![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is de vraag: was dat "echt een bug" en genereerde het systeem op een zeker ogenblik wat rare uitspraken, of was daar echt een subjectieve ervaring en komt de code verandering overeen met het innemen van een of ander versuffend pilleke ? En we zijn weer bij af... ![]() Ik kan ook een klein programmaatje schrijven dat mij zegt dat het een transcendente ervaring heeft, he [code] #include <stdio.h> int main() { printf("Waaw! Ik heb een transcendente ervaring !\n"); return 0; } [/code] ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2010 om 05:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste kan je stellen dat het moeilijk gaat zijn dat een beeldhouwwerk dat een of andere typisch menselijke situatie voorstelt zonder dat dat iets met die mensen te maken heeft. Maw, men heeft geen theoretisch kader dat ervoor kan zorgen dat vele zulke beelden zouden ontstaan. Dat er sommige zullen ontstaan door willekeur, zoveel is zeker! Het is zo goed als zeker dat van alle meteoorstenen in gans het universum, er enkele goed gelijken op de Denker van Rhodin. Zoals er sommige wolken op beertjes gelijken, he. De kans is klein, maar er zijn HEEL VEEL meteoorstenen in het universum. Dus zullen er wel enkele zijn. Maar ten tweede geeft dit aan dat men iets niet begrepen heeft in de dynamiek van de evolutie theorie. Het beeld dat er zou komen door "willekeurige werking van regen en wind" zou er komen door totale willekeur, en zonder enige *bijsturing*. Het is niet dat er eerst toevallig een beeld zou komen dat een heel klein beetje heel ruw lijkt op een mens, dat die toevallig bekomen "kennis" ergens aanleiding zou geven om een tweede beeld te maken dat er al wat beter op lijkt, tussen vele mislukkelingen, en zo voort en dat iedere keer het "betere beeld" behouden wordt. In het kader van de evolutietheorie is er WEL zo een doelgericht sturingsmechanisme, he! Een dinges dat beter overleeft, en zich beter voortplant, gaat WEL zijn informatie doorgeven. Men krijgt dus een gestage accumulatie van informatie van hoe "betere" en "betere" levende wezens te maken. Met de beelden is dat niet zo. Je ziet dus het grote verschil: in het eerste geval wil je *bij een enkele trekking* direct het grote lot trekken (het beeld). In het tweede geval doe je lotje-trek/selectie ; lotje-trek/selectie ; lotje-trek/selectie, en je houdt alle goeie stapjes bij, en gooit de slechte weg. Op die manier bekom je OP DEN DUUR iets heel speciaals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister
|
![]() Welja, het idee van AI als een soort van supercomplex computerprogramma is al 20 jaar dood. Bij de huidige theorien voor het bereiken van strong AI (neurale netwerken, mind uploading,...) is er geen sprake van code waarin een "bug" gevonden kan worden. De oorzaak vinden voor een bepaalde bewering van de AI is bij deze systemen vrij gelijkaardig aan het onderzoeken van een menselijk brein.
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klinkt zéér logisch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2010 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 23 juni 2010 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een neuraal netwerk werkt echter fundamenteel anders. De "intelligentie" van deze systemen zit niet in de gebruikte algoritmes, maar in de configuratie die het neurale netwerk zichzelf heeft aangeleerd. Een beslissing van een neuraal netwerk is hierdoor niet te traceren naar een bepaalde procedure, maar dient gezien te worden als een functie van het ganse netwerk. Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in feite is het verschil tussen beide niet zo groot. Waar het hem om gaat is dat men een dynamiek heeft geprogrammeerd, en dat men in een sommige gevallen het gedrag van die dynamiek heel goed kent, en dat men in andere gevallen daar veel minder over weet (over de algemene eigenschappen van die geprogrammeerde dynamiek). Als ik op "klassieke" wijze de fysica programmeer van een of ander systeem dat zich complex gedraagt, of het nu het life game is van Conway of weet ik veel, dan weet ik even weinig over het globale gedrag hiervan dan wanneer ik een neuraal netwerk aan het trainen ben. Als ik een complex numeriek algorithme toepas op een ingewikkelde vergelijking, dan weet ik even weinig ervan dan wanneer ik dat op een andere manier zou doen. De waarden van de "synapsen" van een getraind neuraal netwerk zijn even doorgrondelijk of ondoorgrondelijk als functie van de trainingsgegevens als, zeg maar, de oplossing met een klassiek geprogrammeerd systeem van een of andere vloeistof dynamica met turbulentie. A priori kan je ELK fysisch systeem beschreven door een of ander wiskundig model simuleren in een computer, met een "klassieke" programmering he. Het enige probleem is natuurlijk CPU-tijd en geheugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() zo is dat. Trouwens ze willen klonen en zeiken over ufo's. Ze leven misschien het Woord, maar doen het helemaal anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot nader order moet de eerste god zich nog manifesteren. Laatst gewijzigd door Cdude : 24 juni 2010 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eerste God moet zich nog manifesteren? je hebt niet goed opgelet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Ik zei "god" niet mens die aan't flippen is dus iets dat NU zorgt voor vrede en honger uit de wereld helpt...om te beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Schepen
|
![]() Waarom laat god zich gewoon niet ff zien, in plaats van altijd mensen te benoemen die zijn geloof moeten verkondigen? Ineens van alle zever af.
En als hij dat niet kan en blijkbaar toch geen invloed op de mens heeft, dan kunnen we beter stoppen met voor hem te bidden en hem te eren en kerken te bouwen enzovoort, since it won't matter anyway. |
![]() |
![]() |