Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 22:57   #181
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ongelofelijk hoeveel bazenpoepers hier rondzwalpen....

noem het gelijk ge wilt, *KNIP*

Laatst gewijzigd door Arbiter : 13 november 2010 om 00:44.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:00   #182
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Maar waarschijnlijk zullen ze bij Group 4 de overstap naar Neutr-On niet durven maken. Net zoals wij voorgesteld hebben aan de arbeiders van Arcelor-Mittal in Gent die ook niet durfden overstappen.
Misschien denken ze dat de kleurvakbonden hun beloften, voor een gelijk statuut, gaan waarmaken, quod non.

Wij zouden onmiddellijk de onderhandelingen beginnen voor een gelijk statuut voor arbeiders en bedienden.

Neutr-On
Gelijk statuut voor arbeiders, bedienden en ambtenaren. Anders kunnen we binnen een paar jaar terug beginnen.
Maar ernstig. Weet wel dat men in het buitenland maar één statuut meer heeft, maar weet eigenlijk niet of dit dichter bij het arbeiders, dan wel bij het bediendenstatuut staat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:01   #183
Woetse
Partijlid

Standaard

Mag ik er hier een paar aan herinneren dat het de directie van Brinks is die de aanval heeft ingezet en niet de werknemers? Wat hebben zij de maken met het mismanagement van het bedrijf? Want men doet plots uitschijnen of Brinks draaide en goed en is de laatste plots bergaf gegaan. Zoals ik al reeds zei, Brinks heeft in het verleden al meerdere winstgevende takken verkocht.

Dan wou ik daarnaast toch ook even reageren op jbl. Het grootste verschil tussen de 2 statuten ligt vooral in de ontslagregeling. Zoals je wel weet is de opzegtermijn van arbeiders belachelijk weinig. Iemand die 20 jaar in een bedrijf werkt als arbeider heeft een opzegtermijn van welgeteld 2 maanden... . Enja de kost ligt veel hoger als je een bediende moet ontslaan. En maar terecht ook lijkt mij. Denk je nu echt dat die werknemers van Brinks nog een mooie toekomst voor zich hebben op werkvlak? Group 4 biedt dan mss wel werk aan, maar dat wil wel zeggen dat ze minder verdienen, sneller op straat kunnen gezet worden, nog flexibeler moeten zijn, ... . En dat met werknemers die al meer dan 20 jaar werken. Van respect gesproken.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:02   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dan weer ongelooflijk veel realisten

Laatst gewijzigd door Bob : 12 november 2010 om 23:02.
Oud 12 november 2010, 23:02   #185
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is um zie met zijne sukkelpraat.
Oud 12 november 2010, 23:04   #186
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Mag ik er hier een paar aan herinneren dat het de directie van Brinks is die de aanval heeft ingezet en niet de werknemers?

daar wist ik niks van, maar ik vind het wel zalig.

eat this, fucken sossen!
Oud 12 november 2010, 23:08   #187
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

home > Economie > "70% minder buitenlandse investeringen"
"70% minder buitenlandse investeringen"
Belga vr 23/07/2010 - 11:18
België heeft vorig jaar 70 procent minder buitenlandse investeringen aangetrokken. Dat blijkt uit het World Investment Report van de Conferentie voor Handel en Ontwikkeling van de Verenigde Naties (Unctad) en staat te lezen in De Morgen.

Ons land trok vorig jaar 34 miljard dollar (26,3 miljard euro) aan buitenlandse investeringen aan, slechts evenveel als in 2005. In 2008 was België nog goed voor 110 miljard dollar (85,2 miljard euro). Het jaar daarvoor piekten de buitenlandse investeringen zelfs tot 118 miljard dollar.

Door de terugval in investeringen zakt ons land van de tweede naar de tiende plaats in de internationale rangschikking. Stonden in 2008 alleen de Verenigde Staten voor België, dan moest ons land vorig jaar ook China, Frankrijk, Hongkong, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Duitsland, Saudi-Arabië en India laten voorgaan.

Ander negatief nieuws is dat er vanuit ons land niet meer geïnvesteerd wordt in het buitenland. De kapitaalstromen vanuit België zijn helemaal opgedroogd. Belgische bedrijven trokken zelfs 15 miljard dollar aan kapitaal terug.
Oud 12 november 2010, 23:09   #188
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
daar wist ik niks van, maar ik vind het wel zalig.

eat this, fucken sossen!
En wat is daar zalig aan ?
Oud 12 november 2010, 23:12   #189
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En wat is daar zalig aan ?

kijk, tis vrijdag avond, ik heb enkele wijntjes op want ben eens niet aan het uitgaan, ik heb ongeveer 100 uur gewerkt deze week, ik ga je mijn ultraliberale tirade besparen.
Oud 12 november 2010, 23:12   #190
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ongelooflijk hoeveel werkschuw tuig er in de vakbondscentrales zitten....
Oud 12 november 2010, 23:18   #191
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Mag ik er hier een paar aan herinneren dat het de directie van Brinks is die de aanval heeft ingezet en niet de werknemers? Wat hebben zij de maken met het mismanagement van het bedrijf? Want men doet plots uitschijnen of Brinks draaide en goed en is de laatste plots bergaf gegaan. Zoals ik al reeds zei, Brinks heeft in het verleden al meerdere winstgevende takken verkocht.

Dan wou ik daarnaast toch ook even reageren op jbl. Het grootste verschil tussen de 2 statuten ligt vooral in de ontslagregeling. Zoals je wel weet is de opzegtermijn van arbeiders belachelijk weinig. Iemand die 20 jaar in een bedrijf werkt als arbeider heeft een opzegtermijn van welgeteld 2 maanden... . Enja de kost ligt veel hoger als je een bediende moet ontslaan. En maar terecht ook lijkt mij. Denk je nu echt dat die werknemers van Brinks nog een mooie toekomst voor zich hebben op werkvlak? Group 4 biedt dan mss wel werk aan, maar dat wil wel zeggen dat ze minder verdienen, sneller op straat kunnen gezet worden, nog flexibeler moeten zijn, ... . En dat met werknemers die al meer dan 20 jaar werken. Van respect gesproken.
Inderdaad opzegtermijnen of sociaal passief tussen bedienden en arbeiders zijn inderdaad verschillend. Ik begrijp trouwens niet waarom iemand die bv 20 jaar in een bedrijf actief is en plots zijn voeten veegt aan zijn taken en bijgevolg zijn ontslag uitlokt (want zo gaat het steeds laat ons hierover eerlijk blijven, iemand die 20 jaar ergens werkt en het beu is zal er alles aan doen om zo snel mogelijk zijn ontslag uit te lokken bovendien valt hij dan in het zachte sociale vangnet en is hij gerust voor de rest van zijn leven) recht zou hebben op bv. een jaar loon? Het is volgens mij de zoveelste uitspatting van ons sociaal systeem.Bovendien gaan vakbonden de betreffende werknemer zo goed mogelijk begeleiden om de werknemer op kosten van het bedrijf en op kosten van de samenleving zoveel mogelijk te laten optrekken zonder er iets voor te doen, is dit sociaal, is dit verantwoordelijkheid opnemen, is dit een samenleving opbouwen, gaat dit onze concurrentiekracht binnen de geglobaliseerde wereld verhogen, gaan wij met dit systeem een aantrekkelijke regio zijn voor buitenlandse investereerders...?? Kortom wat is er in dit land toch mis met werken, wij hebben momenteel een ernstig mentaliteitsprobleem denk ik. Ah wij leven dus hebben wij recht op dit en dat...???
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:20   #192
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als jij voor 400€/maand minder wil gaan werken: doe maar hé-men werkt om te leven, men leeft niet om te werken, wat heeft dat nu met vakbond te maken???
Vermoedelijk heb je ofwel zelf een zeer goed betaalde job, ofwel ben je gefrustreerd.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:26   #193
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2
Oud 12 november 2010, 23:29   #194
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:30   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Welke takken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 23:30   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Als jij voor 400€/maand minder wil gaan werken: doe maar hé-men werkt om te leven, men leeft niet om te werken, wat heeft dat nu met vakbond te maken???
Vermoedelijk heb je ofwel zelf een zeer goed betaalde job, ofwel ben je gefrustreerd.
Of denkt hij later een goedbetaalde job te zullen krijgen, later, als hij dat diploma heeft.
Oud 12 november 2010, 23:31   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Welke takken ?
Diamandtransport.
Oud 12 november 2010, 23:31   #198
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Of denkt hij later een goedbetaalde job te zullen krijgen, later, als hij dat diploma heeft.

filosoof denkt dat je een diploma nodig hebt om goed betaald te worden

filo... hahahaHAHAHAHA
Oud 12 november 2010, 23:32   #199
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
kijk, tis vrijdag avond, ik heb enkele wijntjes op want ben eens niet aan het uitgaan, ik heb ongeveer 100 uur gewerkt deze week, ik ga je mijn ultraliberale tirade besparen.
Als ge 38 uur zou werken hadden 2 anderen mss ook werk.
En een ultraliberale tirade afsteken lijkt me ook zever,want net door hen zitten we in een crisis!
Oud 12 november 2010, 23:35   #200
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als ge 38 uur zou werken hadden 2 anderen mss ook werk.
En een ultraliberale tirade afsteken lijkt me ook zever,want net door hen zitten we in een crisis!

jongentje, moest de overheid haar werk doen, ipv postjes in dexia verdelen, het was misschien geen crisis geweest.

maar nee, laten we nog extra belastingen betalen. dat is de oplossing!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be