![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom bekijk je hem dan?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meer bronnen nodig? Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2011 om 20:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is Marie Rose Morel geen erfgename van Dillen en daarom zal haar heengaan 'intriest' zijn..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik dacht dat het hier een draad was over partijpolitiek en stromingen.
En daarom hoort de ziekte van M.Morel hier niet thuis. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2011 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerder anti-democratisch volgens het huidige principe van democratie. De democratie van de dag van vandaag is eerder een erfelijkheidskwestie geworden waarbij de politici het volk laten kiezen wie de vader mag opvolgen in het parlement. Als dit democratie dan mag dit voor mijn part verdwijnen. Het andere probleem is dat vreemde elementen mee de toekomst van een land mogen stemmen ondanks dat ze nooit iets gedaan hebben voor het land buiten het genieten van de sociale vangnetten? Een leider volgen is niet verkeerd, een leider moet en kan een beweging, partij of land de juiste duw geven richting toekomst. Dit wilt niet zeggen dat een leider immuun is, bij slecht leiderschap moet deze afgezet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Absoluut waar!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Als we kijken naar het Verdinaso, dan was Joris Van Severen onbetwiste leider. Hij besliste uiteindelijk wat moest, wat kon en niet kon. Ik denk dat we daar niet naast kunnen kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Europees Commissaris
|
![]() En heeft Joris van Severen zijn idealen en die van de beweging ooit verloochent? Nee, hij is omwille van zijn idealen vermoord dankzij de belzieke staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Helaas voor u. Eigenlijk heeft Joris Van Severen zijn oorpronkelijke idealen in zeker opzichten verloochend. Want hij werd van België-hater op het einde België-lover. Door zijn nieuwe marsrichting en zeker op het einde van de jaren '30 keerde hij zich af van het anti-Belgicisme.
Laatst gewijzigd door system : 10 januari 2011 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Groot-Nederlandse gedachte naar een Heel-Nederlandse gedachte is een evolutie en niet eentje van verloochening. Van Severen heeft nooit geijverd voor een onafhankelijk Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind hem goed...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Diene hemelende pater van Agalev, was die daar geen lid van?
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Dat is waar. Van Severen was een 'bourgondiër', met een voorliefde voor de Franse cultuur. Dat wordt meestal wat verdonkermaand. Maar Van Severen werd als één van de eerste verkozen op de lijst van de Frontpartij en was toen anti-Belg. Maar hij evolueerde van dit standpunt naar een verdediger van België. Is dat een verloochening van zijn eerste principes? Een beetje wel toch.
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2011 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |