![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat het analfabetisme betreft, daar geef ik u en het vuil behang gelijk in. Wie in België woont dient de taal te studeren. Dus iemand die naar hier emigreert moet de taal leren maar rammel niet met de voeten van de 1e generatie. Bij mijn weten hebben die niet allemaal de kans gekregen om de taal te leren. Wat ja, werken was de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is toch ook essentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kallikles zegt dat in het Latijn, maar ik denk dat het zo ook duidelijk is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-politie.dhtml De oorspronkelijke Franse term daarvoor is: "délit de mauvaise gueule" De modernere Amerikaanse term : "ethnic profiling" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zulke woorden dienen om je in te dekken in een gesprek. I nkow it, u know it. En zo drijven we weg van de essentie. Het allochtone crapule dat leeft op onze kosten EN ten koste van ons Laatst gewijzigd door Cdude : 27 mei 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De groep is netto-ontvanger, waarbij het probleem gedeeltelijk daarin bestaat dat ze ons lang iets anders wijsgemaakt hebben. Ik ben wel voor solidariteit, maar niet solidariteit die van mij verkregen wordt door mij te beliegen, dat is oplichting, en niet met aanhangers van een leer die mij en mijn land de oorlog verklaart, tenminste niet zolang zij die leer niet afzweren.
Dat degenen die werken uiteindelijk autochtonen uit de markt prijzen en dus ook geld kosten: ik ben de laatste om het je te verwijten; dat is een fout van de Belgische overheid. Maar ze is voor niemand goed geweest, die fout. Waarschijnlijk ook niet voor jullie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 mei 2010 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs Turken doen het maar Marokkanen? Ze moeten hun kinderen meebrengen of ze verstaan geen bal. Zo hoef je niks te leren natuurlijk. Zolang die denkwijze mij niet hindert go ahead. Maar volwassenen die in sprookjes geloven EN ZE PROBEREN OP TE DRINGEN, krijgen van mij de volle spreekwoordelijke laag. Als je aan zulke onzin blijft hangen, hoe sta je dan naar de rest van de wereld? Bekrompen religie, bekrompen denkwijze. Laatst gewijzigd door Cdude : 27 mei 2010 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waag ik te betwijfelen.
Een verduiveld moeilijk sommetje, dat ook. Vooral als je bijvoorbeeld probeert uit te rekenen wat een Nederlandstalige minderheid (Vlaanderen zonder immigratie) in Belgie zou 'kosten' (materieel & immaterieel). Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 mei 2010 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() Probeer eens op hun kosten te leven en wat vrouwen te verkrachten.
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vele mensen vinden (eerder terecht) dat een hoofddoek dragen zoals voorgeschreven door het geloof niet kan. Of dat nu godsdienst x of y is speelt geen rol. Vrouwen hebben hier gevochten voor stemrecht en om erkent te worden als evenwaardig aan de man. Een hidjaab is niet maar een symbool van een geloof maar de aanvaarding van de ongelijkheid van man/vrouw. Dat is iets dat nu eenmaal in onze samenleving niet langer past, laat staan een burka. Trouwens ik dacht dat er ook nog zoiets was als de wet op identificatie die zegt dat je ten alle tijden herkenbaar moet zijn en dan doelt men op visuele herkenning adhv gezicht en andere fysieke kenmerken (lichaamsbouw,...) Maar soit dat is in de zijlijn van de werkelijke essentie dus. Dat met de fikken van de religie of denkwijze afblijven is een wat dubieus feit want dat gaat alleen maar op zolang deze de vrijheden van anderen niet aantasten of niet conform zijn met de culturele normen en waarden van de maatschappij waarin men leeft. Zie reeds bovenstaande paragraaf. Wat die 1ste generatie betreft.. Ok deels akkoord. Echter de 1ste generatie woont hier dan waarschijnlijk zo'n 40 jaar ondertussen? Dan spreek je toch al minstens wat gebroken nederlands en/of frans niet? Dat je niet in die taal schrijven kan dat is nog aan te nemen zonder verpinken. Trouwens integratie is geacht een normaal proces te zijn van een persoon die naar een bepaald land uitwijkt met de bedoeling daar een nieuw of beter leven op te boouwen dan in land van herkomst en dan liefst zo snel mogelijk. Tenslotte nog even dit: als je in een bepaald land met een bepaalde cultuur inwijkt en kiest om te blijven dan moet je bv indien je kinderen wenst goed overwegen of je kinderen in dat land of cultuur wil of kunt laten opgroeien. Logischer wijze is dit aan je eigen keuze gekoppeld; in welk mate ben jij zelf geïntegreerd. Anders gezegd; heb jij jezelf akkoord gesteld met de wetten, gebruiken, normen en waarden van dat land of cultuur. Staat de geloofsovertuiging die dingen nu in de weg tja.. dan ligt de conclusie toch voor de hand niet?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof me, daar blijf jij ook met je fikken af! Draag gerust je hoofddoek, maar niet steeds en overal, dat over mijn lijk, ok? Leuk dan zijn we beiden Belgen, hoera! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2010 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |