![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#182 | ||
|
Banneling
|
Als een stelsel inherent niet aangepast is voor toekomstige uitdagingen (zoals de vergrijzing), onder het mom van solidariteit enkel kan kijken naar meer inkomsten zodat men sinterklaas kan blijven spelen en het daarvoor steevast gaat aankloppen bij hen die van dat stelsel amper kunnen profiteren, dan creëer je bij die financiers enkel mensen die er ofwel mee kappen of die wegtrekken. In beide gevallen leg je je financiering droog en maak je dus de facto dat stelsel kapot.
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is er ten andere zo verschrikkelijk verkeerd aan 'grijze middelmaat'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunnen we - op planetair vlak - blijven vasthouden aan het idee dat de 'vrije markt' voor alle problemen een oplossing zal vinden? Zullen we zo toekomstige uitdagingen het hoofd kunnen bieden? Moeten we absoluut aan d�*t 'heilig huisje' blijven vasthouden, ongeacht de ongeoorloofde/ongelooflijke kosten waarmee het gepaard gaat? Is algehele collectivisatie van schaarse grondstoffen en productiemiddelen niet 'tabula rasa' genoeg? Het is in elk geval 'de zaken heel anders aanpakken', vind ik. Zouden al dan niet schatrijke erfgenamen er soms geen deugd van hebben af te stappen van het idee dat overgeërfde rijkdom hùn verdienste is?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
dat merkte hij maandelijks aan zijn loon niets of niemand zou hem kraken in het leven zou hij t'maken zijn haat voor t'profetariaat en voor bedelaars van de staat was zo grotesk intens dus bleef hem maar een wens gooi al die luiaards van den dop zo kan ik naar den top iederen dopper at droog brood en had een rekening in het rood echter onze held was iets vergeten tot zijn baasje hem liet weten sorry vriend ik ben nu binnen ge moet niet meer beginnen en tot zijn schande en verdriet zingt hij nu een ander lied
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 24 februari 2010 om 00:16. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ben jij dan graag een deeltje van de grijze grauwe massa? |
|
|
|
|
|
|
#188 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat maakt het jou nu uit dat een ander meer heeft, zelfs al heeft hij/zij daar niets voor gedaan? Zou je geen deugd hebben van af te stappen van het idee dat je alleen je eigen geluk kan bepalen door te kijken naar wat anderen hebben en dat als maatstaf te nemen? |
||||
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of is het het eenvoudigste om hard te blijven roepen dat de voorzieningen maar uitgebreid moeten worden, dat alles maar betaalbaar moet blijven en dat men daarvoor iedereen die meer dan gemiddeld heeft maar moet gaan pluimen? |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Er zijn natuurlijk mensen die onder een minimum zitten en die moeten geholpen worden om uit hun uitzichtloze situatie te geraken. Maar niet door hen een leven lang te onderhouden. Ernstige gezondheidsproblemen hebben is iets anders natuurlijk. Fred. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. D�*t zal alleen kunnen als 'we' durven overgaan tot radicale herverdeling van de rijkdommen die op onze planeet voorhanden zijn, opdat iedereen met gelijke kansen kan (her)starten, vrees ik. Indien die herverdeling er niet mag komen, is er geen sprake van 'echt vrije markt'. Of vergis ik mij? Zo ja, wat is dan een 'echt vrije markt' volgens u? 3. Ik kan dat bevestigen noch ontkennen. Als die 'echt vrije markt' nog niet tot stand is gekomen, is het moeilijk te vergelijken, vind ik. Het zou dus best kunnen dat die kosten verdwijnen mocht zo'n 'echt vrije markt' tot stand komen, het is m.i. echter net zo goed mogelijk dat de kosten nog véél hoger komen te liggen. Ik verwijs nogmaals naar mijn (en hopelijk ook uw) vriend de blauwe vinvis. 4. Voor zover ik weet is er nog nooit een algehele collectivisatie van grondstoffen en productiemiddelen op planetaire schaal doorgevoerd, maar ik kan me altijd vergissen. Het verleden kan daarom m.i. moeilijk aantonen dat dat niet werkt, om de simpele reden dat het nog nooit uitgeprobeerd is. 5. Het was maar een vraag, hé. 'Wij' hier in het rijke Westen bijvoorbeeld gaan nogal graag prat op 'òns' cultureel en sociaal-economisch erfgoed, maar hoeveel daarvan hebben 'we' zèlf tot stand gebracht, en w�*t vangen 'we' ermee aan? Misschien zou een beetje bescheidenheid 'ons' wel kunnen helpen. 6. Waarom zouden 'bedelaars', 'doppers', 'leefloners', ... dan niet ook de toestemming kunnen krijgen 'niks' te 'doen'? 7. Heb ik al lang geleden gedaan, en ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 24 februari 2010 om 14:19. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelf heb ik de indruk dat wat 'we' ook proberen, 'we' altijd een deeltje van 'de massa' blijven. Of die 'massa' zo grijs en grauw is, valt nog te bezien. 'Graag' of 'niet graag' is in dezen vrij irrelevant.
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Streven naar middelmaat helpt een groep in zijn totaliteit er niet op vooruit. Vooruitgaan aan het tempo van de traagste evenmin... |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
Wat mij betreft staat het iedereen vrij om niets te doen; voor mij moet niemand verplicht worden om ook maar iets te doen, zolang je dat zelf maar financiert. Of die financiering nu gebeurt door hard te werken, te sparen, de lotto te winnen of door een mooie erfenis op te strijken, is irrelevant. Je hebt de keuze, maar keuzes zijn nooit zonder gevolgen en voor die gevolgen moet je dan ook maar instaan.
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
als je niet vooruit gaat aan de snelheid van de traagste blijven mensen achterop. Een samenleving dient erop gericht te zijn de snelheid van de traagste als primair te beschouwen en terwijl diegenen die perse vlugger willen gaan de samenleving ondergraven.
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niets belet 'ons' evenwel de lat van die middelmaat geleidelijk aan hoger te leggen, noch de nodige ondersteuning te voorzien voor diegenen die er moeite mee zouden kunnen hebben over die hogere lat heen te geraken. Maakt u zich overigens maar niet te veel zorgen, hoor: ook ik streef naar 'zo hoog mogelijk', maar kan begrip opbrengen voor wie mij daar niet in kan/wil volgen. Mijn eind-doel is 'alles geven', niet 'zo veel mogelijk pakken'
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zolang ik de keuze blijf hebben over aan wie ik kan geven, geef ik met alle plezier. Dat weten mijn familie/naasten/vrienden meer dan goed genoeg. |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ook akkoord. maar wanneer het resultaat van de één een gevolg van de arbeid van een ander dan verdient die ander in ons systeem veel te weinig waardering en zit het profiteren vnl. bij de rappe.
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik denk dat we van geluk mogen spreken dat we allebei opgroeiden in een samenleving waar blijkbaar af en toe pogingen werden ondernomen eenzelfde generositeit aan de dag te leggen tegenover eenieder die van die samenleving deel uitmaakt. Als mijn ouders en ik mìjn opvoeding/opleiding helemaal alleen hadden moeten bekostigen, zat ik in elk geval niet nu hier met u te bakkeleien. Ik ken u niet goed genoeg om te kunnen zeggen dat dat ook voor u zo was, maar ik vermoed toch wel dat uw ouders en u zelf ook het geluk hadden dat 'de samenleving' een steentje heeft bijgedragen in het groot brengen van diegenen met wie ik nu zit te discussiëren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 24 februari 2010 om 16:20. |
|
|
|
|