Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2010, 19:42   #181
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Dat is wat ikzelf ook zei, ja, en ik vermeldde erbij dat het hier daarom niet zo moet verlopen. Ik illustreer enkel dat 'de geciviliseerde westerlingen' het ook al bont hebben gemaakt om een beter leven te verkrijgen.

Een georchestreerde vloedgolf? Voor zover ik weet, gaat het hier om een proces dat al meer dan zes decennia geleidelijk aan de gang is hoor.
Geloof je eerlijk, la main sur le coeur, dat grote moslimleiders golven mensen hierheen sturen om onze naties te destabiliseren en te vernietigen? Een mens zou nog gaan geloven dat je trauma's hebt opgelopen na contact met een niet-kaukasisch individu.

De 'multiculturalistische elite' verkondigt helemaal niets. De multiculturalistische elite wil een menswaardig bestaan voor iedereen, ongeacht afkomst of religie. Een mens is een mens, of ga je daar ook niet mee akkoord? Want wanneer ik uw nazi-ideologieën hier lees, vraag ik mij soms af of u denkt dat er kwaadaardige genen zitten bij mensen die toevallig een paar duizend kilometer verder van uw bed (het epicentrum van het heelal) hier zijn geboren.

'Mijn soort'? U bedoelt mensen die elkaar met respect behandelen, ipv als vee?
Ik denk dat 'het volk' hier absoluut niet te klagen heeft, enkel individuen die denken dat de zon uit hun reet schijnt en dat grenzen door God de Almachtige zijn opgelegd. Tijd dat uw soort eens zijn oogkleppen afzet en de wereld eens ziet zoals hij is, in plaats van te blijven bij "Vlaanderen mijn land aan het noordzeestrand". Patatten met saucissen.
En wanneer die Westerling naar andere oorden trok, pakweg Amerika, stonden anderen daar dan klaar om huisvesting te geven, een uitkering, het belabberd opleidings en scholingsviveau op te krikken, de taal aan te leren en voor inburgering te zorgen, werd medisch toerisme een recht, en werd er door de Nederlanders betoogd om op klompen te mogen lopen en trouwen hun nakomelingen massaal met partners uit thuislanden waardoor hele dorpen geimporteerd worden?

Er is wel druk vanuit de moslimwereld om vooral de identiteit als moslim voorop te blijven zetten en ja; daarin wordt aardig wat geinvesteerd. Kom eens buiten!
Een mens is een mens, zeker weten! Maar dat betekent niet dat uw multiculturele elite de arrogantie kan of mag hebben om de indruk te wekken alsof wij alle mensen kunnen opvangen en de nodige voorzieningen bieden. Dat kunnen we helemaal niet en die bescheidenheid zou u meer sieren dat dat schijnheilige gedoe alsof uw nobele principes boven iedere vorm van kritiek op het huidige systeem slaan.

Uw volk heeft waarschijnlijk niet te klagen. Maar anders volk wel, bejaarden met te kleine pensioenen, een oudergezinnen waar vaak laaggeschoolde vrouwen met moeite overleven van veel te lage inkomens,jongeren die zonder diploma geen toegang vinden tot de arbeidsmarkt, alleenstaanden die amper nog de huur kunnen betalen, maar ja..dat is duidelijk niet uw volk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 19:57   #182
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wanneer die Westerling naar andere oorden trok, pakweg Amerika, stonden anderen daar dan klaar om huisvesting te geven, een uitkering, het belabberd opleidings en scholingsviveau op te krikken, de taal aan te leren en voor inburgering te zorgen, werd medisch toerisme een recht, en werd er door de Nederlanders betoogd om op klompen te mogen lopen en trouwen hun nakomelingen massaal met partners uit thuislanden waardoor hele dorpen geimporteerd worden?
Die heeft daar eerder alle autochtonen uitgemoord of opgesloten in reservaten.

Citaat:
Een mens is een mens, zeker weten! Maar dat betekent niet dat uw multiculturele elite de arrogantie kan of mag hebben om de indruk te wekken alsof wij alle mensen kunnen opvangen en de nodige voorzieningen bieden. Dat kunnen we helemaal niet en die bescheidenheid zou u meer sieren dat dat schijnheilige gedoe alsof uw nobele principes boven iedere vorm van kritiek op het huidige systeem slaan.
Ik hou niet zo van de term "multiculturele elite". Persoonlijk word ik liever onder de noemer "mens die geen onderscheid maakt tussen blank of zwart, atheïst of gelovige, en sterk gelooft in solidariteit zolang daar plaats voor is (los van de inbreuk van misbruik die door profiteurs wordt gepleegd, vanzelfsprekend)" geplaatst. Als het even kan.

Citaat:
Uw volk heeft waarschijnlijk niet te klagen. Maar anders volk wel, bejaarden met te kleine pensioenen, een oudergezinnen waar vaak laaggeschoolde vrouwen met moeite overleven van veel te lage inkomens,jongeren die zonder diploma geen toegang vinden tot de arbeidsmarkt, alleenstaanden die amper nog de huur kunnen betalen, maar ja..dat is duidelijk niet uw volk!
Waarom zou dat mijn volk niet zijn? Ik ben ten zeerste begaan met elk van de door u opgesomde gevallen, net als alle andere gevallen waarvan ik vind dat de sociale zekerheid een zekerheid moet geven op een menswaardig bestaan.
Ik weet dus niet vanwaar die uitspraak komt. =)
Oud 19 december 2010, 21:27   #183
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wat ikzelf ook zei, ja, en ik vermeldde erbij dat het hier daarom niet zo moet verlopen. Ik illustreer enkel dat 'de geciviliseerde westerlingen' het ook al bont hebben gemaakt om een beter leven te verkrijgen.
Waarom moet het hier nu niet zo verlopen, terwijl we weten dat grootschalige volksplantingen altijd fout afgelopen zijn? Waarom is dat nu dan niet het geval? Ik zie, en velen met mij, nochthans alle tekenen dat het heel hard de foute kant aan het opgaan is.

