Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2010, 15:33   #181
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antiglobalism Bekijk bericht
Iemand den deze al gelezen? France is like russia

http://cablegate.wikileaks.org/cable...SHKEK1095.html
"emperor with no clothes" wordt Sarkozy genoemd. Wat kunnen ze toch goed lachen met ons Europeanen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 16:21   #182
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Using its house-trained corporate media as a mouthpiece, the Western establishment is having a collective hissy fit about recent diplomatic disclosures from WikiLeaks.
Diezelfde "corporate media" die met Wikileaks samenwerken om de gelekte berichten te publiceren?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 16:45   #183
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Diezelfde "corporate media" die met Wikileaks samenwerken om de gelekte berichten te publiceren?
Eruit pikken wat hen uitkomt dat wel. Bv. mbt Iran. Voor de rest doet de corporatieve pers aan schadebeperking en geven ze een uitlaatklep aan degenen die wikileaks willen kapot maken. Waar is de 'security risk' bij deze artikels bijvoorbeeld? Dat is wat de corporatieve media in de verf zetten. Ze komen nu al op voor het beperken van de persvijheid, en dat verwondert me niet onvrij als ze zelf reeds zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2010 om 16:45.
Oud 30 november 2010, 16:46   #184
Geert C

Standaard

Citaat:
Eruit pikken wat hen uitkomt dat wel. Bv. mbt Iran. Voor de rest doet de corporatieve pers aan schadbeperking en geven ze een uitlaatklep aan degenen die wikileaks willen kapot maken. Waar is de 'security risk' bij deze artikels bijvoorbeeld? Dat is wat de corporatieve media in de verf zetten. Ze komen nu al op voor het beperken van de persvijheid, en dat verwondert me niet onvrij als ze zelf reeds zijn.
Het feit alleen al dat jij ondanks de grote verschillen in reactie van de verschillende kranten en zenders blijft spreken over "de corporatieve pers" zegt genoeg... Wie in complotten wil geloven zal altijd wel de nodige bewijzen vinden veronderstel ik.
Oud 30 november 2010, 16:53   #185
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit alleen al dat jij ondanks de grote verschillen in reactie van de verschillende kranten en zenders blijft spreken over "de corporatieve pers" zegt genoeg... Wie in complotten wil geloven zal altijd wel de nodige bewijzen vinden veronderstel ik.
Is het nodig om de ander van paranoia te beschuldigen omdat jij de noodzaak hebt in fabeltjes te willen geloven? Er is dringend behoefte aan een democratizering van de westerse media.
Oud 30 november 2010, 17:05   #186
Geert C

Standaard

Citaat:
Is het nodig om de ander van paranoia te beschuldigen omdat jij de noodzaak hebt in fabeltjes te willen geloven? Er is dringend behoefte aan een democratizering van de westerse media.
Jij beweert dat "de corporatieve pers" aan schadebeperking doet, maar hoe rijm je dat met het feit ze zelf soms reeds jaren geleden over zowat alles wat er in de gelekte telexen staat hebben bericht? Uit de overreactie van de Amerikaanse overheid leid jij kennelijk af dat er spectaculaire onthullingen zijn gedaan of dat er een complot is om die onthullingen tegen te houden. De waarheid lijkt me een stuk eenvoudiger: de overdreven reactie van de Amerikaanse overheid is gewoon dat, een overdreven reactie (met als resultaat een hype rond Wikileaks). Dat sommige media daarin mee gaan betekent nog niet dat die reactie ook daadwerkelijk gerechtvaardigd was.

Zowat alles wat in de gelekte berichten staat bevestigt gewoon wat al min of meer bekend was, van een echt opzienbarende onthulling heb ik nog niets gelezen maar misschien dat jij mij er een paar kan tonen.
Oud 30 november 2010, 17:19   #187
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beweert dat "de corporatieve pers" aan schadebeperking doet, maar hoe rijm je dat met het feit ze zelf soms reeds jaren geleden over zowat alles wat er in de gelekte telexen staat hebben bericht? Uit de overreactie van de Amerikaanse overheid leid jij kennelijk af dat er spectaculaire onthullingen zijn gedaan of dat er een complot is om die onthullingen tegen te houden. De waarheid lijkt me een stuk eenvoudiger: de overdreven reactie van de Amerikaanse overheid is gewoon dat, een overdreven reactie (met als resultaat een hype rond Wikileaks). Dat sommige media daarin mee gaan betekent nog niet dat die reactie ook daadwerkelijk gerechtvaardigd was.

