![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() Daarmee wil ik enkel aangeven dat ik argumenteren hier aangenaam vind.
Kleinerend voor de persoon in kwestie zijn ze enkel indien mijn stellingen correct zijn en de persoon in kwestie ze zo ervaart. Je kan enkel jezelf belachelijk maken. Daar heb je niemand anders voor nodig. En dat geld eventueel ook voor mij. ![]() ![]() ![]() ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens je mening, als je wilt? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() We draaien rondjes... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Staatssecretaris
|
![]() OF de minister-president neemt alle functies van het staatshoofd over.
Bij de formatie levert de grootste partij automatische de formateur. Als zij falen dan komt de tweede grootste partij aan de beurt etc.
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zouden eventueel ook een formeel presidentschap kunnen uitroepen om lintjes te knippen en thee te laten serveren aan staatshoofden maar daar zie ik het nut niet van in. Want welk staatshoofd of instelling zou met een lege doos willen praten? Maar eigenlijk hoeft dat niet. Behalve lintjes knippen, ramptoerist spelen en thee schenken doet het koningshuis toch niets? En al die zaken kunnen verdeeld worden onder de ministers al naargelang hun aansprakelijkheid. Ik zie liever een verantwoordelijke minister een overstroomd dorp bezoeken dan Filip. Wat jij?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, ik ben het niet eens met jou idee dat de voordelen van het staatshoofd de nadelen waard zijn. Er bestaat al genoeg ongelijkheid. Er is echt geen nood aan een extra wettelijk vastgelegd geboorterecht dat nergens toe leid. En misschien zijn er inderdaad ondemocratische staten die wel respect hebben voor iemand met een geboorterecht. Maar in zo'n geval vind ik het sop de kolen niet waard. Daarvoor moet je het echt niet doen vind ik. Want misschien heeft de koning dan wel invloed, wij kunnen de koning niet beïnvloeden omdat we hem niet kunnen verkiezen en dus wie zegt dat hij voor ons belang gaat opkomen en niet enkel met zijn eigen zaken bezig is?
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 16 december 2010 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Minister Buitenlandse Zaken --> rol van staatshoofd exterieur - Minister Binnenlandse Zaken --> rol van staatshoofd interieur - Andere ministers --> rotatie regeringshoofd
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand die niet (meer) kan werken moet volgens mij ook niet aan zijn lot overgelaten worden. Prestaties zijn soms niet makkelijk te meten, hoewel zeker niet onmogelijk. Wel zijn er enkele dingen waarvan we kunnen zeggen dat het zeker nul prestatie is, zoals dingen erven. “Geld krijgen om niets te doen, of toch voor iets dat een andere voor minder geld even goed kan doen, kan al zeker uitgebannen worden om de democratie te verhogen zonder verlies aan efficiëntie.” had ik anders moeten verwoorden. Ik bedoelde niet helemaal wat ik zei. Wat ik bedoelde is “Meer geld krijgen dan een ander om niets te doen, of toch voor iets dat een andere voor minder geld even goed kan doen, kan al zeker uitgebannen worden om de democratie te verhogen zonder verlies aan efficiëntie.” Citaat:
Iedereen moet mogen. Dat al zeker. Het wel of niet moeten is iets waar ik met mezelf nog vaak over discussieer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Waarom eigenlijk die post niet gewoon verloten onder de bevolking?
De rol van president kan perfect beperkt worden tot een handpop die enkel wat vooraf bereide tekstjes dient voor te lezen. Krakkemikkig Engels zou geen probleem mogen zijn. Luister maar eens naar Van Rompuy: http://vimeo.com/17574337
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat men er op moet letten dat politici hier geen misbruik van maken om hun 'dotatie' te verhogen. Maar dat kan. Dat heb ik al geargumenteerd. Dat die vrees niet onterecht is wil ik wel toegeven en even onderstrepen. Toen de federale politici op een gegeven moment beslisten dat zij ook onderhevig moesten zijn aan zekere belastingen was het resultaat dat ze achteraf netto meer overhielden. Dus, volgens mij kan het zonder meerkost maar moet daar wel met argusogen op toegezien worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Omdat geen enkel staatshoofd of instelling tijd zal willen verspillen aan zo een schertsfiguur en indien wel, wij daarmee op hen zeker geen goede indruk zullen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieter B : 16 december 2010 om 17:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() Leopold III tijdens WO2. Leg mij eens uit hoe de koning in die situatie in het voordeel van zijn land heeft gehandeld.
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
Het bewuste voorbeeld is denk ik wel juist een voorbeeld van een Koning die probeerde (boven het hoofd van het volk) op te komen voor zijn land. Ik kan mij vergissen; hoe zie jij het?
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
All over the world there were rulers with titles like the Exalted, the Supreme, and Lord High Something or Other. Only in one small country was the ruler elected by the people, who could remove him whenever they wanted - and they called him the Tyrant. The Ephebians believed that every man should have the vote (provided that he wasn't poor, foreign nor disqualified by reason of being mad, frivolous or a woman). Every five years someone was elected to be the Tyrant, provided he could prove he was honest, intelligent, sensible and trustworthy. Immediately after he was elected, of course, it was obvious to everyone that he was a criminal madman and totally out of touch with the view of the ordinary philosopher in the street looking for a towel. And then five years later they elected another one like him, and really it was amazing how intelligent people kept on making the same mistakes.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 december 2010 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |