Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2010, 22:00   #181
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Alsof we als taak hebben anderen hun mentale onrust te milderen. Indien u ervan uit gaat dat wij ons moeten conformeren aan een denkwijze dat de onze niet is om zo 'gematigde salonislamieten' te worden om in een of ander postkoloniaal ongelijkheidsplaatje te passen bent u bij mij alvast aan het verkeerde adres.
Als u denkt dat de doorsnee vlaming zit te wachten op een nieuwe regelnevende enggeestige religie dan bent u mis...

Seen that, been there..not again..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 22:14   #182
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als u denkt dat de doorsnee vlaming zit te wachten op een nieuwe regelnevende enggeestige religie dan bent u mis...

Seen that, been there..not again..
2

En met ons, vele anderen. Wees gerust.
We zijn eindelijk onder het juk van religie vandaan.
Inderdaad. Never again.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 03:00   #183
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Alsof we als taak hebben anderen hun mentale onrust te milderen. Indien u ervan uit gaat dat wij ons moeten conformeren aan een denkwijze dat de onze niet is om zo 'gematigde salonislamieten' te worden om in een of ander postkoloniaal ongelijkheidsplaatje te passen bent u bij mij alvast aan het verkeerde adres.
Jammer, want ik vind de "gematigde salonislamieten" wel een stuk sympathieker dan de conservatieve islamieten. Enfin, dat geldt natuurlijk ook voor de gematigde, respectievelijk conservatieve katholieken
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 11:32   #184
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gewoon panden kopen en ombouwen tot moskeeën..
Zoals al zo dikwijls vermeld (en ontkend): de islamisering verder opdringen en uitvoeren. En zo straks in de "2de Donkere Middeleeuwen" terecht komen zeker?
Indien de autochtone bevolking hier en elders dat toelaat zullen ze er de gevolgen van dragen en is het maar hun eigen domme schuld.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 11:35   #185
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Los van het feit dat de Hagia Sophia een van oorsprong katholieke kerk was, mag voor mijn part inderdaad een deel van kerkgebouwen omgebouwd worden tot moskee indien beide gemeenschappen dit toelaten.

Echter, of kerkfabrieken &c. het daar mee eens gaan zijn...
Indien we er stilwijzigend mee akkoord gaan dat we naar een islamitische staat zullen evolueren, dan is het maar zo...
Wat je zaait zul je kunnen oogsten.
Spijtig dat ik niet geloof in het "eeuwig leven in het hiernamaals", want dat binnen een paar decennia of eeuwen in het oog kunnen houden zou best wel eens interessant kunnen zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 11:52   #186
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals al zo dikwijls vermeld (en ontkend): de islamisering verder opdringen en uitvoeren. En zo straks in de "2de Donkere Middeleeuwen" terecht komen zeker?
Indien de autochtone bevolking hier en elders dat toelaat zullen ze er de gevolgen van dragen en is het maar hun eigen domme schuld.
Moslims hebben het recht toch op een eigen gebedsplaats? Ik zie daar niks 'islamiserings' aan hoor. Van mij mogen er gerust wat meer moskeeën komen, zo altijd in de hal bidden omdat de moskee vol zit is ook niet prettig.
Oud 27 juli 2010, 12:04   #187
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims hebben het recht toch op een eigen gebedsplaats? Ik zie daar niks 'islamiserings' aan hoor. Van mij mogen er gerust wat meer moskeeën komen, zo altijd in de hal bidden omdat de moskee vol zit is ook niet prettig.
moskeeën genoeg in verwegistan
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 12:07   #188
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
moskeeën genoeg in verwegistan
Eigenlijk is het de moeite zelfs niet om op die verdorven commentaar te reageren.

Dus jij denkt dat je de vlaamse moslims even naar verwegistan kunt sturen? Droom dan maar lekker verder.
Oud 27 juli 2010, 12:15   #189
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ophouden met bidden en zelf gaan denken, is natuurlijk ook een optie.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 12:17   #190
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ophouden met bidden en zelf gaan denken, is natuurlijk ook een optie.
Hoe meer ik nadenk, hoe meer ik ga bidden. Hoe meer ik word tegengewerkt, hoe sterker ik word in mijn geloof.