En wat de gecivileerde westerlingen in het verleden al dan niet gedaan hebben, is van nul en generlei belang in deze discussie hier en nu. Die gaat over iets heel anders. Ik word zo strontziek altijd van die selfhating linksmensen die altijd weer menen te moeten afkomen met irrelevante emo-argumenten als "ja, maar wij vroeger", "ja maar de katholieke kerk/christenen vroeger" met als doel de focus van de discussie verleggen en mensen een slecht geweten aan proberen te praten. We hebben het over het hier en nu, en emo-argumenten pakken niet.

Citaat:
Een georchestreerde vloedgolf? Voor zover ik weet, gaat het hier om een proces dat al meer dan zes decennia geleidelijk aan de gang is hoor.
Een georchestreerde vloedgolf ja. Dat heeft u heel goed gelezen. En dat proces is inderdaad al decennia lang aan de gang. Daarom zit een land als Nederland, met een bevolking van 16 miljoen, vandaag de dag met zo'n 2 miljoen niet-westerse allochtonen opgescheept, oftewel zo'n 12,5% van de bevolking. Daar waar het 50 jaar geleden enkele tienduizenden betrof (naar hier gekomen na de onafhankelijkheid van Indonesië) op een bevolking van zo'n 10 miljoen. Over de westerse allochtonen in Nederland heb ik het dan verder niet eens.
Nederland staat wat dat betreft niet alleen. Alle landen van West- en Noord-Europa hebben daarmee te kampen. Óók de landen die nooit koloniën hebben gehad zoals de Scandinavische landen, Zwitserland en Oostenrijk. Denkt u dat zo'n grootschalige instroom van vreemdelingen zonder overkoepelende organisatie kan gebeuren? Dat het allemaal arme sloebers waren die ongeveer tegelijkertijd het idee kregen om naar hier te komen? Of zou er iets meer achter kunnen steken wellicht?

Citaat:
Geloof je eerlijk, la main sur le coeur, dat grote moslimleiders golven mensen hierheen sturen om onze naties te destabiliseren en te vernietigen? Een mens zou nog gaan geloven dat je trauma's hebt opgelopen na contact met een niet-kaukasisch individu.
Ik heb het anders nergens over moslimleiders gehad. Geen idee waar u dat vandaan haalt. Maar nu u het er toch over hebt, gaarne uw aandacht voor het volgende:

De EU en voorloper, de EG, hebben al begin jaren '70, zo ten tijde van de oliecrisis en vlak daarna, allerlei verdragen afgesloten met de Arabische wereld. De meeste van die verdragen zijn bij het grote publiek nagenoeg onbekend, hetgeen ook de bedoeling was, aangezien de bevolking anders wel eens in opstand had kunnen komen. Maar de strekking van al die verdragen kwam op het volgende neer: Olie voor immigratie. In ruil voor een vaste toevoer van olie, waar Europa zo afhankelijk van was, en nog steeds is helaas, zou Europa geen strobreed in de weg leggen voor immigratie vanuit de moslimwereld. Integendeel, Europa zou dit moeten faciliteren en laten prioriteren. Tevens verplichtte Europa zich tot 'interculturele dialogen' met de moslimwereld, alsook tot de oprichting en subsidiëring van centra die 'informatie over de islam' dienen te verspreiden.

Intussen was men achter de schermen in Brussel en Straatsburg al heel druk doende met het voorbereiden van een Europese superstaat, waarin uiteindelijk alle Europese landen in op zouden gaan. De huidige EU is al een aardig eind op weg wat dat betreft. Toen kwam die oliecrisis dus, en besloten de grapjassen in Brussel (de Europese elites) om het nog grootser aan te pakken en meteen ook de moslimwereld voor een groot deel (geheel Noord-Afrika en een aanzienlijk deel van het Midden-Oosten) erbij te betrekken. Er werden dus ook tal van associatieverdragen met die landen gesloten. Ook dit plan zou onvermijdelijk bij de Europese bevolkingen op enorme weerstand hebben gestuit als het toen meteen bekend gemaakt was. De Europese elites wisten en weten namelijk heel goed dat nationale identiteiten zeer moeilijk zomaar kapot te maken of om te buigen zijn ten voordele van een 'Europese identiteit', dus die massa-immigratie uit de moslimlanden kwam ze heel goed uit. Dat kon namelijk meteen als breekijzer dienen om die Europese identiteiten kapot te maken.

Hetgeen ons tot de Frankfurter Schule brengt, u niet geheel onbekend aangezien u die onlangs zelf al aanhaalde. De Frankfurter Schule, een bende neomarxisten en cultuurrelativisten, met een hekel aan de traditionele westerse maatschappijen, hadden inmiddels op eigen kracht al een doctrine ontwikkeld die daar een eind aan zou moeten maken: het muliculturalisme. Dit kwam de hoge heren van de toenmalige EG, thans EU, bijzonder goed uit. Zo konden ze namelijk die massa-immigratie een ideologische legimatie geven.

