Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2010, 20:37   #181
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ja, Vlaanderen zit vol mensen die niet van een unie met Nederland moeten weten. Nederland zit vol met mensen die niet van Vlaanderen moeten weten. Ik en al die Vlamingen vinden dat prima zo. Mij kan het echt niet bommen hoe JIJ ons noemt, maar gedenk: DAT is wel het grote Vlaanderen dat JIJ "per force" bij Nederland wil. Onwillig langs beide zijden... er ligt een zware taak op jou te wachten
Hier mag je niet zeggen dat ge tegen een samen voegen van Vlaanderen bij Nederland bent hoor, want dan bent ge direct een Belgicist en een Racist en wat nog allemaal. Hoe ze die twee aaneen rijgen, ik weet het niet.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 20:40   #182
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier mag je niet zeggen dat ge tegen een samen voegen van Vlaanderen bij Nederland bent hoor, want dan bent ge direct een Belgicist en een Racist en wat nog allemaal. Hoe ze die twee aaneen rijgen, ik weet het niet.
het Belgicisme is er gekomen om elke binding tussen Nederland en Vlaanderen te vernietigen. Net terwijl Vlaanderen cultureel-economisch deel uitmaakt van Nederland maar bezet is door België.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 september 2010 om 20:41.
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 20:41   #183
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat soort mesnen: als je niet voor me bent ben je tegen mij, dat kennen we he. Die hebben niet graag mensen met een eigen gefundeerde mening. Alle scheldwoorden die ze voor ons gebruiken, zijn eigenlijk toepasbaar op henzelf, maar daar zijn ze te blind voor om dat te zien.

Geen probleem, maar het is jammer dat het een propere discussie in de weg staat. Extremisme helpt om de kar te trekken, maar het zijn (bijna) nooit de extremisten die hun doel bereiken, maar eerder de gemodereerden
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 20:42   #184
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah de gekende fascisme methode " wie niet met ons is,is tegen ons"
Oud 16 september 2010, 20:43   #185
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het Belgicisme is er gekomen om elke binding tussen Nederland en Vlaanderen te vernietigen. Net terwijl Vlaanderen cultureel-economisch deel uitmaakt van Nederland maar bezet is door België.
Tja, kunstmatig probeert men de culturele banden "levendig" te houden, maar in de praktijk is er cultureel een enorm verschil tussen de Nederlanders en de Vlamingen. Zelfs bij een vereniging zal het onderscheid blijven bestaan en voor onvrede zorgen. Vlaanderen is stevig genoeg om het alleen te maken, dus...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 20:47   #186
Shadowke

Standaard

Citaat:
Tja, kunstmatig probeert men de culturele banden "levendig" te houden, maar in de praktijk is er cultureel een enorm verschil tussen de Nederlanders en de Vlamingen. Zelfs bij een vereniging zal het onderscheid blijven bestaan en voor onvrede zorgen. Vlaanderen is stevig genoeg om het alleen te maken, dus...
er zijn ook verschillen tussen groningen en hollanders die even groot zijn als tussen vlamingen en limburgers.
das weer zo'n Belgicistisch geïnspireerd vooroordeel.
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:07   #187
EddyBal

Standaard

Citaat:
er zijn ook verschillen tussen groningen en hollanders die even groot zijn als tussen vlamingen en limburgers.
das weer zo'n Belgicistisch geïnspireerd vooroordeel.
leg eens uit waarom dit niet gewoon mijn mening kan zijn, maar het door jou weeral als "belgicistisch" moet gezien worden? Als je zo graag Nederlander bent, waarom verhuis je dan niet gewoon? Waarom moet MIJN land zomaar mee in JOUW natte droom?
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 21:09   #188
Shadowke

Standaard

Citaat:
leg eens uit waarom dit niet gewoon mijn mening kan zijn, maar het door jou weeral als "belgicistisch" moet gezien worden? Als je zo graag Nederlander bent, waarom verhuis je dan niet gewoon? Waarom moet MIJN land zomaar mee in JOUW natte droom?
al gedaan

Citaat:
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 21:25   #189
EddyBal

Standaard

Citaat:
al gedaan
Dus jij laat je gewoon brainwashen door enkele domme uitspraken die eigenlijk kant noch wal raken? Proficiat. Je geeft jezelf wel erg bloot.
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 21:28   #190
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dus jij laat je gewoon brainwashen door enkele domme uitspraken die eigenlijk kant noch wal raken? Proficiat. Je geeft jezelf wel erg bloot.
niets brainwashen.
persoonlijke ondervinding en opzoekingen.

dus nogmaals: je zit met een Belgicistisch vooroordeel over Nederland.
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2010, 22:14   #191
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Raar... de meeste peilingen geven aan dat zeker 60% van Nederland Vlaanderen weer wil heringen. Heb ik iets gemist? Nochtans waren die peilingen vrij recent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 september 2010, 22:24   #192
EddyBal

Standaard

Citaat:
niets brainwashen.
persoonlijke ondervinding en opzoekingen.

dus nogmaals: je zit met een Belgicistisch vooroordeel over Nederland.
Mijn oordeel over een samengaan met nederland heeft NIKS te maken met België, maar alles met mijn inmiddels 53 jaar levensondervinding, en ja ook met nederlanders. Ik ben een Vlaming in hart en nieren, en géén orangist. Dat zal je moeten leren aanvaarden van vele Vlamingen, anders zal je als een zeer zure mens door het leven gaan.

Dit forum is een beetje te vergelijken met de politiek: de walen worden kwader en kwader, hun pers noemt ons ronduit racisten en alles wat slecht is. Wel, vroeger konden we hier een eigen mening hebben over wat er kon gebeuren met Vlaanderen eens dat... maar tegenwoordig wordt je door de extremistische orangisten uitgescholden voor rotte vis en alles wat slecht is, gewoon omdat je er een andere mening op nahoud.

Wel mijn mening is de MIJNE door niemand ingelepeld maar opgebouwd in mijn eigen turbulente leven. En ik zal er voor blijven opkomen en ik heb géén rokken nodig om te schuilen, noch een groepsgevoel om mijn mening "kracht" bij te zetten. Ik weet dat ik met mijn mening zeker niet alleen sta (zie de titel he ) maar zelfs al stond ik alleen, dan nog is en blijft dit mijn mening en mijn leven. Indien je dit niet kan respecteren, verwacht dan ook geen respect terug. Zeggen jullie niet hetzelfde tegen de Walen?
Just think about it and grow to a better human beïng!
EddyBal is offline  
Oud 16 september 2010, 22:35   #193
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen maakt niemendalle cultureel deel uit van Nederland. Nog eens. Leer uw geschiedenis. Vlaanderen is pas in 1815 gaan toebehoren aan Nederland en dit slechts tot 1830, dus slechts 15 jaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soevere...de_Nederlanden

We hebben geen moer met elkaar te maken. Het is omdat bijde talen afkomstig zijn van het Diets http://nl.wikipedia.org/wiki/Diets dat we elklaar verstaan.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 22:45   #194
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oordeel over een samengaan met nederland heeft NIKS te maken met België, maar alles met mijn inmiddels 53 jaar levensondervinding, en ja ook met nederlanders. Ik ben een Vlaming in hart en nieren, en géén orangist. Dat zal je moeten leren aanvaarden van vele Vlamingen, anders zal je als een zeer zure mens door het leven gaan.

Dit forum is een beetje te vergelijken met de politiek: de walen worden kwader en kwader, hun pers noemt ons ronduit racisten en alles wat slecht is. Wel, vroeger konden we hier een eigen mening hebben over wat er kon gebeuren met Vlaanderen eens dat... maar tegenwoordig wordt je door de extremistische orangisten uitgescholden voor rotte vis en alles wat slecht is, gewoon omdat je er een andere mening op nahoud.

Wel mijn mening is de MIJNE door niemand ingelepeld maar opgebouwd in mijn eigen turbulente leven. En ik zal er voor blijven opkomen en ik heb géén rokken nodig om te schuilen, noch een groepsgevoel om mijn mening "kracht" bij te zetten. Ik weet dat ik met mijn mening zeker niet alleen sta (zie de titel he ) maar zelfs al stond ik alleen, dan nog is en blijft dit mijn mening en mijn leven. Indien je dit niet kan respecteren, verwacht dan ook geen respect terug. Zeggen jullie niet hetzelfde tegen de Walen?
Just think about it and grow to a better human beïng!
Voila.
En zo denk ik er ook over.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 22:47   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Zowel Vlaanderen als Nederland zit vol mensen dei de unie wel zien zitten. Wat doe je daaraan?

P.S. Waarom gebruik je zo vaak de caplocktoets? Kijk je soms vaak naar sitcoms waarin voor dommeriken wordt aangegeven wanneer ze moeten lachen?
Zo vol zitten die niet hoor.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 22:50   #196
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gij moogt dat zeggen, een normale niet.
Bepaal jij soms wat de norm is? Over arrogantie gesproken...
Cunning linguist is offline  
Oud 16 september 2010, 22:52   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je soms paddo's gegeten? Jullie zijn broers van elkaar, dat zeg ik al jaren. Allemaal kinderen van de hatelijke belgicistische propaganda.
Vlaming? Ja zeker. Dat is zowat de enige rede waarvoor ik VB stem. Omdat dat de enige partij is die ongezouten uit komt voor een boedelscheiding. Niet zoiets zoals het N-VA dat voor de verkiezing luidkeels roept," Met België als het kan, en zonder als het moet", maar die na de verkiezingen in hun broek zitten te krabben van," we zullen moeten zien tot een akkoord te komen", wat zo veel wil zeggen als, " Beste kiezers , verwacht jullie er aan dat de grote vis in de pan erg klein zal uitvallen.

Sommige grijpen als verschoning aan dat BDW geen mandaat gekregen heeft van de kiezer om een splitsing van België. Waarom hebben ze dan gestemd op iemand die zei," Met België als het kan, en zonder als het moet"? Welk mandaat is dat dan dat hij gekregen heeft. Eentje van foefel er maar op los zolang het staatje België maar onaangeroerd blijft?

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 22:59.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 23:01   #198
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alle cijfers spreken je tegen.
Die cijfers, hoe betrouwbaar ze sommigen mogen lijken, zijn niet voor altijd in steen gehouwen. De balans kan gauw omslaan. Dat weet ik uit eigen ervaring.
Citaat:
En het gebruik van de caps, tja, da's MIJN stijl he Het is niet dat ik alles in caps zet he.
Maar daar slaat mijn opmerking toch op. Je doet alsof je gesprekspartner dom is en zelf de nodige accenten niet kan leggen.
Cunning linguist is offline  
Oud 16 september 2010, 23:01   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaal jij soms wat de norm is? Over arrogantie gesproken...
Wat had je gedacht dat je ging oogsten als je arrogantie zaait?
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 23:08   #200
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zolang ze in het - correct - Duits discussiëren, mogen ze wat mij betreft over alles praten waar ze zin in/behoefte aan hebben.

Het handboek dat wij gebruiken brengt ten andere zélf 'politieke onderwerpen' aan, en het leerplan bepaalt uitsluitend welke elementen van de spraakkunst moeten worden gezien. Ik begin er in elk geval niet zélf over.

Ik grijp enkel in als ze met 'Quatsch' afkomen (onwaarheden, vooroordelen, drogredenen, racisme, seksisme, homofobie, ...).
Dat correct Duits, djimi, lukt dat zo een beetje? Als ik u zo af en toe hoor, spreekt het gros mijn gedacht zelfs geen correct Frans, wat toch verondersteld wordt hun moedertaal te zijn.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 september 2010 om 23:09.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be