![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#182 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Neen, niet enkel Meester Vermassen, maar ook Meester Van Aelst, dat weet je goed genoeg.
|
|
|
#183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het zijn beide goeie advocaten, maar puur verbaal blaast Vermassen Van Aelst weg.
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
Neen het is absoluut niet de publieke opinie. De enkele duizend facebookpersonen die achter Clottemans staan, maken helemaal niet de publieke opinie uit, en gelukkig maar hert ging erg gesteld zijn met de moraal van onze samenleving.
|
|
|
#187 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eerlijk gezegd heb ik links en rechts nog maar bitterweinig sympathie kunnen sprokkelen voor Vermassen. Er heerst een zeker gevoel van ongeloof, nu er schijnbaar iemand wordt veroordeeld zonder echte bewijslast.
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
Ik geloof nooit dat het verschil zo simpel kan zijn. Zelfs met een totaal andere jury geloof ik dat zij nog schuldig ging verklaard worden, misschien ging de strafmaat eventueel wat verschillend zijn. Die jury zijn nu ook geen idioten.
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou echter interessant na te gaan welke assisenzaken er in het verleden allemaal zijn verbroken en welke hebben geleid tot een andere uitspraak van de volksjury. |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, maar er is wel een serieus gebrek aan hoogopgeleiden (dokters, proffesoren, ingenieurs, chirurgen..........enz) binnen de assisenjury's. Telkens weer is het een verzameling van "middle-class loontrekkers". Niks mis mee natuurlijk, ware het niet dat zo'n jury ook een oordeel moet vellen over psychiatrische rapporten.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 november 2010 om 01:47. |
|
|
|
|
|
#192 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jongens toch, die man is dus niet gebarsten van zijn eerste leugen. Tja, hij is advocaat, voor niets beschaamd dus.
|
|
|
|
|
#193 |
|
Minister
|
aan Magnificat en al die andere vermassen-lovers... weet je wat voor gangsters Vermassen al heeft vrijgepleit? Als je echt gelooft dat op het einde van een proces er altijd een 100% oprechte uitspraak komt, dan ben je achterlijk... Justitie werkt allesbehalve objectief. Maar hou gerust je oogkleppen op he!
P.S. dit wil niet zeggen dat ik geloof dat Clottemans onschuldig is; ik stel enkel vast dat op basis van het 'profiel', en de fouten die gemaakt zijn door het gerecht en de politie (bvb de plotselinge verschijning van het tasje dat Clottemans zogezegd - passende in het profiel - had meegenomen), je niet met zekerheid kan zeggen dat zij het is... Al die profieleringstechnieken zijn trouwens nogal twijfelachtig... het is zoals de Rorschach test; zet 13 psychologen/psychiaters/... bijeen en ze zullen allemaal andere interpretaties maken, die vaak tegenstrijdig zijn. Je kan er dan wel mss nuttige informatie uit distilleren, maar wat moet je dan als 'waar' aannemen, en wat 'niet'. En als je diep genoeg graaft, vind je in elke persoon wel iets raar hoor :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 november 2010 om 01:49. |
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees toch eens over wat het ging ..lees dan de half lauwe reactie erop moest de jury tot een ander besluit komen ( je weet wel die jury waar ik niet de pretentie mag van hebben het beter te weten ... en ook niet heb ) |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
|
Citaat:
Maar de weinigen die achter het vonnis staan verwijt je dat ze meehuilen met de wolven in het bos. Zeer vreemd allemaal hoor. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
|
Citaat:
Als het wel hetzelfde zou zijn, zou het maar onnozel zijn om in beroep te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
|
Citaat:
Op alle vragen luidt het antwoord NEEN. Als je problemen hebt met het vonnis, klaag dan het Belgische justitiesysteem aan, maar niet Vermassen, want die heeft gedaan wat elke goede advocaat zou doen. |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Minister
|
Rustig Kiko, rustig.
Sjonge, een zwak voor JV misschien? |