Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 17:15   #181
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De werken van Martin Gilbert over dit conflict (niet een Jood) zijn zeker aan te raden.
Zijn er specifieke boeken die je zou aanraden? Ik lees dat Benny Morris niet zo enthousiast is.

Citaat:
Gilbert's portrayal of Churchill's supportive attitudes to Jews (in his book Churchill and the Jews) has been criticised, for example by Piers Brendon.[12] Also, Tom Segev writes that although Gilbert's coffee-table book The Story of Israel is written with "encyclopedic clarity," Segev is critical of the absence of figures from Arab sources.[13]. In Israel's Border Wars, historian Benny Morris disputed that Gilbert's accounting of Israeli casualties from Fedayeen attacks in the 1950s was inflated.[14]

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 17:19   #182
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Pardon? Ik zou dan toch maar es mijn eigen teksten herlezen als ik u was!
Of hebt u die hele resem onzin over 'Semieten' onder invloed geschreven?
En zou u er die vaag seniele Brit hebben bijgehaald als die toevallig niet Joods
was geweest?
Welke onzin? U begint hier als vanouds met het toverwoord 'antisemtisme' te schermen alsof het een verklaring is voor de achterliggende motivatie van kritische mensen. U maakt daarmee een intentieproces om niet te hoeven ingaan op de argumenten. U speelt daarmee de kaart van het racisme en in mijn repliek ontzeg ik u dat recht omdat u het woord verkracht en gruwelijk misbruikt.

En het spijt me zeer maar de heer Gerald Kaufman is niet seniel. Het is echt heel pijnlijk dat u zo op de man speelt maar niet éen feitelijk argument kan verzinnen om hem IN DE FEITEN tegen te spreken.

Oud 21 oktober 2010, 17:39   #183
Francientje
Minister

Standaard

Als hij niet seniel was zou hij niet in de armen van dat Hamaskopstuk vliegen. Of anders is hij gewoon getikt. Nee maar, heb je hem gezien?
En we weten nu wel allemaal dat Hamas zelf voor de inval van Gaza heeft gezorgd.
Al die raketten op Sderot... JIj vond dat best leuk want lang geleden hadden daar Arabieren gewoond en wat eens door Arabieren werd veroverd mag nooit heroverd worden, wel.
Hamas had van het ene ogenblik op het andere de zaak kunnen stil leggen. Maar ja,
dat was te veel gevraagd. Ze willen het liefst hun eigen mensen zien kreperen. Kwestie
van sympathie te vergaren.
Uit wat je links en rechts schrijft heb ik opgemaakt dat je een allochtoon bent. Waarom
probeer je niet een en ander in je moederland te corrigeren alvorens je tijd dood te maken met tegen Israel te krijsen?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 18:11   #184
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als hij niet seniel was ... anders is hij gewoon getikt.
U gaat rustig verder om op de man te spelen in plaats van de bal. Schandelijk is het. U zou een klein beetje schaamtegevoel mogen hebben. U zet zichzelf en daarmee heel uw visie te kakken en het stinkt tot hier.
Citaat:
En we weten nu wel allemaal dat Hamas zelf voor de inval van Gaza heeft gezorgd.
Al die raketten op Sderot...
U bent ofwel een slecht geïnformeerde idioot ofwel een hersenloze papegaai ofwel een kwaadwillige leugenaar of een compleet verblinde en gehersenspoelde gelovige van wat de Israëlische propaganda u voorhoudt.. (En dat is geen belediging, u mag zelf kiezen of eventueel aanvullen indien u denkt dat een andere omschrijving op u van toepassing is.)

1) Die raketten kwamen niet van Hamas maar van de Islamitische Jihad

2) Hamas had een staakt-het-vuren in acht genomen van juni 2008 tot november 2008 en heeft in die periode geen enkele raket afgevuurd.

3)
Israël heeft dat staakt-het-vuren verbroken door de moord op 6 Hamasmilitanten op 4 november in Gaza.

4) Mark Regev, de officiële woordvoerder van de Israëlische regering erkent op Channel 4 dat Hamas geen raketten afvuurde tijdens het bestand en dat Israël eenzijdig het bestand heeft geschonden op 4 november.
Kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=SILJxPTqjAM&
(by the way: Mark Regev is naar verluidt seniel, getikt noch antisemiet).

5) Hamas had Israël een staakt-het-vuren van tien jaar aangeboden. Niet alleen zou dit staakt-het-vuren een einde maken aan de vijandelijkheden en de deur openzetten voor een onderhandelde, vreedzame oplossing, het was van de kant van Hamas ook een impliciete erkenning en aanvaarding van het bestaan van Israël.
Citaat:
Hamas is urging Britain to back its proposal for a ceasefire of up to 10 years as a way of breaking the impasse over its refusal to recognise the state of Israel.

