![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ongehuwde student die de opvoeding van zijn imaginiare kinderen al heeft vastgelegd ?..kinderpraat.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 november 2010 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb vorig jaar al met redwasp gesproken, ik had vorig jaar een groepswerk met als thema "Homoseksualiteit in de islam", ik heb onderandere info gezocht bij Merhaba. Het heeft mijn mening niet bepaald verbeterd. Ik weet natuurlijk wel dat er verschillende opvattingen zijn maar acceptatie van holebi's is voor mij een minimum, aanvaarding als hun gelijken is mijn "eis". Ik vind het vrij lachwekkend dat sommige moslims op fora in een zin zowel kunnen klagen over discriminatie als holebi's discrimineren. Was op het ansaar.nl forum denk ik, dat forum beschouw ik wel niet als representatief, zitten wel een deel zotten daar. Je kan quasi alles logisch benaderen, emoties zijn te verklaren door de chemische processen. Atheïsme is logisch in de zin dat je wel mag zeggen dat je niet gelooft dat god bestaat, als je echter zegt dat god niet kan bestaan dan is dat al een geloof. Een stelling zoals "een perfecte god kan niet bestaan" onderschrijf ik wel gezien al het onrecht in deze wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De beste gevechtspiloten blijven ook helemaal geen gevechtspiloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de islam bestaan zelfs bepaalde homoerotische tradities die zeer sterk lijken op die van de Grieken. http://en.wikipedia.org/wiki/Nazar_ila%27l-murd En nee. Daar ga je weer in fout. Gevoelens kunnen worden verklaard, langs buitenaf, door chemische processen. Net zoals een schilderij kan worden verklaard met optische vergelijkingen en een liedje niets anders is dan een oneindige som van harmonischen. Maar dat verklaart daarom nog bepaalde dingen niet. Als je verliefd bent, is "het is een hoop hormonen in mijn hersenen" niet voldoende om jou te doen stoppen met denken aan het meisje. Als je een mooi liedje hoort, is het weten dat geluid bestaat uit longitudinale golven niet genoeg om de schoonheid van het lied te beschrijven. Wetenschap houdt zich bezig met dingen in verhouding tot elkaar. Wetenschap kan geen enkele levensvraag beantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn probleem is dat een welbepaald persoon geen meningen spruit hier maar pure provocaties... Ik heb zelf geen kinderen, maar heb genoeg ervaring en verstand om te weten dat kinderen in de verste verten geen eigendom zijn, integendeel..veel moderne ouders liggen min of meer onder de 'sloef'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De locatie van dit 'tandenincident' doen anders sterk vermoeden dat we net NIET met moderne ouders te maken hebben.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er bestaat overigens niet echt iets als objectieve feiten. Zelfs al het feit dat wij een carthesiaans ipv. een barycentrisch coordinatenstelsel kiezen getuigt van voorkeur. Alles wat we doen, is in functie van een gevoel die we hebben. Er bestaan geen rationele overwegingen, enkel overwegingen in functie van een emotie waarbij men een calculatie maakt die relatief langer is dan een bepaalde andere calculatie. We spreken ook een arbitraire complexiteit c af, en als de complexiteit van de calculatie > c, spreken we over een rationele beslissing, en anders over een impulsieve beslissing. Maar in essentie is elke beslissing emotioneel. Een computer rekent enkel als je een programma invoert. Een computer zal op zich niet beginnen rekenen. Idem je ratio. Citaat:
Er is geen enkele waarom-vraag beantwoord. Verder begrijp ik dit gedoe met de wetenschap niet. Laten jullie ook belangrijke morele beslissingen maken door moersleutels, freesmachines of synchrocyclotrons? Ik dacht het niet. De wetenschap is een gereedschap voor construeren van voorspellende modellen waarbij de voorspelling en de meting een zo klein mogelijke afwijking bieden. Het abstract equivalent van een multiwerktuig. Maar blijkbaar is het, ik weet het niet, stoer of modern of volwassen ofzo, om steeds te dwepen met constructies die voor heel beperkte toepassingen dienen en om ze toe te passen in domeinen waar ze totaal niet thuishoren. Zitten jullie alles kapot te analyseren? "Nee, dit liedje is niet mooi, want dit liedje is maar een verzameling van harmonische trillingen, en daar is niks mooi aan?" Nee toch he? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 17 november 2010 om 17:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() En vooraleer eigenzinnige arbeiders, SAW-ers en anderen die geen homogene lineaire differentiaalvergelijking kunnen oplossen komen schreeuwen over hoe fantastisch de wetenschap is: ik kom dagelijks in zeer direct contact met exacte wetenschap in mijn opleiding.
Ik kan begrijpen dat bepaalde dingen die daarmee voortgebracht zijn indrukwekkend zijn. Maar 't is maar wetenschap, jongens. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 17 november 2010 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() "wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil"
Het ultieme bewijs dat 'hogere studies' niet automatisch leiden naar intelligentie.. T'is maar een schoon sprookje uit de verre middeleeuwen, jongens Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 november 2010 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |