![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke partij stelt zoiets voor? Of iets dat in die richting gaat? Dan bestaat er kans dat die mijn stem krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3140.art?ckc=1
Er is blijkbaar een "zachte bankrun" bezig in Griekenland....zowat 15% van het spaargeld staat al niet meer op Griekse bankrekeningen.... Het is,uiteraard,een vertrouwenskwestie....en dat vertrouwen in Griekse Instituten is blijkbaar zeer dunnetjes geworden..ook bij de modale Griek... (dat die "Modale Griek" beter eens in een spiegel zou kijken ontgaat hem of haar....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En hoe ga je dat internationaal tribunaal samenstellen?
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Parlementslid
|
![]() Neen, u bent helemaal niet perfect onpartijdig en een rechtvaardig rechter. U kiest de kant van de financiële elite die de (Griekse) bevolking wil laten betalen voor haar wanbeleid. In de klassenstrijd bestaat "onpartijdig" niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kies helemaal geen kant van de "financiele elite", ik stel enkel vast dat de "financiele elite" a priori niks te maken heeft met een STAAT die aan die financiele elite vanalles belooft wat die niet kan teruggeven in ruil voor poen waar dan mee gesmeten wordt. Vroeg of laat verwacht die "financiele elite" dat die staat zijn beloftes nakomt, en stelt dan gewoon vast dat die staat dat gewoon niet kan, waarop die financiele elite besluit om zich de volgende keer niet meer, of enkel tegen dure betaling, nog eens in het ootje laten te nemen, en dat die financiele elite verder liever zaken doet met mensen die wel hun woord houden. De toestand van de Griekse staat is gewoon dat-ie vanalles heeft beloofd wat-ie niet kan nakomen. Wiens fout is dat ? Van zij die in het ootje genomen zijn ? Van zij die nu niet meer verder tegen loze beloftes nog meer willen geven ? Of van zij die lichtzinnig vanalles beloofd hebben zonder te kunnen zorgen dat de beloftes nagekomen worden ? Als ik morgen van al mijn buren (de "financiele elite") geld ga lenen, daar dan een groot feest mee geef voor mijn vrienden, en nadien kom vertellen dat ik nu platzak ben, totaal geen idee heb hoe ik mijn buren ga terugbetalen, maar aan mijn buren ga vertellen dat ze mij nog meer geld moeten lenen zodat ik ze met dat geleende geld gedeeltelijk kan terugbetalen en gedeeltelijk nog een feest ga geven, is het dan de schuld van mijn buren dat ik mijzelf dik in de stront aan het werken ben ? Als die buren nu komen eisen dat ik ophou met feesten en ook eens wat ga werken om geld te verdienen alvorens ze mij wat centen lenen, zijn mijn buren dan smeerlappen ? Of zijn ze eigenlijk nog goed zot ? Is de oplossing nu dat ik zeg dat ik die schuldbrieven van mijn buren in de stoof ga steken ? Of is de oplossing dat ik die schuldbrieven van mijn buren zou willen vervangen door een paar reductiebonnekes voor den brico ? Of ben ik een onverantwoordelijke zot geweest die nu failliet is ? En waar men, zoals bij een echt faillissement, gewoon iemand anders moet laten uitmaken hoe de lasten gaan verdeeld worden en den boel uitverkopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat de modale griek precies die politici in het zadel heeft gebracht die gedaan hebben wat ze gedaan hebben en de modale griek dat goed vond omdat hij zo eigenlijk boven zijn stand kon leven, ttz, meer opdeed dan hij produceerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je van niks weet vul je de gaatjes gewoon met vooroordelen...
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, als ik een arbeider ben, dan vind ik dat ik meer zou moeten verdienen, en dat ik meer vrije tijd zou moeten krijgen. Als Jefke een arbeider is, vindt die dat ook. Het lijkt dus dat de "arbeidersklasse" meer loon en meer vrije tijd zou willen. Maar dat is gewoon een juxtapositie van mijn, van Jefke, en van nog anderen die in gelijke omstandigheden gelijke dingen willen bekomen. Als ik een fabrieksbaas ben, dan wil ik dat mijn mensen meer werken, en betaal ik hen liever minder loon. Zo kan ik mijn kosten drukken, mijn produktie verhogen, en dus een meer competitief produkt op de markt brengen. Als Paul ook een fabrieksbaas is, dan wil die dat ook. Het lijkt er dus op dat de "klasse van fabrieksbazen" wil dat arbeiders minder loon hebben en minder vrije tijd hebben. Maar dat is gewoon de juxtapositie van mijn, en Paul's streven om hun produkten kompetitief te maken. Als ik een iemand ben die zot is van sportwagens, dan vind ik dat snelheidsbeperkingen uit den boze zijn, en dat verkeersdrempels lastig zijn. De "klasse" van de zotte sportwagenliefhebbers heeft dus haar "klassenstrijd" tegen de "klasse" van de invoerders van snelheidsbeperkingen en de "klasse" van de constructeurs van verkeersdrempels. Uit pragmatiek kan ik ook de handen ineenslaan met iemand die dezelfde streefdoelen heeft, om "samen zaken te doen", en dus een lobbygroep te vormen om mijn dada's gaan te verdedigen met verve. Maar om dat nu "klassenstrijd" gaan te noemen, is toch wel wat onnozel. Dat is dan gewoon individueel voordeel zoeken, en eventueel met gelijkgezinden een lobbygroep oprichten om gemakkelijker aan zijn trekken te komen. En die "klassen" zijn dan even veranderlijke entiteiten die men kan binnen- en buitenstromen zoals men een winkel binnen en buitenwandelt. De dag dat ik met een sportwagen wil rondsnorren maak ik deel uit van de "klasse van sportwagensnorreraars", en de volgende dag als ik postzegelverzamelaar ben behoor ik tot de "klasse van filatelisten". Maw, "klassen" zijn niks anders dan al dan niet significante streefdoelen van mensen, die die al dan niet kunnen nastreven en dus tot die klasse behoren of niet. Maw, "klassenstrijd" is niks anders dan een elementaire les in verzamelingenleer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Normaal gezien moet een staat NIET GAAN LENEN. De staat heeft een monopolie van geweld, en kan dus van zijn onderdanen bekomen wat hij wil, door belastingen te heffen. Het is NORMAAL dat een staat wat hij beslist heeft van uit te geven (of dat nu voor goeie of minder goeie doelen is), financiert met wat hij van zijn onderdanen afpakt (belastingen). Op die manier moet de staat niks aan niemand. Geen deficit, geen schulden. Een onaanraakbare staat! Geen bank, geen speculant die daar wat dan ook kan tegen doen. Iets verder gaat een staat die een Keynesiaanse economie-regeling toepast: in tijden van recessie, lenen, en uitgeven en dus schulden opbouwen ; in tijden van economische boom, belastingen verhogen en schulden afbetalen. Hier heb je inderdaad een beperkte bemoeienis met de financiele elite, maar die zouden staan te springen om met zo een staat zaken mogen te doen, want RISIKOLOZE winst. Maar nee, wat men ziet is dat staten CHRONISCH deficit hebben, en dus een oneindige schuldenberg opbouwen, omdat het electoraal plezanter is om uit te delen, dan om af te pakken (om te vergoeden wat men uitgedeeld had zonder het te hebben). Het EXCUUS is Keynesianisme geweest dat echter maar half is toegepast. Wel, dat is sinds de jaren 60 gaande en nu komt loontje om zijn boontje. En dat heeft niks met speculanten te maken, maar wel met 10tallen jaren onverantwoord politiek gedrag dat goedgekeurd is door de stemmende bevolking die er telkens haar eigen kort voordeeltje in zag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() Plus het is ook de modale griek die wil meedoen met de groten en massaal schulden aangaat voor bijvoorbeeld een wasmachine, reis, diepvriezer,..... als er dan massaal veel mensen zijn die niet meer kunnen terugbetalen,....
|
![]() |
![]() |