Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 19:44   #181
Randa
Burgemeester

Standaard

zeg, hier zitten een paar onverbeterlijke azijnpissers tussen, die het licht van de zon nog zouden tegenspreken.
laten doen, alleen zij zelf hebben er last van
Randa is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:44   #182
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U plakt op iedereen, die het niet met u eens is ,de term 'belgicist'. En u bent niet de enige die dit doet. Dat is misschien wel gemakkelijk, maar het getuigt van een verregaande intellectuele luiheid die natuurlijk elke gevoel voor nuance mist. Zo typisch voor cliché-denkende mensen.
Tot op heden heb ik in uw boodschappen bitter weinig nuance teruggevonden. Zeker niet wanneer het over de N-VA en BDW gaat.
Oud 8 oktober 2010, 19:45   #183
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tweetalig statuut baat niet veel meer wanneer er geen Vlamingen meer zullen zijn in Brussel . En het zullen er nog minder worden als nu, indien de laatste Vlamingen in Brussel verstoken zullen worden van elke politieke inmenging of steun.
En hoe zou dat gebeuren? Jij koppelt misschien een unitair België aan het wegvallen van de pariteit in Brussel? Die twee hebben niks met elkaar te maken. Brussel heeft dat statuut net omdat het de hoofdstad is van ALLE Belgen, wat ze in Brussel niet willen geweten hebben.

Ik herhaal dus: Brussel is van de gemeenschappen, Brussel is NIET van Brussel.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:46   #184
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mag ik eens moeilijk doen? 't is maar om te lachen zene, want ik denk niet dat het echt zo zou zijn, maar als we de laatste peiling VOOR de verkiezingen vergelijken met de uiteindelijke uitslag...

Wat ik wél wil onderstrepen is dat 5% winst als je al zoveel hebt, toch wel eigenlijk ongelooflijk is. Ik weet zeker dat er hier en daar feestjes worden gebouwd. En Bart mag dan wel nogal heel kalm overkomen op tv met zijn overwinning, ik denk dat hij thuis toch wel efkes de vreugdegevoelens laat gaan Je zou voor minder, nietwaar?

Maandag terug naar de realiteit van de onderhandelingen. Het zal ze aan de andere kant van de tafel niet zachter maken vrees ik. Al HOOP ik het wel.
Ja, maar zoals ik zei, is dit slechts schijn. Van die 5% komt er quasi 4% van de V-partijen.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2010 om 19:46.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:47   #185
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet niet zo vroeg juichen. Als we alles samentellen dan wint de NVA een schamele 2% van andere partijen. Dat wil dus zeggen dat veruit het gros van de aanwinst van de NVA uit eigen Vlaams-nationalistische rangen komt door stemverschuivingen. Zo zit het in mekaar.
Je kunt evenwel niet om de cijfers heen die SDG aanvoert. De opmars van de V-partijen is onweerlegbaar.
Oud 8 oktober 2010, 19:47   #186
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zwartepieten, convergenties, responsabilisering, identiteit, stekkers, ne grooten met stoofvlees, ... confederalisme komt inderdaad niet meer in Barts - overigens bewonderenswaardig grote - vocabularium voor.
Tja, en NOG beweren jullie dat hij NIET TOT TOEGEVEN bereid is... Je moet het maar aan elkaar knopen he.

Bezint eer ge commentaar geeft. Ze komt soms gewoon terug in je gezicht
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:47   #187
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik vrees dat ik U daarin moet volgen. En jammer genoeg, en dat weet gij ook, gaan die nieuw verworven Vlaamse nationalistische nva stemmen (als we de peiling mogen geloven natuurlijk) straks mee ingeschreven worden bij de belgicistische partijkes waar we de nva zich nog altijd op laat aangewezen zijn om de 2-3de meerderheid te halen.

Ge weet, ik geef U niet graag gelijk, maar voor de Vlaamse onafhankelijkheid en de nva strategie daartoe, wil dit evenveel zeggen als de effectieve uitslag van 2010. We blijven op de Belgische carrousel zitten. En wat de nva betreft gaat ze daar zitten met compleet onbetrouwbare linkse partners.

