![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is wel druk vanuit de moslimwereld om vooral de identiteit als moslim voorop te blijven zetten en ja; daarin wordt aardig wat geinvesteerd. Kom eens buiten! Een mens is een mens, zeker weten! Maar dat betekent niet dat uw multiculturele elite de arrogantie kan of mag hebben om de indruk te wekken alsof wij alle mensen kunnen opvangen en de nodige voorzieningen bieden. Dat kunnen we helemaal niet en die bescheidenheid zou u meer sieren dat dat schijnheilige gedoe alsof uw nobele principes boven iedere vorm van kritiek op het huidige systeem slaan. Uw volk heeft waarschijnlijk niet te klagen. Maar anders volk wel, bejaarden met te kleine pensioenen, een oudergezinnen waar vaak laaggeschoolde vrouwen met moeite overleven van veel te lage inkomens,jongeren die zonder diploma geen toegang vinden tot de arbeidsmarkt, alleenstaanden die amper nog de huur kunnen betalen, maar ja..dat is duidelijk niet uw volk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dus niet vanwaar die uitspraak komt. =)
![]() |
![]() |
#183 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de gecivileerde westerlingen in het verleden al dan niet gedaan hebben, is van nul en generlei belang in deze discussie hier en nu. Die gaat over iets heel anders. Ik word zo strontziek altijd van die selfhating linksmensen die altijd weer menen te moeten afkomen met irrelevante emo-argumenten als "ja, maar wij vroeger", "ja maar de katholieke kerk/christenen vroeger" met als doel de focus van de discussie verleggen en mensen een slecht geweten aan proberen te praten. We hebben het over het hier en nu, en emo-argumenten pakken niet. Citaat:
Nederland staat wat dat betreft niet alleen. Alle landen van West- en Noord-Europa hebben daarmee te kampen. Óók de landen die nooit koloniën hebben gehad zoals de Scandinavische landen, Zwitserland en Oostenrijk. Denkt u dat zo'n grootschalige instroom van vreemdelingen zonder overkoepelende organisatie kan gebeuren? Dat het allemaal arme sloebers waren die ongeveer tegelijkertijd het idee kregen om naar hier te komen? Of zou er iets meer achter kunnen steken wellicht? Citaat:
De EU en voorloper, de EG, hebben al begin jaren '70, zo ten tijde van de oliecrisis en vlak daarna, allerlei verdragen afgesloten met de Arabische wereld. De meeste van die verdragen zijn bij het grote publiek nagenoeg onbekend, hetgeen ook de bedoeling was, aangezien de bevolking anders wel eens in opstand had kunnen komen. Maar de strekking van al die verdragen kwam op het volgende neer: Olie voor immigratie. In ruil voor een vaste toevoer van olie, waar Europa zo afhankelijk van was, en nog steeds is helaas, zou Europa geen strobreed in de weg leggen voor immigratie vanuit de moslimwereld. Integendeel, Europa zou dit moeten faciliteren en laten prioriteren. Tevens verplichtte Europa zich tot 'interculturele dialogen' met de moslimwereld, alsook tot de oprichting en subsidiëring van centra die 'informatie over de islam' dienen te verspreiden. Intussen was men achter de schermen in Brussel en Straatsburg al heel druk doende met het voorbereiden van een Europese superstaat, waarin uiteindelijk alle Europese landen in op zouden gaan. De huidige EU is al een aardig eind op weg wat dat betreft. Toen kwam die oliecrisis dus, en besloten de grapjassen in Brussel (de Europese elites) om het nog grootser aan te pakken en meteen ook de moslimwereld voor een groot deel (geheel Noord-Afrika en een aanzienlijk deel van het Midden-Oosten) erbij te betrekken. Er werden dus ook tal van associatieverdragen met die landen gesloten. Ook dit plan zou onvermijdelijk bij de Europese bevolkingen op enorme weerstand hebben gestuit als het toen meteen bekend gemaakt was. De Europese elites wisten en weten namelijk heel goed dat nationale identiteiten zeer moeilijk zomaar kapot te maken of om te buigen zijn ten voordele van een 'Europese identiteit', dus die massa-immigratie uit de moslimlanden kwam ze heel goed uit. Dat kon namelijk meteen als breekijzer dienen om die Europese identiteiten kapot te maken. Hetgeen ons tot de Frankfurter Schule brengt, u niet geheel onbekend aangezien u die onlangs zelf al aanhaalde. De Frankfurter Schule, een bende neomarxisten en cultuurrelativisten, met een hekel aan de traditionele westerse maatschappijen, hadden inmiddels op eigen kracht al een doctrine ontwikkeld die daar een eind aan zou moeten maken: het muliculturalisme. Dit kwam de hoge heren van de toenmalige EG, thans EU, bijzonder goed uit. Zo konden ze namelijk die massa-immigratie een ideologische legimatie geven. Kortom: de EU-elites, de elites van de Arabische landen en de neomarxisten vonden al snel uit dat ze dezelfde belangen hadden en zijn aldus gaan samenwerken. En doen dat nog altijd, ieder vanuit zijn eigen invalshoek, waarbij we kunnen aantekenen dat het lot van de gewone mensen in Europa, zowel autochtoon als allochtoon, de meeste van de centrale acteurs in dit drama geen lor kan schelen. Het gaat om macht voor de elites; voor zowel de elites van de neomarxistische Frankfurter Schule, de elites van de Arabische landen als de elites van de EU. De gewone Europeanen wordt hun moeizaam verworven vrijheden stukje bij beetje afgepakt, en de moslims in Europa hebben die vrijheden sowieso al nooit gehad in hun thuislanden. Ongelofelijk verhaal he? Maar helaas maar al te waar, en redelijk eenvoudig te verifiëren als u een beetje moeite doet. Om mee te beginnen zou u het boek "Eurabia" van Bat Ye'or al eens kunnen gaan lezen. In elke openbare bibliotheek te leen en in de meeste boekhandels ook te verkrijgen. Daarin staat ook een schat aan verwijzingen en bronnenmateriaal, o.a. van de EU zelf afkomstig, zodat u die ook op de websites van de EU zelf kunt natrekken. Een ander boek dat hier ook over gaat, is "Defeating Eurabia". Even googlen en u kunt die zelf geheel of gedeeltelijk online lezen. Citaat:
En een mens is een mens ja. Maar dat betekent niet dat de hele wereld naar hier moet komen. Citaat:
Ik verzet me tegen elke totalitaire ideologie, of dat nu nazisme is, of communisme en het indirect daarvan afgeleide multiculturalisme, of een als religie verkleed totalitair gedachtengoed zoals de islam. Dat heeft dus niets met kwaadaardige genen te maken, noch met de mate van pigmentering o.i.d., maar dat heeft alles te maken met kwaadaardige ideologiën die wat mij betreft te vuur en te zwaard bestreden dienen te worden. Citaat:
Maar goed, uit alles blijkt dat u eigenlijk nog jong bent, dus wellicht zult u nog rijpen en wijzer worden. Ik hoop dat toch. Citaat:
Ten tweede heb ik met ene god de almachtige geen ruk te maken. Geen idee wie dat zou moeten zijn. Ik geloof namelijk niet zo in onzichtbare vriendjes. En ten derde: wat is er mis met mijn land aan het Noordzeestrand? (da's trouwens Nederland, en niet Vlaanderen, maar soit) Wat is er mis met geven om de plek waar je geboren bent, en om je verbonden te voelen met de mensen, de taal, de cultuur waarmee je opgegroeid bent, en je dat alles graag wilt behouden? Ik ken het antwoord waarschijnlijk al, want u denkt immers een verlichte geest, want aanhanger van de Frankfurter Schule, te zijn. Diezelfde Frankfurter Schule die de vernietiging nastreeft van zo ongeveer alles waar ik voor sta. Tot slot nog één ding: ik ben een bijzonder vreedzaam man, maar komt u met uw groezelige ongewassen handen aan mijn patatten met saucissen en alles wat die symboliseren (dus niet alleen mijn vreten, maar ook mijn land, mijn volk, mijn cultuur incluis mijn normen en mijn waarden etc etc), dan moet u niet vreemd opkijken als opeens mijn eetgerei uw hand heeft doorboord of nog erger. En dat geldt niet alleen voor de elites van de EU, maar ook voor immigranten die zich niet wensen aan te passen, en tevens ook voor aanhangers van welke totalitaire doctrines dan ook. En zoals ik zijn er nog tallozen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ons daar dan maar op hopen dat dit nooit gebeurt.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 december 2010 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() In sharia4belgium land, och ja, tegenwoordig is er ook ene sharia4holland want je hebt overal populistische zotten die dat soort zieltjes al dan niet direct kunnen creëren (0.00048% van de Belgische moslims kan soms voldoende zijn).
Doodstraf, in welk land? Sharia4belgium land!! Allemaal aanpassen dezelfde waarden en normen hanteren, in welk land? Sharia4belgium land!! Dat is wat ze zelf willen of niet? Nu moeten ze s4b gaan steunen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat tegen Sus tekeer alsof dit iemand zou zijn die wel onderscheid maakt tussen mensen op basis van die kenmerken die u opnoemt, huidskleur, religie.. Ik denk dat de meesten geloven in solidariteit, wat niet betekent dat wij iedere mens die het wereldwijd economisch minder goed heeft kunnen helpen. Dat weegt ontzettend op die sociale zekerheid wat in tijden van crisis inhoudt dat die zekerheid wordt afgebouwd. In Belgie is dat nog niet zo maar indien de stroom mensen waar zwaar in geinvesteerd moet worden voordat ze ook economisch kunnen bijdragen aanhoudt, zullen die groepen waar u dan toch ook bekommert om bent groter worden dan de beschikbare middelen. Nog meer Afrikaanse moeders die al hun kinderen laten overkomen, nog meer Roma's en nog meer Albanezen, nog meer importbruiden uit het Rifgebergte of Turks platteland, nog meer illegalen...hoeveel van die mensen kunnen na pakweg drie jaar meedraaien? Daar werd ooit onderzoek naar gedaan, toen bleek dat de cijfers uit de regularisatiegolf van 2000 behoorlijk tegenvielen wat economische participatie betreft! En dat ondanks sociale woningen, uitkeringen, inburgering en taallessen, bijscholing en allerlei projecten...Sus heeft wel een punt wanneer hij zegt dat die niet eindeloos zo kan doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Burger
|
![]() Ik zou willen serieus reageren, maar de onzin die hier staat, jezus christus maat. En dat zeg ik niet vanuit mijn elitaire, multiculturalistische, ivoren toren. Ik zie langs geen kanten in waarom mensen niet naast elkaar zouden kunnen leven, zoals we dat al decennia lang doen, als het ware als 'multicul'. Het is een onherroepelijk proces, dus kan je er maar beter vrede mee nemen, want willen of niet, "vreemdelingen buiten" is iets dat nooit zal gebeuren. Dus is het beter om aan een duurzame oplossing te werken. Natuurlijk, indien u de intellectuele capaciteiten van uw donkere medemens in vraag stelt, dan kom je niet ver.
Even een column citeren die ik eerder deze week last: Citaat:
En kom nu alstublieft weer niet af met onnozele clichés �* la "multiculturele elite".
![]() |
![]() |
#191 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daar ben ik mee akkoord, maar dan niet vanuit de visie "de islam is de vijand want moslims gaan van België een moslimstaat maken".
![]() |
![]() |
#192 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ze zijn anderzijds toch al goe bezig als ge kijkt naar Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node...
Doe daar nog eens een paar decennia bij en 't wordt zonder twijfel nog plezanter. Voor u misschien, niet voor mij. Laatst gewijzigd door kwantum : 20 december 2010 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat men in de gevangenissen de 'sharia' wetgeving toepast op moslims..
