![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgiê , is leerplicht ,geeen schoolpllicht !!
Wachtt maa totje niet meer leerplichtigbent , .... of .... Zonder leeerplicht , wat eeenleuk samenleving zouer heeersen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik al vermoedde, krijg ik geen antwoord op mijn nochtans logische vraag. Jouw bericht wordt bijgevolg geklasseerd onder de fiche "utopisch gewauwel".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() LOL en je zegt dat je zo goed opgevoed bent door het systeem. Wel als ik af en toe je berichtjes leeg ziet het er niet zo uit.
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 21 juni 2010 om 06:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Ten eerste, ik heb nergens beweerd dat "het systeem" -wat dat ook moge zijn - mij correct opgevoed heeft, ten tweede heb je bijzonder lange tenen als je vindt dat mijn berichten onbeschoft zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En wel , je schrijft toch ergens dat je jeconsequentie bla bla aan het systeem hebt te danken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet dat maar. De leerplicht en de democratisering van het onderwijs hebben ervoor gezorgd dat iedereen mondiger wordt en niet blindelings hoeft te slikken wat de meester (tegenwoordig juffrouw) verkondigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jemig! het gaat toch om de kinderen? De meeste mensen uit het onderwijs denken dat ze goed doen zoals ze doen, maar dat betekent nog niet dat dat zo is. Ook zei zijn klaargestoomd door ditzelfde achterlijke barbaarse vieze systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Ik heb nooit gewild dat mijn vrouw lesgaf in dat gevang (ook een gevang voor leerkrachten natuurlijk), en ikzelf vanzelfsprekend ook niet.
Onderwijs moet vrij zijn. Kennis en en kennisverwerving gratis uitwisselbaar en gratis beschikbaar. Dwz geen religieuze indoctrinatie en ook geen ideologische gebondenheden. maar ik moest van haar mijn kindertjes wél naar dat ayatollah-onderwijs sturen... Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2010 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Kun je me even toelichten waar en wanneer in de gehele geschiedenis van de mensheid, ongeacht in welk land, er op onderwijsvlak zoveel kinderen waren die: - konden lezen en schrijven - zo mondig waren als de jeugd van nu - zoveel luxe hadden als de jeugd van nu - zoveel rechten hadden als de jeugd van nu - zoveel communicatiemiddelen hadden als de jeugd van nu - zoveel ontspanningsmogelijkheden hadden als de jeugd van nu - zoveel naslagwerken hadden over om het even welk onderwerp, geschreven vanuit om het even welk standpunt Conclusie: ook al is het onderwijssysteem verre van perfect, het is nog nooit zo goed geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de eerste keer hebben we een generatie die niet rebelleert! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote]Komt door de trauma's opgelopen in de schoolgevangenis.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De luxe van de jeugd, kan ik met de hand op het hart zeggen als het arme kind dat ik was, komt helemaal van thuis, of komt niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, het is beter niet al te veel gekke standpunten te raadplegen en het verschil te weten tussen rationeel en gek. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2010 om 16:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Juist! John Taylor Gatto geeft prachtig 'les' bv wat heel veel kinderen een gevoel van macht geeft, prachtig als je dat een kind kan meegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||||
|
![]() Ik voeg juist niets toe. In vergelijking met vroeger tijden door de eeuwen heen kan de jeugd zeer goed lezen en schrijven, en is slechts een werkelijk bijzonder klein percentage analfabeet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() De terugslag zal onverwacht en verschrikkelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Rebelleren enkel en alleen om te rebelleren is idioot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2010 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echte vorming is nog wel iets anders dan kunnen lezen en schrijven maar de grond van de zaak niet kunnen begrijpen. |
|
![]() |
![]() |