Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 15:58   #181
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maw, je gelooft wel. Je bent van de overtuiging dat Hij/zij er niet is. Dat is 'geloven'. Soit, topic ging niet over 'religie'.
Nee, ik beweer dat hij/zij niet bestaat omdat er geen bewijs voor is. Het kan, maar het is irrelevant. Ik betwist namelijk niets waar men geen bewijzen over kan verzamelen. Het is niet belangrijk omdat ik twee mogelijkheden zie in die mogelijke god waar de bijbel het over heeft, mijn kennis van de Koran is spijtig genoeg te beperkt.

a) Hij/zij vindt het belangrijker aanbeden te worden dan dat men goed is voor elkaar.
b) Het omgekeerde is waar.

In geval a is die God wel degelijk ene egoïst, ik aanbid geen egoïsten.
In geval b doe ik het al zo goed ik kan. Ik zal dus op de "dag des oordeels" op een goed blaadje staan bij die God.

Religie is in geen van beide gevallen nuttig voor mij. ik stipuleer hier wel, voor mij, anderen hebben een andere mening en mogen doen wat zij willen natuurlijk.
Oud 8 juni 2010, 18:26   #182
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Best arrogant om te stellen dat er geen schepper kan bestaan.

Hoe zijn mensen ooit op het idee gekomen om te geloven? En om te concluderen dat er wel degelijk een schepper is die waakt over zn schepping.

Dit doet er eigenlijk niet toe en heeft niks met de discussie te maken. Het ging over de 'stout allochtonen' die grimbergen's kids van de school hebben gejaagd.
NOG arroganter is te veronderstelen dat jij hem zou kennen door dat verachterlijk schepsel Pedohammed?

Hoe zijn mensen op het idee van Sinterklaas gekomen? Het idee van (noem willekeurig,boek,toneel,TV-prog,sprookje)?
Eh voila : de kracht van de FANTASIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:40   #183
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Nee, ik beweer dat hij/zij niet bestaat omdat er geen bewijs voor is. Het kan, maar het is irrelevant. Ik betwist namelijk niets waar men geen bewijzen over kan verzamelen. Het is niet belangrijk omdat ik twee mogelijkheden zie in die mogelijke god waar de bijbel het over heeft, mijn kennis van de Koran is spijtig genoeg te beperkt.

a) Hij/zij vindt het belangrijker aanbeden te worden dan dat men goed is voor elkaar.
b) Het omgekeerde is waar.

In geval a is die God wel degelijk ene egoïst, ik aanbid geen egoïsten.
In geval b doe ik het al zo goed ik kan. Ik zal dus op de "dag des oordeels" op een goed blaadje staan bij die God.

Religie is in geen van beide gevallen nuttig voor mij. ik stipuleer hier wel, voor mij, anderen hebben een andere mening en mogen doen wat zij willen natuurlijk.
God vindt het belangrijk dat men goed is voor elkaar en uit dankbaarheid ga je Hem aanbidden, kan niet anders.

Maar je geloof blijft. Ook jij bent overtuigd. Ik heb ervoor gekozen om te geloven in een schepper. Ieder zijn ding. Ik zie het geloven in God als antwoord op al mijn vragen.

En voor alle duidelijkheid, ik reageer niet op kleuters die niet anders kunnen dan het woord 'pedofeet' in de mond nemen. Een beetje respect zou sommigen hier sieren.
Oud 8 juni 2010, 18:41   #184
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
NOG arroganter is te veronderstelen dat jij hem zou kennen door dat verachterlijk schepsel Pedohammed?

Hoe zijn mensen op het idee van Sinterklaas gekomen? Het idee van (noem willekeurig,boek,toneel,TV-prog,sprookje)?
Eh voila : de kracht van de FANTASIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Geef nu maar gewoon een normaal antwoord op de vraag zonder over de profeet en sinterklaas te beginnen.
Oud 8 juni 2010, 18:48   #185
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Best arrogant om te stellen dat er geen schepper kan bestaan.

Hoe zijn mensen ooit op het idee gekomen om te geloven? En om te concluderen dat er wel degelijk een schepper is die waakt over zn schepping.

