![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen hoor...De NVA steunt in Vlaanderen dmv een linkse regering de Tjeven die op federaal niveau Vlaanderen aan het verkopen zijn.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 januari 2010 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() momenteel is er circa 20% dus nog 55% te gaan.
Laatst gewijzigd door speurneus : 2 januari 2010 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw interpretatie en dan nog eens volledig naast de kwestie.
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het draagvlak reeds veel groter is hoor.
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groot deze minderheid moet zijn, weet ik niet presies. Zo iets van een 45 persent aan Vlaamse stemmen. Die minderheid moet bij de regeringsvorming maar één ding doen: het been stijf houden. Ten tweede, en volledig apart daarvan: de dag dat de frankofwieten gewaar worden dat het gedaan is met het uitzuigen van de Vlaamse kassa's, zullen zij, verenigd in één blok, de onafhankelijkheid opeisen. In hun èn in de B. tradisie, moet er dan zelfs geen gewone meerderheid zijn. Zoals het er nu aan toe gaat op het federale nivo, moogt ge van mij aannemen, is dit meer naderbij dan velen durven dromen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nieuws !! nieuws !!!! In Antwerpen is het kordon doorbroken en komt er een stadsbestuur met een tsjeven-nva-belang meerderheid !!!! Kommentaar: de Belangers steunen de federale tsjeven-regering, via hun steun aan het stadsbestuur in Antwerpen. Dus, Fies, nog ene keer zo'n flater en ge moogt hier heel 't forum trakteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Maar effe on topic: Mag ik U en Guido als representatief beschouwen voor de NVA die de wereld nu wil wijsmaken dat er twee CD&V's zijn namelijk een Vlaamse en een Federale? Is het dan zo dat de Gewestelijke CD&V (GCD&V zeg maar) een goede regeringspartner is daar waar geen enkele Vlaams Nationalistisch punt kan worden gescoord en de Federale CD&V (FCD&V) enkel mag worden gesteund als de liberalen de eerste minister mogen leveren (GVHST) terwijl de NVA dan vooral niet deelneemt daar waar Vlaanderen kan scoren? Of hoor ik hier de NVA waarvan Marc Grammens schrijft: "Hoewel N-VA niet tot de regering toetrad, gaf de Vlaams-nationalistische partij, met inbegrip van partij strateeg en -leider Bart De Wever, het vertrouwen aan de overwegend francofone regering. Om toch enig voorbehoud te laten blijken, had N-VA één van zijn kamerleden toegestaan zich te onthouden. De fractieleden hadden strootje getrokken om te beslissen wie de uitverkorene mocht zijn. De gelukkige was kamerlid Sarah Smeyers. Hoe zullen historici dat binnen vijftig jaar beoordelen? Als een billenkletser?" Of is dit allemaal flauwekul en moet ik deze politieke formatie maar beschouwen naar haar woorden en daden....en vertegenwoordigen jullie gewoon de NVA die openlijk beloofde nooit in een regering te stappen als....
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 januari 2010 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft wel het vertrouwen gegeven aan Leterme I (maart 2008), daar dit onder voorbehoud was, heeft één parlementair zich onthouden, de N-VA behoorde toen nog tot de meerderheid, het was dus toen geen minderheid aan Vlaamse kant. Ceck en dubbelcheck vooraleer je onwaarheden over dit forum laat dwarrelen
![]() |
![]() |
#190 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt waarschijnlijk een vat. Jij dronkaard !!
(toch bedankt) Citaat:
Plak geen reprezentatieve etiketten op de gevel van mijn hersenen ... Citaat:
Poltieke is een machtsspelletje, vergeet dat niet. Denkt ge dat zo'n konstruksies niet mogelijk zijn in landen met regio's met verregaande bevoegdheden, zoals Duitsland, Spanje ...?? Let op, dit betekent niet dat, na nuttig gebruik van hun diensten, de tsjeven best elektoraal verpletterd zouden worden. Citaat:
Politiek is een machtspelletje, vergeet dat niet. Nu heb je door dat politiek een machtspelletje is: halve waarheden en driekwart leugens over de konkurensie mengen, en dit blijven herhalen in de hoop ....
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De bron aanvallen: altijd een wapen geweest van links...tu quoque Guido?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 januari 2010 om 18:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() ach ja...had de extreem rechtse Spa en de extreem extreem rechtse tjeven vergeten...
![]()
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;4521819]
Citaat:
De waarheid verdraaien, daar heeft niemand iets aan. Liegen en verdraaien tot je het zelf geloofd.
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;4521819]
Citaat:
De waarheid verdraaien, daar heeft niemand iets aan. Liegen en verdraaien tot je het zelf geloofd.
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid verdraaien, daar heeft niemand iets aan. Liegen en verdraaien tot je het zelf geloofd. Citaat:
De link werkt niet Wat bewijs je hiermee? Dat er meer ministers aan franstalige dan aan vlaamse kant waren? Een meerderheid bestaat tot nader order nog altijd uit het aantal parlementairen. CD&V, N-VA en VLD hadden een meerderheid aan vlaamse kant.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 januari 2010 om 19:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Ja Ja G, U heeft hierboven reeds aangegeven dat U geen argumenten meer heeft behalve de bewezen waarheid als leugen af te doen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_regering
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;4521906]
Citaat:
Voor mij stopt deze zinloze discussie die helemaal niets met deze topic te maken heeft.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 januari 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() [quote=guido 007;4521948]
Citaat:
Bon...het eindigt hier met een spijtige aanval ad hominem. Ik vind dat spijtig want ik had gehoopt dat het knechtfederalistische (zelf noemen ze dat graag "verantwoordelijke") gedeelte van de Vlaams Nationalisten met argumenten konden komen om hun postjespakkerij te motiveren. Ik houd mijn hart vast voor het ogenblik dat de Belgicisten waarmee ze in het bed liggen hun de rekening gaan presenteren. Het feit dat dat na 6 jaar collaboratie nog niet is gebeurd is enkel en alleen te danken aan het feit dat ze nog zelfs geen borrelnootje hebben durven eisen voor zoveel welwillendheid tav de macht op federaal en Vlaams niveau. Spijtig...
![]() |