Maar dat was natuurlijk geen antwoord op mijn vraag..
Oud 27 juli 2010, 12:49   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben moslims recht op een eigen gebedsplaats en die zijn er, meer dan voldoende! Op het Kiel, Oud Berchem, Borgerhout, Antwerpen Noord of Zuid zijn meer dan voldoende gebedsruimtes, die enkel bij een suikerfeest overvol zijn maar op vrijdag wanneer de meeste moslims bidden meer dan voldoende ruimte bieden, meer is dus niet nodig!
Ik denk dat je beter per district of stad zorgt voor één moskee, duidelijk aanspreekpunt voor omgeving, waar alle gelovigen ongeacht origine dezelfde boodschap krijgen in het Nederlands door een imam die de taal goed beheerst en vertrouwd is met onze samenleving!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 12:51   #192
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Jammer, want ik vind de "gematigde salonislamieten" wel een stuk sympathieker dan de conservatieve islamieten. Enfin, dat geldt natuurlijk ook voor de gematigde, respectievelijk conservatieve katholieken
Wat is een 'salonmoslim'? Zo een moslim die niet bidt, zich niet houdt aan de kledingsvoorschriften, niet vast, met moeite de shahada kan uitspreken, zn boek nooit heeft vastgenomen? Zijn het dat soort moslims?
Oud 27 juli 2010, 13:02   #193
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een 'salonmoslim'? Zo een moslim die niet bidt, zich niet houdt aan de kledingsvoorschriften, niet vast, met moeite de shahada kan uitspreken, zn boek nooit heeft vastgenomen? Zijn het dat soort moslims?
Dat zou je best vragen aan "Moslim!", hij heeft die term hier voor het eerst gebruikt
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 13:15   #194
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die gelooft met z'n hart en geest, een goed mens is en geen idiote, door mensen verzonnen regeltjes om bij het clubje te mogen horen, volgt.

Laatst gewijzigd door Cdude : 27 juli 2010 om 13:21.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 13:16   #195
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Plaats maken kan ook op een andere manier

Laatst gewijzigd door Cdude : 27 juli 2010 om 13:17.
Oud 27 juli 2010, 13:19   #196
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Iemand die gelooft met z'n hart en geest, een goed mens is en geen idiote, door mensen verzonnen regeltjes om bij het clubje te mogen horen, regels volgt.
Als dat de definitie is van een 'salonmoslim' dan bij er ook één
Oud 27 juli 2010, 13:22   #197
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat de definitie is van een 'salonmoslim' dan bij er ook één
Nu lieg je en ga je naar de hel want " kledingsvoorschriften, niet vast, met moeite de shahada kan uitspreken, zn boek nooit heeft vastgenomen? doe en kan jij allemaal wél.
Oud 27 juli 2010, 13:27   #198
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nu lieg je en ga je naar de hel want " kledingsvoorschriften, niet vast, met moeite de shahada kan uitspreken, zn boek nooit heeft vastgenomen? doe en kan jij allemaal wél.
Dit is een salonmoslim voor jou, toch? :

Citaat:
Iemand die gelooft met z'n hart en geest, een goed mens is en geen idiote, door mensen verzonnen regeltjes om bij het clubje te mogen horen, volgt.
awel, dan ben ik van mening dat u en vele anderen ook salonmoslims zijn. Ik ben geen salonmoslim.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 juli 2010 om 13:28.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 13:30   #199
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dat zou je best vragen aan "Moslim!", hij heeft die term hier voor het eerst gebruikt
correctie ik reageerde zelf op te term, (ik ga ervan uit dat het iemand is die z'n identiteit verloochent, zijn geloof niet al te serieus neemt en als dusdanig geintegreerd is).

Laatst gewijzigd door Moslim! : 27 juli 2010 om 13:31.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 13:31   #200
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Kijk, als je vindt dat ik hier spelletjes aan het spelen ben, dan heeft een verdere discussie absoluut geen nut, en ik zou het appreciëren indien u hier impliciet met uw grote gelijk afkomt in plaats van deze goedkope beschuldigingen.
Ik wil u niet beledigen of beschuldigen. Ik denk alleen dat de discussie bemoeilijkt wordt door uw methodologische stellingname, wat ik eerder 'spelletje' noemde.

Citaat:
...totdat je bij de basis bent EN DAAR STAAN IK EN JIJ QUITTE, daar vertrekken we allebei vanuit "EEN" waarheid en dat moet eerst bediscussieerd worden
Dat maakt me nieuwsgierig want eigenlijk kan je hier evengoed een compleet relativisme aan het verdedigen zijn, of het ontkennen van een absolute waarheid. Hoe wil je die 'ene waarheid' überhaupt bediscusiëren, en wat is die dan die 'waarheid'?

Is meer iets voor een andere draad eigenlijk welliswaar.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2010 om 13:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be