Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2009, 20:47   #181
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Er zijn geen studies over gedaan maar volgens mij komen monogame echte relaties erg weinig voor bij homo's. Ik vermoed <10%. Ook diegenen die een "vaste" relatie zouden hebben, gaan vaak vreemd. Dat is eenmaal de realiteit in het homowereldje.
Uit je linker- of rechterduim gezogen ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:52   #182
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het eigenlijk dat de homo's die ik ken en die een vaste relatie zouden willen, zoveel klagen over de promiscuiteit in het homomilieu? Zijn dat dan allemaal gewoon leugenaars? Of mogen hun ervaringen en gevoelens als "echt" beschouwd worden?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:53   #183
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Laat hem nou alleen met zijn gedachten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:53   #184
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Allebei vrees ik.
Oud 16 december 2009, 02:14   #185
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen studies over gedaan maar volgens mij komen monogame echte relaties erg weinig voor bij homo's. Ik vermoed <10%. Ook diegenen die een "vaste" relatie zouden hebben, gaan vaak vreemd. Dat is eenmaal de realiteit in het homowereldje.
Er zijn wel studies over gedaan, en de 56% van de holebi's heeft een vaste relatie

http://www.steunpuntgelijkekansen.be...11652&e=121470 p 71.

Van de doorsnee bevolking (hetero's en holebi's samen) heeft 81 % een vaste partner. 2 op 3 van het hetero-huwelijken strandt op een echtscheiding, bij holebi-huwelijken is dat maar 10 % of zo.

Ook heel veel hetero's gaan vreemd. Het succes van hetero-prostitutie en hetero-parenclubs is daar een duidelijk bewijs van.

De "realiteit" die jij voor ogen hebt bestaat enkel in je eigen fantasiewereldje.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 02:19   #186
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe komt het eigenlijk dat de homo's die ik ken en die een vaste relatie zouden willen, zoveel klagen over de promiscuiteit in het homomilieu? Zijn dat dan allemaal gewoon leugenaars? Of mogen hun ervaringen en gevoelens als "echt" beschouwd worden?
Wat beschouw je als het "homomilieu"? Discotheken als de Red & Blue of La Demence? En beschouwen die homo's die je kent zich als een deel van dat "homomilieu"? Ik beschouw mezelf allezins niet als deel van dat homomilieu.

Natuurlijk, als je gaat kijken naar zo'n zaken, dat de promiscuiteit hoogtij viert, net zoals promiscuiteit binnen het heteromilieu ook hoogtij viert als we parenclubs en prostitutie als het "heteromilieu" zouden beschouwen.

Heel wat holebi's gaan echter niet naar zo'n zaken, maken dus geen deel uit van dat segment van het "homomilieu" en leiden een veel "gewoner (monogamer) leven".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 16 december 2009, 18:21   #187
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Wat beschouw je als het "homomilieu"? Discotheken als de Red & Blue of La Demence? En beschouwen die homo's die je kent zich als een deel van dat "homomilieu"? Ik beschouw mezelf allezins niet als deel van dat homomilieu.

Natuurlijk, als je gaat kijken naar zo'n zaken, dat de promiscuiteit hoogtij viert, net zoals promiscuiteit binnen het heteromilieu ook hoogtij viert als we parenclubs en prostitutie als het "heteromilieu" zouden beschouwen.

Heel wat holebi's gaan echter niet naar zo'n zaken, maken dus geen deel uit van dat segment van het "homomilieu" en leiden een veel "gewoner (monogamer) leven".
Helaas maak je wel degelijk deel uit van 'dat' homomilieu, al ben je daar blijkbaar niet van bewust. Als homo, heb je gewoon onnoemelijk meer kans om overdag kerels tegen te komen die 'snachts in de Red & Blue en dergelijke vertoeven (die zitten daar toch ook geen dagen na elkaar, veronderstel ik, en in het daglicht dragen ze waarschijnlijk nette maatpakken.) Jij kent hen niet noodzaakelijk persoonlijk. Het kan de ex van je ex zijn, de ex van je vaste partner enz., en jij hebt onrechtstreeks met die allemaal ook geslapen. Niet anders dan bij de hetero's, zal je zeggen, met het verschil dat de homovijver veel kleiner is dan die van hetero's, en de kans is groter dat jouw ex ook de ex van jouw huidige partner is (of zoiets), zoals ik al zei.
Plus, wat noem je een vaste relatie? Zeer vaak (en voor homo's niet anders), is het een mooi woord om te zeggen dat jij vijf maanden na elkaar het alleen met een iemand doet, en daarna misschien een dik jaar alleen met een ander iemand. Seriele monogamie, heet zoiets in de volksmond, de pauzes van single zijn inbegrepen. Dus al ben je 'monogaam', heb je intussen met heel wat volk geslapen. En het volk in kwestie IS KLEIN... Je kans om bepaalde beestjes op te lopen is daarentegen groot. De cijfers bevestigen dit.
Ik zou dit een sociaal determinisme noemen. Je kunt daar namelijk niets aan doen.
Let op, ik hoefde zelfs geen rekening te houden met de hardnekkige geruchten over het verhoogde libido van de boys...Als ik dat wel doe, is het beeld nog mistroostiger, vrees ik...
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:11   #188
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Helaas maak je wel degelijk deel uit van 'dat' homomilieu, al ben je daar blijkbaar niet van bewust. Als homo, heb je gewoon onnoemelijk meer kans om overdag kerels tegen te komen die 'snachts in de Red & Blue en dergelijke vertoeven (die zitten daar toch ook geen dagen na elkaar, veronderstel ik, en in het daglicht dragen ze waarschijnlijk nette maatpakken.) Jij kent hen niet noodzaakelijk persoonlijk. Het kan de ex van je ex zijn, de ex van je vaste partner enz., en jij hebt onrechtstreeks met die allemaal ook geslapen. Niet anders dan bij de hetero's, zal je zeggen, met het verschil dat de homovijver veel kleiner is dan die van hetero's, en de kans is groter dat jouw ex ook de ex van jouw huidige partner is (of zoiets), zoals ik al zei.
Plus, wat noem je een vaste relatie? Zeer vaak (en voor homo's niet anders), is het een mooi woord om te zeggen dat jij vijf maanden na elkaar het alleen met een iemand doet, en daarna misschien een dik jaar alleen met een ander iemand. Seriele monogamie, heet zoiets in de volksmond, de pauzes van single zijn inbegrepen. Dus al ben je 'monogaam', heb je intussen met heel wat volk geslapen. En het volk in kwestie IS KLEIN... Je kans om bepaalde beestjes op te lopen is daarentegen groot. De cijfers bevestigen dit.
Ik zou dit een sociaal determinisme noemen. Je kunt daar namelijk niets aan doen.
Let op, ik hoefde zelfs geen rekening te houden met de hardnekkige geruchten over het verhoogde libido van de boys...Als ik dat wel doe, is het beeld nog mistroostiger, vrees ik...
Jij kan nogal breien, amai.
Oud 16 december 2009, 19:49   #189
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Jij kan nogal breien, amai.
Hello? Vergeten misschien wat we hier aan het bespreken zijn?
We proberen namelijk te begrijpen waarom disproportioneel veel homo's HIV krijgen. Ik vind een redelijk neutraal antwoord, maar dat mag niet van u.
Ok, maar een andere (veel populeerder en plausibeler) uitleg is dat ze met een bovengemiddelde frequentie aan gangbang doen.
Wat prefereert u?
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:33   #190
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je bron hiervoor?
Ik kan dan evengoed beweren dat iedereen biseksueel is, maar dat er sommigen (bijna) exclusief op mannen vallen en anderen (bijna) exclusief op vrouwen.
Professor emeritus Neurologie aan de KULeuven. De vorige keer dat ik hem hier citeerde was er wel klacht ingediend, door een verdraagzaam persoon ongetwijfeld.

Uw bewering is trouwens niet geheel onjuist.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:35   #191
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Vergeleken met heel wat "red & blue"-volk ben ik een echte "seut". Tja, wanneer noem je een vaste relatie een "vaste relatie"? Met die vraag zitten hetero's ook. Vanaf het moment dat je denkt aan samen een toekomst op te bouwen (samen wonen, trouwen...) dan lijkt het toch al redelijk "vast" denk ik...
Persoonlijk maak ik er de regel van dat de eerste 6 maanden van een relatie zowiezo safe moeten zijn. En vanaf dag 1 verwacht ik ook seksuele trouw, en als manlief toch eens een scheve schaats zou rijden dat hij het ook safe doet en er tenminste eerlijk voor uit komt . Die afspraak maken de meeste hetero-koppels niet: daar is vaak geen openheid om er over te spreken, en gebeurt het vreemd gaan dan ook vaak unsafe. Na 6 maand laten we ons beiden testen en als beiden seronegatief zijn dan kunnen we met zekerheid zeggen dat we veilig zijn en blijven.

Stel dat het toch verkeerd af loopt en manlief gaat eens vreemd zonder condoom te gebruiken (of we gaan uit elkaar, en ik leer iemand anders kennen), dan begint het weer van voor af aan: 6 maand safe, duidelijke afspraken rond seksuele trouw en dan testen.

Ik weet dat ik als homo meer risico loop om een seropositieve partner tegen het lijf te lopen. Meer nog, ik heb nog een relatie gehad met een seropositieve jongen. Dankzij die ervaring en door mij goed te informeren weet ik perfect hoe ik die "beestjes" kan vermijden en ik druk dat mijn partner ook op het hart.
Ik ben pretty sure dat ik seronegatief ben, waarschijnlijk veel zekerder dan al die hetero's die zich nog nooit hebben laten testen.

Bij mij is mijn seronegativiteit geen kansberekening maar een zekerheid. No matter hoeveel exen of exen van exen mijn partner en ik delen.
Oud 19 december 2009, 15:53   #192
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
amaai, en dat noem jij vrienden ?

Liegen tegen de belastingen zou ik kunnen begrijpen, maar tegen het rode kruis? Alsof die mensen niet proberen goed te doen.
Ja, maar die vrienden proberen het ook goed te doen en zijn getest en vrijen veilig.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 15:55   #193
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Is dit geen poging tot massamoord van je vrienden
Je weet pas zeker een half jaar na de seks of je aids hebt , en intussen maar bloed geven
Nee, dit is geen poging tot massamoord. Mensen die bloed geven en invullen dat ze veilig vrijen terwijl dat niet het geval is, is daarentegen veel bedenkelijker en gebeurt wel degelijk.
Oud 19 december 2009, 15:55   #194
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Zoveelste drogrede omtrent aids , Afrikaanse homomannen hebben 10 keer meer aids dan Afrikaanse heteromannen .
Dat veel Afrikaanse vrouwen aids oplopen ligt aan het feit dat er in Afrika een zwaar taboe rust op homofilie , homo's trouwen en krijgen kinderen om niet op te vallen als homo .
Ik denk eerder dat het ligt aan het feit dat polygamie en polygynie daar wijd verbreid zijn.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 19 december 2009 om 15:56.
Oud 19 december 2009, 15:57   #195
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ik dacht dat homo's zelfs geen bloed mogen geven.
Nee. Als je totaal hetero bent maar in een zatte bui heb je eens een vent gepijpt in 1976, dan mag je nooit meer bloed geven.
Oud 19 december 2009, 15:59   #196
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is je bron hiervoor?
Ik kan dan evengoed beweren dat iedereen biseksueel is, maar dat er sommigen (bijna) exclusief op mannen vallen en anderen (bijna) exclusief op vrouwen.
Zelfs diè stelling vind ik nog te eng. Er zijn zeer veel mensen die zich totaal hetero voelen maar toch plots op een seksegenoot verliefd worden. In onze huidige maatschappij leidt dat tot veel miserie, want je MOET blijkbaar in een hokje geplaatst worden.
Oud 19 december 2009, 16:01   #197
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Homo's zijn wel veel opener en vrijer, dat is een feit. Hetero's denken conservatiever, maar ze gaan wel degelijk ook (massaal) vreemd.
Oud 19 december 2009, 20:33   #198
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nee. Als je totaal hetero bent maar in een zatte bui heb je eens een vent gepijpt in 1976, dan mag je nooit meer bloed geven.

In de eerste plaats, een hetero die venten pijpt noemt men 'een homo'. Of op z'n minst, een biseksueel.

In de tweede plaats, dat is terecht, als de andere vent in kwestie HIV positief zou zijn, is een klein & onschuldig wondje voldoende voor overdracht.

Laatst gewijzigd door Raven : 19 december 2009 om 20:34.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 00:57   #199
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Tot�*�*l hetero ?
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 01:51   #200
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
In de eerste plaats, een hetero die venten pijpt noemt men 'een homo'. Of op z'n minst, een biseksueel.

In de tweede plaats, dat is terecht, als de andere vent in kwestie HIV positief zou zijn, is een klein & onschuldig wondje voldoende voor overdracht.
Maar in dat geval zou die vent dat al weten. Tussen 1976 en 2009 zitten heel wat jaartjes...
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be