Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 14 september 2010, 08:37   #181
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen jullie kan missen als kiespijn. Persoonlijk heb ik liever kiespijn. Daar kan ik tenminste snel iets aan verhelpen.

Doet mij denken aan iets wat een collega ooit zei: "Ik heb niks tegen vreemdelingen.......anders had ik het al lang gebruikt. "

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 14 september 2010, 08:38   #182
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ervaar geen problemen op mn werk hoor en kom heel goed overeen met mn baas en ga vaak uit met het personeel. Wat de hoofddoek hier weer mee heeft te maken ontgaat me toch. Maar goed, u wou aandacht en die hebt u gekregen. Slaap lekker en droom zacht!
Dank u voor uw aandacht.
Oud 14 september 2010, 10:13   #183
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zou u niet willen.
Elk jaar smijt ik de grootste zeveraars zelf buiten.
ca 1 procent van mijn klanten zien een verzekering als een soort van belegging. De polis moet en zal elk jaar meer opbrengen dan hij gekost heeft. Ik zorg er wel voor dat zo'n mensen het aftrappen.
Ge zult mogelijk een vergoeding willen ontvangen hebben waar ge geen recht op had.
Die makelaar had dan groot gelijk u een beetje last te bezorgen.
en wat ls die mensen er wél recht op hebben en gewoon extra veel pech hebben?
Cdude is offline  
Oud 14 september 2010, 10:45   #184
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou u niet willen.
ca 1 procent van mijn klanten zien een verzekering als een soort van belegging. De polis moet en zal elk jaar meer opbrengen dan hij gekost heeft. Ik zorg er wel voor dat zo'n mensen het aftrappen.
Ge zult mogelijk een vergoeding willen ontvangen hebben waar ge geen recht op had.
Circa 99% van de verzekeringsmakelaars zien een polis als pure winst..uitbetalingen ( terecht of niet ) moeten ten alle prijze vermeden worden..
Eigenzinnig is offline  
Oud 14 september 2010, 11:16   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Circa 99% van de verzekeringsmakelaars zien een polis als pure winst..uitbetalingen ( terecht of niet ) moeten ten alle prijze vermeden worden..
Lijkt mij logisch.
Verzekeringsmaatschappijen zijn geen sociale instellingen.
Hoe meer schadeclaims hoe hoger de premies moeten worden.
Hoe hoger de premies hoe minder klanten die geneigd zijn een verzekering te nemen en liever zelf hun risico dekken.
Bobke is offline  
Oud 14 september 2010, 11:21   #186
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij logisch.
Verzekeringsmaatschappijen zijn geen sociale instellingen.
Hoe meer schadeclaims hoe hoger de premies moeten worden.
Hoe hoger de premies hoe minder klanten die geneigd zijn een verzekering te nemen en liever zelf hun risico dekken.
Verzekeringen zijn risicogebonden...klanten moeten altijd vergoed worden als ze er recht op hebben..geen kontendraaierij dus om de winsten hoog te houden..
Eigenzinnig is offline  
Oud 14 september 2010, 11:39   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzekeringen zijn risicogebonden...klanten moeten altijd vergoed worden als ze er recht op hebben..geen kontendraaierij dus om de winsten hoog te houden..
Klopt.
Maar maatschappijen hebben ook de plicht fraudeurs zo veel mogelijk te weren.
Bobke is offline  
Oud 14 september 2010, 11:47   #188
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt.
Maar maatschappijen hebben ook de plicht fraudeurs zo veel mogelijk te weren.
Fraudeurs my ASS.
Ik had, na een duidelijke EN TOEGEGEVEN FOUT van een kaderlid recht op vergoeding. Een simpel, open and shut case maar nee hoor.
Naar de rechter moeten stappen.

Men probeert het je zo moeilijk mogelijk te maken zodat je het zou opgeven.
Men zou in zo'n gevallen de maatschappijen moeten kunnen beboeten of de uitkering verdubbelen als er duidelijk sprake is van tergend gedrag.

Laatst gewijzigd door Cdude : 14 september 2010 om 11:48.
Cdude is offline  
Oud 14 september 2010, 13:21   #189
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Men zou in zo'n gevallen de maatschappijen moeten kunnen beboeten of de uitkering verdubbelen als er duidelijk sprake is van tergend gedrag.
Uiteraard zou je alle verantwoordelijken voor verzekeringsbedrog langdurig moeten vastzetten.

Zijn meestal blank , dus dat kan nu eenmaal niet in Belgie.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 14 september 2010, 14:11   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraudeurs my ASS.
Ik had, na een duidelijke EN TOEGEGEVEN FOUT van een kaderlid recht op vergoeding. Een simpel, open and shut case maar nee hoor.
Naar de rechter moeten stappen.