Kortom: de EU-elites, de elites van de Arabische landen en de neomarxisten vonden al snel uit dat ze dezelfde belangen hadden en zijn aldus gaan samenwerken. En doen dat nog altijd, ieder vanuit zijn eigen invalshoek, waarbij we kunnen aantekenen dat het lot van de gewone mensen in Europa, zowel autochtoon als allochtoon, de meeste van de centrale acteurs in dit drama geen lor kan schelen. Het gaat om macht voor de elites; voor zowel de elites van de neomarxistische Frankfurter Schule, de elites van de Arabische landen als de elites van de EU. De gewone Europeanen wordt hun moeizaam verworven vrijheden stukje bij beetje afgepakt, en de moslims in Europa hebben die vrijheden sowieso al nooit gehad in hun thuislanden.

Ongelofelijk verhaal he? Maar helaas maar al te waar, en redelijk eenvoudig te verifiëren als u een beetje moeite doet. Om mee te beginnen zou u het boek "Eurabia" van Bat Ye'or al eens kunnen gaan lezen. In elke openbare bibliotheek te leen en in de meeste boekhandels ook te verkrijgen. Daarin staat ook een schat aan verwijzingen en bronnenmateriaal, o.a. van de EU zelf afkomstig, zodat u die ook op de websites van de EU zelf kunt natrekken.
Een ander boek dat hier ook over gaat, is "Defeating Eurabia". Even googlen en u kunt die zelf geheel of gedeeltelijk online lezen.

Citaat:
De 'multiculturalistische elite' verkondigt helemaal niets. De multiculturalistische elite wil een menswaardig bestaan voor iedereen, ongeacht afkomst of religie. Een mens is een mens, of ga je daar ook niet mee akkoord?
Zie hierboven wat ik daar al over de multiculturalistische elites et al zei.
En een mens is een mens ja. Maar dat betekent niet dat de hele wereld naar hier moet komen.

Citaat:
Want wanneer ik uw nazi-ideologieën hier lees, vraag ik mij soms af of u denkt dat er kwaadaardige genen zitten bij mensen die toevallig een paar duizend kilometer verder van uw bed (het epicentrum van het heelal) hier zijn geboren.
U heeft werkelijk geen flauw benul wat een nazi-ideologie nu feitelijk inhoudt, anders had u dit soort stompzinnige lariekoek nooit geuit.
Ik verzet me tegen elke totalitaire ideologie, of dat nu nazisme is, of communisme en het indirect daarvan afgeleide multiculturalisme, of een als religie verkleed totalitair gedachtengoed zoals de islam.

Dat heeft dus niets met kwaadaardige genen te maken, noch met de mate van pigmentering o.i.d., maar dat heeft alles te maken met kwaadaardige ideologiën die wat mij betreft te vuur en te zwaard bestreden dienen te worden.

Citaat:
'Mijn soort'? U bedoelt mensen die elkaar met respect behandelen, ipv als vee?
Uw soort ja. Het soort ignorante en arrogante Gutmenschen die altijd menen het moreel gelijk aan hun kant hbben, en die geen flauw idee hebben van de impact van bepaalde zaken. Het soort dat wel voor anderen bepaalt wat goed is. En wee degene die van de partijlijn afwijkt. Dat wordt meteen verketterd met woorden als nazi en verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog en dergelijke. U bent daar zelf ook al heel aardig mee bezig geweest.
Maar goed, uit alles blijkt dat u eigenlijk nog jong bent, dus wellicht zult u nog rijpen en wijzer worden. Ik hoop dat toch.

Citaat:
Ik denk dat 'het volk' hier absoluut niet te klagen heeft, enkel individuen die denken dat de zon uit hun reet schijnt en dat grenzen door God de Almachtige zijn opgelegd. Tijd dat uw soort eens zijn oogkleppen afzet en de wereld eens ziet zoals hij is, in plaats van te blijven bij "Vlaanderen mijn land aan het noordzeestrand". Patatten met saucissen.
Ten eerste schrijft u "ik denk" terwijl uit alles blijkt dat u dat helemaal niet doet. Integendeel, u praat gewoon netjes na wat het politburo u voorschrijft.
Ten tweede heb ik met ene god de almachtige geen ruk te maken. Geen idee wie dat zou moeten zijn. Ik geloof namelijk niet zo in onzichtbare vriendjes.
En ten derde: wat is er mis met mijn land aan het Noordzeestrand? (da's trouwens Nederland, en niet Vlaanderen, maar soit) Wat is er mis met geven om de plek waar je geboren bent, en om je verbonden te voelen met de mensen, de taal, de cultuur waarmee je opgegroeid bent, en je dat alles graag wilt behouden? Ik ken het antwoord waarschijnlijk al, want u denkt immers een verlichte geest, want aanhanger van de Frankfurter Schule, te zijn. Diezelfde Frankfurter Schule die de vernietiging nastreeft van zo ongeveer alles waar ik voor sta.

Tot slot nog één ding: ik ben een bijzonder vreedzaam man, maar komt u met uw groezelige ongewassen handen aan mijn patatten met saucissen en alles wat die symboliseren (dus niet alleen mijn vreten, maar ook mijn land, mijn volk, mijn cultuur incluis mijn normen en mijn waarden etc etc), dan moet u niet vreemd opkijken als opeens mijn eetgerei uw hand heeft doorboord of nog erger. En dat geldt niet alleen voor de elites van de EU, maar ook voor immigranten die zich niet wensen aan te passen, en tevens ook voor aanhangers van welke totalitaire doctrines dan ook.
En zoals ik zijn er nog tallozen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 07:12   #184
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U heeft werkelijk geen flauw benul wat een nazi-ideologie nu feitelijk inhoudt, anders had u dit soort stompzinnige lariekoek nooit geuit.
Ik verzet me tegen elke totalitaire ideologie, of dat nu nazisme is, of communisme en het indirect daarvan afgeleide multiculturalisme, of een als religie verkleed totalitair gedachtengoed zoals de islam.
Het enige verschil tussen u en een totalitaire ideologie die vind dat andere ideologieen te vuur en zwaard moeten bestreden worden is dat gij niet aan de macht zijt.
Laat ons daar dan maar op hopen dat dit nooit gebeurt.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 december 2010 om 07:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 07:54   #185
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In welke dictatuur wensen jullie te leven?
In sharia4belgium land, och ja, tegenwoordig is er ook ene sharia4holland want je hebt overal populistische zotten die dat soort zieltjes al dan niet direct kunnen creëren (0.00048% van de Belgische moslims kan soms voldoende zijn).

Doodstraf, in welk land?
Sharia4belgium land!!
Allemaal aanpassen dezelfde waarden en normen hanteren, in welk land?
Sharia4belgium land!!

Dat is wat ze zelf willen of niet? Nu moeten ze s4b gaan steunen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:57   #186
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet de migratiestroom af als een sociaal experiment dat in uw ogen gedoemd is om te falen (wat m.i. veel crimineler is dan wat u als crimineel afdoet). Mag ik er u aan herinneren dat een migratiestroom een proces is dat eigen is aan de mens en doorheen de geschiedenis door vrijwel alle volkeren ter wereld al, ehm, gebruikt is (denk bvb. aan kansarme westerlingen die een massale volksverhuis begonnen om een nieuw begin te starten in Amerika in de tweede helft van de 19e eeuw en de eerste helft van de 20e, en geef toe, heel proper ging dat er niet bepaald aan toe; waarmee ik niet insinueer dat dat hier ook het geval zou moeten zijn).

Het is maw nogal arbitrair om plots te gaan zeggen "sorry boys, vanaf vandaag mag het niet meer, want ik vind dat jullie een gevaar betekenen voor onze maatschappij.". De maatschappij is evenveel van u als van mij, en u noch ik heeft de bevoegdheid of het recht om iemands hoop op een menswaardiger bestaan te ontnemen.
Preventie is inderdaad een beter wapen dan de oplossing, maar dat is een duurzaam procédé.
Gij maske hebt geen enkel recht om te zeggen dat ieder hier binnen mag. Als je graag je deur voor ieder wil openzetten. Dan doe je dat in je eigen huis met je eigen geld.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:59   #187
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze sluit zich aan bij president Christian Wulff, die zei dat de islam inmiddels bij Duitsland hoort, net als het christendom en het jodendom. Maar Merkel vindt wel dat immigranten meer moeite moeten doen om goed te integreren. 'Iedereen die niet meteen Duits spreekt, is niet welkom.'

De Turkse president Abdullah Gül riep Turken in Duitsland gisteren op vloeiend en accentloos Duits te leren.

edit: Bron

Het is maar een kleine kunst om verder lezen dan titels. Merkel beweert nergens dat de multicul mislukt is, ze vindt alleen dat migranten zich meer mogen inspannen om te integreren, waar ik overigens volledig akkoord mee ben. De oproep van de Turkse president is overigens een teken van goede wil, wat we positief mogen onthalen.
De islam is alleen uit op veroveren en geweld als ze hun goesting niet krigen. Hun principes zijn die van een achterlijke haatbaard. Die gasten geven vrouwen apartheidssymbolen. Ze haten en discrimineren de vrouwen zonder apartheidssymbool. Dus maske de islam hoort niet thuis bij ons.
Oud 20 december 2010, 09:00   #188
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Waarom moet het hier nu niet zo verlopen, terwijl we weten dat grootschalige volksplantingen altijd fout afgelopen zijn? Waarom is dat nu dan niet het geval? Ik zie, en velen met mij, nochthans alle tekenen dat het heel hard de foute kant aan het opgaan is.

En wat de gecivileerde westerlingen in het verleden al dan niet gedaan hebben, is van nul en generlei belang in deze discussie hier en nu. Die gaat over iets heel anders. Ik word zo strontziek altijd van die selfhating linksmensen die altijd weer menen te moeten afkomen met irrelevante emo-argumenten als "ja, maar wij vroeger", "ja maar de katholieke kerk/christenen vroeger" met als doel de focus van de discussie verleggen en mensen een slecht geweten aan proberen te praten. We hebben het over het hier en nu, en emo-argumenten pakken niet.

2

Een georchestreerde vloedgolf ja. Dat heeft u heel goed gelezen. En dat proces is inderdaad al decennia lang aan de gang. Daarom zit een land als Nederland, met een bevolking van 16 miljoen, vandaag de dag met zo'n 2 miljoen niet-westerse allochtonen opgescheept, oftewel zo'n 12,5% van de bevolking. Daar waar het 50 jaar geleden enkele tienduizenden betrof (naar hier gekomen na de onafhankelijkheid van Indonesië) op een bevolking van zo'n 10 miljoen. Over de westerse allochtonen in Nederland heb ik het dan verder niet eens.
Nederland staat wat dat betreft niet alleen. Alle landen van West- en Noord-Europa hebben daarmee te kampen. Óók de landen die nooit koloniën hebben gehad zoals de Scandinavische landen, Zwitserland en Oostenrijk. Denkt u dat zo'n grootschalige instroom van vreemdelingen zonder overkoepelende organisatie kan gebeuren? Dat het allemaal arme sloebers waren die ongeveer tegelijkertijd het idee kregen om naar hier te komen? Of zou er iets meer achter kunnen steken wellicht?

