![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door economie te vervormen tot een eenzijdig inflatoir spel, missen we dus een stuk in het verhaal, en dat heeft nu zwaarwichtige gevolgen voor onze samenleving, zeker te weten dat de chinezen (ea) nu meer dan ooit het economische speelveld betreden en zo ook gaan overheersen. Dus, tenzij we hierover ernstig gaan nadenken, wordt het dus bittere armoede wat tot heel wat verzet zal leiden, zoals we nu dan ook al zien in Europa. Dit is niet omdat mensen dom zijn maar omdat ze zeer goed weten, al is dat voor sommigen misschien nog onbewust en eerder een buikgevoel, dat politiek Europa economische onwaarheden predikt. Je mag dit alles proberen te ontkennen, weet dan dat nobel studiewerk van velen je zullen aantonen dat je misvattingen uiterst gevaarlijk zijn voor mens en samenleving. Dat je dit niet eens begrijpt, spreekt dan ook boekdelen, letterlijk. Het maakt helemaal niet uit of het nu om virtueel geld gaat of niet, het gaat over bewustwording dat het nu net om een virtueel spel gaat, en wat virtueel gecreëerd wordt, kan je ook virtueel en technisch oplossen, hoef je dus niet het vlees en bloed van miljoenen voor te folteren, dit is ronduit beschamend voor al wie zich nog mens durft te noemen. En die factor 'mens' blijkt voor jou nog een totaal vreemde te zijn, uiterst pijnlijk om zien dat je dat niet eens begrijpen wil, of kan ? Laatst gewijzigd door MIS : 16 december 2010 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder denken dat Q de maatstaf is voor totale welvaart, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Daar is niks mis mee, dat zou betekenen dat Q zowel in materiële als immateriële zin moet begrepen worden. Hoe zie je dan zelf het immateriële aspect binnen de formule zoals je ze voorstelt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
P*Q is enkel een goede maatstaf voor individuele winst. Als we vanuit de gehele economie kijken, dan heeft het algemeen prijspeil geen effect en is het enkel nog het totaal aantal goederen dat telt. Het algemeen prijspeil is slechts een schaal waarmee de waarde van goederen wordt uitgedrukt. Maar of ge nu iets meet in millimeter, meter of kilometer, de afstand blijft gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.prospekt-online.nl/prospe...n/gos_2010.pdf Het bbp per hoofd van de bevolking zegt weinig over het werkelijke welvaartspeil van verschillende inkomensgroepen in een land, omdat het cijfer slechts het nationaal inkomen door het aantal inwoners. Het bbp per hoofd van de bevolking zegt daarom niets over de verdeling van het inkomen. Het gros van het nationaal inkomen kan best terechtkomen bij een kleine elite. Als we hiermee rekening houden staat een gemiddelde inwoner van het egalitaire Wit-Rusland er nog beter voor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...n_de_bevolking Wat zou het nationaal inkomen van de Belgische gewone burger zijn? Zonder de elite dan, zoals het IMF opgeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.insee.fr/fr/themes/tablea...id=NATnon04249 Het is het netto jaar-gezinsinkomen, gedeeld door het "aantal consumptie-eenheden van het gezin". Deze zijn: - voor de eerste volwassene van het gezin: 1 - voor alle anderen in het gezin, ouder dan 14 jaar: 0.5 - voor alle kinderen in het gezin, jonger dan 14 jaar: 0.3 Bvb, een gezin met twee volwassenen en 2 jonge kinderen heeft 2.1 "consumptie-eenheden". Zoals je ziet is het inkomen niet zo verschrikkelijk gespreid, he. Slechts een spreiding van een kleine factor 7 tussen de 10% "armsten" en de 10% "rijksten". We zitten hier in Frankrijk bijna bij de communisten! Mocht de inkomensverdeling uniform (*) verdeeld zijn, dan zou je een factor van 19 verwachten (95 over 5). (*) inkomen willekeurig getrokken uit een verdeling tussen 0 en een zeker maximum voor ieder gezin. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2010 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Ik niet, ik zie dat je nu tot dezelfde vaststelling komt. Waarom je van een "no brainer" zo een spectakel maakt, is mij een raadsel. Dit laatste is natuurlijk een beetje overdreven, een "no brainer" is natuurlijk geen raadsel, tenzij je dat ervan wil maken om jezelf voor de gek te houden, zodoende ben je super bezig, dat mag wel gezegd, bijna een wonder op zich om je bezig te zien. Enfin, het begin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() We zien dat Fox geen antwoorden geeft op bijkomende vragen hieromtrent, hij komt wel, net zoals jij, tot vreemde resultaten, niet waar ? Nu, iets komt vreemd over als het eerst vergeten was, voor anderen was het al de tijd al normaal. Enfin, het begin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MIS staat op mijn negeerlijst maar als jij hem quote zie ik zijn onzin helaas wel. MIS, in tegenstelling tot u ben ik wel economisch geschoold, want in mijn studies handelsingenieur heb ik behoorlijk wat macro economie gehad. Helaas gebruik ik dat helemaal niet in mijn dagelijkse bezigheden maar behoort het wel tot mijn grootste interesses, vandaar dat ik het ook daadwerkelijk ga opfrissen. Misschien zou jij gewoon beter eerst eens de cursus volgen vooraleer je je komt moeien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 16 december 2010 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 maanden school en dikke buis, handelsblageur ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Hoe dan ook, het was duidelijk dat opfrissing noodzakelijk was, misschien komt het nog goed. Vanaf ze geld geroken hebben, vergeten ze doorgaans de essentie van de eerste lessen. Her-opfrissen is dan ook noodzakelijk om een en ander terug helder te krijgen, negatie en ontkenning gaat hieraan vooraf. Alweer wat geduld koesteren dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ander discussiepunt: wat is het verschil tussen inflatie en depreciatie ?
Inflatie is de toename van het gemiddelde prijsniveau in een muntzone ; depreciatie is de afname van de wisselkoers waarde van een munt ten opzichte van buitenlandse munten. Men zou kunnen verwachten dat het "bijdrukken van geld" beiden veroorzaakt. Maar is er eigenlijk een verschil ? Moet men eigenlijk de totale geld stock M in die munt verdelen in de M-binnen die inflatie beheert, en M-buiten, die de depreciatie beheert ? Of is depreciatie niks anders dan inflatie, zoals gezien door het buitenland ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inflatie noem ik de geldgroei (voor zover die niet door een toename van de productie wordt geschraagd, maar goed, dat was de laatste jaren meestal een detail). Als de ECB de geldgroei moest tegengaan, dan zou zij hebben voorkómen dat zowat overal ter wereld valutareserves in euro zijn aangelegd en dat China bijna een biljoen aan euro-obligaties heeft gekocht. Want dat is verdoken inflatie die niet in prijsstijgingen tot uiting komt. Tot iedereen de euro begint te dumpen. Maar eerst moet wel nog de dollar crashen, en misschien zal dat de euro zelfs tijdelijk doen stijgen en dus schijnbare deflatie veroorzaken. Dat zal ons echter niet van de ondergang redden. Maar jouw definitie wordt algemeen in de media gehanteerd, die ons dan ook wijsmaken dat de ECB inflatie bestrijdt. Ik beschouw dit als een zeer gevaarlijke volksmisleiding, die slechts zal werken zolang de bestaande zeer hoge inflatie niet in prijsstijgingen tot uiting komt. Als het hek eenmaal van de dam is, zullen we van geluk mogen spreken als de schade tot IJslandse toestanden beperkt blijft. We hadden de geldcreatie nooit aan de overheid mogen overlaten. Geef iedere burger het recht om zijn eigen valuta uit te geven, en het zal gauw gedaan zijn met ongedekt geld! Wat dat betreft, ben je me nog lang niet liberaal genoeg, Patrick.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |