![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij hebt gij er gewoon geen gelezen en lult ge wat uit uw nek hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er bewijs is van de schadelijkheid van meeroken, dan moet er een wetenschapper zijn die in de wetenschappelijke literatuur dat bewijs claimt te hebben gevonden. En die duikt telkens maar niet op. Wat er wel opduikt zijn politieke organen die claimen dat het bewijs geleverd is. Maar 23 keer geen bewijs kun je niet optellen tot bewijs, zeker niet als je tegenbewijs bij voorbaat uitselecteert 'omdat we nu veel meer weten'. Ik heb ook uitgelegd wat mij de meest eenvoudige en betrouwbare methode lijkt, dus begin maar te zoeken zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door Coldwave : 11 januari 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek wat op www.sciencedirect.com bvb naar artiekels. De zoekterm "second hand smoke" levert u genoeg hits, me dunkt. De methodes, aannames en resultaten zijn daar nauwgezet uitgelegd, inclusief de verbanden en hoe ze worden aangetoond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Gouverneur
|
![]() Ik ga niets doorspitten op zoek naar bewijs, jij beweert dat iets schadelijk is en wil het op grond daarvan laten verbieden, dus jij moet met het bewijs komen. Zoek jij het maar voor me op, ik ga jouw huiswerk niet maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister
|
![]() We hebben hier al genoeg links zitten posten, tijd voor u om zelf eens aan de slag te gaan met Google zou ik zeggen. Wat is het nut van hier alles te herhalen als we gewoon de juiste richting kunnen aanwijzen?! Begin eens bij wikipedia («Passive Smoking»), met zijn 168 referenties genoeg grond en materiaal om de stelling te onderschrijven me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Burger
|
![]() Men mag de toepassing van Spanje hier meteen invoeren. Geen probleem mee. Dan zijn wij niet rokers eens beschermd tegen het onbegrip van rokers.
![]() |
#188 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vraag alleen maar een rechttoe rechtaan onderzoek waarin grote groepen meerokers met rookvrijen vergeleken worden, en daaruit een conclusie wordt getrokken. Ik denk toch dat dat niet teveel gevraagd is? Maar dat is echter niets nieuws, want de Wereldgezondheidsorganisatie heeft ooit zo'n enorm onderzoek gedaan gedurende 30 jaar, en heeft daaruit (tot hun grote spijt) geen verband kunnen vinden tussen meeroken en longkanker of andere gezondheidsschade. http://www.freerepublic.com/focus/news/788186/posts Vervolgens hebben ze dat onderzoek in de doofpot proberen te stoppen, en zijn ze allerlei kleine onderzoeken gaan doen, die ze dan allemaal op 1 hoop hebben gegooid om zodoende met veel gegoochel tot het gewenste resultaat te komen. Een Amerikaanse rechter heeft dat onderzoek toen van tafel geveegd met de woorden 'wetenschappelijke fraude' : http://www.tobacco.org/resources/doc...ensummary.html Maar dat mocht niet veel baten, de geest was en is immers al lang uit de fles. Iedereen weet nu wel dat.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Omdat jij rookvrij wilt zitten moet iedereen rookvrij zitten, dat vind ik een belachelijke overwaardering van jezelf. Krijgen we straks ook rolstoelers die het lopend basketbal willen verbieden zodat zij tegen iedereen kunnen spelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Burger
|
![]() Het is een voorrecht om in een rookvrijë omgeving te vertoeven. Niet rokers moeten niet ziek worden omdat rokers dat willen. Of gaat u de rekening betalen van ziekenhuizen ed meer omdat niet rokers zijn ziek geworden door passief mee te roken?
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was inderdaad geen bewijs, maar wel een onomstotelijke vaststelling waar ze niet omheen konden. Als ge meer info wilt weten, zoek het zelf maar op, want van mij neemt ge toch niets aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De parlementen van gans de Westerse wereld vinden van wel. En overal in die landen wordt dat getoetst aan hun grondwettelijke bepalingen.
Dus, dat recht op een rookvrije publieke omgeving, zelfs straks in ieder cafeetje of ijssalon ..., heb ik wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén keer bij de grappige dinges, en één keer bij de intrieste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik erken uw recht op een rookvrije publieke ruimte maar hou fictie en realiteit toch maar gescheiden.. Uw astmatisch kleinkind zou trouwens 100 keer meer plezier hebben van een algemeen polutiebeleid. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2011 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ofwel geloof je dat het schadelijk is, ofwel niet he. Je loopt in cirkeltjes en probeert de moeilijke vragen te vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs dioxine wordt pas vanaf een bepaalde hoevelheid als een gezondheidsrisico beschouwt omdat een nultolerantie totaal onrealistisch is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij loopt, waarschijnlijk bij hoge uitzondering, bij een kroeg naar binnen waarvan duidelijk is dat er gerookt mag worden, waarvan de eigenaar wil dat er gerookt mag worden en waarvan het publiek dat in het inkomen van die eigenaar voorziet vindt dat er gerookt mag worden, en dan loop je niet weer naar buiten maar ga je daar zitten klagen dat de rook je opgedrongen wordt. Ga dan weg en blijf vooral weg, niemand stelt je aanwezigheid daar op prijs. |
||
![]() |
![]() |