![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Het gaat over verbieden en opleggen. Goed geprobeerd tho
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is wel zoiets als rechten en plichten. En daar moeten ALLE Belgen zich aan houden. Ook de nieuwe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet om regeltjes en wetten maar het waarom dat men hier een verbod wil. Het volk op het forum, dus u daar niet achter verschuilen. Dat is een emo ego oftewel haat. Niet dat ze iets inzitten met eventuele onderdrukking
Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 27 januari 2010 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij en filosoof vinden het best leuk om te doen alsof men de moslims met zulk een verbod discrimineert terwijl er enkel wordt duidelijk gemaakt dat ook zij, net als wij, herkenbaar over straat moeten lopen. Er wordt helemaal niet aan de hoofddoek, een religieus symbool, geraakt en er wordt helemaal niet geëist dat ze hun religie verloochenen. Hoofddoek; ja! Bivakmuts/boerka/niqab: nee!
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom een verbod? Laten we beginnen met de reglementering van de lichtste vorm van dat soort kledij, namelijk de hoofddoeken op school. In principe heb ik geen probleem met kleding allerhande, ik heb het liefst een degelijke uniform op school of tenminste een verzorgd en 'normale' westerse kledij zoals wij die altijd hier hebben gekend. Maar als iemand liever anders gekleed gaat, soit. Niets op tegen, als het maar niet overdreven is. Iedereen begrijpt wel dat je geen leerlingen in de klas laat komen in badpak of dergelijke. In het hoofddoekenverhaal op school gaat het mij om het volgende: 1) De moslimse hoofddoek werd niet meer uitsluitend gedragen als 'iets' van thuis, het is een politieke statement geworden van islamitische extremisme. Vooral de donkerzwarte versie met de lange kledij eraan en die geen haarspriet bloot laat. 2) De moslimmeisjes die geen hoofddoek droegen werden gepest en onder druk gezet en zelfs soms uitgesscholden door de hoofddoekendragers en hun mannelijke aanhangers. Er zijn ook regelmatig meldingen geweest van regelrechte dreigementen aan hun adres. 3) Op bepaalde 'concentratiescholen' (ik haat dat woord, maar ze wordt gebruikt) kwam het schoolpersoneel tot de conclusie dat er stilaan een meerderheid was van dat 'politiek geengageerde extreme moslim-kledij' was, wat niet alleen onhoudbaar werd voor de 'vrijgevochten' moslimmeisjes, maar tevens ook voor de gewone Vlaamse kinderen en hun ouders. Als je dan beslist om iedereen te vragen om hetzelfde te dragen op de school, voor mijn part mocht het om een opgelegde uniform zijn, maar goed, een blote hoofd is ook al goed, dan is dat een goede maatregel. Het is geen anti-moslim maatregel, en ook geen maatregel tegen de vrije meningsuiting. De school mag beslissen, punt. De verdere uitbreiding naar openbare plaatsen en jobs en ook naar het stoppen aan de hoofddoek op straat (dus maximaal een hoofddoek en geen nihab) is ook een uitbreiding van de discussie, maar het is allemaal gebaseerd op hetzelfde principe. U hoeft het met mij niet eens te zijn, maar het heeft hoegenamd niets met haat te maken. Kan u dat tenminste begrijpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt mijn tekst dan niet goed gelezen, me dunkt.
Laatst gewijzigd door Antoon : 27 januari 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jawel, maar het één heeft met het ander niets te maken. Het is omwille van het maskerende effect dat de niqab en boerka verboden worden, niet omwille van jouw fabeltjes.
![]() |
![]() |
#194 |
Staatssecretaris
|
![]() alleen spijtig dat radicale en andere moslims die uitspraak niet kennen.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Gij zijt net als zeikstraal een bewezen anti-westerse nestbevuiler.Meer woorden maak ik aan u niet vuil.
..Ge verspilt trouwens uw tijd want er zal met u nooit rekening gehouden worden. ![]() Laatst gewijzigd door grievous : 27 januari 2010 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ge kunt meer bereiken als ge eens de discussie aan zou gaan in plaats van sloganeske onzin uit te kramen. Vies van argumenten?
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet echt. Gewoon een schuchter begin van Europeanen die het spel volgens dezelfde spelregels beginnen te spelen. Tot nu toe hadden de (militante en extremistische) moslims hun (zeer beperkt) setje regels, en de Westerse wereld een 26-delige encyclopedie vol regeltjes. Zodoende waren de moslims in staat de Westerse wereld van binnenuit te verrotten en iedere keer ze daarvoor op de vingers getikt werden, haalden ze de Westerse encyclopedie met regeltjes boven, iedereen wijzend op hun RECHTEN. Het feit dat ze zichzelf van die regeltjes enkel iets aantrokken als het mogelijk in hun voordeel kon zijn werd natuurlijk geheel terzijde gelaten. En dat is nu exact waarom er zo'n grote problemen zijn in alle Westerse landen waar de moslimpopulatie groeit. Zolang de Westerse wereld zich aan al die regeltjes moet houden, en de inwijkelingen niet, zal de Westerse wereld verliezen. Ze gebruiken onze eigen wetten en vrijheden tegen ons om zo hun eigen agenda voort te helpen. Goed te zien dat de Fransen eindelijk het speelveld een ietsje meer gelijk leggen. Het is een zeer schuchter begin, maar het is tenminste een begin.
Laatst gewijzigd door Dajjal : 27 januari 2010 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn politici, ik heb geen politici! Ik doe niet mee aan dat politiek circus! Het behoort tot de verdeel en heers strategie, bijna alle politiekers hebben dezelfde opleiding genoten: advocaat! Zodus opgeleid om met een een zo glad mogelijk gezicht te liegen en bedriegen. Ik walg van die typekes die naargelang hun pet en die van de publieke opinie staat spreken en zich zo gedragen!
Hoogmoed komt voor de val! De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen. Divide et impera .... Panem et circenses Laatst gewijzigd door Hoogmoed : 27 januari 2010 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |