![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan al zien dat niet alle psychiaters op één en dezelfde lijn staan. Nu ben ik benieuwd welke diagniose de voorgaande psychiaters vastgesteld hadden toen ze nog depressief, in een instelling zat en zelfmoorneigingen had. Daar lees je nergens iets over terwijl het toch een belangerijke gegeven is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat er dan niemand veroordeeld is tiens. Het punt dat ik wil maken: er is geen enkele andere verdachte.
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
* Geen dna-bewijs * Psychiaters zijn het met elkaar niet eens. * Geen moordwapen * Geen getuigen die de sabotage hebben gezien * Geen bekentenis * Geen andere piste onderzocht Zover ik weet is ze onschuldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk, mijn stellingen zijn correct, sommige van jou fout (3 en 6). Dan hecht ik meer waarde aan mijn conclusie. Jouw andere argumenten zijn neutraal, ze pleiten niet in haar voordeel, enkel niet in haar nadeel ook. Edit: Wat ook opvalt: jouw argument "geen andere piste onderzocht" en mijn argument "ze is de enige verdachte" is hetzelfde van een andere kant belicht.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 september 2010 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is geen andere piste onderzocht. Els Clottemans was de moordenares volgens de onderzoekers en daarop is het onderzoek gebaseerd. Mijn stellingen zijn correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds zei: dat is mogelijk. In het geval van Lucia de Berk ging men er van uit dat er 5 moorden en 2 moordpogingen gepleegd waren, maar achteraf bleek er helemaal niets aan de hand en bleken de "moorden" natuurlijke sterfgevallen. Hoe weet je dat dus 100% zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal wel, dat lijkt me logisch dat iedereen zichzelf een baken van rationaliteit vindt. Maar is het correct? Persoonlijk denk ik ook wel dat Clottemans het gedaan heeft, maar weet je dat zeker? Neen. Is het wel moord? Daar gaan we van uit. Misschien is de dader overleden: zelfmoord. Misschien ook niet. Waaruit blijkt dat het 100% zeker om sabotage gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister
|
![]() Blijkbaar was er zowel bij de hoofdparachute als de reserve iets doorgesneden.
Check ook eens het bijna identieke geval van Stephen Hilder http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hilder. Geen dader gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 september 2010 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben uiteraard ook blij dat ik niet in de jury zit.
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
CNN 26/01/2007 hoofdparachute: lijnen met een lint samengeknoopt zodat parachute niet goed openging reserve: ? Nieuwsblad 16/11/2007 hoofdparachute: draagriem doorgeknipt reserve: experts zijn verdeeld Heraldsun 25/04/2008 hoofdparachute: ripcord doorgesneden reserve: stuk stof rond gebonden Nieuwsblad 24/09/2010 hoofdparachute: Een verbindingslijn van de pilot chute, het kleine valscherm dat de hoofdparachute moet openen, was met een schaar doorgeknipt. reserve: de stuurlijn linksachter was losgeknipt van de hangriem. Die hangriem is verbonden met het harnas van de valschermspringer. De reserveparachute kwam nog deels uit de hoes, maar onvoldoende om volledig open te gaan. De complete sabotage kan in 30 seconden gebeuren. Aangezien dit het enige materiele bewijs is, is de preciese aard van de sabotage van essentieel belang. Is er iemand die meer weet? Openingssequentie van een parachute: http://adventure.howstuffworks.com/skydiving4.htm Laatst gewijzigd door discuz : 25 september 2010 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() Nog een pittig detail: de man van Van Doren was ook ooit valschermspringer, en is lid geweest van de club.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Columbo die zou het wel geweten hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit klopt dan weer niet. je kunt probleemloos je eigen parachute saboteren. de minnaar kon die parachute saboteren. misschien was haar echtgenoot op de hoogte geraakt vd affaire en heeft hij ergens thuis de parachute gesaboteerd. misschien heeft zij haar eigen parachute gesaboteerd omdat ze haar huwelijk kwijt was door de affaire dat is allemaal evengoed mogelijk Citaat:
ik denk ook dat ze het gedaan heeft maar zonder doorslaggevend bewijs MOET je haar vrijspreken en ze het voordeel vd twijfel gunnen. Laatst gewijzigd door 1207 : 25 september 2010 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een toffe pé. Maar tegenwoordig moet je niet alleen slim zijn, je moet het ook goed kunnen uitleggen, om maar te zwijgen over het voorkomen. H. Poirot zou het tegenwoordig beter doen. Een Belg op de koop toe.
Laatst gewijzigd door Rudy : 25 september 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Globaal komt het er op neer: wat is het ergste; een moordenaar vrijspreken of een onschuldige de cel in steken. Aangezien onschuldig de cel in zitten, naar wat ik gelezen heb, een verschrikkelijke mentale kwelling is, ben ik eerder geneigd deze mogelijke gelegenheidsmoordenaar vrij te spreken. Hoe groot is de kans dat ze hervalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Kan er iemand bevestigen of Els van Doren de zus was van Marleen van Doren, de ex-vrouw van Patrick Dewael?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |