Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 09:27   #181
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U mag stellen wat u wilt, daarom klopt het nog niet.
Natuurlijk heeft u wel een punt dat door de komst van veel kansarmen uit landen zoals Marokko, Turkije, en eigenlijk zowat heel Afrika voor veel langere wachtlijsten zorgen.
Maar die mensen hebben juist door hun bescheiden inkomen recht op een sociale woning, net zoals anderen, wilt u hier dan discrimineren?

Dat Vlamingen "betere betalers" zijn in sociale woningbouw is een kwakkel,gezien de inkomstenvoorwaarden, je kunt hoogstens stellen dat bij Vlamingen inkomsten vaker uit arbeid verkregen zijn waardoor je onmiddellijk veel meer betaald maar dat geldt ook voor allochotonen die werken, de verschillen zitten dus bij deelname of niet aan de arbeidsmarkt.

Ik vind ook dat sociale woningbouw aan spreiding zou mogen doen ( wat nu verboden is, de lijst van inschrijvingen moet strikt gevolgd worden) want je krijgt inderdaad onleefbare plekken wanneer je bijvoorbeeld niet zorgt voor een werkelijke sociale mix.
Maar je kunt niemand het recht op een sociale woning ontzeggen, of hebben allochtonen geen recht op betaalbare huisvesting?
Wanneer je daar wat aan wilt doen moet je ze uit de uitkeringen halen, desnoods verplichten tot scholing en opleiding, het behoorlijk leren van de taal, dan zal hun aantal in sociale woningbouw afnemen of de inkomsten aan huur stijgen.
Bedankt tot hier voor de begeleiding op dit onderwerp, temeer dat het eigenlijk schandalig 'ontopic'moet lijken.

Daarom stel ik voor, het hierna voor bekeken te houden om later misschien dit 'thema' met een aangepast paneel terug op te nemen.

De rode draad van mijn interventie is nog steeds: - Dienen onze 'kansarmen' nog armer het leven te moeten trotseren omdat de Belgiqche en Europese instellingen wel aan Wereldwijde armoedebestrijding willen doen, maar niet zo gretig zijn, als het erop aan komt hiervoor middelen vrij te maken.
Erger: de middelen die oorspronkelijk werden uitgetrokken voor de inheemse noden te minderen, gewoon vervreemden om de 'Internationale' ambities waar te kunnen maken. Elk argument lijkt geweldig op discriminatie, tenzij dat het fenomeen maar is een zelfde richting werkt en /of dat de 'regeringen en instellingen' er immuun zijn voor discriminatie.

Indien wel, dan: de volgende stap naar het 'integrale absurde', - de kansarme 'Autochtonen' wegens structurele armoede de Belgische nationaliteit ontzeggen (intrekken) en ze het land ontzeggen. (uitstoten).
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 09:42   #182
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
.

De rode draad van mijn interventie is nog steeds: - Dienen onze 'kansarmen' nog armer het leven te moeten trotseren omdat de Belgiqche en Europese instellingen wel aan Wereldwijde armoedebestrijding willen doen, maar niet zo gretig zijn, als het erop aan komt hiervoor middelen vrij te maken.
Erger: de middelen die oorspronkelijk werden uitgetrokken voor de inheemse noden te minderen, gewoon vervreemden om de 'Internationale' ambities waar te kunnen maken. Elk argument lijkt geweldig op discriminatie, tenzij dat het fenomeen maar is een zelfde richting werkt en /of dat de 'regeringen en instellingen' er immuun zijn voor discriminatie.
De definitie van ontwikkelingshulp is dan ook altijd geweest:
Geld van de armen in de rijke landen brengen naar de rijken in de arme landen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 17:08   #183
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nu al aan het blowen of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 17:23   #184
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu al aan het blowen of zo?
Nee Alice, helaas is wat deze persoon daar aanhaalt de waarheid!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 18:20   #185
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Nee Alice, helaas is wat deze persoon daar aanhaalt de waarheid!
http://www.yearofmicrocredit.org/
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 18:42   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De dag dat statistisch significant kan worden aangetoond dat mensen met witte sokken meer misdaden plegen dan mensen met zwarte sokken is het ook logisch dat zij meer aan controle worden onderworpen.

En het gaat hier dan ook enkel over controles, niet over concrete onderzoeken (zoals bij Dutroux). Als ik als politie-agent de opdracht krijg om drugsgebruikers te klissen ga ik eerder een discotheek waar veel jongeren zitten controleren en niet een bejaardentehuis. En ja, die jongeren zullen hun dan ook geviseerd voelen.
Welke misdaden denk je te voorkomen of op te lossen met controles?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:01   #187
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nog iemand die vindt dat een bruin kleurtje hebben; voldoende is als misdaad; om verdacht en geviseerd te worden.
Ik had het nergens over een " bruin kleurtje ", hé sjokske JIJ zegt dat...Maar nu ik er over nadenk vind ik dat je eigenlijk niet ver van de waarheid zit. Wie had d�*t gedacht, dat ik met jou nog akkoord zou geraken hierover !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:03   #188
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Volledig akkoord met jou hierover ! Dat is precies wat er gebeurt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 21:27   #189
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke misdaden denk je te voorkomen of op te lossen met controles?