The most senior delegation from the Hamas government to visit Britain is in London this week to promote its offer to allow a period of "co-existence" with Israel as a way to move to an eventual settlement of the Middle East conflict.

bronnetje

6) Hamas werd bij haar opgerichting praktisch en financieel geholpen door Israël.

Citaat:
Uit wat je links en rechts schrijft heb ik opgemaakt dat je een allochtoon bent. Waarom probeer je niet een en ander in je moederland te corrigeren alvorens je tijd dood te maken met tegen Israel te krijsen?
Stompzinnige commentaar, dat levert u. Niet éen steekhoudend argument, alleen maar op de man spelen. Ik zou niet graag naast u staan om Israël en het zionisme te verdedigen. U maakt het uw medestanders aartsmoeilijk om au serieux genomen te worden en u diskrediteert de zaak waarvoor u zegt te staan.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 oktober 2010 om 18:29.
Oud 21 oktober 2010, 18:38   #185
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom
probeer je niet een en ander in je moederland te corrigeren alvorens je tijd dood te maken met tegen Israel te krijsen?

Man man..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 19:33   #186
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U gaat rustig verder om op de man te spelen in plaats van de bal. Schandelijk is het. U zou een klein beetje schaamtegevoel mogen hebben. U zet zichzelf en daarmee heel uw visie te kakken en het stinkt tot hier.

U bent ofwel een slecht geïnformeerde idioot ofwel een hersenloze papegaai ofwel een kwaadwillige leugenaar of een compleet verblinde en gehersenspoelde gelovige van wat de Israëlische propaganda u voorhoudt.. (En dat is geen belediging, u mag zelf kiezen of eventueel aanvullen indien u denkt dat een andere omschrijving op u van toepassing is.)

2) Hamas had een staakt-het-vuren in acht genomen van juni 2008 tot november 2008 en heeft in die periode geen enkele raket afgevuurd.

3)
Israël heeft dat staakt-het-vuren verbroken door de moord op 6 Hamasmilitanten op 4 november in Gaza.

4) Mark Regev, de officiële woordvoerder van de Israëlische regering erkent op Channel 4 dat Hamas geen raketten afvuurde tijdens het bestand en dat Israël eenzijdig het bestand heeft geschonden op 4 november.

5) Hamas had Israël een staakt-het-vuren van tien jaar aangeboden. Niet alleen zou dit staakt-het-vuren een einde maken aan de vijandelijkheden en de deur openzetten voor een onderhandelde, vreedzame oplossing, het was van de kant van Hamas ook een impliciete erkenning en aanvaarding van het bestaan van Israël.

bronnetje

6) Hamas werd bij haar opgerichting praktisch en financieel geholpen door Israël.

Stompzinnige commentaar, dat levert u. Niet éen steekhoudend argument, alleen maar op de man spelen. Ik zou niet graag naast u staan om Israël en het zionisme te verdedigen. U maakt het uw medestanders aartsmoeilijk om au serieux genomen te worden en u diskrediteert de zaak waarvoor u zegt te staan.
Waar speel ik op de man? Ik maak mijn tijd niet dood met de mening van x of Y aan te halen en die als evangelie te verkondigen. Ik hou me bij feiten.
En Regev geeft absoluut niet toe dat Israel het zogenaamde bestand ver-
brak . Volgens hem verbrak Hamas het met een tunnelletje dat moest dienen
om soldaten te kidnappen.
Nu heb je het lef voor de proppen te komen met het excuus dat niet Hamas
maar wel de Islamitische Jihad de meeste raketten afschoot. Vanuit Gaza
toch, niet?
Jarenlang.
Wel, ik heb nieuws voor je. Hamas regeerde dat gebied en Hamas was
verantwoordelijk. Toch fijn dat na de Gaza oorlog de mensen in Sderot
niet langer om de haverklap met raketten geconfronteerd worden.
Die mini-oorlog heeft dus zijn doel bereikt.
Hamas had de bevolking véél leed kunnen besparen door 1. een punt te zetten achter die rakettenaanvallen
en 2. De gekidnapte soldaat vrij te laten.

Laatst gewijzigd door Francientje : 21 oktober 2010 om 19:35.
Oud 21 oktober 2010, 20:21   #187
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er specifieke boeken die je zou aanraden? Ik lees dat Benny Morris niet zo enthousiast is.
Francientje heeft mij gecorrigeerd, Martin Gilbert is wel Joods. Dat wist ik toevallig echt niet. Mocht u dat niet belangrijk vinden, dan kan ik u dit boek aanraden. Gelezen voor een cursus, en een van z'n bekendste werken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:08   #188
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar speel ik op de man?
U noemt de man seniel en getikt. Dat is op de man spelen, temeer daar u niet éen argument inbrengt die zijn analyse tegenspreekt.
U stelt dat ik allochtoon ben en in mijn eigen land moet gaan ijveren in plaats van te krijsen. Dat is op de man spelen. U geeft geen enkel argument om uw visie te staven. Wat u doet is beledigen.

U geeft geen redelijke argumenten omdat u er natuurlijk geen hebt. En wat u toont zijn amechtige, pathetische en zielige pogingen om uw gesprekspartner of bronnen onderuit te halen. Het is op de man spelen op de meest lage manier in plaats van te argumenteren, feiten aan te halen, een discours af te steken en te debatteren.

Citaat:
Ik maak mijn tijd niet dood met de mening van x of Y aan te halen en die als evangelie te verkondigen. Ik hou me bij feiten.
U hebt hier nog niet éen relevant feit vermeld. Niet éen. En ik geef in élke discussie bronnen, argumenten, feiten, opinies, ik duid processen, plaats zaken in een context, verwijs naar historische kaders. U zit gewoon wat hysterisch te kruisen: "Antisemiet! Antisemiet! Antisemiet!". Veel groter is uw vocabularium blijkbaar niet. Terwijl u niet eens weet wat het woord au fond betekent.

Citaat:
En Regev geeft absoluut niet toe dat Israel het zogenaamde bestand ver-
brak . Volgens hem verbrak Hamas het met een tunnelletje dat moest dienen
om soldaten te kidnappen.
Hij erkent dat het niet Hamas was dat de raketten afschoot en dat Hamas geen raketten heeft afgeschoten. Dat was uw stelling en die heb ik dus onderuit gehaald met behulp van Regev, woordvoerder van de Premier van Israël zijn eigen woorden.

Citaat:
Nu heb je het lef voor de proppen te komen met het excuus dat niet Hamas
maar wel de Islamitische Jihad de meeste raketten afschoot. Vanuit Gaza
toch, niet?
Jarenlang.
Wel, ik heb nieuws voor je. Hamas regeerde dat gebied en Hamas was
verantwoordelijk.
Dus nu verschuift uw argument van 'Hamas schiet raketten af' naar 'Hamas schiet geen raketten af maar is toch verantwoordelijk'. Terwijl Israël het bestand heeft geschonden - zoals u zelf erkent - door het vermoorden van 6 Hamasleden in Gaza.

Citaat:
Hamas had de bevolking véél leed kunnen besparen door 1. een punt te zetten achter die rakettenaanvallen
en 2. De gekidnapte soldaat vrij te laten.
1) Hamas had dus al lang een punt gezet achter haar raketaanvallen, zoals zelfs Regev erkent. Vanaf juni tot november en had bovendien een bestand van 10 jaar voorgesteld. U verkoopt dus onzin.

2) Gilad Shalit was al lang vrij als Netanyahu dat zou willen. Of is het u nog niet opgevallen dat Gilad's vader en grootvader woedend zijn op Netanyahu?
Citaat:
Zvi Shalit, the grandfather of the abducted Israel Defense Forces soldier Gilad Shalit, denied on Sunday reports that Israel had resumed its efforts to see the release of his grandson, adding that Prime Minister Benjamin NETANYAHU WAS EFFECTIVELY KILLING GILAD by not bringing about his release.

"I don't understand why the prime minister doesn’t make the phone call that would bring Gilad back home," Shalit said, rejecting the need for further talks: "Hamas has a very defined demand, one which didn't change over the years. The list is known."

Gilad Shalit's grandfather also appealed to Netanyahu's sense of moral propriety, saying that the PM had a "an obligation to the IDF's moral code and to Jewish halakha."
Volgens u zal Zvi Shalit ook wel een seniele, getikte antisemiet zijn.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 oktober 2010 om 22:14.
Oud 21 oktober 2010, 22:10   #189
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Francientje heeft mij gecorrigeerd, Martin Gilbert is wel Joods. Dat wist ik toevallig echt niet. Mocht u dat niet belangrijk vinden, dan kan ik u dit boek aanraden. Gelezen voor een cursus, en een van z'n bekendste werken.
Bedankt. Of hij Joods is, heeft natuurlijk geen belang.

Oud 21 oktober 2010, 22:40   #190
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
U noemt de man seniel en getikt. Dat is op de man spelen, temeer daar u niet éen argument inbrengt die zijn analyse tegenspreekt.
U stelt dat ik allochtoon ben en in mijn eigen land moet gaan ijveren in plaats van te krijsen. Dat is op de man spelen. U geeft geen enkel argument om uw visie te staven. Wat u doet is beledigen.

U geeft geen redelijke argumenten omdat u er natuurlijk geen hebt. En wat u toont zijn amechtige, pathetische en zielige pogingen om uw gesprekspartner of bronnen onderuit te halen. Het is op de man spelen op de meest lage manier in plaats van te argumenteren, feiten aan te halen, een discours af te steken en te debatteren.

U hebt hier nog niet éen relevant feit vermeld. Niet éen. En ik geef in élke discussie bronnen, argumenten, feiten, opinies, ik duid processen, plaats zaken in een context, verwijs naar historische kaders. U zit gewoon wat hysterisch te kruisen: "Antisemiet! Antisemiet! Antisemiet!". Veel groter is uw vocabularium blijkbaar niet. Terwijl u niet eens weet wat het woord au fond betekent.

Hij erkent dat het niet Hamas was dat de raketten afschoot en dat Hamas geen raketten heeft afgeschoten. Dat was uw stelling en die heb ik dus onderuit gehaald met behulp van Regev, woordvoerder van de Premier van Israël zijn eigen woorden.

Dus nu verschuift uw argument van 'Hamas schiet raketten af' naar 'Hamas schiet geen raketten af maar is toch verantwoordelijk'. Terwijl Israël het bestand heeft geschonden - zoals u zelf erkent - door het vermoorden van 6 Hamasleden in Gaza.

1) Hamas had dus al lang een punt gezet achter haar raketaanvallen, zoals zelfs Regev erkent. Vanaf juni tot november en had bovendien een bestand van 10 jaar voorgesteld. U verkoopt dus onzin.

2) Gilad Shalit was al lang vrij als Netanyahu dat zou willen. Of is het u nog niet opgevallen dat Gilad's vader en grootvader woedend zijn op Netanyahu?

Volgens u zal Zvi Shalit ook wel een seniele, getikte antisemiet zijn.
U verdraait de feiten en dat weet u héél goed.
Perso zou ik Gaza de volle laag hebben gegeven na één verzoek ONMIDDELLIJK te stoppen met raketten op Sderot af te vuren.
Der enige reden waarom Hamas zo tuk was op een hudna: tijd om te herbewapenen!

Betreffende Zvi Shalit. IK zou net als hij reageren en nog erger als het mijn
zoon betrof.
Maar...
Hamas geven wat het wenst is véél te gevaarlijk.
Als Eerste Minister van Israel heb je gewoon niet het recht om gelijk wat te doen. Anders is er straks geen Israelier meer veilig!
Overigens bestaat er een andere methode om Shalit vrij te krijgen. Ze werd
met het nodige sukses gebruikt door de Russen toen die ooit geconfronteerd
werden met een kidnapping van twee van hun diplomaten door Islamisten.
Hoop maar dat Israel zich uiteindelijk niet gedwongen zal voelen om die te
gebruiken.
Oud 21 oktober 2010, 23:07   #191
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welke feiten verdraai ik?

Citaat:
Perso zou ik Gaza de volle laag hebben gegeven
Het collectief straffen van een burgerbevolking voor de misdrijven van enkele individuen is een oorlogsmisdaad.
Citaat:
zoon betrof.
U zou de schuld van zijn gevangenschap dus ook bij Netanyahu leggen? Goed om horen. Ik denk dat Zvi Shalit daarin gelijk heeft.

Citaat:
En dus offert Israël haar eigen onderdanen op op het altaar van het grote gelijk. Niet moeilijk dat steeds meer Israëlische jongeren dienst weigeren in het IDF.

Citaat:
Als Eerste Minister van Israel heb je gewoon niet het recht om gelijk wat te doen. Anders is er straks geen Israelier meer veilig!
Logisch: een staakt-het-vuren van tien jaar is een grote bedreiging voor elke Israëli. dat zal wel zijn...

