:51   #196
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijt dus maar zeer gerust dat voor Vlaanderen die heffing zal gelden op alle wegen.
Op álle wegen?! Da's wat overdreven, niet?
Oud 16 november 2009, 20:52   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tolheffing op iedere auto tegen de tijd dat de elektrische wagen zijn intrede begint te maken.
En tussendoor ook op al de rest.
Oud 16 november 2009, 20:52   #198
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja.
En tot hiertoe werd iemand anders gestraft omdat hij net naast zijn werk ging wonen, en naar den bakker reed met zijne velo, dus maar 3000 km per jaar bolde, maar toch volledig inschrijvingstaks en jaarlijkse rijtaks moest betalen.
Inderdaad, schaf die taksen af, belast het gebruik MAAR EENMALIG, NIET: een accijnzen aan de pomp EN km-heffing !!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:00   #199
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Och, je bedoelt vast dat ik dat wél goedkeurde. Ongefundeerde insinuatie, wijsneus.
Maar dat je zelf de waarheid in pacht hebt, daar twijfelt hier inderdaad niemand aan.

Ik denk dat je het goedkeurt, want als oplossing voor het "probleem" stel je domweg een extra taks in.

Waarom niet gewoon de taksen op biobrandstoffen afschaffen? Iedereen zal wel overstappen. Of dacht je dat wij voor de LOL met diesel rijden?
Oud 16 november 2009, 21:26   #200
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Je hebt absolute vrijheid in de keuze van je werk of werkgever.

Als je als kustbewoner ervoor kiest om elke dag naar Brussel te tuffen ipv de trein te nemen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je hierop ecologisch belast wordt. Niemand zegt dat je die verplaatsingen niet MAG maken maar het is volledig terecht dat de overheid dergelijke gewoonten wil demotiveren.

Maximus Aurelius = sloganeske bruller.

niemand zegt dat je die verplaatsing niet MAG maken, maar je wilt het zo duur maken dat niemand het nog KAN maken.

yea baby, gij zijt ook de slimsten thuis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be