Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2010, 13:38   #181
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het was vreselijk om te zien hoe de arbeiders ,nog zo kort geleden ,als beesten werden behandeld.
Voor 1960 was blijkbaar een Vlaming nog geen "mens".
Er bestond dan ook een zegswijze:

"les flamins c’n’est nin des djins..."

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 23:15   #182
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, dit is niet verboden.
Het zijn alpine-monteurs.
Die werken met een heel andere beveiliging dan netten.

Ik was een van hen tot de dag dat ik op een eenvoudig laag dakje moest werken. Toen heb ik een onzachte smak op de grond gedaan.
Het zijn wel jongens die niet uit hun bed komen voor minder dan 30€ per uur als beginnende alpine-monteur.
Die tijden zijn voorbij.
Tot over een paar jaar mocht dat idd nog.
Nu mag dat strikt gezien enkel nog op eigen risico en op zelfstandige basis.
Alle bedrijven die dit deden met werknemers in loondienst zijn er mee moeten stoppen. Enkel nog monumentenzorg mag het doen en zeer uitzonderlijk onder strikte voorwaarden van de veiligheidscoördinator hier en daar een werk waar het anders onmogelijk is. Dan nog enkel onder de voorwaarde dat plaatsen van stellingen of andere hulpmiddelen niet mogelijk zijn of niet in verhouding staan tot de geleverde prestaties. En dat is hier nu bepaald niet het geval dus.

In Frankrijk mag het nog denk ik. In Spanje mag het ook nog en in nog wat landen...maar hier niet meer. In Nederland is het allemaal nog strenger en mag je nog nauwelijks op een ladder ook.

Als de europese richtlijnen volledig werken (wat ze tot hiertoe nog een beetje door de vingers zien) is hier ook alles verboden wat uitsteekt boven een meter of 6.

En wie het nu nog doet als zelfstandige werkt niet voor 30 euro per uur, maar vraagt wat hij wil en dat kan evengoed 1000 euro per uur zijn als 100 euro per uur.

In het gebouw van de NMBS zal het sowieso niet mogen of het moet zijn dat ze in Luik andere wetten hanteren dan in al hun andere steden. Wat me gezien de politiek aldaar nu ook weer niet zou verbazen.

Deze werken zullen hoe dan ook verboden worden, is het niet door de NMBS zelf dan wel door het ministerie van arbeidsveiligheid ...al dan niet op aandringen van bepaalde personen.

Het is niet omdat de ir's zichzelf goden vinden dat wij ons als hun slaafjes voor de voeten gaan werpen.
En willen ze niet luisteren dan zullen ze het wel voelen diep in hun geldbuidel..de enige plaats waar ze nog gevoel hebben.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2010 om 23:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 23:34   #183
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens alvorens er een akkoord voor het bouwen getekend mag worden moet men strikt gezien de veiligheid daar eerst hun akkoord over laten geven. Iets wat in 99,99% uiteraard "vergeten" is meestal.
Oud 14 januari 2010, 10:17   #184
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Trouwens alvorens er een akkoord voor het bouwen getekend mag worden moet men strikt gezien de veiligheid daar eerst hun akkoord over laten geven. Iets wat in 99,99% uiteraard "vergeten" is meestal.
Euh ik blijf mij toch afvragen waar u die fabeltjes vandaan haalt.

De veiligheidscoördinator ontwerp moet tijdens het ontwerp een veiligheids en gezondheidsplan (VGP) opstellen. Hij moet aan zowel de opdrachtgever als architect adviezen geven in verband met het inlassen van veiligheidselementen in het aanbestedingsdossier.
Verder moet hij het coördinatiedagboek (CD) en postinterventiedossier (PID) beginnen en aanvullen.

De commissaris van de lokale brandweerkazerne moet ook zijn goedkeuring geven over de plannen en de getroffen veiligheidsmaatregelen.

Dit alles moet gebeuren VOOR men er ook maar aan denkt om een bouwvergunning aan te vragen.

Bij de uitvoering moet de veiligheidscoördinator uitvoer toezicht houden op de werken en het VGP, CD en PID bijhouden en aan het einde van de werken overdragen aan de opdrachtgever.

Gezwans in de trant van "oh de veiligheid zijn ze vergeten" is dus niet meer dan dat: gezwans.
In België is er net een teveel aan, dikwijls tegenstrijdige, regelgeving die je maar moet zien te volgen.
En als er iets mis gaat is het altijd de architect die de sigaar is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 januari 2010 om 10:21.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:24   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er bestond dan ook een zegswijze:

"les flamins c’n’est nin des djins..."
Bestond.

Het zal u dus ook ongetwijfeld storen dat anno 2010 mensen luidkeels "Waalse ratten, rol uw matten" roepen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 15:21   #186
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bestond.

Het zal u dus ook ongetwijfeld storen dat anno 2010 mensen luidkeels "Waalse ratten, rol uw matten" roepen.
Ik heb er niet het minste probleem mee te bevestigen dat zoiets mij stoort, en niet zo'n klein beetje ook.

Het enige positieve dat ik over die slogan kan zeggen is dat het ritme en het rijm 'kloppen'.

Oud 14 januari 2010, 15:51   #187
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

buiten al dit gezever over bouwen en vergunning en whatever, even terug on-topic (we zijn van 'leer wallonië kennen' naar een cursus engineering gegaan).

Zeker, Wallonië heeft veel potentieel en zal inderdaad wel goede ingenieurs, bedenkers,... hebben... Totaal akkoord. Goed voor hen ook...
Maar Decartes, leg mij dan eens uit waarom Wallonië zo achtergesteld is ten opzichte van de rest van Europa? Wat heeft de rest dan dat Wallonië niet heeft -> politiekers met de wil om dit potentieel om te zetten in iets reëel?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 14 januari 2010 om 15:54.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 17:14   #188
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb er niet het minste probleem mee te bevestigen dat zoiets mij stoort, en niet zo'n klein beetje ook.

Het enige positieve dat ik over die slogan kan zeggen is dat het ritme en het rijm 'kloppen'.

Onze Vlaamse politiekers kan je loven met: "Vlaamse kwallen, stop met lallen!"
Oud 14 januari 2010, 17:16   #189
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Onze Vlaamse politiekers kan je loven met: "Vlaamse kwallen, stop met lallen!"
Mooi!

En erg toepasselijk.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be