Citaat:
gebruiken.
Israël heeft zo twee rampzalige pogingen achter de rug. Ik mag hopen dat ze zich bedenken voor ze het een derde keer proberen. Maar u vind 1 Israëlische krijgsgevangene het leven waard van 500 Palestijnse kinderen? Indien ja, dan bent u een racist natuurlijk.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 oktober 2010 om 23:08.
Oud 21 oktober 2010, 23:19   #192
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
En dan is er natuurlljk altijd and forever de klassieker van Howard Sachar.
An History of Zionism.
Gilbert is leuker om te lezen , Sachar komt wat afstandelijk en droog over
soms, maar hij wordt wel als een referentie beschouwd.
Het Arabische of Palestijnse viewpoint : Edward Said en Rashid Khalidi.
Oud 2 november 2010, 11:46   #193
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Israëlische extremistische kolonisten gebruiken steeds vaker opzettelijk geweld tegen Palestijnse kinderen en adolescenten. Dat meldt de ngo Defence for Children International. Ook Israëlische soldaten zouden niet vrijuit gaan.Palestijnse kinderen en adolescenten zijn steeds vaker het slachtoffer van opzettelijke agressie door Israëlische extremistische kolonisten. Dat staat in een rapport van een internationale mensenrechtengroepering.
Er wordt gewag gemaakt van 38 aanvallen van kolonisten tegen Palestijnse minderjarigen. Drie adolescenten lieten het leven, 42 jongeren raakten gewond.Dertien keer openden de kolonisten het vuur. In de andere gevallen werden de jongeren bekogeld met stenen, vernederd en geslagen.

Hebron & Nabloes
Het merendeel van de aanvallen deed zich voor in twee specifieke sectoren waar zich kolonies bevinden die als ultranationalistische bastions beschouwd worden. Dat zijn de stad Hebron en omgeving, in het zuiden van de Westelijke Jordaanoever, en de omgeving rond Nabloes, in het noorden.

Strafeloosheid
De ngo wijst ook Israëlische soldaten aan als medeplichtigen aan geweld. Ofwel namen ze eraan deel, ofwel sloten ze de ogen, ofwel pakten ze achteraf de slachtoffers aan en niet de daders.

"Geen enkele kolonist werd in verdenking gesteld voor de incidenten", aldus een van de auteurs van het rapport. "Ze mogen handelen in volledige straffeloosheid." (belga/edp)

Oud 2 november 2010, 12:37   #194
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Perso zou ik Gaza de volle laag hebben gegeven na één verzoek ONMIDDELLIJK te stoppen met raketten op Sderot af te vuren.
Der enige reden waarom Hamas zo tuk was op een hudna: tijd om te herbewapenen!

zoon betrof.
Maar...
gebruiken.
Angst zaaien onder de burgers terwijl hun politici zich verrijken dmv corruptie.
Waar ken ik dat van?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 12:40   #195
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het collectief straffen van een burgerbevolking voor de misdrijven van enkele individuen is een oorlogsmisdaad.

U zou de schuld van zijn gevangenschap dus ook bij Netanyahu leggen? Goed om horen. Ik denk dat Zvi Shalit daarin gelijk heeft.

En dus offert Israël haar eigen onderdanen op op het altaar van het grote gelijk. Niet moeilijk dat steeds meer Israëlische jongeren dienst weigeren in het IDF.

Logisch: een staakt-het-vuren van tien jaar is een grote bedreiging voor elke Israëli. dat zal wel zijn...

Israël heeft zo twee rampzalige pogingen achter de rug. Ik mag hopen dat ze zich bedenken voor ze het een derde keer proberen. Maar u vind 1 Israëlische krijgsgevangene het leven waard van 500 Palestijnse kinderen? Indien ja, dan bent u een racist natuurlijk.
Zij vindt het leven van één Israelier meer waard dan alle Palestijnen samen.
Ze behoort nl tot het "verkozen volk".
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:38   #196
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

3)

bronnetje

En de bron van al die weerleggingen van onze minister van agit? Hamas, Hamas, Pallywood en nog eens H A M A S !

Merci, maar we wisten het allemaal al.
Oud 3 november 2010, 17:10   #197
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
En de bron van al die weerleggingen van onze minister van agit? Hamas, Hamas, Pallywood en nog eens H A M A S !

Slechtste post van 2010 op de valreep. Proficiat!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 17:39   #198
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nee hoor. Kijk maar:

Citaat:

DE BRON
:

Citaat:
Mark Regev, de officiële woordvoerder van de Israëlische regering. Hij erkent op Channel 4 dat Hamas geen raketten afvuurde tijdens het bestand en dat Israël eenzijdig het bestand heeft geschonden op 4 november door het vermoorden van zes Hamasstrijders.

De Israëlische regering geeft dus toe dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het doorbreken van het bestand en dus de dood van meer dan 1.500 en het verwonden van ong. 4.000 Palestijnen.
DE VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=SILJxPTqjAM

DE TRANSCRIPTIE:

Citaat:
In May there were a 149 rocket-attacks. In June, before the ceasefire started on the 18, there were 84. In the rest of June, just three.
Throughout July, August, September and October there were only 15 and Israel agrees none of these rockets were fired by Hamas.