Zowat alles wat in de gelekte berichten staat bevestigt gewoon wat al min of meer bekend was, van een echt opzienbarende onthulling heb ik nog niets gelezen maar misschien dat jij mij er een paar kan tonen.
Geef eens een bron van voor wikileaks waarin de VS beschuldigd werd Ban-Kimoon te bespioneren, alsook DNA en biometrisch materiaal van andere VN diplomaten te verzamelen?

En als je dat hebt, ik zoek ook nog een bron buiten wikileaks dat China voorstander is van een verenigd Korea onder het bewind van de Zuid-Koreanen

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 17:30   #188
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Geef eens een bron van voor wikileaks waarin de VS beschuldigd werd Ban-Kimoon te bespioneren, alsook DNA en biometrisch materiaal van andere VN diplomaten te verzamelen?
Dat de VS de VN-top bespioneren is al sinds 2003 bekend. Alleen hebben we nu meer details.

Citaat:
En als je dat hebt, ik zoek ook nog een bron buiten wikileaks dat China voorstander is van een verenigd Korea onder het bewind van de Zuid-Koreanen
Dat China de laatste tijd wat afstand neemt van het Noord-Koreaanse regime was al langer duidelijk, als je dat optelt bij de vrees voor een instorting van het Noord-Koreaanse regime is het niet zo verbazingwekkend dat China en de VS al discreet besproken hebben hoe ze zouden reageren en het is evenmin verbazingwekkend dat China in die situatie bereid zou zijn een herenigd Korea onder Zuid-Koreaanse leiding te aanvaarden, evenwel zonder een Amerikaanse militaire aanwezigheid in het Noorden. Dit is dus, wederom, gewoon een bevestiging daarvan.

Laatst gewijzigd door Geert C : 30 november 2010 om 17:30.
Oud 30 november 2010, 17:59   #189
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de VS de VN-top bespioneren is al sinds 2003 bekend. Alleen hebben we nu meer details.

Dat China de laatste tijd wat afstand neemt van het Noord-Koreaanse regime was al langer duidelijk, als je dat optelt bij de vrees voor een instorting van het Noord-Koreaanse regime is het niet zo verbazingwekkend dat China en de VS al discreet besproken hebben hoe ze zouden reageren en het is evenmin verbazingwekkend dat China in die situatie bereid zou zijn een herenigd Korea onder Zuid-Koreaanse leiding te aanvaarden, evenwel zonder een Amerikaanse militaire aanwezigheid in het Noorden. Dit is dus, wederom, gewoon een bevestiging daarvan.
Geef eens bronnen dat dat al van in 2003 bekend is.

En ook van dat laatste een bron van voor eergisteren, graag. Het is allemaal gemakkelijk gezegd achteraf hoor

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 november 2010, 18:40   #190
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens bronnen dat dat al van in 2003 bekend is.

En ook van dat laatste een bron van voor eergisteren, graag. Het is allemaal gemakkelijk gezegd achteraf hoor
Dat de amerikanen de EU-delegaties bespioneerden via verborgen apparatuur in het Justus Lipsius gebouw is in elk geval al sinds 2003 gekend. (maar er is tot nu toe nooit officieel toegegeven dat zij het effectief waren. We wachten af wat Wikileaks brengt. )

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2864063.stm

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 november 2010 om 18:43.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:36   #191
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over documenten met een lage security clearance. Er staat bijvoorbeeld in dat de VS zelfs op bevriende regimes in Latijns Amerika spioneren. Dat is ook geen nieuws zou je kunnen zeggen, maar als het er zwart op zit staat is dat toch niet hetzelfde dan als het een niet bewezen gerucht is zonder details. De inmenging en het gebrek aan respect voor de souvereiniteit van de VS voor Latijns Amerikaanse landen wordt hier open en bloot getoond. Net is iets moeilijker voor de systematische goedpraters van een veroveringspolitiek hun gebrek aan moraliteit te verbergen.

Het is voldoende belangrijk opdat Latijns Amerikaanse presidenten zich over deze onthullingen uitspreken blijkbaar. Maar je hebt zeker gelijk als je denkt dat het nog opzienbarender zou kunnen. Als je echter denkt dat de corporatieve pers die info reeds publiceerde zit je er naast. De corporatieve pers poogt aan deze info een spin ten voordele van wat oorlogshavikken te geven en liegt zelfs over de inhoud van de wikipediadocumenten. Misschien tijd om uw kennis over hoe de westerse pers werkt wat bij te schaven. Dit is een goede gelegenheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2010 om 12:41.
Oud 1 december 2010, 15:10   #192
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jij zowat alles gelezen hebt wat op Wikileaks te lezen valt, verdien je een plaats in het Guiness Book als onklopbare wereldkampioen snel- en veellezen. Ik neus al jaren op die site rond en heb weet van zéér ontluisterende artikelen waar voorlopig nog niemand over praat, en de inside informatie die ik hier helaas niet kan onthullen, maar die ik dicht bij de bron heb ingewonnen, verschaft mij 100% zekerheid dat de gemanipuleerde media, dus zowat alles buiten het internet, deze publicaties in alle grote EU-lidstaten al dan niet uitdrukkelijk hebben geweigerd. Het heeft mij toentertijd geholpen, in te zien dat bijvoorbeeld over de EU, slechts nu en dan eens iets negatiefs mag worden gezegd als het absoluut noodzakelijk is om een indruk van objectiviteit te kunnen blijven wekken. Het establishment zal nooit toelaten dat ook maar een half procent van de waarheid aan het licht komt, maar van die waarheid ben ik wel getuige geweest.

Overigens houd ik sommige verdedigers van het establishment hier niet voor zo onschuldig en onwetend als Johan Bollen denkt dat ze zijn. Als de verdediging van de machthebbers in die mate een constante is in hun posts, neem ik aan, met collaborateurs van de gevestigde orde te maken te hebben. Maar weten kan ik het natuurlijk niet.
Oud 1 december 2010, 15:23   #193
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Australian police investigate WikiLeaks founder
Barbertje moet hangen.

Het verbaast me al jaren dat ze hem niet eerder hebben aangepakt. Wat nu komt: we zullen door de traditionele media met leugens overspoeld worden. Want van Wikileaks hebben zowat alle politici ter wereld onthullingen te duchten. De onverschrokkenheid van de site zet bovendien de journalisten van zowat alle landen ter wereld in hun hemd. De concurrent "internet" moet aan banden worden gelegd, en de meest roekeloze onthullers moeten het eerst en "voorbeeldigst" worden afgemaakt.

Wikileaks is de kanarie in de koolmijn. Wie met de aanvallen op Wikileaks gemuilkorfd wordt, dat zijn wij allen. Wacht maar tot je met feiten bekend raakt die niemand durft te onthullen. Wie nu instemt met het koor Wikileaks-vijanden zou het nog wel eens bitter kunnen berouwen als hem duidelijk wordt, dat de dictatuur waarin hij zich plotseling blijkt te bevinden, al jaren in de steigers stond, steigers die hij nooit heeft willen zien staan.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 1 december 2010 om 15:25.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 18:18   #194
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Alweer commotie over iets dat gelekt is in Wikileaks dat (volgens sommigen) al zeer lang bekend was: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101201_093

Toch opvallend hoe ze woedend kunnen zijn en de oppositie die nu maar start met het onderzoeken als alles wat wikileaks lekt al lang bekend was

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 1 december 2010, 23:13   #195
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik wacht nog met smart op berichten dat Chavez aan de coke zit.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 december 2010 om 23:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 23:16   #196
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Want als een Amerikaanse ambassadeur dat zegt dan moet het wel waar zijn zeker.
Oud 1 december 2010, 23:17   #197
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alweer commotie over iets dat gelekt is in Wikileaks dat (volgens sommigen) al zeer lang bekend was: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101201_093

Toch opvallend hoe ze woedend kunnen zijn en de oppositie die nu maar start met het onderzoeken als alles wat wikileaks lekt al lang bekend was
Dit betekent dat Wikileaks over een steeds groeiender autoriteit beschikt en de oppositie zich gesteund voelt door de bevolking om tot actie over te gaan.
Oud 1 december 2010, 23:24   #198
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Jij kikt op negatieve berichten uit Venezuela, maar nu je erover begint moet ik je teleurstellen. De GINI coëfficient van Venezuela staat ano 2010 op 3.89 werd deze week bekend. Vóór Chavez stond deze coëfficient op 0.49. Dat nieuws zal je niet tegenkomen in de sites die jij raadpleegt mbt Venezuela. 3.89 is het laagste van het continent tussen virtuele haakjes.
Oud 1 december 2010, 23:26   #199
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Want als een Amerikaanse ambassadeur dat zegt dan moet het wel waar zijn zeker.
Dus dat Wikileaks = Bullshit ?!
Oud 1 december 2010, 23:30   #200
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij kikt op negatieve berichten uit Venezuela, maar nu je erover begint moet ik je teleurstellen. De GINI coëfficient van Venezuela staat ano 2010 op 3.89 werd deze week bekend. Vóór Chavez stond deze coëfficient op 0.49. Dat nieuws zal je niet tegenkomen in de sites die jij raadpleegt mbt Venezuela. 3.89 is het laagste van het continent tussen virtuele haakjes.
Gelieve ander topic
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be