Ik heb het anders nergens over moslimleiders gehad. Geen idee waar u dat vandaan haalt. Maar nu u het er toch over hebt, gaarne uw aandacht voor het volgende:

De EU en voorloper, de EG, hebben al begin jaren '70, zo ten tijde van de oliecrisis en vlak daarna, allerlei verdragen afgesloten met de Arabische wereld. De meeste van die verdragen zijn bij het grote publiek nagenoeg onbekend, hetgeen ook de bedoeling was, aangezien de bevolking anders wel eens in opstand had kunnen komen. Maar de strekking van al die verdragen kwam op het volgende neer: Olie voor immigratie. In ruil voor een vaste toevoer van olie, waar Europa zo afhankelijk van was, en nog steeds is helaas, zou Europa geen strobreed in de weg leggen voor immigratie vanuit de moslimwereld. Integendeel, Europa zou dit moeten faciliteren en laten prioriteren. Tevens verplichtte Europa zich tot 'interculturele dialogen' met de moslimwereld, alsook tot de oprichting en subsidiëring van centra die 'informatie over de islam' dienen te verspreiden.

Intussen was men achter de schermen in Brussel en Straatsburg al heel druk doende met het voorbereiden van een Europese superstaat, waarin uiteindelijk alle Europese landen in op zouden gaan. De huidige EU is al een aardig eind op weg wat dat betreft. Toen kwam die oliecrisis dus, en besloten de grapjassen in Brussel (de Europese elites) om het nog grootser aan te pakken en meteen ook de moslimwereld voor een groot deel (geheel Noord-Afrika en een aanzienlijk deel van het Midden-Oosten) erbij te betrekken. Er werden dus ook tal van associatieverdragen met die landen gesloten. Ook dit plan zou onvermijdelijk bij de Europese bevolkingen op enorme weerstand hebben gestuit als het toen meteen bekend gemaakt was. De Europese elites wisten en weten namelijk heel goed dat nationale identiteiten zeer moeilijk zomaar kapot te maken of om te buigen zijn ten voordele van een 'Europese identiteit', dus die massa-immigratie uit de moslimlanden kwam ze heel goed uit. Dat kon namelijk meteen als breekijzer dienen om die Europese identiteiten kapot te maken.

Hetgeen ons tot de Frankfurter Schule brengt, u niet geheel onbekend aangezien u die onlangs zelf al aanhaalde. De Frankfurter Schule, een bende neomarxisten en cultuurrelativisten, met een hekel aan de traditionele westerse maatschappijen, hadden inmiddels op eigen kracht al een doctrine ontwikkeld die daar een eind aan zou moeten maken: het muliculturalisme. Dit kwam de hoge heren van de toenmalige EG, thans EU, bijzonder goed uit. Zo konden ze namelijk die massa-immigratie een ideologische legimatie geven.

Kortom: de EU-elites, de elites van de Arabische landen en de neomarxisten vonden al snel uit dat ze dezelfde belangen hadden en zijn aldus gaan samenwerken. En doen dat nog altijd, ieder vanuit zijn eigen invalshoek, waarbij we kunnen aantekenen dat het lot van de gewone mensen in Europa, zowel autochtoon als allochtoon, de meeste van de centrale acteurs in dit drama geen lor kan schelen. Het gaat om macht voor de elites; voor zowel de elites van de neomarxistische Frankfurter Schule, de elites van de Arabische landen als de elites van de EU. De gewone Europeanen wordt hun moeizaam verworven vrijheden stukje bij beetje afgepakt, en de moslims in Europa hebben die vrijheden sowieso al nooit gehad in hun thuislanden.

Ongelofelijk verhaal he? Maar helaas maar al te waar, en redelijk eenvoudig te verifiëren als u een beetje moeite doet. Om mee te beginnen zou u het boek "Eurabia" van Bat Ye'or al eens kunnen gaan lezen. In elke openbare bibliotheek te leen en in de meeste boekhandels ook te verkrijgen. Daarin staat ook een schat aan verwijzingen en bronnenmateriaal, o.a. van de EU zelf afkomstig, zodat u die ook op de websites van de EU zelf kunt natrekken.
Een ander boek dat hier ook over gaat, is "Defeating Eurabia". Even googlen en u kunt die zelf geheel of gedeeltelijk online lezen.

Zie hierboven wat ik daar al over de multiculturalistische elites et al zei.
En een mens is een mens ja. Maar dat betekent niet dat de hele wereld naar hier moet komen.

Dat heeft dus niets met kwaadaardige genen te maken, noch met de mate van pigmentering o.i.d., maar dat heeft alles te maken met kwaadaardige ideologiën die wat mij betreft te vuur en te zwaard bestreden dienen te worden.

Uw soort ja. Het soort ignorante en arrogante Gutmenschen die altijd menen het moreel gelijk aan hun kant hbben, en die geen flauw idee hebben van de impact van bepaalde zaken. Het soort dat wel voor anderen bepaalt wat goed is. En wee degene die van de partijlijn afwijkt. Dat wordt meteen verketterd met woorden als nazi en verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog en dergelijke. U bent daar zelf ook al heel aardig mee bezig geweest.
Maar goed, uit alles blijkt dat u eigenlijk nog jong bent, dus wellicht zult u nog rijpen en wijzer worden. Ik hoop dat toch.

Ten eerste schrijft u "ik denk" terwijl uit alles blijkt dat u dat helemaal niet doet. Integendeel, u praat gewoon netjes na wat het politburo u voorschrijft.
Ten tweede heb ik met ene god de almachtige geen ruk te maken. Geen idee wie dat zou moeten zijn. Ik geloof namelijk niet zo in onzichtbare vriendjes.
En ten derde: wat is er mis met mijn land aan het Noordzeestrand? (da's trouwens Nederland, en niet Vlaanderen, maar soit) Wat is er mis met geven om de plek waar je geboren bent, en om je verbonden te voelen met de mensen, de taal, de cultuur waarmee je opgegroeid bent, en je dat alles graag wilt behouden? Ik ken het antwoord waarschijnlijk al, want u denkt immers een verlichte geest, want aanhanger van de Frankfurter Schule, te zijn. Diezelfde Frankfurter Schule die de vernietiging nastreeft van zo ongeveer alles waar ik voor sta.

Tot slot nog één ding: ik ben een bijzonder vreedzaam man, maar komt u met uw groezelige ongewassen handen aan mijn patatten met saucissen en alles wat die symboliseren (dus niet alleen mijn vreten, maar ook mijn land, mijn volk, mijn cultuur incluis mijn normen en mijn waarden etc etc), dan moet u niet vreemd opkijken als opeens mijn eetgerei uw hand heeft doorboord of nog erger. En dat geldt niet alleen voor de elites van de EU, maar ook voor immigranten die zich niet wensen aan te passen, en tevens ook voor aanhangers van welke totalitaire doctrines dan ook.
En zoals ik zijn er nog tallozen.
Oud 20 december 2010, 12:06   #189
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik hou niet zo van de term "multiculturele elite". Persoonlijk word ik liever onder de noemer "mens die geen onderscheid maakt tussen blank of zwart, atheïst of gelovige, en sterk gelooft in solidariteit zolang daar plaats voor is (los van de inbreuk van misbruik die door profiteurs wordt gepleegd, vanzelfsprekend)" geplaatst. Als het even kan.

Waarom zou dat mijn volk niet zijn? Ik ben ten zeerste begaan met elk van de door u opgesomde gevallen, net als alle andere gevallen waarvan ik vind dat de sociale zekerheid een zekerheid moet geven op een menswaardig bestaan.
Ik weet dus niet vanwaar die uitspraak komt. =)
U draait rond de pot.
U gaat tegen Sus tekeer alsof dit iemand zou zijn die wel onderscheid maakt tussen mensen op basis van die kenmerken die u opnoemt, huidskleur, religie..

Ik denk dat de meesten geloven in solidariteit, wat niet betekent dat wij iedere mens die het wereldwijd economisch minder goed heeft kunnen helpen.

Dat weegt ontzettend op die sociale zekerheid wat in tijden van crisis inhoudt dat die zekerheid wordt afgebouwd. In Belgie is dat nog niet zo maar indien de stroom mensen waar zwaar in geinvesteerd moet worden voordat ze ook economisch kunnen bijdragen aanhoudt, zullen die groepen waar u dan toch ook bekommert om bent groter worden dan de beschikbare middelen.

Nog meer Afrikaanse moeders die al hun kinderen laten overkomen, nog meer Roma's en nog meer Albanezen, nog meer importbruiden uit het Rifgebergte of Turks platteland, nog meer illegalen...hoeveel van die mensen kunnen na pakweg drie jaar meedraaien?
Daar werd ooit onderzoek naar gedaan, toen bleek dat de cijfers uit de regularisatiegolf van 2000 behoorlijk tegenvielen wat economische participatie betreft! En dat ondanks sociale woningen, uitkeringen, inburgering en taallessen, bijscholing en allerlei projecten...Sus heeft wel een punt wanneer hij zegt dat die niet eindeloos zo kan doorgaan.
Oud 20 december 2010, 12:28   #190
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Ik zou willen serieus reageren, maar de onzin die hier staat, jezus christus maat. En dat zeg ik niet vanuit mijn elitaire, multiculturalistische, ivoren toren. Ik zie langs geen kanten in waarom mensen niet naast elkaar zouden kunnen leven, zoals we dat al decennia lang doen, als het ware als 'multicul'. Het is een onherroepelijk proces, dus kan je er maar beter vrede mee nemen, want willen of niet, "vreemdelingen buiten" is iets dat nooit zal gebeuren. Dus is het beter om aan een duurzame oplossing te werken. Natuurlijk, indien u de intellectuele capaciteiten van uw donkere medemens in vraag stelt, dan kom je niet ver.

Even een column citeren die ik eerder deze week last:

Citaat:
Reeds vele jaren geleden is Gentenaar Tom Lievens naar Barcelona verkast. Van op zijn berg, waar hij woont met vrouw en kind, overschouwt hij de mediterrane wereldstad. Elke woensdag schrijft hij een column voor Apache.

Ze jagen mij geen schrik aan, maar ze doen mij huiveren. Nationalisten. Telkens keren dezelfde ingrediënten terug. Een goed zichtbare figuur die zijn achterban kan begeesteren om hun afkomst, ras en stukje land te verdedigen als ware het een fundamentalistische godsdienst.

In een nog een niet zover verleden leidde dat tot een enorme genocide. In de jaren negentig tot een kleine genocide – herinner u het voormalige joegoslavië.

Indien goed georkestreerd laten velen zich vandaag weer in de zak zetten door nationalistische leuzen en grootspraak. Tijdens de verkiezingscampagne alhier in Catalonië zag ik net iets te veel de nationale trots aangewakkerd worden. Dankzij mijn geliefde paraboolantenne en internet kan ik alles wat er in België gebeurt ook volgen. En zie, er zijn paralellen. Niet in de problematiek, die is heel verschillend, maar wel in de vorm.

Sterke zichtbare figuur, een gezamenlijke vijand die bevochten moet worden. Gelukkig verloopt dit vechten niet gewapend, maar via onderhandelingen, met de pers als propagandamachine. “De pers als propagandamachine?”, denkt u verwonderd.