Dit doet er eigenlijk niet toe en heeft niks met de discussie te maken. Het ging over de 'stout allochtonen' die grimbergen's kids van de school hebben gejaagd.
Even arrogant is het om te stellen dat er wel een schepper zou zijn, maar goed; dat heeft niets met de discussie te maken.

Wel de agressie vanuit de ene groep naar alle anderen, maar ik vermoed dat u daar helemaal geen discussie over wilt omdat u ontkent dat dit probleem er is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:51   #186
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God vindt het belangrijk dat men goed is voor elkaar en uit dankbaarheid ga je Hem aanbidden, kan niet anders.

Maar je geloof blijft. Ook jij bent overtuigd. Ik heb ervoor gekozen om te geloven in een schepper. Ieder zijn ding. Ik zie het geloven in God als antwoord op al mijn vragen.

En voor alle duidelijkheid, ik reageer niet op kleuters die niet anders kunnen dan het woord 'pedofeet' in de mond nemen. Een beetje respect zou sommigen hier sieren.
Ik weet niet wat God belangrijk zou vinden, maar uiteraard respecteer ik uw gelovig zijn!
Toch denk ik dat u een denkfout maakt, het is niet God maar ouders en opvoeding die je geweten ontwikkelen, leren wat goed is en wat niet, misschien is juist dit wat bij nogal wat Marokkaanse jongeren ontbreekt!
( ouders die meer doen dan primaire zorg)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:55   #187
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie, en de realiteit bevestigt dat, mensen die sprookjes als antwoord op hun vragen zien, als kleuters.
Althans volwassenen met een kleuterverstand te dom/lui om het antwoord zelf te zoeken/proberen te begrijpen.
Oud 8 juni 2010, 18:57   #188
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef nu maar gewoon een normaal antwoord op de vraag zonder over de profeet en sinterklaas te beginnen.
DE vraag?
Het antwoord is dat er slechts één schepper is : het vliegende spaghettimonster

(of had jij een andere vraag in gedachten)
Oud 8 juni 2010, 19:00   #189
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Maar je geloof blijft. Ook jij bent overtuigd.
Maar ik ben God niet dankbaar voor anderen die goed voor mij zijn, maar die mensen zelf. Ik geloof helemaal niet.

Citaat:
Dat ging toch niet over mij? Ik sta achter zo'n stellingen helemaal niet. Ik leg alleen uit waarom ik niet geloof. Dat is voor mij persoonlijk. Ieder doet ermee wat zij/hij wil...

Laatst gewijzigd door Torkilson : 8 juni 2010 om 19:01.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:02   #190
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien moet ge dat even duiden voor diegenen die de argumenten van atheïsten nog nooit hebben gehoord. Zo lijkt het of ge mensen persoonlijk belachelijk probeert te maken en daar is niemand mee gediend, wel?
Oud 8 juni 2010, 19:05   #191
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik weet niet wat God belangrijk zou vinden, maar uiteraard respecteer ik uw gelovig zijn!
Toch denk ik dat u een denkfout maakt, het is niet God maar ouders en opvoeding die je geweten ontwikkelen, leren wat goed is en wat niet, misschien is juist dit wat bij nogal wat Marokkaanse jongeren ontbreekt!
( ouders die meer doen dan primaire zorg)
Net als ik respecteer dat een ander de schepper ontkent.

De topic gaat er inderdaad niet over dus k open eventueel wel eens een topic daarover als ik meer tijd heb.

Nochtans ik beleid mijn geloof op een andere manier dan sommige familieleden. Het geloven heb ik inderdaad meegekregen. Ik ging als puber wel eens naar de koranschool maar daar bleef het bij. Er werd me inderdaad geleerd wat mocht en niet mocht. Maar ik kan me niet herinneren dat mijn ouders mij ooit hebben leren bidden. Nooit werd ik verplicht om te vasten en toen ik afkwam met een hoofddoek kreeg ik meer respect van een vlaming dan van mn eigen kant. Ik heb zelf gezocht naar de waarheid en heb mn rug gekeerd naar de marokkaanse shittradities. Ik heb mijn geloof en das voldoende voor mij. Godzijdank dat mn ouders me wel een basis hebben meegegeven.
Oud 8 juni 2010, 19:08   #192
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oud 8 juni 2010, 19:12   #193
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Maar ik ben God niet dankbaar voor anderen die goed voor mij zijn, maar die mensen zelf. Ik geloof helemaal niet.