On nov 4th Israel launched an attack that killed 6 Hamasfighters just inside the Gaza strip. They say the militants were building a tunnel to try and kidnap an Israeli soldier.
The result was a fresh barrage of rockets from Hamas. After nov 4th there were 68 and 52 in december.
During the entire period of the ceasefire no Israelis were killed by Hamasrockets.

Mark Regev, Israeli Prime Minister’s Spokesperson:
“Our goals are minimalistic and defensive. Success is freeing the civil population of southern Israel from the fear of an incoming Hamas rocket”

Question:
” But if that is the case, there were no Hamasrockets during the ceasefire. Before november the 4th, there were no Hamas rockets for 4 months.”

Regev:
“And that is correct. This crisis started when Hamas, throughout the ceasefire, when they …”

Question:
“Surely this crisis started when Israel broke the ceasefire on Nov. 4th.”

Regev:
“I disagree strongly, Sir. Israel acted on November 4th defensively because there was a tunnel that was being dug, designed …”

Question:
“There were no Israeli civilians being killed by that time…”

Citaat:
A six-month 2008 Israel–Hamas ceasefire was agreed to by both sides and began on June 19, 2008.[1] Sporadic attacks continued during the cease-fire at a vastly diminished rate; a total of 20 rockets and 18 mortars were launched from the signing of the ceasefire until the beginning of November. This represented a 98% reduction in rocket fire four and a half month period prior to the signing of the ceasefire during which over 1,800 rockets were fired from Gaza.

bron

Citaat:
In June 2008, as part of an Egyptian-brokered ceasefire, Hamas ceased rocket attacks on Israel and made some efforts to prevent attacks by other organizations.[20][21] After a four months calm, the conflict escalated when Israel carried out a military action with the stated aim to prevent an abduction planned by Hamas, using a tunnel that had been dug under the border security fence,[21] killing seven Hamas operatives.
bron: "The Six Months of the Lull Arrangement pdf". Tel Aviv Terrorism Information Center. December 2008.

Citaat:
3) Israël heeft dat staakt-het-vuren verbroken door de moord op 6 Hamasmilitanten op 4 november in Gaza.
BRON: THE GUARDIAN

SAMENVATTING:

Citaat:
Gaza truce broken as Israeli raid kills six Hamas gunmen

* Rory McCarthy in Jerusalem
* guardian.co.uk, Wednesday 5 November 2008 14.32 GMT
* Article history

Gaza strike Israel A man sifts throught rubble after Israel's overnight operation Photograph: Marco Longari/AFP

A four-month ceasefire between Israel and Palestinian militants in Gaza was in jeopardy today after Israeli troops killed six Hamas gunmen in a raid into the territory.

Israeli troops crossed into the Gaza Strip late last night near the town of Deir al-Balah. The Israeli military said the target of the raid was a tunnel that they said Hamas was planning to use to capture Israeli soldiers positioned on the border fence 250m away. Four Israeli soldiers were injured in the operation, two moderately and two lightly, the military said.
Citaat:
BRON: THE GUARDIAN

SAMENVATTING:

Citaat:
Hamas touts 10-year ceasefire to break deadlock over Israel

· Senior delegation seeks British backing for truce
· Foreign Office rules out talks with 'terrorist group'

* Ewen MacAskill and Harriet Sherwood
* The Guardian, Wednesday 1 November 2006
* Article history

Hamas is urging Britain to back its proposal for a ceasefire of up to 10 years as a way of breaking the impasse over its refusal to recognise the state of Israel.

The most senior delegation from the Hamas government to visit Britain is in London this week to promote its offer to allow a period of "co-existence" with Israel as a way to move to an eventual settlement of the Middle East conflict.
BRON: HAARETZ

SAMENVATTING:
Citaat:
Hamas' political leader Khaled Meshal on Monday said Hamas would accept a Palestinian state in the West Bank and Gaza Strip along Israel's pre-1967 borders, and would grant Israel a 10-year hudna, or truce, as an implicit proof of recognition if Israel withdraws from those areas.

Meshal's comments were one of the clearest outlines Hamas has given for what it would do if Israel withdrew from the territories it captured in the 1967 Six Day War. He suggested Hamas would accept Israel's existence alongside a Palestinian state on the rest of the lands Israel has held since 1948.
Citaat:

DIVERSE BRONNEN

SAMENVATTING:

Citaat:
Israeli Prime minister Ehud Olmert said “Netanyahu established Hamas, gave it life, freed Sheikh Yassin and gave him the opportunity to blossom”

wikipedia houdt het simpel:

wikipedia • hamas

In het begin van de jaren ’80 genoten sjeik Yassin en zijn aanhangers steun van de Israëlische overheid. Israël zag Al-Mujamma al Islami als een mogelijke bondgenoot in de strijd tegen de toenmalige terreur van de door Yasser Arafat geleide PLO. Ook hoopte Israël dat ze door Al-Mujamma al Islami te steunen verdeeldheid kon zaaien binnen de PLO en de Palestijnse gemeenschap.

