Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben het eens met de volgende stellingen
Ik heb het liefst geen allochtone buren 27 71,05%
Ik heb niet graag kindjes met een andere huidskleur in de klas van mijn zoontje 17 44,74%
Ik heb liever geen poetsvrouw of klusjesman van vreemde origine 17 44,74%
Ik heb liever geen dokter met een andere huidskleur 12 31,58%
Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje 35 92,11%
Ik heb liever geen allochtone collega 14 36,84%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2010, 07:19   #181
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, dat is geen rare zaak. Zelf al eens in Marokko geweest? Inderdaad zijn de Marokkanen daar veel westerser dan het gebroed dat hier is neergestreken. Wat hier zit, is die populatie die ginder niet heeft gedaan gekregen wat ze hier volop aan het verwezenlijken zijn., alles naar hun hand zetten. En wees gerust, of beter wees voorbereid. Wat hier nu gaande is is slechts een pril begin van wat nog komen zal. Tussen dit en tien jaar zijn wij hier, gezien de groei van die populatie, de minderheid en zullen ze niet langer meer eisen dat ze overal en altijd mogen een hoofddoek dragen maar zullen ze eisen dat het verplicht wordt voor alle vrouwen om een hoofddoek te dragen.
heb 12 jaar in buitenland GEWERKT. noord afrika, het oostblok, zuidafrika, japan en israël met kiriatgat als toenmalige kiboets. tijdje geleden he!
vor de firma FN, industrieele breimachines. dus heb enige ervaring met werkmensen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 07:27   #182
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Neem 100 mensen, gelijk waar, en je vindt er altijd "crapuul" tussen...en goede mensen.
Dat is waar. En meer mensen zouden dat eens beter moeten beseffen (alhoewel ze dat wel doen).

Maar ook het volgende is waar: wie in Marokko een schaap slacht in 't midden van de stad en het bloed en slachtafval laat lopen enz., wordt beschouwd als klein krapuul. Wij hier, met onze normen van higiëne, reukhinder enz., beschouwen dit als groot krapuul.
Zo hebben wij ook andere normen van vrijheid van meningsuiting, en bovendien een kulturele, niet wettelijk afgedwongen, manier om daar geen misbruik van te maken; dat behoort tot onze kultuur;
Zo hebben wij ook (redelijk resent) andere normen van godsdienstvrijheid, en bovendien een kulturele, niet wettelijk afgedwongen, manier om van die godsdienstvrijheid te genieten zonder dat dit enigszins agressief (geen bekeringsijver ...) overkomt naar andere mensen; dat behoort tot onze kultuur;

Bezoekers, die niet vlug genoeg doorhebben hoe wij die genuanseerde aspekten van onze kultuur doorhebben, gaan wij beschouwen als ambetanteriken.
Bezoekers die dit wel doorhebben, maar onze kultuur niet willen aanvaarden, gaan wij beschouwen als grote en agressieve ambetanteriken.

Wij kunnen, dat is gegeven in onze kultuur, nog geduld opbrengen voor domme, onwetende, ... bezoekers;
maar wij zijn niet achterlijk, wij voelen aan ons water wanneer er iets anders achter zit;
zo voelen wij ook aan ons water dat de poco-politiek, klein-links, groen, PS-regularizasies ... het politiek uitbuiten dat de ene daar al wat vlugger voor gevoelig is dan de andere; en het is dat uitbuiten - en ontkennen dat er een probleem is -, dat mensen doet stemmen op zogenaamde ondemokratische partijen.
En dan maar blijven hardnekkig ontkennen dat er een probleem is .... o zo plezant, want "o, wat ben ik toch kultureel hoogstaand en verheven boven dat plebs dat niet eens begrijpt dat onze wetten voor iedereen gelden ..."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 07:46   #183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is waar. En meer mensen zouden dat eens beter moeten beseffen (alhoewel ze dat wel doen).

Zo hebben wij ook andere normen van vrijheid van meningsuiting, en bovendien een kulturele, niet wettelijk afgedwongen, manier om daar geen misbruik van te maken; dat behoort tot onze kultuur;
Zo hebben wij ook (redelijk resent) andere normen van godsdienstvrijheid, en bovendien een kulturele, niet wettelijk afgedwongen, manier om van die godsdienstvrijheid te genieten zonder dat dit enigszins agressief (geen bekeringsijver ...) overkomt naar andere mensen; dat behoort tot onze kultuur;
Dit is nogal selectief in onze cultuur.
Dit geldt toch niet voor bijvoorbeeld de godsdienst van het cannabisverbod.
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm

Citaat:
Bezoekers, die niet vlug genoeg doorhebben hoe wij die genuanseerde aspekten van onze kultuur doorhebben, gaan wij beschouwen als ambetanteriken.
Bezoekers die dit wel doorhebben, maar onze kultuur niet willen aanvaarden, gaan wij beschouwen als grote en agressieve ambetanteriken.

Wij kunnen, dat is gegeven in onze kultuur, nog geduld opbrengen voor domme, onwetende, ... bezoekers;
maar wij zijn niet achterlijk, wij voelen aan ons water wanneer er iets anders achter zit;
De godsdienst van het cannabisverbod :

"Een stelsel van voor waar gehouden verhalen over de slechtheid van cannabis die niet serieus op hun houdbaarheid mogen worden getoetst, die binnen de verschillende politieke stelsels en gewoonten die we in de wereld hebben worden verteld, en die overal uitmonden in een of andere vorm van actieve handhaving van het cannabisverbod."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 10:33   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kijk, hier maak je toch een grote fout. Je scheert alle N-VA aanhangers over dezelfde kam.

Je stelt me diep teleur, ik had iets anders verwacht van u.
Er zijn er dus goede en slechte? Of moet ik zeggen, minder goeden?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 10:40   #185
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, hier maak je toch een grote fout. Je scheert alle N-VA aanhangers over dezelfde kam.

Je stelt me diep teleur, ik had iets anders verwacht van u.
Als je niet in het rijtje loopt ben je slecht!
Oud 11 april 2010, 10:40   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind Dewever ne goede en Bourgeois ne slechte, een hypocriet zelfs.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 10:44   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een fraudeur blijkt nu ook nog.

Maak mijn bolletje maar rood maak mijn bolletje maar rood...

Niet moeilijk dat de man "leve Belgie" roept!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 11:21   #188
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat scheelt er aan Geert Bourgeois?
Oud 11 april 2010, 11:21   #189
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een fraudeur blijkt nu ook nog.

Maak mijn bolletje maar rood maak mijn bolletje maar rood...

Niet moeilijk dat de man "leve Belgie" roept!
Wie is fraudeur?
Oud 11 april 2010, 11:22   #190
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL Bekijk bericht
Als je niet in het rijtje loopt ben je slecht!
Dit gaat niet over in het rijtje lopen.
Oud 11 april 2010, 11:22   #191
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hier helemaal niet om.

maar hierom

Citaat:
Ondanks nobel idealisme en het zich inzetten voor de Vlaamse Zaak, blijven mannelijke NV-A aanhangers in de eerste plaats mannen, zo lijkt het mij. Met alle benepen gedachtjes vandien. Het zullen wel weer de hormonen zijn, ongetwijfeld.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 11 april 2010 om 11:24.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 11:26   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ook het volgende is waar: wie in Marokko een schaap slacht in 't midden van de stad en het bloed en slachtafval laat lopen enz., wordt beschouwd als klein krapuul. Wij hier, met onze normen van higiëne, reukhinder enz., beschouwen dit als groot krapuul.

zo voelen wij ook aan ons water dat de poco-politiek, klein-links, groen, PS-regularizasies ... het politiek uitbuiten dat de ene daar al wat vlugger voor gevoelig is dan de andere; en het is dat uitbuiten - en ontkennen dat er een probleem is -, dat mensen doet stemmen op zogenaamde ondemokratische partijen.
En dan maar blijven hardnekkig ontkennen dat er een probleem is .... o zo plezant, want "o, wat ben ik toch kultureel hoogstaand en verheven boven dat plebs dat niet eens begrijpt dat onze wetten voor iedereen gelden ..."
Het probleem is dat we hier altijd met een categorie van moraalriddertjes in ons eigen midden zitten die kost wat kost heiliger willen zijn dan de paus.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 11:27   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat scheelt er aan Geert Bourgeois?
Hij wou o.a. meewerken aan het verbieden van het VB. Hij wou m.a.w. broedermoord plegen en dat enkel uit opportunisme , omdat hij het charisma niet had om op eigen kracht boven de kiesdrempel te komen. Dewever heeft het VB nooit willen verbieden, hij is zelfs tegen een cordon. Voor Dewever heb ik respect.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 april 2010 om 11:28.
Oud 11 april 2010, 11:30   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
heb 12 jaar in buitenland GEWERKT. noord afrika, het oostblok, zuidafrika, japan en israël met kiriatgat als toenmalige kiboets. tijdje geleden he!
vor de firma FN, industrieele breimachines. dus heb enige ervaring met werkmensen.
Dan zul je zelf ook wel best weten dat wat ik schreef correct is.
Oud 11 april 2010, 11:31   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wou o.a. meewerken aan het verbieden van het VB. Hij wou m.a.w. broedermoord plegen en dat enkel uit opportunisme , omdat hij het charisma niet had om op eigen kracht boven de kiesdrempel te komen. Dewever heeft het VB nooit willen verbieden, hij is zelfs tegen een cordon. Voor Dewever heb ik respect.
Als 't waar is. Het woord dat de man spreekt is niet steeds het woord dat de man denkt En deze gezegde geld zeker voor de man in de politiek.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2010 om 11:33.
Oud 11 april 2010, 11:40   #196
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Veel meer een kwestie van platteland of stad dan van "crapuul".
In Mers el Kebir of Ait Yahia ou Hassine zal er wel eens een schaap geslacht worden in de voortuin, in Meknes of Fes zelden, in Tanger, Rabat of Casablanca niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2010 om 11:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 11:50   #197
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bart De Wever noemt in VTM-programma "Polspoel en Desmet" Vlaams Belangkiezers "een mesthoop" en ex-N-VA'ers die het Vlaams Belang steunen "beoefenaars van het oudste beroep ter wereld"
http://forum.politics.be/showpost.ph...85&postcount=1
Hij had het over Morel...

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 april 2010 om 11:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 11:55   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ondertussen al lang bijgelegd. De man vond het toen natuurlijk spijtig dat Morel van partij veranderde. Een goede voorzitter vindt dat spijtig.

Maar filisoof heb je nog niet gezien hoe goede maatjes Dewever en Dewinter zijn in de Vlaamse Raad. Ze zitten daar naast elkaar en hebben duidelijk plezier daarin. Naar buiten toe moeten ze zich natuurlijk anders voordoen maar als het er echt op aankomt...
Oud 11 april 2010, 11:57   #199
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij was dan ook erg teleurgesteld in Morel.
Hij heeft Morel persoonlijk de politiek ingeloodst, Voor Morel kon het niet snel genoeg gaan. Dat ze het mis had wordt dagelijks bewezen.
Oud 11 april 2010, 11:58   #200
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ondertussen al lang bijgelegd. De man vond het toen natuurlijk spijtig dat Morel van partij veranderde. Een goede voorzitter vindt dat spijtig.

Maar filisoof heb je nog niet gezien hoe goede maatjes Dewever en Dewinter zijn in de Vlaamse Raad. Ze zitten daar naast elkaar en hebben duidelijk plezier daarin. Naar buiten toe moeten ze zich natuurlijk anders voordoen maar als het er echt op aankomt...
Het is niet omdat je er andere politieke ideeen op nahoudt dat je ook vijanden van elkaar moet zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be