Dat ging toch niet over mij? Ik sta achter zo'n stellingen helemaal niet. Ik leg alleen uit waarom ik niet geloof. Dat is voor mij persoonlijk. Ieder doet ermee wat zij/hij wil...
Ik pm jou wel eens (heb het nu druk) want je snapt mn punt niet. Iemand die zegt dat hij niet gelooft, 'gelooft' en is van de overtuiging dat er geen hogere macht bestaat.

En nee dat gaat niet over U. Dat is iets dat u siert, Jij laat een ander in zijn/haar waarde ook al geloof je niet. Waren er maar meer als u.
Oud 8 juni 2010, 19:14   #194
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

De topic gaat er inderdaad niet over dus k open eventueel wel eens een topic daarover als ik meer tijd heb.

Nochtans ik beleid mijn geloof op een andere manier dan sommige familieleden. Het geloven heb ik inderdaad meegekregen. Ik ging als puber wel eens naar de koranschool maar daar bleef het bij. Er werd me inderdaad geleerd wat mocht en niet mocht. Maar ik kan me niet herinneren dat mijn ouders mij ooit hebben leren bidden. Nooit werd ik verplicht om te vasten en toen ik afkwam met een hoofddoek kreeg ik meer respect van een vlaming dan van mn eigen kant. Ik heb zelf gezocht naar de waarheid en heb mn rug gekeerd naar de marokkaanse shittradities. Ik heb mijn geloof en das voldoende voor mij. Godzijdank dat mn ouders me wel een basis hebben meegegeven.
Ik sta verstomd
Oud 8 juni 2010, 19:14   #195
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pm jou wel eens (heb het nu druk) want je snapt mn punt niet. Iemand die zegt dat hij niet gelooft, 'gelooft' en is van de overtuiging dat er geen hogere macht bestaat.

En nee dat gaat niet over U. Dat is iets dat u siert, Jij laat een ander in zijn/haar waarde ook al geloof je niet. Waren er maar meer als u.
Er bestaat ook een derde weg, waarbij je werkelijk onthoudt van geloof. Ik heb daar hier en daar al eens iets over geschreven (ik denk bij Godsdienst en Levensovertuiging, dat zou althans logisch zijn).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:15   #196
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

mjaaaa, dat is intellectueel filosofisch gezever : agnost, atheist , theist, toffen tiest(ikke)
Oud 8 juni 2010, 19:16   #197
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
DE vraag?

(of had jij een andere vraag in gedachten)
Laat maar zitten. Inhoudelijk reageren is ook niet uw sterkste kant kerel. Ipv zo achter mij te zitten en mij proberen te bannen, zouden ze u eens moeten bannen als ik zo uw reacties lees.
Oud 8 juni 2010, 19:16   #198
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mjaaaa, dat is intellectueel filosofisch gezever : agnost, atheist , theist, toffen tiest(ikke)
Daar ben ik het niet mee eens. Wat wel klopt is dat in de praktijk de levensvisie van sommige agnosten zeer sterk overeenkomt met die van sommige atheïsten. Maar die discussie hebben we al eens gehad
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:17   #199
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet ge dat even duiden voor diegenen die de argumenten van atheïsten nog nooit hebben gehoord. Zo lijkt het of ge mensen persoonlijk belachelijk probeert te maken en daar is niemand mee gediend, wel?
Als die mensen ook nog niet van Google hebben gehoord dan mogen ze dat van mij part denken

http://www.venganza.org/
Oud 8 juni 2010, 19:18   #200
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Wat wel klopt is dat in de praktijk de levensvisie van sommige agnosten zeer sterk overeenkomt met die van sommige atheïsten. Maar die discussie hebben we al eens gehad
Dat bedoel ik dus ...not again.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be