Onderzoek dat wat verder dan wikipedia en een mens komt tot bizarre vaststellingen.

from the wires of UPI bijvoorbeeld:

according to several current and former U.S. intelligence officials, beginning in the late 1970s, Tel Aviv gave direct and indirect financial aid to Hamas over a period of years.

Israel “aided Hamas directly — the Israelis wanted to use it as a counterbalance to the PLO (Palestinian Liberation Organization),” said Tony Cordesman, Middle East analyst for the Center for Strategic Studies.

Israel’s support for Hamas “was a direct attempt to divide and dilute support for a strong, secular PLO by using a competing religious alternative,” said a former senior CIA official.

But with the triumph of the Khomeini revolution in Iran, with the birth of Iranian-backed Hezbollah terrorism in Lebanon, Hamas began to gain in strength in Gaza and then in the West Bank, relying on terror to resist the Israeli occupation.

Israel was certainly funding the group at that time. One U.S. intelligence source who asked not to be named said that not only was Hamas being funded as a “counterweight” to the PLO, Israeli aid had another purpose: “To help identify and channel towards Israeli agents Hamas members who were dangerous terrorists.”

“The thinking on the part of some of the right-wing Israeli establishment was that Hamas and the others, if they gained control, would refuse to have any part of the peace process and would torpedo any agreements put in place,” said a U.S. government official who asked not to be named.

“Israel would still be the only democracy in the region for the United States to deal with,” he said.

En hou je vast aan uw bretellen:

According to former State Department counter-terrorism official Larry Johnson, “the Israelis are their own worst enemies when it comes to fighting terrorism.”

“The Israelis are like a guy who sets fire to his hair and then tries to put it out by hitting it with a hammer.”

“They do more to incite and sustain terrorism than curb it,” he said.

Een voorbeeldje?

Brig. Gen. Yithaq Segev, the military governor of Gaza, had told U.S. officials he had helped fund “Islamic movements as a counterweight to the PLO and communists,”

Gérard Chaliand

Gérard Chaliand – « Je tiens tout d’abord �* rappeler que le Hamas a été, �* l’origine, encouragé par les Israéliens pour faire contrepoids �* l’Organisation de Libération de la Palestine (OLP). Le Hamas, dans une certaine mesure, est aussi l’enfant de l’intransigeance israélienne et du phénomène de colonisation.

(Spécialiste reconnu des rébellions et des conflits irréguliers, Gérard Chaliand publie un nouvel essai, ” Voyage dans 40 ans de guérillas ” (Editions Lignes de Repères, 2006), une plongée dans un demi-siècle d’insurrections armées.)

En als die bronnen u niet aanstaan, hier uit de

Jeruzalem Post

Olmert replied, “Netanyahu has gone back to being the same old Netanyahu,” and accused him of directly contributing to strengthening the Hamas movement by releasing the movement’s founder, Sheikh Ahmad Yassin, during his term as prime minister.

“Netanyahu established Hamas, gave it life, freed Sheikh Yassin and gave him the opportunity to blossom,” he said, adding that the current political situation in the Palestinian Authority came about “because of the nonsense that was done while Netanyahu was prime minister.”

C’est bien Israël qui a, au fond, créé le Hamas, ” en pensant, assure Zeev Sternell, historien, professeur �* l’université hébraïque de Jérusalem, que c’était intelligent de jouer les islamistes contre l’OLP “. Quand au début des années soixante-dix, Ahmed Yassine, de retour du Caire, fonde une association islamique de bienfaisance, Golda Meir, alors premier ministre d’Israël, escompte ainsi dresser un contrepoids au Fatah d’Arafat. ” Les associations islamiques et l’université recevaient tous les encouragements du gouvernement militaire ” en charge de l’administration de la Cisjordanie et de Gaza, écrivait en octobre 1987, l’hebdomadaire israélien, Koteret Rashit, cité par le Monde du 18 novembre 1987, ajoutant qu’elles ” étaient autorisées �* faire venir de l’argent de l’étranger “. Les islamistes créent des orphelinats et des dispensaires, mettent en place un réseau scolaire, des ateliers de confections pour l’emploi des femmes, et dispensent une aide financière aux plus démunis. Et en 1978, ils créent une ” université islamique ” �* Gaza. Koteret Rashit ajoutait : ” Le gouvernement militaire était convaincu que ces activités affaibliraient l’OLP et les organisations de gauche �* Gaza. ” Fin 1992, on comptait six cents mosquées dans Gaza. Et c’est ainsi, grâce au Mossad, que les islamistes ont tissé leur toile, �* l’ombre d’une répression impitoyable frappant les militants du Fatah et de la gauche palestinienne.

En de smeerlapperij gaar nog een heel pak verder:

l’ Humanité

en septembre 1993, sont signés les accords d’Oslo. Le Hamas les rejette. Mais �* cette époque, 70 % des Palestiniens condamnent les attentats contre les civils israéliens. Il va tout faire pour torpiller les accords. Il sera aidé par Israël qui applique avec beaucoup de réticence les accords de paix, et ce, du vivant même de Rabin. Le Hamas se lance alors dans une campagne d’attentats obéissant �* un calendrier politique précis – veille de rencontre entre négociateurs palestiniens et israéliens ou de réunion du Conseil national palestinien qui allait décider de la reconnaissance d’Israël… – permettant ainsi �* la droite israélienne de revenir au pouvoir en mai 1996.

En 1997, contre toute attente, Netanyahu libère Cheikh Ahmed Yassine pour ” raison humanitaire “, au moment même où de concert avec Bill Clinton, ils exigent tous deux d’Arafat de mettre au pas le Hamas. Une libération qualifiée par Yossi Sarid, député de gauche, de “machiavélisme �* la petite semaine“. En fait, Netanyahu savait qu’il pouvait compter, encore une fois, sur les islamistes pour torpiller les accords d’Oslo. Pis, après avoir expulsé Yassine vers la Jordanie, il l’autorise �* retourner �* Gaza où il est accueilli en héros en octobre 1997.

Le Hamas a bâti sa force en se nourrissant des échecs successifs du processus de paix, échecs auxquels il a contribué de concert avec Israël qui a multiplié les entraves �* l’application des accords d’Oslo. En poursuivant sa politique du pire, le Hamas remplit ainsi la fonction pour laquelle il a été créé : empêcher l’avènement d’un État palestinien.

Israel financed Hamas in its early years as a bulwark against Arafat. This funding could have been continued in the form of cash and/or arms. Now that Hamas is being labelled as a proxy to Iran (without any mention of its Israeli finance) and is on Israel’s doorstep it can be used to prosecute a war on Iran. Things like this don’t just happen. There are some very mentally-sick people out there prepared to do anything for a full-scale war in the Middle East. That’s why Israel was created in the first place.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 17:40.
Oud 3 november 2010, 18:16   #199
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Kijk maar:

@Mark Regev, de officiële woordvoerder van de Israëlische regering. Hij erkent op Channel 4 dat Hamas geen raketten afvuurde tijdens het bestand en dat Israël eenzijdig het bestand heeft geschonden op 4 november door het vermoorden van zes Hamasstrijders. De Israëlische regering geeft dus toe dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het doorbreken van het bestand en dus de dood van meer dan 1.500 en het verwonden van ong. 4.000 Palestijnen.
Nee, nu kluts je van alles door elkaar. Tenandere in dat filmpje van je staat dat er in november 68 en in december 52 raketten werden afgevuurd door Hamas. Dat gebeurde uit wraak nadat het IDF een terreurgroep had opgerold die bezig was een tunnel te graven vanuit Gaza naar Israël. Herinner je maar hoe soldaat Gilad Shalit werd ontvoerd in 2006.

Ps: op dit ogenblik zijn 1.166 namen bekend van Palestijnen die gedood werden tijdens het drie weken durende Gaza offensief Operation Cast Lead. Onder hen 709 terroristen. Vrouwen en -16 jarigen die gedood werden teruggevonden met een raketlanceerder of machinegeweer in hun handen, werden eveneens bij 'burgers' geteld.
Oud 3 november 2010, 18:25   #200
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, nu kluts je van alles door elkaar.
Ik kluts niets door elkaar. Volgens jouw verwrongen ideologie waren al mijn stellingen gebaseerd op één bron: Hamas. Ik geef je vijfendertig andere bronnen. Daaruit distileer jij één miniem facet, met name

Citaat:
in dat filmpje van je staat dat er in november 68 en in december 52 raketten werden afgevuurd door Hamas.
Dat is dus na het staakt-het-vuren dat op 19 juni was ingegaan. Die raketten waren het gevolg van het feit dat Israël het staakt-het-vuren had verbroken omdat het IDF (afhankelijk van de bron 5, 6 of 7) Palestijnen had vermoord.

Jij noemt die Palestijnen natuurlijk 'terroristen' omdat Israël dat doet, maar zelf onafhankelijke informatie opzoeken zal waarschijnlijk teveel moeite zijn.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 18:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be