![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lange tijd leek het debat over de ernstige gevolgen van klimaatopwarming in slaap gevallen. Met deze brief zal het waarschijnlijk even wakker worden geschud. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() Vermits er toch meer mensen niet (meer) geloven in de schadelijke invloed van ons gedrag op het milieu en de gevolgen ervan is het nog zinloos om mensen trachten te overtuigen.
En als we dan bv toch nog niet voorbij het 'point of no return' zijn zoals vele "sceptici" beweren dan hoop ik niet enkel dat we er snel over zijn maar weet ik dat we dat al zijn. Zeker als de nodige technologie niet ontwikkeld wordt en goed gebruikt om dat alsnog tegen te spreken, of terug te draaien met andere woorden. Ik moet stilaan eerlijk gaan zeggen dat ik ook niet veel meer zal verpinken als ik morgen de kans zou krijgen om bv Yellow Stone mogen doen uitbarsten. Echter dat is de makkelijke weg uit en zal de overlevende mensheid niet echt een les bezorgen. Nee dan kies ik toch maar voor de langere pijnlijke weg hoewel ik die ook niet snel genoeg meer kan zien gaan. Meer honger naar energie, meer verspilzucht en nog grotere nonchalance is wenselijk geworden. Zal ook de enigste manier zijn om nog ons gelijk te bewijzen vrees ik.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Ondertussen kan de ganse wereld wel vaststellen dat de "vette" Europese politici dan wel veel zeveren over CO2-uitstootbeperking en zo ,maar ook dat hun kiezers verder als gekken rondkarren,(zelfs opnieuw met stickers "kernenergie nee bedankt! op de achterruit ![]() Er is een investering- en zoektocht nodig van de omvang van het Amerikaanse Apollo-programma uit de jaren zestig,investering in ECHTE technici en ECHTE projectleiding, om eens goed hard de energie- enntransport- problematiek te lijf te gaan.....geen "klimaatwetenschappers" die elk met een paardenbril op,en hun "gemasseerde" grafiekjes,.....niks...nuttigs meer kunnen toevoegen aan het debat... Met de ijsberen gaat het ondertussen uitstekend...dank U. Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2012 om 05:25. |
|
![]() |
![]() |