![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vat jij niet,dat er mensen zijn die daar anders over denken, dat moeten we aanvaarden.Maar op Europees grondgebied staan die mensenrechten zonder discussie boven iedere religieuze waanzin die vrouwen het recht ontzegt volwaardig aan mannen deel uit te maken van publieke ruimtes. En hen onzichtbaar maken onder tenten,omdat zij vrouw zijn is een flagrante schending van die rechten en dat wordt niet toegelaten, omdat die mensenrechten niet ter discussie worden gezet, en al zeker niet door religieuze fanatici die islam bijzonder vrouwvijandig interpreteren. Europa verbiedt zeer terecht het schenden van deze mensenrechten op hun grondgebied, gelukkig maar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) jezelf opmaken voor de man, dus werken aan aantrekkingskracht, zeg maar. 2) niemand (van de vreemden) het huis binnen toelaten zonder aanwezigheid van de man. 3) het huis niet verlaten zonder de toestemming van de man. En verder zijn er geen plichten. De man gehoorzamen is een liefdadigheid, geen must. De plichten van de man zijn er heel veel, maar hier volgen de belangrijkste: Met haar vriendelijk omgaan ook al heeft men afkeer van haar in bepaalde zaken, dat moet want het is een plicht tegenover de vrouw, gezin en maatschappij. Hij is o.a verplicht om haar met vredesgroet te groeten wanner hij het huis binnenstapt. De primaire behoeften: onderdak, eten, drinken, kleren, gemeenschap hebben enzvoort. Ook wanneer de vrouw haar eigen inkomen heeft, is de man verplicht om voor haar te zorgen; met haar geld doet ze wat ze wilt, dus als ze geld wilt verdienen en dan aan islamic relief geven of weet ik veel wat, dan is dit haar recht zolang ze de zakat betaalt, maar ze is niet verplicht om ermee de plichten van de man te vervullen. De afspraak in huwelijkscontract nakomen, daarin mag de vrouw bijvoorbeeld eisen dat haar man geen tweede vrouw neemt, of haar mama bij hun laten wonen met onbepaalde duur of iets anders .... Laatst gewijzigd door porpo : 15 juli 2010 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan nog leuk worden hier, gezellig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga je een voorbeeld geven, ik stap te voet en ik kom voor een zebrapad, ik zie het rode licht, dus ik mag niet oversteken. Ik respecteer deze wet, niet omdat ik me hiermee onderwerp aan deze wet of aan de mensen die deze wet hebben 'uitgevonden', maar omdat ik me onderwerp aan de wet van Allahز En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen. (Quran 2:195) Theologisch, islam-religieus en spiritueel geloof ik dat ik daarmee de wet van Allah respecteer, en niet het rode licht, of zij die het bedacht hebben. Even voor zebrapad stoppen is voor mij: 'doch doet goed' = de orde respecteren want wanorde is noch voor mij noch voor medemens wenselijk. Niet oversteken = stort u niet met uw eigen handen in het verderf, als ik de wet overschrijd, dan breng ik andere mensen in gevaar, dan betaal ik boete (schade/verderf voor mij) en aanmoedig ik hiermee de anderen om hetzelfde te doen (slecht voorbeeld geven) .. etc etc .. Ik mag de wet van verkeerslicht niet schenden, en hiermee mag ik noch het licht noch de wetmakers van deze verkeerslichten aanbidden, ik neem ze niet als mijn (af)goden. Mijn God is God de Schepper de Enige die het recht heeft om aanbeden te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Snap jij het verschil of niet? Laatst gewijzigd door porpo : 15 juli 2010 om 02:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zowel de mannen als vrouwen worden onderdrukt, het naleven van de wet is niets anders dan onderwerping, onderdrukking ..Welke wet dan ook ... Laatst gewijzigd door porpo : 15 juli 2010 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij nog heel goed het humoristische lied van 'The Strangers' uit Antwerpen. getiteld: 'Zak, zak zak, ze lopen allemaal in ne zak' enz. Ik kan mij echt niet herinneren dat daar door de Rooms Katholieke Kerk, destijds kabaal werd over gemaakt??? Nochtans zijne toenmalige Eminentie Vader Abraham, zou het wel zien zitten hebben de draaglust voor dit kleedverschijnsel te zien veralgemenen: gewoon omdat het plezierig belachelijk is....soit! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De vernederende houding van de 'Moslim' jegens zijn vrouw heeft als enig uitgangspunt, er zo goed als mogelijk voor te zorgen dat hun 'naaimachine' niet aan vrije markt concurrentie zou gaan doen! De 'Coran' heeft daar niets mee te maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik verwachtte eigenlijk ook niets anders van iemand die actief een religie aanhangt die constant in tegenspraak met zichzelf is. Citaat:
Citaat:
Wat met vrouwen die een tweede, derde, ..., man nemen? Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 15 juli 2010 om 08:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetten zijn er om orde en recht te bewaren, niet om een fictieve figuur te dienen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de onderrichters,verspreiders en leiders en geestelijken in de Islam zijn..mannen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() 'ik draag een boerka uit vrije wil'
'ik laat mij mishandelen door mijn man uit vrije wil' Vrije wil is geen vrijgeleide om te doen wat je wil... |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar een verbod op SM-praktijken? Van het dragen van Boerka's zijn nog geen doden gevallen.... Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 15 juli 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
SM is geen deel van een sektaire stroming..enkel het individu beslist daar zelf over zonder enige vorm van familiale of maatschappelijke druk...anders is het gewoon mishandeling Wat gebeurt er met sommige vrouwen die de boerka NIET willen dragen ? ..een douche van zoutzuur ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je het mee eens dat je man beslist of je wel of niet mag gaan werken, dat mag ook! Europa kent grote individuele vrijheid, je mag dus over veel zaken zelf beslissen, ongeacht je motivatie, religieus of niet. Maar desondanks staat uw overtuiging, levensvisie of religie nooit boven mensenrechten, omdat in Europa niet Allah maar de burger vertegenwoordigt door de staat beslist, en een boerka is een methode om vrouwen als het ware onzichtbaar te maken in een publieke ruimte, het is immers een voorwaarde om je als vrouw buitenshuis te begeven, een voorwaarde die mannen niet en vrouwen wel opgelegd krijgen omdat het vrouwen zijn, dat heet discriminatie. Die vrijheid om dus een boerka te dragen, ongeacht wat u denkt dat Allah daarover wel of niet te zeggen zou hebben, heeft u dus niet en al evenmin kun je ze claimen uit naam van je overtuiging, het proces om dit toch op te dringen en te eisen wordt door steeds meer anderen ervaren als islamisering. Mensenrechten zijn niet onderhandelbaar, wen er maar aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft zoals reeds uitgelegd een grote persoonlijke vrijheid, seksuele spelletjes indien beiden volwassen en op vrijwillige basis horen daarbij , een boerka is niet vergelijkbaar, omdat het een flagrante schending van mensenrechten is die tot nader orde nog steeds ook voor vrouwen gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt ook voor u ongeacht uw opvattingen die uw persoonlijk leven belapen. |
|
![]() |
![]() |