Gij hebt toch een geluk dat Uw land niet gemaakt is om democratische besluitsvorming te verdragen hé!
U hoeft helemaal niet te vrezen.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:48   #188
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Als er iets is dat BDW van Shiltz geleerd heeft dan is het wel dat, waar dacht je dat het, "ik wil geen postje" van BDW vandaan kwam.
Uit het grote stratego boek dat wie minister wordt en de handen vuil maakt onvermijdelijk modder op zijn zuivere pak krijgt en dus stemmetjes kan verliezen.

Maarja, ge gaat mij nu toch niet komen vertellen dat al die Vlamingen die bdw hun voorkeurstem gaven morgen tevreden gaan zijn als meneer Dewever 'aan de kant blijft staan'?

Integendeel, Dewever heeft de stemmen gewild en overvloedig gekregen. Hij verwijt het vb altijd aan de kant te staan, welaan, laat hem nu zelf maar eens de mouwen opstropen. Hij is de populairste politicus van het land, derhalve logischerwijze zou hij de nieuwe formateur (of wat de naam van het beestje ook gaat zijn) moeten worden. Hij kan dat toch niet eeuwig en altijd van zich af blijven schuiven? Dat kon Schiltz ook niet. Logisch ook, als je zegt dat je met België wel bij Vlaanderen zult uitkomen moet je hoe dan ook vroeg of laat mee in het Belgische bad.
Oud 8 oktober 2010, 19:49   #189
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt evenwel niet om de cijfers heen die SDG aanvoert. De opmars van de V-partijen is onweerlegbaar.
V-Partijen?

Het is niet omdat CD&V nu via Kris Peeters de Vlaamse kaart echt trekt, dat ik haar een V-Partij zou willen noemen. Daar moeten nog wel wat bewijzen op volgen!
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:53   #190
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel zeker is dat niet maar het zou kunnen.

Nu iets anders. Indien het VB zou komen aandraven met een flamboyante nieuwe voorzitter, dan zou die partij wel eens terug in de lift kunnen komen. Maar met de oude renpaarden van nu is het niet meer te doen. Zij hebben hun beste tijd gehad.

een flamboyante blok voorzitter.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:54   #191
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
V-Partijen?

Het is niet omdat CD&V nu via Kris Peeters de Vlaamse kaart echt trekt, dat ik haar een V-Partij zou willen noemen. Daar moeten nog wel wat bewijzen op volgen!
Inderdaad. Tjeven blijven tjeven : noch vlees, noch vis, enkel de waan van de dag, maar wel steeds machtsgeil.
Sunny is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:55   #192
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Uit het grote stratego boek dat wie minister wordt en de handen vuil maakt onvermijdelijk modder op zijn zuivere pak krijgt en dus stemmetjes kan verliezen.

Maarja, ge gaat mij nu toch niet komen vertellen dat al die Vlamingen die bdw hun voorkeurstem gaven morgen tevreden gaan zijn als meneer Dewever 'aan de kant blijft staan'?

Integendeel, Dewever heeft de stemmen gewild en overvloedig gekregen. Hij verwijt het vb altijd aan de kant te staan, welaan, laat hem nu zelf maar eens de mouwen opstropen. Hij is de populairste politicus van het land, derhalve logischerwijze zou hij de nieuwe formateur (of wat de naam van het beestje ook gaat zijn) moeten worden. Hij kan dat toch niet eeuwig en altijd van zich af blijven schuiven? Dat kon Schiltz ook niet. Logisch ook, als je zegt dat je met België wel bij Vlaanderen zult uitkomen moet je hoe dan ook vroeg of laat mee in het Belgische bad.
Bart kan prima vanuit zijn Senaats en Voorzitters zetel, de dans leiden. Andere partijvoorzitters doen dat toch ook? Was het niet de partijleiding die het mes in de rug van Leterme stak? Was het niet de partijleiding die de stekker uit de laatste(?) regering trok? In mijn politiek boek staat de partijleider nog steeds boven de premier hier in België, of je moet een "verhofstadtje" doen. Een lakei neerplanten die je kan besturen als ware het een poppetje aan een touwtje.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 19:58   #193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bazelt u toch allemaal.

Van de drie zogenaamde 'V-partijen' (VB, NVA, LDD), krijgen er 2 weer eens een goede pandoering van de denkbeeldige kiezer, ofte een goede afstraffing. Meer nog, eentje is zelfs virtueel van de kaart geveegd. Bestaat niet meer.

Voor zover de peiling juist is weliswaar.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2010 om 20:01.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 20:01   #194
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja, maar zoals ik zei, is dit slechts schijn. Van die 5% komt er quasi 4% van de V-partijen.
Tja, gedeeltelijk waar. We hadden het er al eens over he, hoe moeilijk dat te bepalen valt. Kiezers maken soms rare bokkesprongen. Aangezien het maar een peiling is, zullen er wel weer te weinig motivatievragen gesteld zijn. Ik zou toch eens graag hebben dat ze gewoon de vragen ook publiek maken. Net zoals ze gesteld zijn aan de mensen. Nuances zouden al beter te herkennen zijn.

BVB: men spreekt van de "populariteit" van Dirupo, terwijl men gewoon gevraagd heeft "wie moet eerste minister worden". U zal zich herinneren dat hier op het forum dezelfde vraag door heel veel NVa'ers beantwoord werd met "Dirupo". Dat heeft NIKS met zijn populariteit te maken. Bijna eerder andersom,nietwaar?
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 20:03   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
82% van de Vlamingen is voor het behoud van België.
Er is dus een enorm potentieel voor de BUB.
Oud 8 oktober 2010, 20:03   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie post #184.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2010 om 20:03.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 20:03   #197
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart kan prima vanuit zijn Senaats en Voorzitters zetel, de dans leiden. Andere partijvoorzitters doen dat toch ook? Was het niet de partijleiding die het mes in de rug van Leterme stak? Was het niet de partijleiding die de stekker uit de laatste(?) regering trok? In mijn politiek boek staat de partijleider nog steeds boven de premier hier in België, of je moet een "verhofstadtje" doen. Een lakei neerplanten die je kan besturen als ware het een poppetje aan een touwtje.
Ge begrijpt mij niet. Iemand met zo een monsterscore hoort gewoonweg thuis in de uitvoerende macht, niet op de bankjes van de wetgevende macht. Iemand met een Vlaams nationalistische achtergrond daarentegen hoort op de bühne daar waar de boedelverdeling gaande is.

Pas op, Bart heeft een tactisch uitmuntend parcours gereden. Dat moet ik hem nageven. Machiavellistisch, dat wel. Maar hij is er geraakt. Ge kunt dat spelletje echter niet blijven spelen. (Verhofstadt zijn liedje was in 2007 na acht jaar ook onherroepelijk uitgezongen) Waarop mijn vraag als Vlaams nationalist nog steeds is, gaat de nva het spelletje zo lang electoraal kunnen rekken via het participationisme tot het Vlaanderen zijn vrijheid kan schenken?

Mijn pronostiek: Neen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 oktober 2010 om 20:04.
dominatrix is offline  
Oud 8 oktober 2010, 20:03   #198
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet niet zo vroeg juichen. Als we alles samentellen dan wint de NVA een schamele 2% van andere partijen. Dat wil dus zeggen dat veruit het gros van de aanwinst van de NVA uit eigen Vlaams-nationalistische rangen komt door stemverschuivingen. Zo zit het in mekaar.
Tuttut, één op drie Vlamingen kiest voor de N-VA en één op twee kan zich voorstellen ervoor te stemmen. Punt uit.
Oud 8 oktober 2010, 20:04   #199
EddyBal

Standaard

Citaat:
Wat bazelt u toch allemaal.

Van de drie zogenaamde 'V-partijen' (VB, NVA, LDD), krijgen er 2 weer eens een goede pandoering van de denkbeeldige kiezer, ofte een goede afstraffing. Meer nog, eentje is zelfs virtueel van de kaart geveegd. Bestaat niet meer.

Voor zover de peiling juist is weliswaar.
Op Nationaal vlak denk ik wel dat we LDD tot de overledenen mogen rekenen. Het gemeentelijk vlak zal wel volgen zeker? Een deel naar de VLD, een deel naar de NVA en een deel naar de CD&V. Al naargelang hun tweede gedacht of (niet te vergeten, het zijn politici) OPPORTUNITEIT
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 20:06   #200
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er is dus een enorm potentieel voor de BUB.
Neen, want dat zijn wat antieke Belgische nationalisten. De BUB wil terug naar een oubollig België �* papa. En dat is voltooid verleden tijd.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be