Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 01:04   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Neen, want de jury weet veel, maar dan ook veel meer dan jij over deze zaak. Waar haal jij de pretentie te beweren méér te weten dan de juryleden? Zij hebben vier weken alle informatie over zich gekregen die er maar was, terwijl jij het enkel de verslagen van de pers kon/moest doen.
Zij hebben vooral vier weken Vermassen over zich heen gekregen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 01:06   #182
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, niet enkel Meester Vermassen, maar ook Meester Van Aelst, dat weet je goed genoeg.
Oud 11 november 2010, 01:08   #183
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet enkel Meester Vermassen, maar ook Meester Van Aelst, dat weet je goed genoeg.
het zijn beide goeie advocaten, maar puur verbaal blaast Vermassen Van Aelst weg.

Citaat:
Oud 11 november 2010, 01:08   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, want de jury weet veel, maar dan ook veel meer dan jij over deze zaak. Waar haal jij de pretentie te beweren méér te weten dan de juryleden? Zij hebben vier weken alle informatie over zich gekregen die er maar was, terwijl jij het enkel de verslagen van de pers kon/moest doen.
Hoe benader je dan een ander oordeel? Als jury A een veroordeling uitspreekt, en jury B een vrijspraak, en dit over dezelfde zaak met dezelfde feiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 01:09   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het zijn beide goeie advocaten, maar puur verbaal blaast Vermassen Van Aelst weg.
Correctie: hij roept VA weg.
Oud 11 november 2010, 01:11   #186
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Verbetering: het is de publieke opinie, ook al geef jij dat een andere naam, het blijft de publieke opinie.

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Neen het is absoluut niet de publieke opinie. De enkele duizend facebookpersonen die achter Clottemans staan, maken helemaal niet de publieke opinie uit, en gelukkig maar hert ging erg gesteld zijn met de moraal van onze samenleving.
Oud 11 november 2010, 01:13   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen het is absoluut niet de publieke opinie. De enkele duizend facebookpersonen die achter Clottemans staan, maken helemaal niet de publieke opinie uit, en gelukkig maar hert ging erg gesteld zijn met de moraal van onze samenleving.
Eerlijk gezegd heb ik links en rechts nog maar bitterweinig sympathie kunnen sprokkelen voor Vermassen. Er heerst een zeker gevoel van ongeloof, nu er schijnbaar iemand wordt veroordeeld zonder echte bewijslast.
Oud 11 november 2010, 01:14   #188
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe benader je dan een ander oordeel? Als jury A een veroordeling uitspreekt, en jury B een vrijspraak, en dit over dezelfde zaak met dezelfde feiten.
Ik geloof nooit dat het verschil zo simpel kan zijn. Zelfs met een totaal andere jury geloof ik dat zij nog schuldig ging verklaard worden, misschien ging de strafmaat eventueel wat verschillend zijn. Die jury zijn nu ook geen idioten.
Oud 11 november 2010, 01:18   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof nooit dat het verschil zo simpel kan zijn. Zelfs met een totaal andere jury geloof ik dat zij nog schuldig ging verklaard worden, misschien ging de strafmaat eventueel wat verschillend zijn. Die jury zijn nu ook geen idioten.
Dat is slechts uw geloof...

Het zou echter interessant na te gaan welke assisenzaken er in het verleden allemaal zijn verbroken en welke hebben geleid tot een andere uitspraak van de volksjury.
Oud 11 november 2010, 01:19   #190
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een dom opstel waar 10 minuutjes aan gewerkt wordt vergelijken met een zwaar proces waar 4 weken over gedaan werd. Jawadde.
U haalt in alle geval 10/10 voor het missen van de point.

Jawadde

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 01:26   #191
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar er is wel een serieus gebrek aan hoogopgeleiden (dokters, proffesoren, ingenieurs, chirurgen..........enz) binnen de assisenjury's. Telkens weer is het een verzameling van "middle-class loontrekkers". Niks mis mee natuurlijk, ware het niet dat zo'n jury ook een oordeel moet vellen over psychiatrische rapporten.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 november 2010 om 01:47.
Oud 11 november 2010, 01:30   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Weet jij dan zelfs niet dat Vermassen Clottemans nooit had verdedigd omdat hij niet kon geloven in haar onschuld.

Dat heeft hij letterlijk gezegd in Pauw en Wittman.
En van Horion was hij wel overtuigd van zijn onschuld.

Jongens toch, die man is dus niet gebarsten van zijn eerste leugen. Tja, hij is advocaat, voor niets beschaamd dus.
Oud 11 november 2010, 01:42   #193
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

aan Magnificat en al die andere vermassen-lovers... weet je wat voor gangsters Vermassen al heeft vrijgepleit? Als je echt gelooft dat op het einde van een proces er altijd een 100% oprechte uitspraak komt, dan ben je achterlijk... Justitie werkt allesbehalve objectief. Maar hou gerust je oogkleppen op he!

P.S. dit wil niet zeggen dat ik geloof dat Clottemans onschuldig is; ik stel enkel vast dat op basis van het 'profiel', en de fouten die gemaakt zijn door het gerecht en de politie (bvb de plotselinge verschijning van het tasje dat Clottemans zogezegd - passende in het profiel - had meegenomen), je niet met zekerheid kan zeggen dat zij het is... Al die profieleringstechnieken zijn trouwens nogal twijfelachtig... het is zoals de Rorschach test; zet 13 psychologen/psychiaters/... bijeen en ze zullen allemaal andere interpretaties maken, die vaak tegenstrijdig zijn. Je kan er dan wel mss nuttige informatie uit distilleren, maar wat moet je dan als 'waar' aannemen, en wat 'niet'. En als je diep genoeg graaft, vind je in elke persoon wel iets raar hoor :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 11 november 2010 om 01:49.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 01:46   #194
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
aan Magnificat en al die andere vermassen-lovers... weet je wat voor gangsters Vermassen al heeft vrijgepleit? Als je echt gelooft dat op het einde van een proces er altijd een 100% oprechte uitspraak komt, dan ben je achterlijk... Justitie werkt allesbehalve objectief.
Daar was het ook weer de jury die hem is gevolgd, juist zoals in de Zaak Clottemans. Ik weet niet of hij echte gangsters heeft verdedigd, feit is dat tussen zijn massa's vrijspraken, die hij bekomen heeft, er enkele zeer dubieuze tussenzitten. Juist zoals de veroordeling van Clottemans die hij bekwam zeer dubieus is.

Citaat:
Oud 11 november 2010, 01:46   #195
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook last met voorwaardelijke proposities ?
Lees toch eens over wat het ging ..lees dan de half lauwe reactie erop moest de jury tot een ander besluit komen ( je weet wel die jury waar ik niet de pretentie mag van hebben het beter te weten ... en ook niet heb )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 09:21   #196
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jij huilt in feite gewoon mee met de wolven in het bos...Het gerecht heeft gelijk, basta.
Tiens, dat is vreemd. Als ik jullie mag geloven, is "heel Vlaanderen verontwaardigd" over het vonnis.

Maar de weinigen die achter het vonnis staan verwijt je dat ze meehuilen met de wolven in het bos.

Zeer vreemd allemaal hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 09:24   #197
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Dat lijkt me wel een heel merkwaardige reactie. Als jury A iemand schuldig verklaart en jury B diezelfde persoon voor dezelfde feiten vrijspreekt, stelt u zich dan geen vragen? Het is dan zoals onderwijzer A een opstel van een leerling nul op tien geef, terwijl zijn collega hetzelfde werkje met een 9 bekroont.
Het één proces is het ander niet. Nieuwe elementen, nieuwe getuigenissen, bepaalde zaken die extra beklemtoond worden enz.

Als het wel hetzelfde zou zijn, zou het maar onnozel zijn om in beroep te gaan.
Oud 11 november 2010, 09:25   #198
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leugen, en dat weet je. Waarom lieg je ?
Oud 11 november 2010, 09:33   #199
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik links en rechts nog maar bitterweinig sympathie kunnen sprokkelen voor Vermassen. Er heerst een zeker gevoel van ongeloof, nu er schijnbaar iemand wordt veroordeeld zonder echte bewijslast.
En wat heeft Vermassen daar mee te maken ? Heeft hij iets illegaals gedaan ? Iemand omgekocht ? Bedreigd ? Opzettelijk foutieve informatie gegeven ? Op achterbakse manier van de wet gebruik gemaakt ? Is hij een media-offensief begonnen ?

Op alle vragen luidt het antwoord NEEN.

Als je problemen hebt met het vonnis, klaag dan het Belgische justitiesysteem aan, maar niet Vermassen, want die heeft gedaan wat elke goede advocaat zou doen.
Oud 11 november 2010, 09:36   #200
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Rustig Kiko, rustig.
Sjonge, een zwak voor JV misschien?
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be