Men probeert het je zo moeilijk mogelijk te maken zodat je het zou opgeven.
Deze discussie ging niet over uw persoonlijke slechte ervaring.
Bobke is offline  
Oud 14 september 2010, 14:19   #191
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze discussie ging niet over uw persoonlijke slechte ervaring.
standaard procedure verzekeringsmaatschappijen = betaal pas als alle andere opties uitgeput zijn.
Cdude is offline  
Oud 14 september 2010, 14:36   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
standaard procedure verzekeringsmaatschappijen = betaal pas als alle andere opties uitgeput zijn.
Waarom heb ik dan dat probleem niet ?
Steeds snel geholpen, zelfs in een geval dat voor discussie vatbaar was.
Bobke is offline  
Oud 14 september 2010, 18:01   #193
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Racisme is iemand alleen of voornamelijk beoordelen op kenmerken van een groep.
Dan doet het er niet toe of je die groep haat of vereerd.
Grappig hoe u zich met die uitspraak op - voor u dan toch - wél héél glad ijs begeeft. U geeft dus toe dat er kenmerken vallen toe te schrijven aan bepaalde groepen in de samenleving? I.e. dat de kans dat iemand van een bepaalde groep zus of zo is, wezenlijk anders kan liggen dan die van een willekeurig individu uit een andere groep.

Het lijkt me dat de logica zelve dan is dat die groep aan haar negatieve kenmerken moet werken eerder dan dat u de onrealistische verwachting gaat stellen dat mensen ervaringen uit het verleden niet laten meespelen in hun beslissingen.

Klein vraagje: als u een groepje hangjongeren op straat tegenkomt en u hebt de keuze om aan de andere kant van de straat te gaan wandelen of er gewoon naartoe te wandelen.

Wat doet u dan? En verwacht u van mijn 85 jarige grootmoeder dat ze de drie handtasdiefstallen van het afgelopen jaar dan maar moet negeren en het erop riskeren dat deze groep anders zal zijn dan de vorige? Of is ze ook een raciste?

U praat klinklare onzin. Een normaal persoon vertoont risicobeperkend gedrag en zal daarbij rekening houden met alle informatie ter zijner beschikking.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 september 2010 om 18:02.
Rr00ttt is offline  
Oud 14 september 2010, 18:02   #194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou u niet willen.
Ik heb nog nooit één vergoeding gevraagd waar ik geen recht op had.
Wel al last gehad van makelaars die de premie niet doorstorten, makelaars die niet de voordeligste verzekering voor mij zoeken, zoals beloofd; maar de verzekering die voor de makelaar het voordeligst is; makelaars die mij al het papierwerk laten doen om die ene vergoeding aan te vragen en dan nog verkeerde informatie geven.
artisjok is offline  
Oud 14 september 2010, 18:09   #195
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Uiteraard zou je alle verantwoordelijken voor verzekeringsbedrog langdurig moeten vastzetten.

Zijn meestal blank , dus dat kan nu eenmaal niet in Belgie.
Beste racist,
Het niet hebben van een verplichte verzekering is ook verzekeringsbedrog..rarara wie zou zich daar meestal schuldig aan maken ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 14 september 2010, 18:17   #196
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen conclusie: er is voor alles een actie-reactie, daarom gaan Marokkanen hun eigen bedrijfjes starten hun eigen winkeltjes, of gewoon thuis zitten luieren, LOLLL
En wéér wordt alle schuld bij de anderen gelegd.

Laten we even een stap vroeger gaan. Waarom slagen zoveel marokkanen er niet in hun kinderen op de schoolbanken te houden? Wie niet eens een diploma middelbaar onderwijs haalt, of er 22 is na het eindelijk gehaald te hebben, heeft geen schijn van kans meer op een degelijke job. Het maakt terzake niet uit of die persoon Mohammed, Deng, Oleg of Jan heeft. Alleen zijn er proportioneel veel meer Mohammeds in die situatie dan Dengs, Olegs of Jannen.

Hrm... zou het dan zijn dat 12 jarigen al dermate ontmoedigd zijn en hebben stilgestaan bij hun perspectieven op de arbeidsmarkt dat ze er de brui aan geven. En dat hun ouders dit ook inzien en dus denken dat het toch hopeloos is dat Mohammed zijn best doet, en dat hij beter af is door op straat te gaan leven van een uitkering eventueel te combineren met wat 'extra-legaal' inkomen?

Maar.... waarom studeren de Fatima's dan wél vrij goed - alleszins véél, véél beter dan de Mohammeds? Hun perspectieven zijn anders in zekere zin nog slechter. Niet alleen moeten ze een werkgever vinden, daarnaast moeten ze ook nog eens het geluk hebben dat hun familie / man hen gaat toelaten om te werken.

Of is het zogenaamd racisme van de autochtonen dan eigenlijk beperkt tot de groep marokkaans/berberse mannen? En hebben marokkaanse vrouwen of andere nationaliteiten er geen last van?
Rr00ttt is offline  
Oud 14 september 2010, 18:18   #197
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het niet hebben van een verplichte verzekering is ook verzekeringsbedrog..rarara wie zou zich daar meestal schuldig aan maken ?

U schijnt het te weten , dus laat de cijfers maar zien.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 14 september 2010, 18:24   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Grappig hoe u zich met die uitspraak op - voor u dan toch - wél héél glad ijs begeeft. U geeft dus toe dat er kenmerken vallen toe te schrijven aan bepaalde groepen in de samenleving? I.e. dat de kans dat iemand van een bepaalde groep zus of zo is, wezenlijk anders kan liggen dan die van een willekeurig individu uit een andere groep.
Natuurlijk zijn er kenmerken toe te schijven aan groepen :
Belgen zijn dom; Nederlanders zijn gierig, Marokkanen zijn crimineel, Italianen zijn maffiosi, doppers zijn profiteurs, vrouwen zijn zagen/ hebben geen verstand van techniek, mannen hebben geen gevoelens,...

Citaat:
Het lijkt me dat de logica zelve dan is dat die groep aan haar negatieve kenmerken moet werken eerder dan dat u de onrealistische verwachting gaat stellen dat mensen ervaringen uit het verleden niet laten meespelen in hun beslissingen.
Begin dan maar met de vooroordelen over jou groep(en).
Citaat:
Klein vraagje: als u een groepje hangjongeren op straat tegenkomt en u hebt de keuze om aan de andere kant van de straat te gaan wandelen of er gewoon naartoe te wandelen.
Wat doet u dan?
Ik wandel er naartoe, en langs. Ik steek de straat niet over.
Citaat:
En verwacht u van mijn 85 jarige grootmoeder dat ze de drie handtasdiefstallen van het afgelopen jaar dan maar moet negeren en het erop riskeren dat deze groep anders zal zijn dan de vorige? Of is ze ook een raciste?
Neen, ik verwacht dat niet.
Citaat:
U praat klinklare onzin. Een normaal persoon vertoont risicobeperkend gedrag en zal daarbij rekening houden met alle informatie ter zijner beschikking.
Er is hier geen sprake van "alle" en "informatie".
artisjok is offline  
Oud 14 september 2010, 18:25   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste racist,
Verplichte verzekeringen moeten genationaliseerd worden. Die mogen niet in privé-handen zijn.
artisjok is offline  
Oud 14 september 2010, 18:27   #200
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En wéér wordt alle schuld bij de anderen gelegd.

Laten we even een stap vroeger gaan. Waarom slagen zoveel marokkanen er niet in hun kinderen op de schoolbanken te houden? Wie niet eens een diploma middelbaar onderwijs haalt, of er 22 is na het eindelijk gehaald te hebben, heeft geen schijn van kans meer op een degelijke job. Het maakt terzake niet uit of die persoon Mohammed, Deng, Oleg of Jan heeft. Alleen zijn er proportioneel veel meer Mohammeds in die situatie dan Dengs, Olegs of Jannen.

Hrm... zou het dan zijn dat 12 jarigen al dermate ontmoedigd zijn en hebben stilgestaan bij hun perspectieven op de arbeidsmarkt dat ze er de brui aan geven. En dat hun ouders dit ook inzien en dus denken dat het toch hopeloos is dat Mohammed zijn best doet, en dat hij beter af is door op straat te gaan leven van een uitkering eventueel te combineren met wat 'extra-legaal' inkomen?

Maar.... waarom studeren de Fatima's dan wél vrij goed - alleszins véél, véél beter dan de Mohammeds? Hun perspectieven zijn anders in zekere zin nog slechter. Niet alleen moeten ze een werkgever vinden, daarnaast moeten ze ook nog eens het geluk hebben dat hun familie / man hen gaat toelaten om te werken.

Of is het zogenaamd racisme van de autochtonen dan eigenlijk beperkt tot de groep marokkaans/berberse mannen? En hebben marokkaanse vrouwen of andere nationaliteiten er geen last van?
Weet je, ik vind het ronduit verschrikkelijk hoe de Marokkaanse man wordt aangekeken op straat door het Belgisch Establishment, de ijzige, koude Belgische blikken, het is onvoorstelbaar, blikken die door merg en been gaan, de Marokkaanse man, is gehaat, men is jaloers op hem, maar hoho de Marokkaanse meisje wordt ocharme onderdrukt FUCK OFF ALLEMAAL

De Marokkaanse man wordt onderdrukt ja indd, de Marokkaanse man,

Hoeveel leraars bijvoorbeeld hebben generaties allochtoonse kinderen naar het Beroeps gestuurd, je kan ze vergelijken met de Aboriginal- kinderen die ontvoerd werden door de Australiers, zulke praktijken gebeuren nog steeds, leraars die gewoon de toekomst van allochtoonse kinderen aan flarden gooien

Dank u
Moor is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be