Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 20:27   #181
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vind dat deze topic hier niet thuishoort.
waarom bekijk je hem dan?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:43   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Solidaristen zoals Karel Dillen zijn deftige, fatsoenlijke mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik weet het niet, ooit las ik dat hij in de jaren '50 negationistische literatuur zou hebben vertaald. Weet iemand of dit waar is?
Citaat:
Vertalingen:

* Neurenberg, het beloofde land. - M. Bardèche (1951)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_Dillen
Citaat:
D. MAURICE BARDÈCHE: PROFETISCH

In 1951 hebt u een Nederlandse vertaling gemaakt van (het proto-negationistische, ms) 'Nurenberg, ou la terre promise' van Mauri*ce Bardèc*he. Waarom hebt u dat boek toen vertaald?

"Ik heb dat boek vertaald omdat ik het in die tijd met zeer grote belang*stelling gelezen heb.

http://www.blokwatch.be/content/view/1247/49/lang,nl/
http://lvb.net/item/7340

Meer bronnen nodig?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2011 om 20:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:47   #183
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://lvb.net/item/7340

Meer bronnen nodig?

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:50   #184
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Solidaristen zoals Karel Dillen zijn deftige, fatsoenlijke mensen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Oud 10 januari 2011, 21:02   #185
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Volgens mij is Marie Rose Morel geen erfgename van Dillen en daarom zal haar heengaan 'intriest' zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 21:10   #186
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
waarom bekijk je hem dan?
Omdat ik dacht dat het hier een draad was over partijpolitiek en stromingen.
En daarom hoort de ziekte van M.Morel hier niet thuis.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2011 om 21:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 21:22   #187
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Twee vliegen in 1 klap. Haar vechtscheider kan niet aan het geld van haar kinderen zitten en ze tonen met de afgrond in zicht eindelijk aan de wereld dat ze elkaar graag zien. Ik vind het een mooi gebaar en totaal onverwacht eigenlijk. Dit betekent dat ze FVH tot in het diepste van haar hart vertrouwt met haar vermogen en zijn goede bedoelingen met haar kinderen. Dus deels verstandshuwelijk, deels een symbool. MRM was immers nog niet ziek toen de geruchten over haar affaire met hem begonnen.

Ik wens hen een nog zo lang mogelijke tijd toe tezamen zolang ze zich goed voelt.
idd.
Oud 10 januari 2011, 21:31   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Waaaaw zeg, wat een madam, hoe groots zij met haar ziekte omgaat.
Toen ik het vanmorgen las in de krant werd ik echt helemaal stil voor zo'n mensen kan ik alleen maar het allerdiepste respect hebben en een grote buiging maken.

Jammer dat deze topic weer wegaardt in andere zaken.
Ik lees ook regelmatig haar column in Het Laagste Nieuws. In eerste instantie vond ik het een beetje wansmakelijk om haar ziekte en haar nakende levenseinde in het lang en het breed in de krant uit te smeren. Ik ben daarover van mening veranderd. Ze gaat daar op een zeer serene manier mee om en maakt er geen goedkope tear jerker van. Ik kan me voorstellen dat mensen in een gelijkaardige situatie op een of andere manier troost kunnen putten uit haar verhaal. Ze mag op politiek vlak diametraal tegenovergesteld zijn aan mijn eigen meningen; als mens kan ik alleen maar het diepste respect voor haar opbrengen. En medeleven voor het drama dat haar en haar kindjes getroffen heeft natuurlijk. Zelfs Frank Vanhecke ben ik met andere ogen gaan bekijken. Aan de wijze waarop hij zijn politieke carrière opzij geschoven heeft om zijn vriendin op alle mogelijke manieren bij te staan in haar uur van nood kunnen velen een voorbeeld nemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 21:33   #189
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien. Maar het zijn wel anti-democraten die blindelings een Leider volgen. Wat zeg ik, 'dè Leider' volgen.
Niet helemaal juist.

Eerder anti-democratisch volgens het huidige principe van democratie. De democratie van de dag van vandaag is eerder een erfelijkheidskwestie geworden waarbij de politici het volk laten kiezen wie de vader mag opvolgen in het parlement. Als dit democratie dan mag dit voor mijn part verdwijnen. Het andere probleem is dat vreemde elementen mee de toekomst van een land mogen stemmen ondanks dat ze nooit iets gedaan hebben voor het land buiten het genieten van de sociale vangnetten?

Een leider volgen is niet verkeerd, een leider moet en kan een beweging, partij of land de juiste duw geven richting toekomst. Dit wilt niet zeggen dat een leider immuun is, bij slecht leiderschap moet deze afgezet worden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 21:37   #190
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik lees ook regelmatig haar column in Het Laagste Nieuws. In eerste instantie vond ik het een beetje wansmakelijk om haar ziekte en haar nakende levenseinde in het lang en het breed in de krant uit te smeren. Ik ben daarover van mening veranderd. Ze gaat daar op een zeer serene manier mee om en maakt er geen goedkope tear jerker van. Ik kan me voorstellen dat mensen in een gelijkaardige situatie op een of andere manier troost kunnen putten uit haar verhaal. Ze mag op politiek vlak diametraal tegenovergesteld zijn aan mijn eigen meningen; als mens kan ik alleen maar het diepste respect voor haar opbrengen. En medeleven voor het drama dat haar en haar kindjes getroffen heeft natuurlijk. Zelfs Frank Vanhecke ben ik met andere ogen gaan bekijken. Aan de wijze waarop hij zijn politieke carrière opzij geschoven heeft om zijn vriendin op alle mogelijke manieren bij te staan in haar uur van nood kunnen velen een voorbeeld nemen.
Prachtige post.

Absoluut waar!!
Oud 10 januari 2011, 22:32   #191
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Niet helemaal juist.

Eerder anti-democratisch volgens het huidige principe van democratie. De democratie van de dag van vandaag is eerder een erfelijkheidskwestie geworden waarbij de politici het volk laten kiezen wie de vader mag opvolgen in het parlement. Als dit democratie dan mag dit voor mijn part verdwijnen. Het andere probleem is dat vreemde elementen mee de toekomst van een land mogen stemmen ondanks dat ze nooit iets gedaan hebben voor het land buiten het genieten van de sociale vangnetten?

Een leider volgen is niet verkeerd, een leider moet en kan een beweging, partij of land de juiste duw geven richting toekomst. Dit wilt niet zeggen dat een leider immuun is, bij slecht leiderschap moet deze afgezet worden.
Ja maar, u hebt het nu over een leider van een partij zoals we die nu kennnen. Bij de solidaristen is dat effe anders. Daar is de leider de persoon die alles beslist en aanwie men onvoorwaardelijke trouw zweert. En men volgt die blindelings. Met alle gevolgen vandien soms.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 22:37   #192
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja maar, u hebt het nu over een leider van een partij zoals we die nu kennnen. Bij de solidaristen is dat effe anders. Daar is de leider de persoon die alles beslist en aanwie men onvoorwaardelijke trouw zweert. En men volgt die blindelings. Met alle gevolgen vandien soms.
Dan moeten die solidaristen "Mijn kamp" herlezen. Daarin staat duidelijk dat men inderdaad trouw moet zweren aan de leider en hem moet volgen maar ook dat ie de idealen trouw moet zijn en afgezet kan worden.
Oud 10 januari 2011, 22:44   #193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moeten die solidaristen "Mijn kamp" herlezen. Daarin staat duidelijk dat men inderdaad trouw moet zweren aan de leider en hem moet volgen maar ook dat ie de idealen trouw moet zijn en afgezet kan worden.
Als we kijken naar het Verdinaso, dan was Joris Van Severen onbetwiste leider. Hij besliste uiteindelijk wat moest, wat kon en niet kon. Ik denk dat we daar niet naast kunnen kijken.
Oud 10 januari 2011, 22:54   #194
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als we kijken naar het Verdinaso, dan was Joris Van Severen onbetwiste leider. Hij besliste uiteindelijk wat moest, wat kon en niet kon. Ik denk dat we daar niet naast kunnen kijken.
En heeft Joris van Severen zijn idealen en die van de beweging ooit verloochent? Nee, hij is omwille van zijn idealen vermoord dankzij de belzieke staat.
Oud 10 januari 2011, 22:59   #195
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En heeft Joris van Severen zijn idealen en die van de beweging ooit verloochent? Nee, hij is omwille van zijn idealen vermoord dankzij de belzieke staat.
Helaas voor u. Eigenlijk heeft Joris Van Severen zijn oorpronkelijke idealen in zeker opzichten verloochend. Want hij werd van België-hater op het einde België-lover. Door zijn nieuwe marsrichting en zeker op het einde van de jaren '30 keerde hij zich af van het anti-Belgicisme.

Laatst gewijzigd door system : 10 januari 2011 om 23:02.
Oud 10 januari 2011, 23:19   #196
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Helaas voor u. Eigenlijk heeft Joris Van Severen zijn oorpronkelijke idealen verloochend. Want hij werd van België-hater op het einde België-lover. Door zijn nieuwe marsrichting keerde hij zich af van het anti-Belgicisme.
Van Groot-Nederlandse gedachte naar een Heel-Nederlandse gedachte is een evolutie en niet eentje van verloochening. Van Severen heeft nooit geijverd voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 11 januari 2011, 02:09   #197
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap wel dat je je voor jezelf je gedrag wilt ontkennen.

Dat betekent dat je toch nog een besef hebt van wat normaal fatsoen is.

Ik vind hem goed...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 02:49   #198
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdinaso?
Diene hemelende pater van Agalev, was die daar geen lid van?
Oud 11 januari 2011, 09:28   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Van Groot-Nederlandse gedachte naar een Heel-Nederlandse gedachte is een evolutie en niet eentje van verloochening. Van Severen heeft nooit geijverd voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat is waar. Van Severen was een 'bourgondiër', met een voorliefde voor de Franse cultuur. Dat wordt meestal wat verdonkermaand. Maar Van Severen werd als één van de eerste verkozen op de lijst van de Frontpartij en was toen anti-Belg. Maar hij evolueerde van dit standpunt naar een verdediger van België. Is dat een verloochening van zijn eerste principes? Een beetje wel toch.

Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2011 om 09:34.
Oud 11 januari 2011, 14:22   #200
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Van Severen was een 'bourgondiër', met een voorliefde voor de Franse cultuur. Dat wordt meestal wat verdonkermaand. Maar Van Severen werd als één van de eerste verkozen op de lijst van de Frontpartij en was toen anti-Belg. Maar hij evolueerde van dit standpunt naar een verdediger van België. Is dat een verloochening van zijn eerste principes? Een beetje wel toch.
Je kan het ook anders bekijken. Het was niet dat je voor de frontpartij opkwam dat je een anti-belg was. De frontpartij ijverde voor meer (gelijke) rechten voor de Vlamingen. Daar is niets anti-belgisch aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be