In België schreeuwt Bart De Wever het van daken, soms omfloerst, soms zonder franje: de vijand is de Waal. Hier schreeuwt het ERC (Nationale Catalaanse partij) het van daken, nooit omfloerst: de vijand is de Spanjaard.

Ooit schreef ik in een column (Habemus gobernatio) dat de onderhandelingen achter gesloten deuren konden gebeuren. Deuren die gesloten bleven totdat er een akkoord bereikt werd. En daar blijf ik bij.

Nu kunnen Jan, Piet, Joris en Corneel dagelijks hun zegje doen en zo hun ego laten gelden. Nogmaals benadrukken hoe de gemeenschappelijke vijand zich alweer misdragen heeft en moet bevochten worden.

Er is geen vijand. Er is een medemens die andere klanken braakt bij het zich uitdrukken en dat leidt blijbaar tot misverstanden en verwijdering.

De politieke bereidheid is nihil. Het lijkt eerder een reuzenrad waarvan de stopknop stuk is en elk vanuit zijn eigen bakje de tegenpartij bekogelt met rotte tomaten. Nu en dan staat ieders bakje een keertje op het hoogste punt en kan hij de ander beter bekogelen. Een kermis.
http://www.apache.be/2010/12/kermis/

En kom nu alstublieft weer niet af met onnozele clichés �* la "multiculturele elite".
Oud 20 december 2010, 12:30   #191
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat tegen Sus tekeer alsof dit iemand zou zijn die wel onderscheid maakt tussen mensen op basis van die kenmerken die u opnoemt, huidskleur, religie..
Laat dit nu net de hele basis zijn van heel zijn discours?

Citaat:
Sus heeft wel een punt wanneer hij zegt dat die niet eindeloos zo kan doorgaan.
Daar ben ik mee akkoord, maar dan niet vanuit de visie "de islam is de vijand want moslims gaan van België een moslimstaat maken".
Oud 20 december 2010, 12:42   #192
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ze zijn anderzijds toch al goe bezig als ge kijkt naar Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node...
Doe daar nog eens een paar decennia bij en 't wordt zonder twijfel nog plezanter. Voor u misschien, niet voor mij.

Laatst gewijzigd door kwantum : 20 december 2010 om 12:43.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:57   #193
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik heb er geen probleem mee dat men in de gevangenissen de 'sharia' wetgeving toepast op moslims..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 december 2010 om 12:57.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:07   #194
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ze zijn anderzijds toch al goe bezig als ge kijkt naar Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node...
Doe daar nog eens een paar decennia bij en 't wordt zonder twijfel nog plezanter. Voor u misschien, niet voor mij.
Ik heb in Schaarbeek gewoond (Rogierlaan) en gewerkt (Leuvensesteenweg), en ben een paar keer in "Saint-Josse" uitgegaan (Mirano) aan de Place Madou.

Nooit problemen gehad, eerlijk gezegd. Behalve parkeerproblemen, heh.

Laatst gewijzigd door Raph : 20 december 2010 om 13:09.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 14:08   #195
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou willen serieus reageren, maar de onzin die hier staat, jezus christus maat.
Dit blijkt inderdaad de reactie te zijn die ik verwachtte toen ik die post gisteren schreef. U stelt me niet teleur wat dat betreft: Het wordt zonder meer afgedaan als onzin.
Welnu, als het onzin zou zijn, dan moet dat voor u toch makkelijk te weerleggen zijn?
Wel eerst eventjes die boeken lezen die ik u gisteren aanbevolen heb, en bovenal het bronnenmateriaal die in die boeken vermeld staat. De feestdagen en kerstvakantie staan voor de deur, dus u zou daarvoor alle tijd moeten hebben.
Als u dat gedaan heeft, mag u terugkomen om hetgeen ik stelde (een korte, vereenvoudigde samenvatting van de bijzonder complexe materie die ons allen aangaat) vakkundig te fileren en aan stukken te rijten.

Citaat:
En dat zeg ik niet vanuit mijn elitaire, multiculturalistische, ivoren toren.
Nee, u zegt dat ofwel omdat u uzelf het er makkelijk vanaf wilt maken, ofwel omdat het niet strookt met de aan u voorgekauwde opvatting van de dingen zoals ze zouden moeten zijn.
Maar ga, zoals gezegd, de dingen eens even zélf natrekken. U kent het spreekwoord "Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan hem niet leren drinken" vast wel. Doe er uw voordeel mee. Doet u dat om één of andere reden niet, dan is een ander spreekwoord van toepassing: "Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil."

Citaat:
Ik zie langs geen kanten in waarom mensen niet naast elkaar zouden kunnen leven, zoals we dat al decennia lang doen, als het ware als 'multicul'.
U zegt het zelf al: naast elkaar leven. In parallelle samenlevingen dus. En niet met elkaar leven, waardoor er bijgevolg ook geen cohesie meer kan zijn. Een samenleving waar geen cohesie is, hangt als los zand aan elkaar en is gedoemd vroeg of laat in geweld te eindigen.
Is dát wat u nastreeft? Een totale Balkanisering? Want dat is het onherroepelijke gevolg van naast elkaar leven, in plaats van met elkaar.

Citaat:
Het is een onherroepelijk proces, dus kan je er maar beter vrede mee nemen, want willen of niet, "vreemdelingen buiten" is iets dat nooit zal gebeuren. Dus is het beter om aan een duurzame oplossing te werken.
En wederom de standaardreactie van de multiculturalist. Eerst jarenlang op alle mogelijke manieren de multicul bij de mensen door de strot rammen, dan erachter komen dat het toch niet helemaal zo geworden is als men de mensen heeft voorgespiegeld, om vervolgens te zeggen wat u hier komt uitkramen: "het is nu eenmaal zo en dat heeft u maar te accepteren".
En dat terwijl er al jaren, decennia zelfs, geleden voor gewaarschuwd is in binnen- en buitenland. Maar degenen die er voor waarschuwden werden systematisch verketterd en monddood gemaakt door de multiculturalisten, zoals bijvoorbeeld gebeurde in het VK met Enoch Powell, na zijn befaamde Birmingham-speech (ook bekend als de 'rivers of blood-speech") waarin hij onder meer stelde: "As I look ahead, I am filled with foreboding; like the Roman, I seem to see 'the River Tiber foaming with much blood.'" Hij heeft voor een groot gedeelte al gelijk gekregen van de geschiedenis, en niets duidt er voorlopig op dat er geen 'rivers of blood' zullen gaan vloeien.

Maar het is gelukkig helemaal geen onherroepelijk proces. Maar dan moet het roer radicaal om, het liefst nog gisteren. Sleutelwoorden zijn een totale immigratiestop, verplichte assimilatie (en niet de vrijblijvende integratie of wat daarvoor moet doorgaan), een strikte en totale scheiding tussen kerk en staat, alsmede de islam geen enkele kans geven om door te blijven woekeren.
Dát is de enige duurzame oplossing die zonder bloedvergieten kan werken. Gebeurt dat niet, dan zullen we bij die 'rivers of blood' aanbelanden, en sneller dan u wellicht denkt.

Citaat:
Natuurlijk, indien u de intellectuele capaciteiten van uw donkere medemens in vraag stelt, dan kom je niet ver.
Nu doet u het verdorie weer. Het begint een hoogst irritant trekje van u te worden om meteen de racisme-kaart trekken zonder dat er enige reden toe is. Ik heb u al gezegd dat genen noch pigmentering voor mij enige rol spelen, maar dat gaat er blijkbaar niet in bij u.

Citaat:
Even een column citeren die ik eerder deze week last:

http://www.apache.be/2010/12/kermis/

En kom nu alstublieft weer niet af met onnozele clichés �* la "multiculturele elite".
Tom Lievens is geen 'multiculturalistische elite' nee. Daar ontbreekt hem, blijkens zijn artikelen voor dat weblog die ik even heb doorgenomen, het intellect toe. Daarmee is niet gezegd dat hij dom is, maar wel dat hij, zoals zovelen, gewoon gezellig de neomarxistische visie, die inmiddels de hele samenleving doordesemd heeft, nablaat.
Van de doelstellingen die dat weblog pretendeert te hebben, te weten "degelijke, ongebonden kwaliteitsjournalistiek en onderzoeksjournalistiek" en "de unieke berichtgeving" (sic), is in de schrijfsels van Tom Lievens maar bitter weinig terug te vinden. Zijn vrijblijvend "alle Menschen werden Brüder"-geleuter had zo in de Flair of Libelle kunnen staan.
Op zich en in theorie een heel nobele gedachte natuurlijk, die helaas gewoon keer op keer door de werkelijkheid ontkracht wordt, omdat die eenvoudigweg geen rekening houdt met aangeboren menselijke eigenschappen. De maakbare mens is een utopie, net zoals de maakbare samenleving een linkse utopie is. Een blik op de huidige toestand, waarin compleet niet-compatibele culturen gedwongen worden om samen te leven, zou voldoende moeten zijn om dat te onderkennen
Oud 20 december 2010, 14:18   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn discours is meer dan enkel 'onderscheid maken op religie'. De islam is een totalitaire ideologie met een religieus sausje overgoten. Blijkbaar heeft u dat en andere zaken niet meegekregen, of wilt u dat niet zien. Jammer, ik schatte u toch iets hoger in.

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord, maar dan niet vanuit de visie "de islam is de vijand want moslims gaan van België een moslimstaat maken".
De islam is de vijand van elke seculiere staat, van elke andere religie, en van eenieder die zich niet aan de islam wenst te conformeren. Dat is namelijk wat de islamitische leer voorschrijft. Even de koran van kaft tot kaft lezen, volstaat om dat in te zien. Het staat er letterlijk in de nodige verzen, en het wordt door grote groepen islamieten ook letterlijk opgevat en in de praktijk gebracht.
Voorbeelden te over in zowel de hedendaagse geschiedenis, als in de geschiedenis die al wat langer geleden is.
Oud 20 december 2010, 14:52   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas toen ze zelf sterker geworden waren dan de oorpronkelijke bewoners en de rijkdom onvoldoende was voor beiden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:40   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ga je de loopgraven in? Zijn de vaderlanderkes klaar? Is je schuilkelder verborgen en voorzien van drank en voedsel voor 3 maand? Als je zulke zaken schrijft kan ik je gewoon niet ernstig nemen.
En buiten dat, weerleg ook eens wat ik schrijf?
Eigenlijk is die ganse evolutie erger dan een oorlog! Daar komt gewoonlijk een einde aan en dan begint de wederopbouw, hier liggen de zaken anders...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:05   #199
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Gij maske hebt geen enkel recht om te zeggen dat ieder hier binnen mag.
En gij hebt geen enkel recht om te zeggen wie hier niet binnen mag.
Oud 20 december 2010, 21:56   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nee, dat is het niet. Tenminste dat is niet wat ik lees. U blijkbaar wel.
Ik ben blij dat u erkent dat we toch iets aan de stroom mensen die denken hier een beter leven te kunnen hebben moeten doen!
De islam is een ander probleem, alhoewel de komst van moslims van overal ter wereld voor meer spanningen zorgt dan met andere migranten het geval is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be