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 december 2010 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nooit problemen gehad, eerlijk gezegd. Behalve parkeerproblemen, heh.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 20 december 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, als het onzin zou zijn, dan moet dat voor u toch makkelijk te weerleggen zijn? Wel eerst eventjes die boeken lezen die ik u gisteren aanbevolen heb, en bovenal het bronnenmateriaal die in die boeken vermeld staat. De feestdagen en kerstvakantie staan voor de deur, dus u zou daarvoor alle tijd moeten hebben. Als u dat gedaan heeft, mag u terugkomen om hetgeen ik stelde (een korte, vereenvoudigde samenvatting van de bijzonder complexe materie die ons allen aangaat) vakkundig te fileren en aan stukken te rijten. Citaat:
Maar ga, zoals gezegd, de dingen eens even zélf natrekken. U kent het spreekwoord "Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan hem niet leren drinken" vast wel. Doe er uw voordeel mee. Doet u dat om één of andere reden niet, dan is een ander spreekwoord van toepassing: "Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil." Citaat:
Is dát wat u nastreeft? Een totale Balkanisering? Want dat is het onherroepelijke gevolg van naast elkaar leven, in plaats van met elkaar. Citaat:
En dat terwijl er al jaren, decennia zelfs, geleden voor gewaarschuwd is in binnen- en buitenland. Maar degenen die er voor waarschuwden werden systematisch verketterd en monddood gemaakt door de multiculturalisten, zoals bijvoorbeeld gebeurde in het VK met Enoch Powell, na zijn befaamde Birmingham-speech (ook bekend als de 'rivers of blood-speech") waarin hij onder meer stelde: "As I look ahead, I am filled with foreboding; like the Roman, I seem to see 'the River Tiber foaming with much blood.'" Hij heeft voor een groot gedeelte al gelijk gekregen van de geschiedenis, en niets duidt er voorlopig op dat er geen 'rivers of blood' zullen gaan vloeien. Maar het is gelukkig helemaal geen onherroepelijk proces. Maar dan moet het roer radicaal om, het liefst nog gisteren. Sleutelwoorden zijn een totale immigratiestop, verplichte assimilatie (en niet de vrijblijvende integratie of wat daarvoor moet doorgaan), een strikte en totale scheiding tussen kerk en staat, alsmede de islam geen enkele kans geven om door te blijven woekeren. Dát is de enige duurzame oplossing die zonder bloedvergieten kan werken. Gebeurt dat niet, dan zullen we bij die 'rivers of blood' aanbelanden, en sneller dan u wellicht denkt. Citaat:
Citaat:
Van de doelstellingen die dat weblog pretendeert te hebben, te weten "degelijke, ongebonden kwaliteitsjournalistiek en onderzoeksjournalistiek" en "de unieke berichtgeving" (sic), is in de schrijfsels van Tom Lievens maar bitter weinig terug te vinden. Zijn vrijblijvend "alle Menschen werden Brüder"-geleuter had zo in de Flair of Libelle kunnen staan. Op zich en in theorie een heel nobele gedachte natuurlijk, die helaas gewoon keer op keer door de werkelijkheid ontkracht wordt, omdat die eenvoudigweg geen rekening houdt met aangeboren menselijke eigenschappen. De maakbare mens is een utopie, net zoals de maakbare samenleving een linkse utopie is. Een blik op de huidige toestand, waarin compleet niet-compatibele culturen gedwongen worden om samen te leven, zou voldoende moeten zijn om dat te onderkennen |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voorbeelden te over in zowel de hedendaagse geschiedenis, als in de geschiedenis die al wat langer geleden is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is die ganse evolutie erger dan een oorlog! Daar komt gewoonlijk een einde aan en dan begint de wederopbouw, hier liggen de zaken anders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En gij hebt geen enkel recht om te zeggen wie hier niet binnen mag.
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat u erkent dat we toch iets aan de stroom mensen die denken hier een beter leven te kunnen hebben moeten doen! De islam is een ander probleem, alhoewel de komst van moslims van overal ter wereld voor meer spanningen zorgt dan met andere migranten het geval is. |
|
![]() |
![]() |