Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 15:28   #181
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Het gaat over verbieden en opleggen. Goed geprobeerd tho
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:38   #182
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Er is wel zoiets als rechten en plichten. En daar moeten ALLE Belgen zich aan houden. Ook de nieuwe.
Oud 27 januari 2010, 15:41   #183
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Ik ben hier geboren, Zo ook mijn ouders en die hun ouders en die ervoor. En en
Ik ook.
En j�*, indien men dergelijke maatregelen oplegt voel ik me ook gevizeerd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:44   #184
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Uw enige beweegreden is anti-westerse nestbevuiling.
je post niet meer dan een slogan.
Oud 27 januari 2010, 15:47   #185
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Man uw uitleg is echt ziek , ik raad u aan om eens in therapie te gaan of wathever ik denk dat u achtervolgingswaanzin en vol met allerhande angsten zit. Kan jij nog leven met zo een denkwijze ?? Het gevoel dat er u gemuilband door het leven zal moeten en soms eens gepakt wordt ??
het nummer van zijn psychiatrische hulplijn was waarschijnlijk bezet.
Oud 27 januari 2010, 15:51   #186
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hoe zouden mijn rechtse vrienden iets kunnen doen, mijn rechtse vrienden worden overal uit geweerd door hetgeen zich democraat noemt, kijk maar naar uw belgenland. Daar worden zelfs degene geweerd die enkel verwijzen naar een gevaar dat de samenleving is binnengeslopen en dat op achterbakse manier gesteunt door hun autochtone collaborateurs het heden en de toekomst naar de kloten aan het helpen is voor deze en de toekomstige generatie's.

Deze collaborateurs vallen bv. over religie, trekken van leer tegen religie maar, zoals hier op dit onderwerp weeral naar voor komt, ze moeten nog maar denken dat hun moslim vriendjes zouden moeten inbinden met het verspreiden van hun cultuur/religie en wat gebeurt, de collaborateurs staan direct op de barrikade.

Indien u wil dat rechts er iets aandoet, geef ze dan de kans en leg er geen cordon rond. Iemand verwijten dat hij/zij er niets aan doet, maar ze tegelijker tijd met alle middelen de mogelijkheid ontnemen om er iets aan te doen is vrij hypocriet nietwaar of denkt u van niet.
Maar rechts is niet paranoïde?
Oud 27 januari 2010, 15:59   #187
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Er is wel zoiets als rechten en plichten. En daar moeten ALLE Belgen zich aan houden. Ook de nieuwe.
Het gaat niet om regeltjes en wetten maar het waarom dat men hier een verbod wil. Het volk op het forum, dus u daar niet achter verschuilen. Dat is een emo ego oftewel haat. Niet dat ze iets inzitten met eventuele onderdrukking

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 27 januari 2010 om 16:00.
Oud 27 januari 2010, 16:05   #188
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om regeltjes en wetten maar het waarom dat men hier een verbod wil. Het volk op het forum, dus u daar niet achter verschuilen. Dat is een emo ego oftewel haat. Niet dat ze iets inzitten met eventuele onderdrukking
Jij en filosoof vinden het best leuk om te doen alsof men de moslims met zulk een verbod discrimineert terwijl er enkel wordt duidelijk gemaakt dat ook zij, net als wij, herkenbaar over straat moeten lopen. Er wordt helemaal niet aan de hoofddoek, een religieus symbool, geraakt en er wordt helemaal niet geëist dat ze hun religie verloochenen. Hoofddoek; ja! Bivakmuts/boerka/niqab: nee!
Oud 27 januari 2010, 16:19   #189
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Jij en filosoof vinden het best leuk om te doen alsof men de moslims met zulk een verbod discrimineert terwijl er enkel wordt duidelijk gemaakt dat ook zij, net als wij, herkenbaar over straat moeten lopen. Er wordt helemaal niet aan de hoofddoek, een religieus symbool, geraakt en er wordt helemaal niet geëist dat ze hun religie verloochenen. Hoofddoek; ja! Bivakmuts/boerka/niqab: nee!
Nee, dat is niet de motivatie van iedereen op het forum, dat is gebleken. Het zijn lachwekkende en zelfs discriminerende beweegredenen zonder dat ik daarvoor de belangen van moslims zou verdedigen. Ik leg enkel de hypocrisie bloot van diegenen. Dus ge praat niet voor iedereen al gaan ze hun daar nu wel achter gaan verstoppen ook al zijn ze exposed, ik verzeker het je.
Oud 27 januari 2010, 16:43   #190
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Regeltjes en wetten? Gewoon een wetgeving die moet worden gerespecteerd.

En waarom een verbod? Laten we beginnen met de reglementering van de lichtste vorm van dat soort kledij, namelijk de hoofddoeken op school.

In principe heb ik geen probleem met kleding allerhande, ik heb het liefst een degelijke uniform op school of tenminste een verzorgd en 'normale' westerse kledij zoals wij die altijd hier hebben gekend. Maar als iemand liever anders gekleed gaat, soit. Niets op tegen, als het maar niet overdreven is. Iedereen begrijpt wel dat je geen leerlingen in de klas laat komen in badpak of dergelijke.

In het hoofddoekenverhaal op school gaat het mij om het volgende:

1) De moslimse hoofddoek werd niet meer uitsluitend gedragen als 'iets' van thuis, het is een politieke statement geworden van islamitische extremisme. Vooral de donkerzwarte versie met de lange kledij eraan en die geen haarspriet bloot laat.

2) De moslimmeisjes die geen hoofddoek droegen werden gepest en onder druk gezet en zelfs soms uitgesscholden door de hoofddoekendragers en hun mannelijke aanhangers. Er zijn ook regelmatig meldingen geweest van regelrechte dreigementen aan hun adres.

3) Op bepaalde 'concentratiescholen' (ik haat dat woord, maar ze wordt gebruikt) kwam het schoolpersoneel tot de conclusie dat er stilaan een meerderheid was van dat 'politiek geengageerde extreme moslim-kledij' was, wat niet alleen onhoudbaar werd voor de 'vrijgevochten' moslimmeisjes, maar tevens ook voor de gewone Vlaamse kinderen en hun ouders.

Als je dan beslist om iedereen te vragen om hetzelfde te dragen op de school, voor mijn part mocht het om een opgelegde uniform zijn, maar goed, een blote hoofd is ook al goed, dan is dat een goede maatregel.

Het is geen anti-moslim maatregel, en ook geen maatregel tegen de vrije meningsuiting. De school mag beslissen, punt.

De verdere uitbreiding naar openbare plaatsen en jobs en ook naar het stoppen aan de hoofddoek op straat (dus maximaal een hoofddoek en geen nihab) is ook een uitbreiding van de discussie, maar het is allemaal gebaseerd op hetzelfde principe.

U hoeft het met mij niet eens te zijn, maar het heeft hoegenamd niets met haat te maken. Kan u dat tenminste begrijpen?
Oud 27 januari 2010, 16:49   #191
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regeltjes en wetten? Gewoon een wetgeving die moet worden gerespecteerd.

En waarom een verbod? Laten we beginnen met de reglementering van de lichtste vorm van dat soort kledij, namelijk de hoofddoeken op school.

In principe heb ik geen probleem met kleding allerhande, ik heb het liefst een degelijke uniform op school of tenminste een verzorgd en 'normale' westerse kledij zoals wij die altijd hier hebben gekend. Maar als iemand liever anders gekleed gaat, soit. Niets op tegen, als het maar niet overdreven is. Iedereen begrijpt wel dat je geen leerlingen in de klas laat komen in badpak of dergelijke.

In het hoofddoekenverhaal op school gaat het mij om het volgende:

1) De moslimse hoofddoek werd niet meer uitsluitend gedragen als 'iets' van thuis, het is een politieke statement geworden van islamitische extremisme. Vooral de donkerzwarte versie met de lange kledij eraan en die geen haarspriet bloot laat.

2) De moslimmeisjes die geen hoofddoek droegen werden gepest en onder druk gezet en zelfs soms uitgesscholden door de hoofddoekendragers en hun mannelijke aanhangers. Er zijn ook regelmatig meldingen geweest van regelrechte dreigementen aan hun adres.

3) Op bepaalde 'concentratiescholen' (ik haat dat woord, maar ze wordt gebruikt) kwam het schoolpersoneel tot de conclusie dat er stilaan een meerderheid was van dat 'politiek geengageerde extreme moslim-kledij' was, wat niet alleen onhoudbaar werd voor de 'vrijgevochten' moslimmeisjes, maar tevens ook voor de gewone Vlaamse kinderen en hun ouders.

Als je dan beslist om iedereen te vragen om hetzelfde te dragen op de school, voor mijn part mocht het om een opgelegde uniform zijn, maar goed, een blote hoofd is ook al goed, dan is dat een goede maatregel.

Het is geen anti-moslim maatregel, en ook geen maatregel tegen de vrije meningsuiting. De school mag beslissen, punt.

De verdere uitbreiding naar openbare plaatsen en jobs en ook naar het stoppen aan de hoofddoek op straat (dus maximaal een hoofddoek en geen nihab) is ook een uitbreiding van de discussie, maar het is allemaal gebaseerd op hetzelfde principe.

U hoeft het met mij niet eens te zijn, maar het heeft hoegenamd niets met haat te maken. Kan u dat tenminste begrijpen?
Zeg Antoon, het gaat hier om de boerka en niqab, niet om gewone hoofddoeken. Je hebt het niet echt begrepen, me dunkt.
Oud 27 januari 2010, 16:51   #192
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Zeg Antoon, het gaat hier om de boerka en niqab, niet om gewone hoofddoeken. Je hebt het niet echt begrepen, me dunkt.
Ge hebt mijn tekst dan niet goed gelezen, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 januari 2010 om 16:52.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 16:56   #193
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt mijn tekst dan niet goed gelezen, me dunkt.
Jawel, maar het één heeft met het ander niets te maken. Het is omwille van het maskerende effect dat de niqab en boerka verboden worden, niet omwille van jouw fabeltjes.
Oud 27 januari 2010, 17:22   #194
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
van wie was die ene uitspraak weer: mijn vrijheid eindigt waar de uwe begint.

dat blijkt echt een heel juiste uitspraak te zijn geweest.
alleen spijtig dat radicale en andere moslims die uitspraak niet kennen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 17:59   #195
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
je post niet meer dan een slogan.
Gij zijt net als zeikstraal een bewezen anti-westerse nestbevuiler.Meer woorden maak ik aan u niet vuil.
..Ge verspilt trouwens uw tijd want er zal met u nooit rekening gehouden worden.

Laatst gewijzigd door grievous : 27 januari 2010 om 18:03.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 18:26   #196
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt net als zeikstraal een bewezen anti-westerse nestbevuiler.Meer woorden maak ik aan u niet vuil.
..Ge verspilt trouwens uw tijd want er zal met u nooit rekening gehouden worden.
Ge kunt meer bereiken als ge eens de discussie aan zou gaan in plaats van sloganeske onzin uit te kramen. Vies van argumenten?
Oud 27 januari 2010, 18:41   #197
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hypocriete verbieders/opleggers die anderen verwijten primitief te zijn omdat ze dingen verbieden/opleggen.
Hypocriet ?

Niet echt. Gewoon een schuchter begin van Europeanen die het spel volgens dezelfde spelregels beginnen te spelen.

Tot nu toe hadden de (militante en extremistische) moslims hun (zeer beperkt) setje regels, en de Westerse wereld een 26-delige encyclopedie vol regeltjes.

Zodoende waren de moslims in staat de Westerse wereld van binnenuit te verrotten en iedere keer ze daarvoor op de vingers getikt werden, haalden ze de Westerse encyclopedie met regeltjes boven, iedereen wijzend op hun RECHTEN.

Het feit dat ze zichzelf van die regeltjes enkel iets aantrokken als het mogelijk in hun voordeel kon zijn werd natuurlijk geheel terzijde gelaten.

En dat is nu exact waarom er zo'n grote problemen zijn in alle Westerse landen waar de moslimpopulatie groeit. Zolang de Westerse wereld zich aan al die regeltjes moet houden, en de inwijkelingen niet, zal de Westerse wereld verliezen. Ze gebruiken onze eigen wetten en vrijheden tegen ons om zo hun eigen agenda voort te helpen.

Goed te zien dat de Fransen eindelijk het speelveld een ietsje meer gelijk leggen. Het is een zeer schuchter begin, maar het is tenminste een begin.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 27 januari 2010 om 18:42.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 18:48   #198
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dat alle politici graaiers zijn ga ik niet betwisten. Dat de meerderheid van sossen corrupt, leugenaars en bedriegers zijn, ga ik zeer zeker ook niet betwisten misschien meer aan Franstalige kant dan aan de Vlaamse kant maar toch.

En wat betreft de zaken waar u hiermee komt aandraven, zo te zien zijn deze in uw belgenland voldoende gekent, waarom blijft het belgenvolk dit dan allemaal slikken? Waarom blijft dat volkske zich verplicht begeven naar de stembus? Waarom offert dat volkske een vrije zondag op, om profiteurs, leugenaars en bedriegers de mogelijkheid te geven te genieten van een dikke dotatie ten kosten van het volkske. En zoals gezegt, die vette dotatie voldoet dan gewoonlijk nog niet, ze graaien met hun twee poten in de vetpot om meer meer en veel meer, terwijl ze het volkske een rad voor de ogen draaien dat het een probleem zou kunnen worden om deze hun pensioen uit te betalen. Misschien gaan uw politici ervan uit dat het volkske niet beter verdiend en waarom, omdat ze zich laten leiden als een hoop onverschillige tamme schapen.

Wat betreft de persoon die iSSlam schrijft, kan ik u zeggen dat u verkeerd bent, zou de SS nooit in verband brengen met iets als de islam. Dit in antwoord op uw vraag.

Mijn politici, ik heb geen politici!
Ik doe niet mee aan dat politiek circus!
Het behoort tot de verdeel en heers strategie, bijna alle politiekers hebben dezelfde opleiding genoten: advocaat!
Zodus opgeleid om met een een zo glad mogelijk gezicht te liegen en bedriegen. Ik walg van die typekes die naargelang hun pet en die van de publieke opinie staat spreken en zich zo gedragen!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.

Laatst gewijzigd door Hoogmoed : 27 januari 2010 om 18:54.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 19:39   #199
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ook.
En j�*, indien men dergelijke maatregelen oplegt voel ik me ook gevizeerd.
Ocharme, Filsoof mag zonder alles bedekkend challeke de straat niet meer op.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 19:50   #200
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Nestbevuiler,Vlamingenhater, Amerikanenhater, hater van iedereen die zijn islamfiele kontllikkerij niet deelt, hater van christenen, hater van VB-ers, hater van rechts, vrouwenhater, etc.

Quantité négligeable dus in het beschaafde deel van de mensheid.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be