Dus alcoholcontroles hebben geen nut volgens u?

Controles hebben een preventieve functie. Als ik mensen op verboden wapens controleer dan kan ik toekomstige misdrijven met die verboden wapens voorkomen. En aangezien ik niet de middelen heb om iedereen te controleren op verboden wapens moet ik keuzes maken. Dan kies ik ervoor om vooral groepen te controleren die volgens de cijfers zich het meest bezondigen aan verboden wapenbezit.
Oud 12 juli 2010, 21:30   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Controles hebben een preventieve functie. Als ik mensen op verboden wapens controleer dan kan ik toekomstige misdrijven met die verboden wapens voorkomen. En aangezien ik niet de middelen heb om iedereen te controleren op verboden wapens moet ik keuzes maken. Dan kies ik ervoor om vooral groepen te controleren die volgens de cijfers zich het meest bezondigen aan verboden wapenbezit.
Ik denk niet dat je alcoholcontroles bedoelde.
Die verboden wapens vind je door identiteitscontroles?, of welke controle had jij in gedachten? Toch een alcoholcontrole op zoek naar wapens.
Oud 14 juli 2010, 18:07   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je alcoholcontroles bedoelde.
Die verboden wapens vind je door identiteitscontroles?, of welke controle had jij in gedachten? Toch een alcoholcontrole op zoek naar wapens.
Controles gebeuren op alcohol, drugs, wapenbezit, om te kijken of de bestuurder wel een rijbewijs heeft, om identiteit te controleren, en dat is maar goed ook gezien het aantal jonge bestuurders wat zonder rijbewijs achter het stuur kruipt,het drugstoerisme uit o.a Frankrijk, de ellende die verboden wapens kunnen veroorzaken en personen die gezocht of geseind staan.
Oud 14 juli 2010, 18:20   #192
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo simpel is dat ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 19:18   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Controles gebeuren op alcohol, drugs, wapenbezit, om te kijken of de bestuurder wel een rijbewijs heeft, om identiteit te controleren, en dat is maar goed ook gezien het aantal jonge bestuurders wat zonder rijbewijs achter het stuur kruipt,het drugstoerisme uit o.a Frankrijk, de ellende die verboden wapens kunnen veroorzaken en personen die gezocht of geseind staan.
Heb jij al ooit een alcoholcontrole meegemaakt?
Heb je al ooit een identiteitscontrole meegemaakt?
Oud 14 juli 2010, 21:56   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, hoor, ik woon dan ook in een "aandachtswijk" ! Heb zelf meegemaakt dat politie een hele buurt lamlegde tot openbaar vervoer toe en iedereen mocht zijn pas laten zien!Ook mijn vader van in de tachtig!
Oud 15 juli 2010, 06:03   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, hoor, ik woon dan ook in een "aandachtswijk" ! Heb zelf meegemaakt dat politie een hele buurt lamlegde tot openbaar vervoer toe en iedereen mocht zijn pas laten zien!Ook mijn vader van in de tachtig!
En bij die alcolholcontrole; zocht men ook naar wapens en drugs?
Bij de identiteitscontrole op de bus werd je ook gefouilleerd?
Oud 15 juli 2010, 08:57   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en ja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 08:58   #197
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en ja.

Uw punt is?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 10:40   #198
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk mocht de politie bij een alcoholcontrole drugs of wapen vinden ze niet roepen" vandaag kijken we enkel naar alcohol" u wel?
De vraag is niet of ik werd gefouilleerd maar of iemand werd gefouilleerd, zover ik kon opmerken, niet.
Oud 15 juli 2010, 17:56   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk mocht de politie bij een alcoholcontrole drugs of wapen vinden ze niet roepen" vandaag kijken we enkel naar alcohol" u wel?
De vraag is niet of ik werd gefouilleerd maar of iemand werd gefouilleerd, zover ik kon opmerken, niet.
Neen; dat is niet de vraag; wel een mooie poging om de focus te verleggen.

Je stelde
"Controles gebeuren op alcohol, drugs, wapenbezit, om te kijken of de bestuurder wel een rijbewijs heeft, om identiteit te controleren, en dat is maar goed ook gezien het aantal jonge bestuurders wat zonder rijbewijs achter het stuur kruipt,het drugstoerisme uit o.a Frankrijk, de ellende die verboden wapens kunnen veroorzaken en personen die gezocht of geseind staan."

Wanneer de politie alcoholcontroles houdt; doorzoeken ze de auto niet naar wapens en drugs.
Wanneer de politie identiteitscontroles houdt; fouilleren ze niet op zoek naar wapens en drugs.

I rest my case.
"Ik denk niet dat je alcoholcontroles bedoelde.
Die verboden wapens vind je door identiteitscontroles?, of welke controle had jij in gedachten? Toch een alcoholcontrole op zoek naar wapens."
Oud 15 juli 2010, 17:58   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja en ja.

Uw punt is?
Waar was dat?
Aan de grens met Spanje ten tijde van de aanslagen van de ETA?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be